GTE standardfælge

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

GTE standardfælge

Indlæg af Voigt1 » 12. jan 2018, 13:02

Jeg har købt en GOLf GTE, som jeg får leveret på alu-vinterhjul. Jeg får derfor de grimme standardhjul med sommerdæk med hjem. Regner ikke med at ville montere dem men købe andre til foråret. Hvor langt tilbage i GOLF-serien passer de og evt. andre biler, de kunne passe på ? Og hvad kan man regne med at få for sådan 4 helt ubrugte sommerhjul ?
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af GaSelle » 12. jan 2018, 13:06

Voigt1 skrev:Jeg har købt en GOLf GTE, som jeg får leveret på alu-vinterhjul. Jeg får derfor de grimme standardhjul med sommerdæk med hjem. Regner ikke med at ville montere dem men købe andre til foråret. Hvor langt tilbage i GOLF-serien passer de og evt. andre biler, de kunne passe på ? Og hvad kan man regne med at få for sådan 4 helt ubrugte sommerhjul ?
De passer vel fra Golf V og frem.

Jeg vil da gerne byde en kasse øl og en stang wienerbrød for dem ;-)

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Voigt1 » 12. jan 2018, 13:10

GaSelle skrev:
Voigt1 skrev:Jeg har købt en GOLf GTE, som jeg får leveret på alu-vinterhjul. Jeg får derfor de grimme standardhjul med sommerdæk med hjem. Regner ikke med at ville montere dem men købe andre til foråret. Hvor langt tilbage i GOLF-serien passer de og evt. andre biler, de kunne passe på ? Og hvad kan man regne med at få for sådan 4 helt ubrugte sommerhjul ?
De passer vel fra Golf V og frem.

Jeg vil da gerne byde en kasse øl og en stang wienerbrød for dem ;-)
hæ hæ tror lige jeg vil se om om jeg kan få lidt mere :-)
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Soeren C » 13. jan 2018, 14:21

Jeg går og venter (og venter og venter)på min GTE . Den er bestilt i december, så det bliver nok sommerfælge-og dæk, der er aktuelle, når den en gang ankommer til DK.

De standardmonterede 16" Astana tåler ikke dagens lys.. De er skandaløst hæslige. Jeg ser dem til salg forskellige steder til omkring 3kkr. Om nogen bider på til den pris er så spørgsmålet. Jeg regner med at købe 18" til sommerhjul og 17" - måske 16" til vinter. Jeg skal have undersøgt hvor maget rækkevidde på ren el-drift der mistes ved de større hjul, inden det besluttes endeligt.

Af en eller anden grund, har jeg aldrig været den store fan af designet på Golf, men teknikken og køreegenskaberne er jeg faldet helt for, efter 15 års problemfri kørsel i 3 generationer af Ford Mondeo.
Med de rigtige fælge og en farve der falder i min smag (Jeg har valgt sort perleeffekt) tror jeg sagtens, at jeg med tiden vil kunne synes det også er en fed bil at kigge på.
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af ROEN » 13. jan 2018, 17:37

Hjulene passer også på en del passat'en, skoda'er og seat'er
Mange syntes de er "meget lidt kønne" men det er naturligvis smag og behag.
Jeg tænker de måske kan være OK på en sort bil...
De bliver sat til salg for 4.500 - 5.000
Men jeg ved ikke hvad de bliver solgt for.
Jeg har faktisk luret på og jeg skulle købe et sæt, bare for at prøve dem.
- om ikke andet kan de ligge på lager til bilen en gang skal sælges 8-)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af GaSelle » 13. jan 2018, 22:13

Jeg kunne da godt bruge et sæt til en 2500-kroneseddel, hvis nogen har et sæt i overskud, de mener er for grimme.

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af megasun » 13. jan 2018, 22:59

Jeg har et sæt til 4000 kr, spritnye om ca 14 dage..men du må lige løfte dig fra de 2500 kr :lol:

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Soeren C » 13. jan 2018, 23:06

ROEN skrev:
13. jan 2018, 17:37
Jeg tænker de måske kan være OK på en sort bil...
Må indrømme, at jeg kun har set dem på billeder, så måske vil de ikke være helt så slemme endda på en sort GTE.....
Synes bare det er langt federe standardfælge de sælger Golf GTE med i andre lande, samt de blå bremsekalibre....
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af erlingvj » 14. jan 2018, 05:25

Afmonter dækkene og sælg dæk og fælge for sig. Derved opnår du et nemmere og bedre salg idet der vil være nogen der kan bruge fælgene til vinterdæk. Ingen (stort set) gidder bruge hjulene som sommerhjul.
De kan ikke lovligt monteres på en Passat idet Passat kører med en anden ET og dermed får en mindre sporvidde.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af erlingvj » 14. jan 2018, 05:52

megasun skrev:
13. jan 2018, 22:59
Jeg har et sæt til 4000 kr, spritnye om ca 14 dage..men du må lige løfte dig fra de 2500 kr :lol:
Din pris-forventning er helt urealistisk.
Du kan købe VAG-fælge, der er afmonteret fra nye biler, for langt mindre.
https://www.ebay.de/itm/Audi-A316-Zoll- ... 3f814df39c

De 2500,- du blev budt er en fin pris.

Jeg har lige købt 4 afmonteringsfælge til vinterdæk (som dem på foto) på Ebay.de for 299€ + 60€ i fragt. Kapslerne er de samme som sad på mine sommerhjul så dem solgte jeg på DBA. Min nettopris for 4 ret flotte originale fælge blev 2200 DKK.
Tanten tager det samme for 4 stål lortefælge made in Langtbortistan.
Vedhæftede filer
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_$_3.jpg
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_$_3.jpg (76.56 KiB) Vist 1826 gange

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af megasun » 14. jan 2018, 11:22

Helt urealistisk ? det tror jeg nu ikke det er..

Du sammenligner priser med ebay :lol: Nu er det ikke alle der ønsker at tage chancen med ebay, så synes ikke helt din sammenligning af priser holder stik.

2500 kr for spritnye dæk og orig. VW fælge...det må være forbeholdt de personer der mener de kan få alt for ingenting.

Umiddelbart vil det nok være nemmere at smide dem på DBA end at sælge dem på et VW forum, hvor mange inkl dig selv mener alt skal være gratis pånær når man selv skal sælge. :lol:

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: GTE standardfælge

Indlæg af gudhjem » 14. jan 2018, 11:24

GaSelle skrev:Jeg kunne da godt bruge et sæt til en 2500-kroneseddel, hvis nogen har et sæt i overskud, de mener er for grimme.
Du må gerne købe mine fælge uden dæk for 2500kr Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af erlingvj » 14. jan 2018, 13:05

megasun skrev:
14. jan 2018, 11:22
Helt urealistisk ? det tror jeg nu ikke det er..

Du sammenligner priser med ebay :lol: Nu er det ikke alle der ønsker at tage chancen med ebay, så synes ikke helt din sammenligning af priser holder stik.

2500 kr for spritnye dæk og orig. VW fælge...det må være forbeholdt de personer der mener de kan få alt for ingenting.

Umiddelbart vil det nok være nemmere at smide dem på DBA end at sælge dem på et VW forum, hvor mange inkl dig selv mener alt skal være gratis pånær når man selv skal sælge. :lol:
Man har langt bedre beskyttelse på Ebay end DBA. Hvis der er problemer med sælger hjælper Ebay. Har handlet på Ebay 400 gange og i nogle meget få tilfælde har der været en "sag". I alle tilfælde har Ebay givet mig pengene retur. Så dit synspunkt køber jeg ikke.

GTE dæk er altid "øko"-dæk som fx ContiEcoContact, som har lav rullemodstand som første prioritet. Ikke de letteste dæk at sælge.

Dit sidste udsagn er det rene udokumenterede vrøvl. Jeg har solgt 4 alu afmonteringsfælge fra en A3 til 1.500,- til brugeren "NAX" fra VagCars

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af megasun » 14. jan 2018, 21:10

erlingvj skrev:
14. jan 2018, 13:05
megasun skrev:
14. jan 2018, 11:22
Helt urealistisk ? det tror jeg nu ikke det er..

Du sammenligner priser med ebay :lol: Nu er det ikke alle der ønsker at tage chancen med ebay, så synes ikke helt din sammenligning af priser holder stik.

2500 kr for spritnye dæk og orig. VW fælge...det må være forbeholdt de personer der mener de kan få alt for ingenting.

Umiddelbart vil det nok være nemmere at smide dem på DBA end at sælge dem på et VW forum, hvor mange inkl dig selv mener alt skal være gratis pånær når man selv skal sælge. :lol:
Man har langt bedre beskyttelse på Ebay end DBA. Hvis der er problemer med sælger hjælper Ebay. Har handlet på Ebay 400 gange og i nogle meget få tilfælde har der været en "sag". I alle tilfælde har Ebay givet mig pengene retur. Så dit synspunkt køber jeg ikke.

GTE dæk er altid "øko"-dæk som fx ContiEcoContact, som har lav rullemodstand som første prioritet. Ikke de letteste dæk at sælge.

Dit sidste udsagn er det rene udokumenterede vrøvl. Jeg har solgt 4 alu afmonteringsfælge fra en A3 til 1.500,- til brugeren "NAX" fra VagCars

Stadigvæk, så har du mulighed for at køre ud og kigge på varen når du handler på DBA, det har du altså ikke på Ebay, der er nok nogen der vægter dette højt inkl mig selv.

Udokumenteret vrøvl mener jeg ikke det er...det er da muligt du har solgt nogle hjul til en bruger herinde, og hvad så ? det sætter vel ikke standarden for noget som helst.

Du begår omså den fejl at fordi du tænker en vare ikke er mere værd for dig, så kan den sagtens være mere værd for en anden.

Så lad os nu se hvor meget jeg får for mine super fine spritnye GTE hjul med højst sandsynlig Eco skod dæk, de bliver ihvertfald ikke solgt dækkenes pris :lol:

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af erlingvj » 15. jan 2018, 17:42

Du påstod at jeg og andre ikke vil give noget for " noget" men til gengæld vil sælge til overpris. Det er og bliver noget udokumenteret pladder.
Du kan jo kontakte "NAX" og spørge til de 4 fine Audi afmonteringsfælge han gav 1500,- for.
Og så koster 4 EcoContact ikke 2500,-
Som afmonteringsdæk ca. 1000,-
De 4 hjul du vil sælge er ikke nye men afmonteringshjul.

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af megasun » 15. jan 2018, 23:59

erlingvj skrev:
15. jan 2018, 17:42
Du påstod at jeg og andre ikke vil give noget for " noget" men til gengæld vil sælge til overpris. Det er og bliver noget udokumenteret pladder.
Du kan jo kontakte "NAX" og spørge til de 4 fine Audi afmonteringsfælge han gav 1500,- for.
Og så koster 4 EcoContact ikke 2500,-
Som afmonteringsdæk ca. 1000,-
De 4 hjul du vil sælge er ikke nye men afmonteringshjul.
Ok, du har har jo nok ret...de er ikke helt nye...de har kørt omkring 7 km.

Jeg forstår stadig ikke hvorfor du tror at fordi du sælger et sæt afmonteringsfælge som du kalder det, for 1500 kr så sætter det standarden i hele DK for hvad man kan sælge sine spritnye "afmonteringshjul" for...det kan jo ligeså godt være dig der har solgt dem for billigt...har du tænkt over det ?

Jeg vil stadig påstå et sæt hjul der bliver afmonteret ved leveringen af en ny bil, kan sidestilles med et nyt sæt.

Jeg tror ikke vi bliver enige og det skal der også være plads til, jeg skal nok give lyd fra mig når jeg har solgt mine hjul til det dobbelte af hvad du mener de er værd :D
Husk på der er nogle der er gode sælgere og så er der dem der er knap så gode ;)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af GaSelle » 16. jan 2018, 10:21

Jeg er spændt på, hvad de går til. De fleste herinde lader til at mene, at de er så grimme, at det gør ondt i øjnene. Jeg synes heller ikke de er VILDT smarte, men jeg ville godt kunne leve med dem. Så mit bud står stadig ved magt, hvis nogle har et sæt i overskud - hvadenten de er nye, eller leveret med en bil ;)

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Soeren C » 16. jan 2018, 11:35

GaSelle skrev:
16. jan 2018, 10:21
Jeg er spændt på, hvad de går til. De fleste herinde lader til at mene, at de er så grimme, at det gør ondt i øjnene. Jeg synes heller ikke de er VILDT smarte, men jeg ville godt kunne leve med dem. Så mit bud står stadig ved magt, hvis nogle har et sæt i overskud - hvadenten de er nye, eller leveret med en bil ;)
Jeg overvejer om jeg vil bruge mine som vinterfælge. - Hvis ikke, må de gå til højstbydende herinde.
De skal lige ses i virkeligheden først ;) - Håber på levering af GTE i maj.
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Jorn B
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. feb 2018, 14:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Jorn B » 7. feb 2018, 14:34

Soeren C skrev:
16. jan 2018, 11:35
GaSelle skrev:
16. jan 2018, 10:21
Jeg er spændt på, hvad de går til. De fleste herinde lader til at mene, at de er så grimme, at det gør ondt i øjnene. Jeg synes heller ikke de er VILDT smarte, men jeg ville godt kunne leve med dem. Så mit bud står stadig ved magt, hvis nogle har et sæt i overskud - hvadenten de er nye, eller leveret med en bil ;)
Jeg overvejer om jeg vil bruge mine som vinterfælge. - Hvis ikke, må de gå til højstbydende herinde.
De skal lige ses i virkeligheden først ;) - Håber på levering af GTE i maj.
Hej Soeren
Jeg venter også på min GTE, som jeg bestilte mellem jul og nytår 2017. Jeg fik dengang en leveringstid omkring 10/3. Har du hørt noget nyt om din leveringstid?
Golf GTE 2018

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Soeren C » 7. feb 2018, 19:37

Jorn B skrev:
7. feb 2018, 14:34
Jeg venter også på min GTE, som jeg bestilte mellem jul og nytår 2017. Jeg fik dengang en leveringstid omkring 10/3. Har du hørt noget nyt om din leveringstid?
På min slutseddel er levering angivet til 1. maj
Sælger ville kontakte mig her i februar, når han kom nærmere en produktionsdato på bilen. Efter produktionsdato, kan man regne med, at der går en måneds tid inden bilen lander hos forhandleren i DK. Håber din dato holder. Så er der også håb for mig :-) Jeg er ved at blive idiot at at vente - Tiden går for langsomt, når man venter på noget godt :-)

Vh
/Søren
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Draloch
Nyt medlem
Indlæg: 153
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Draloch » 7. feb 2018, 19:46

Min blev bestilt 14/11 og står i øjeblikket til produktion i uge 12. Hvis den uge ikke rykker i næste uge (7) bliver den fastlåst i uge 8 til produktion uge 12. Ved ikke om i kan bruge det til noget.
These users thanked the author Draloch for the post:
Soeren C
Golf GTE 2018.
Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI 140hk 2015.

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Voigt1 » 8. feb 2018, 12:32

Draloch skrev:
7. feb 2018, 19:46
Min blev bestilt 14/11 og står i øjeblikket til produktion i uge 12. Hvis den uge ikke rykker i næste uge (7) bliver den fastlåst i uge 8 til produktion uge 12. Ved ikke om i kan bruge det til noget.
Min levering så sådan ud - bestilling 13/10-17 - produktion uge 50 - leveret til mig 22/1-18. Så i mit tilfælde ca. 3½ måned.
Men har hørt meget forskellige leveringstider, så ved ikke hvad der spiller ind.
These users thanked the author Voigt1 for the post:
Soeren C
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Soeren C » 8. feb 2018, 15:05

Der er tilsyneladende ikke rigtigt en rød tråd i, hvilke faktorer der påvirker leveringstiden på GTE. Men der er mange ubekræftede teorier og rygter. I UK og Italien er der lukket for bestillinger på grund af "uventet stor efterspørgsel" - og "bottlenecks" i produktionen.

Før der blev lukket for nye ordrer i UK, var det ikke unormalt med en leveringstid på 8-9 måneder. Herhjemme har vi set leveringstider i nærheden af 6 mdr. Håber seriøst jeg får min til estimeret tid.
Min forrige bil blev desværre torpederet af en blind olding og blev totalskadet . - Så mine transportmidler for tiden er DSB og lejlighedsvis konens Fiat 500. Nedtur :? Det gode er dog, at vores oprindelige plan om ny bil var planlagt til 2020. Det bliver nu 2018 i stedet. ;) Jeg fik også en ganske rundhåndet erstatning for den totalskadede bil :)
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af erlingvj » 8. feb 2018, 15:14

Min kollega bestilte sin 12.10.2017 og fik den 9 uger senere.
These users thanked the author erlingvj for the post:
Soeren C

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Jannik » 8. feb 2018, 16:46

Jeg bestilte d. 17/10 og får leveret bilen i uge 8, så ca. 4 mdr ventetid.
Bilen var strandet på fabrikken 1,5 uge længere end normalt pga. kvalitetskontrol.

Jeg har valgt at beholde de knapt så kønne std fælge. Forhandleren monterer nogle vinterdæk på disse fælge, jeg selv har leveret til dem.


Sent from my iPad using Tapatalk
These users thanked the author Jannik for the post:
Soeren C
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Jorn B
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. feb 2018, 14:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Jorn B » 9. feb 2018, 10:09

Soeren C skrev:
7. feb 2018, 19:37
Jorn B skrev:
7. feb 2018, 14:34
Jeg venter også på min GTE, som jeg bestilte mellem jul og nytår 2017. Jeg fik dengang en leveringstid omkring 10/3. Har du hørt noget nyt om din leveringstid?
På min slutseddel er levering angivet til 1. maj
Sælger ville kontakte mig her i februar, når han kom nærmere en produktionsdato på bilen. Efter produktionsdato, kan man regne med, at der går en måneds tid inden bilen lander hos forhandleren i DK. Håber din dato holder. Så er der også håb for mig :-) Jeg er ved at blive idiot at at vente - Tiden går for langsomt, når man venter på noget godt :-)

Vh
/Søren
Tak for svaret.
Jeg talte med min leverandør i går, som nu mente, at engang i maj / juni nok var mere sandsynlig. Han sagde at hvis den bliver produceret efter uge 22, bliver det en 2019 model. Der kan så være små ændringer i udstyret og lidt i prisen.
Jeg er også ved at "gå ud af mit gode skind" af at vente på noget godt :-)
Golf GTE 2018

Jorn B
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. feb 2018, 14:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Jorn B » 9. feb 2018, 10:16

Jannik skrev:
8. feb 2018, 16:46
Jeg bestilte d. 17/10 og får leveret bilen i uge 8, så ca. 4 mdr ventetid.
Bilen var strandet på fabrikken 1,5 uge længere end normalt pga. kvalitetskontrol.

Jeg har valgt at beholde de knapt så kønne std fælge. Forhandleren monterer nogle vinterdæk på disse fælge, jeg selv har leveret til dem.


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg sætter vinterdæk på mine standard fælge. Prøver så at sælge de oprindelige fabriksdæk. Har allerede købt 4 originale Sevilla fælge 18x7,5 med Bridgestone 225/40/18. Købt i Tyskland og sparede ca. 14.000 kr
Golf GTE 2018

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Soeren C » 9. feb 2018, 11:50

Jeg sætter vinterdæk på mine standard fælge. Prøver så at sælge de oprindelige fabriksdæk. Har allerede købt 4 originale Sevilla fælge 18x7,5 med Bridgestone 225/40/18. Købt i Tyskland og sparede ca. 14.000 kr
Jeg har købt et sæt MARSEILLE 8X18 ET44 i Polen. Disse fælge er i Passat-udgaven - dvs. lidt bredere. Den passer rigtig godt til Golf - Kommer lidt længere ud til skærmkanten.
Der er gode penge at spare på den måde. - Med Ebay\Paypal er risikoen minimal.

På daekonline fandt jeg Goodyear EfficientGrip Performance 225/40 R18 92W XL

Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg sætter vinterdæk på originalfælgene. Der skal meget til at jeg synes noget er decideret grimt, men de her 16" Astana fælge skal man gøre en indsats for at lære at holde af. Til en sort GTE, som jeg har bestilt, kan det måske gå an....
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Jorn B
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. feb 2018, 14:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: GTE standardfælge

Indlæg af Jorn B » 9. feb 2018, 12:00

Soeren C skrev:
9. feb 2018, 11:50
Jeg sætter vinterdæk på mine standard fælge. Prøver så at sælge de oprindelige fabriksdæk. Har allerede købt 4 originale Sevilla fælge 18x7,5 med Bridgestone 225/40/18. Købt i Tyskland og sparede ca. 14.000 kr
Jeg har købt et sæt MARSEILLE 8X18 ET44 i Polen. Disse fælge er i Passat-udgaven - dvs. lidt bredere. Den passer rigtig godt til Golf - Kommer lidt længere ud til skærmkanten.
Der er gode penge at spare på den måde. - Med Ebay\Paypal er risikoen minimal.

På daekonline fandt jeg Goodyear EfficientGrip Performance 225/40 R18 92W XL

Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg sætter vinterdæk på originalfælgene. Der skal meget til at jeg synes noget er decideret grimt, men de her 16" Astana fælge skal man gøre en indsats for at lære at holde af. Til en sort GTE, som jeg har bestilt, kan det måske gå an....
Det lyder da rigtig godt. Mine fælge er ET 49. Jeg overvejer at sætte Spacer kit på, for at tilpasse afstanden til skærmen.
H&R har fine sæt alt efter hvor lang ud man vil have sine fælge. Min VW forhandler har en demo GTE med sænkning 35/35 mm og spacer på ca 30-35 mm. Alt sammen TÜV godkendt, så den også kan synes. Det ser faktisk rimeligt godt ud, selv med standard fælgene.
Golf GTE 2018

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"