Køb af Altea DSG +/-
Køb af Altea DSG +/-
Jeg har kig på henholdsvis en 140 TDi med DSG samt en 2.0 TFSi DSG.
Begge biler har lige rundet de 200.000 km og er holdt med service.
Er der noget jeg bør være obs på ifbm køb af en af ovenstående? Tænker at de selvfølgelig skal skifte blødt uden ryk men er det ellers noget?
Jeg kører mellem 25-35000 km årligt med 2*55 km motorvej i hverdagene.
TFSi motoren kender jeg fra Octavia RS jeg før har haft, og det var en sand fornøjelse.
TDi kan jeg læse om døjer med topstykker og ledningsnet, men er det dem alle?
Mvh Jesper
Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk
Begge biler har lige rundet de 200.000 km og er holdt med service.
Er der noget jeg bør være obs på ifbm køb af en af ovenstående? Tænker at de selvfølgelig skal skifte blødt uden ryk men er det ellers noget?
Jeg kører mellem 25-35000 km årligt med 2*55 km motorvej i hverdagene.
TFSi motoren kender jeg fra Octavia RS jeg før har haft, og det var en sand fornøjelse.
TDi kan jeg læse om døjer med topstykker og ledningsnet, men er det dem alle?
Mvh Jesper
Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk
- Rheinlaender
- Medlem
- Indlæg: 827
- Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aarup 5560
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Køb af Altea DSG +/-
TDI PD BKD efter 2007 - senere er der ikke de store problemer med både dyse/topstykke problemer er rettet.
Den skal have nyt svinghjul for ca hver 150-200 tkm.
Gearkassen kører uden de store problemer hvis du skifter olie+filter for hver 30000km.
En nyrenoveret koster 12000kr i tyskland så det kan ikke svare sig at reparere meget på den.
Den skal have nyt svinghjul for ca hver 150-200 tkm.
Gearkassen kører uden de store problemer hvis du skifter olie+filter for hver 30000km.
En nyrenoveret koster 12000kr i tyskland så det kan ikke svare sig at reparere meget på den.
Re: Køb af Altea DSG +/-
Super.Rheinlaender skrev:TDI PD BKD efter 2007 - senere er der ikke de store problemer med både dyse/topstykke problemer er rettet.
Den skal have nyt svinghjul for ca hver 150-200 tkm.
Gearkassen kører uden de store problemer hvis du skifter olie+filter for hver 30000km.
En nyrenoveret koster 12000kr i tyskland så det kan ikke svare sig at reparere meget på den.
Jeg kan se det måske er svinghjul mv jeg skal være obs på, begge har lige rundet de 200.
Kan jeg på nogen måde mærke eller teste det?
Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 703
- Tilmeldt: 9. sep 2008, 19:29
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 4480
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 10 times
Re: Køb af Altea DSG +/-
Svinghjul kan du bedst hører om er dårligt når bilen er helt kold.
Tesla 3 SR 2024 (Highland)
Vw bobbel type 1 1956
Vw bobbel type 1 1956
- Rheinlaender
- Medlem
- Indlæg: 827
- Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aarup 5560
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Køb af Altea DSG +/-
Svinghjulet kan du hører lige så tydeligt at fjedrene skralder eller kilmter det er du slet ikke i tvivl om men hvis de har gået 200000km så er de nok skiftet
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6251
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2071 times
- Been thanked: 673 times
Re: Køb af Altea DSG +/-
Og hvis det er en årg 07 er der så en skille linje rent produktionsmæssigt?Rheinlaender skrev:TDI PD BKD efter 2007 - senere er der ikke de store problemer med både dyse/topstykke problemer er rettet.
Den skal have nyt svinghjul for ca hver 150-200 tkm.
Gearkassen kører uden de store problemer hvis du skifter olie+filter for hver 30000km.
En nyrenoveret koster 12000kr i tyskland så det kan ikke svare sig at reparere meget på den.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- Rheinlaender
- Medlem
- Indlæg: 827
- Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aarup 5560
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Køb af Altea DSG +/-
jansom skrev:Og hvis det er en årg 07 er der så en skille linje rent produktionsmæssigt?Rheinlaender skrev:TDI PD BKD efter 2007 - senere er der ikke de store problemer med både dyse/topstykke problemer er rettet.
Den skal have nyt svinghjul for ca hver 150-200 tkm.
Gearkassen kører uden de store problemer hvis du skifter olie+filter for hver 30000km.
En nyrenoveret koster 12000kr i tyskland så det kan ikke svare sig at reparere meget på den.
Ved ikke hvor skille linjen er ved ikke om de kører med c topstykke efter 06 mdr 06 min er fra 02mdr 07 og der er c topstykke og ingen dyse problem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6251
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2071 times
- Been thanked: 673 times
Re: Køb af Altea DSG +/-
Så hvor “farligt” er det at købe en 07 BKD?Rheinlaender skrev:jansom skrev:Og hvis det er en årg 07 er der så en skille linje rent produktionsmæssigt?Rheinlaender skrev:TDI PD BKD efter 2007 - senere er der ikke de store problemer med både dyse/topstykke problemer er rettet.
Den skal have nyt svinghjul for ca hver 150-200 tkm.
Gearkassen kører uden de store problemer hvis du skifter olie+filter for hver 30000km.
En nyrenoveret koster 12000kr i tyskland så det kan ikke svare sig at reparere meget på den.
Ved ikke hvor skille linjen er ved ikke om de kører med c topstykke efter 06 mdr 06 min er fra 02mdr 07 og der er c topstykke og ingen dyse problem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- Rheinlaender
- Medlem
- Indlæg: 827
- Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aarup 5560
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Køb af Altea DSG +/-
De kører jo super og reservedelene er billige efterhånden. Så synes ikke det er farligt købjansom skrev:Så hvor “farligt” er det at købe en 07 BKD?Rheinlaender skrev:jansom skrev: Og hvis det er en årg 07 er der så en skille linje rent produktionsmæssigt?
Ved ikke hvor skille linjen er ved ikke om de kører med c topstykke efter 06 mdr 06 min er fra 02mdr 07 og der er c topstykke og ingen dyse problem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Køb af Altea DSG +/-
Jeg endte med at købe den og har fået lavet service på både motor og gearkasse.
Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk
Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk