Import/Flexleasing af GTD

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Import/Flexleasing af GTD

Indlæg af Korreborg » 22. jan 2018, 23:18

Hello Forum

Skyd mig lige ned, det her er alt for dyrt, og der er sikkert ingen forhandlere som vil lege med.
Men har nu i over et år leget med tanken om en GTD. Enten fuld import, eller flex leasing. (jeg kører 35000+km)

Min tanke er; jeg har en Golf VII Highline VAN med mere eller mindre alles. Jeg har også bagsæderne.
1. Hvis der er muligt, så kunne man finde en forhandler som ville tage min bil. For X antal kr. Bygge den og sælge den på hvideplader.
2. Man står nu med et ombygningsæt til VAN.
3. Hente en GTD i tyskland.
4. Palle har nu en G7,5 GTD VAN.

Så langt så godt.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=109783
Hvad kan sådan et dyr være værd? 108000 km. Håber at bagsæderne kan give den lidt ekstra værdi.
Det må da være guf for en forhandler med en Golf mit alles (MEN man kan selvfølgelig bare hente en i tyskland)

Men vigtigst af alt, hva helv... koster sådan en gang import når det er med henblik på "semi"guleplader.
Og hvad koster sådan noget som flexleasing? NETTO Export Preis € 28.600,- = 213.000 uden moms og afgift.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ccf2e298da

Jeg har efterhånden overbevist mig selvom, at 1. det er alt for dyrt. 2. der er ingen forhandlere der med på ideen.
Men for at slå det helt ud af hovedet, så har jeg brug for lidt sparing :lol:

(Jeg har ikke privatøkonomi til at klare det hele selv, og stå med 2 300k+ biler på samme tid. Desværre, den tanke er der leget med)

Fyr løs.

Mvh Palle Korreborg
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4439 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Import/Flexleasing af GTD

Indlæg af DanielB12 » 23. jan 2018, 08:03

Hvis forhandleren vil sælge den på hvide plader, så skal der jo betales afgift af den - har du undersøgt hvad den ligger på?
Det kan vel hurtigt blive en 60-70.000 kr, og så kommer prisen for ombygningen som forhandleren gerne vil have hjem også..

kigger man på Bilbasen så ligger prisen omkring de 200.000 kr for en highline 2.0 diesel
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

CJ2110
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Import/Flexleasing af GTD

Indlæg af CJ2110 » 23. jan 2018, 08:17

Det er vel kun differencen i afgift fra gule til hvide plader, der skal afregnes. Det bliver næppe 60-70.000
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4439 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Import/Flexleasing af GTD

Indlæg af DanielB12 » 23. jan 2018, 08:20

Okay - er ikke inde i det at all. Har bare læst på poloklubben på facebook, at der regner man med 40.000 kr for en 2014 polo bluegt.. så var et - åbenbart ikke - kvalificeret gæt

Edit: kan se ar forskellen på modellerne i dag, er 66.000 kr.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Import/Flexleasing af GTD

Indlæg af Realtor » 23. jan 2018, 13:17

Jeg ville helt sikkert, få en pris på konvertering til hvide plader ( hurtigt på afgiftsportal.dk ) - også sætte den til salg både som van og personbil. Et van kit kan tit findes brugt til fornuftige penge. Jeg gav f.eks. 1000kr for mit til min tidl. G6R.

Tvivler også på det kan svarer sig at flexe en gulplade i det prisniveau. Alene stiftelsesomkostninger er tit 10k.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Import/Flexleasing af GTD

Indlæg af Dakota » 23. jan 2018, 16:29

En G7 GTi koster omkring 3k/md at flexlease og en GTD vel omtrent det samme, da de var prissat nærmest identisk.

Når du lægger de 6k ekstra årligt i ejerafgift til din gulpladebil, skal en G7 GTD altså ned omkring 2k/md for det overhovedet er tæt på at svare sig. Dertil kommer evt. omkostninger til ombygningen, som forhandleren måske vil kræve at han påtager sig.

Jeg ville helt klart gå efter at flexlease en hvidplademodel i stedet.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Import/Flexleasing af GTD

Indlæg af Korreborg » 23. jan 2018, 19:42

Med hensyn til flex, så tror jeg den er død. 220.000 kr uden moms og afgift giver 82.500 i udbetaling, så meget har jeg ikke i hånden efter salg af min egen. Så det er nok import der giver mest mening.

Med hensyn til flex leasing, så ønsker jeg en facelift model = ikke 0,5% afgift, men 1%. hvilket nok også peger på import.

Men vil som foreslået finde ud af hvad afgiften er fra gule til hvide. Det bør vel have en positiv effekt alle disse afgifts nedsættelser.
Overvejer også at kontakte banken, det kan være at de vil lege med, og give et højt lån/kassekredit i en periode, til betaling af resterende afgift, og hjemtagning af ny bil, hvis jeg ligger det efterfølgende lån ved dem.
Der må være en del at spare ved at stå for det hele selv. Jeg har jo stumperne.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"