Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 258
- Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Tror vi snart skal eje sådan en.
Og derfor ville jeg spørge om jeres mening?
Om den motor er stor nok til den bil, køreegenskaber, støj i bilen ved motorvejskørsel.
Det er også første gang vi skal have en bil med DSG. Og nej, vil ikke spørge noget om den aut.gear. Det er også sådan en bil vi helt klart skal beholde i 5-6 år. Vi har ikke campingvogn, men vi plejer at "køre-selv ferie" sydpå hver år.
Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
Og derfor ville jeg spørge om jeres mening?
Om den motor er stor nok til den bil, køreegenskaber, støj i bilen ved motorvejskørsel.
Det er også første gang vi skal have en bil med DSG. Og nej, vil ikke spørge noget om den aut.gear. Det er også sådan en bil vi helt klart skal beholde i 5-6 år. Vi har ikke campingvogn, men vi plejer at "køre-selv ferie" sydpå hver år.
Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Den motor er en perle. Den passer perfekt til bilen, som er kvik nok til almindelige mennesker. Bilen kører suverænt, og ligger godt på vejen. Der er ikke meget motorstøj, eller støj generelt.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 258
- Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Tak for dit svar.GaSelle skrev:Den motor er en perle. Den passer perfekt til bilen, som er kvik nok til almindelige mennesker. Bilen kører suverænt, og ligger godt på vejen. Der er ikke meget motorstøj, eller støj generelt.
Vi har selfølgelig prøvet bilen.
Men det er noget helt andet når man kører i den hver dag. Vi står mellem karoq og superb. Det er 2 helt forskellige biler og begge har noget specielt. Men, umidelbart, synes jeg at vi får lidt mere bil for pengene hvis vi vælger superb.
Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 188
- Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 14 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Ville vælge Superb i en Style udgave og husk så ACC og DSG, det er bare rigtig fedt sammen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 258
- Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Ja, den bil vi skal have har næsten alt. Style medkms17 skrev:Ville vælge Superb i en Style udgave og husk så ACC og DSG, det er bare rigtig fedt sammen.
DSG, ACC, bare nogle af den udstyr. Soltag og fyr skal vi ikke have.
Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Motoren er superfin, men den DSG (DQ200) der følger med 1.4tsi er forfærdelig efter min mening.
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 258
- Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Har kun hørt masser af brok mht. den DSG.i-s skrev:Motoren er superfin, men den DSG (DQ200) der følger med 1.4tsi er forfærdelig efter min mening.
Ligeså den gang jeg havde læst delte meninger om ACT. Og det er sådan noget man ikke kan rigtig overskue når man kun prøvekøre bil.
Havde nu prøvet at køre i en del biler med DSG og ACT.
Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 212
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 00:03
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Både ACT og DSG fungerer upåklageligt i vores Superb.
Kører til Toscana hver sommer, og den er en fantastisk rejsebil.
Eneste der har været, var at den knirkede i koblingen ved start fra stilstand når den var varm.
Den fik en ny type kobling på garantien omkring 25k, og har kørt perfekt siden.
Kører til Toscana hver sommer, og den er en fantastisk rejsebil.
Eneste der har været, var at den knirkede i koblingen ved start fra stilstand når den var varm.
Den fik en ny type kobling på garantien omkring 25k, og har kørt perfekt siden.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI Act DSG Style + (Style+ Pakke, Navigation, og Virtuelt Cockpit, etc.)
Skoda Citigo Ambition 5D.
Skoda Citigo Ambition 5D.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 258
- Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Er glad for at høre det. For at være ærlig, i denne prisklasse man kan vælge frit på hylden. Audi, WV...Thorinn skrev:Både ACT og DSG fungerer upåklageligt i vores Superb.
Kører til Toscana hver sommer, og den er en fantastisk rejsebil.
Eneste der har været, var at den knirkede i koblingen ved start fra stilstand når den var varm.
Den fik en ny type kobling på garantien omkring 25k, og har kørt perfekt siden.
Vi plejer også at køre sydpå hver år.
Og det er præcis der hvor man overbelaster bil mest.
Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 135
- Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Hej
Har en Passat Plus fra april 2016 med samme motor og gearkasse. Den har nu kørt 50000 km uden nogen problemer overhovedet. Ja når bilen er iskold kører den ikke helt så lækker imotor og gear som efter 15 minutter når den er mere varm. Men sådan er det vist med de fleste biler...
På motorvej har jeg ofte gearet i manuelt og bruger ge arskifte knapperne ved rattet hvis der skal overhales hurtigt. Man kan på den måde nærmest ikkefornemme hvis man lige smidder den i 6. eller 5. inden overhaling - og så er den faktisk ret hurtig!
- Har du brug for at cruise med højere fart end 180 km/t bør du overveje en anden motor....
Min anbefaling er at du vælger ratgearskifte og adaptiv fartpilot- så har du mest glæde af motor og gearkasse. Passat plus eller premium har dette som standard- måske er passaten billigere end skodaen med det udstyr, du vil have, men det er jo en personlig smag.
Suv alternativet. som du peger på har højere tyngdepunkt og dårligere aerodynamik. Så her vil motoren nok føles mindrefriskved høj fart, og så bruger den nok også mere benzin på motorvejen, tror jeg. Det skal man lige have med i tankerne, synes jeg. Vi har holdt 15 km/ L i på de 50000 km, bilen har kørt- det er 2,5 km bedre end vores gamle model Passat 1,4 med 122 hk.
Har en Passat Plus fra april 2016 med samme motor og gearkasse. Den har nu kørt 50000 km uden nogen problemer overhovedet. Ja når bilen er iskold kører den ikke helt så lækker imotor og gear som efter 15 minutter når den er mere varm. Men sådan er det vist med de fleste biler...
På motorvej har jeg ofte gearet i manuelt og bruger ge arskifte knapperne ved rattet hvis der skal overhales hurtigt. Man kan på den måde nærmest ikkefornemme hvis man lige smidder den i 6. eller 5. inden overhaling - og så er den faktisk ret hurtig!
- Har du brug for at cruise med højere fart end 180 km/t bør du overveje en anden motor....
Min anbefaling er at du vælger ratgearskifte og adaptiv fartpilot- så har du mest glæde af motor og gearkasse. Passat plus eller premium har dette som standard- måske er passaten billigere end skodaen med det udstyr, du vil have, men det er jo en personlig smag.
Suv alternativet. som du peger på har højere tyngdepunkt og dårligere aerodynamik. Så her vil motoren nok føles mindrefriskved høj fart, og så bruger den nok også mere benzin på motorvejen, tror jeg. Det skal man lige have med i tankerne, synes jeg. Vi har holdt 15 km/ L i på de 50000 km, bilen har kørt- det er 2,5 km bedre end vores gamle model Passat 1,4 med 122 hk.
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 135
- Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
PS: Adaptiv fartpilot går kun til 160km/t hvis du væger plus modellen. I premium går den til 210km/t
Så hvis du kigger på brugt, hvadenten det er skoda eller vw skal du lige forholde dig til at fartpiloten måske slet ikke virkerover 160 km/t. Jeg har ikke noget problem med det, men jeg pendler heller ikke tværs igennem tyskland...
Så hvis du kigger på brugt, hvadenten det er skoda eller vw skal du lige forholde dig til at fartpiloten måske slet ikke virkerover 160 km/t. Jeg har ikke noget problem med det, men jeg pendler heller ikke tværs igennem tyskland...
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 258
- Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Hejsa.cyklisten skrev:Hej
Har en Passat Plus fra april 2016 med samme motor og gearkasse. Den har nu kørt 50000 km uden nogen problemer overhovedet. Ja når bilen er iskold kører den ikke helt så lækker imotor og gear som efter 15 minutter når den er mere varm. Men sådan er det vist med de fleste biler...
På motorvej har jeg ofte gearet i manuelt og bruger ge arskifte knapperne ved rattet hvis der skal overhales hurtigt. Man kan på den måde nærmest ikkefornemme hvis man lige smidder den i 6. eller 5. inden overhaling - og så er den faktisk ret hurtig!
- Har du brug for at cruise med højere fart end 180 km/t bør du overveje en anden motor....
Min anbefaling er at du vælger ratgearskifte og adaptiv fartpilot- så har du mest glæde af motor og gearkasse. Passat plus eller premium har dette som standard- måske er passaten billigere end skodaen med det udstyr, du vil have, men det er jo en personlig smag.
Suv alternativet. som du peger på har højere tyngdepunkt og dårligere aerodynamik. Så her vil motoren nok føles mindrefriskved høj fart, og så bruger den nok også mere benzin på motorvejen, tror jeg. Det skal man lige have med i tankerne, synes jeg. Vi har holdt 15 km/ L i på de 50000 km, bilen har kørt- det er 2,5 km bedre end vores gamle model Passat 1,4 med 122 hk.
Tak for din forklaring. Vil først og fremmest skynde mig at sige at det er meget sjælden man kan cruise med 180km/t. Den hedder "race"
Det vil være rart man kan overhale hurtig, og specielt når man er ud og køre bland alle det audi'er og bmw'er på tyske motorbahn.
Men når det er så sagt, det er kun en gang om året og vi plejer ikke at køre mere end 140-150km/t. Jeg er af den opfattelse at jeg helst vil ankomme til destination og hvis jeg er par timer bagud, skide være med det, jeg er jo på ferie. ACC skal da helt klart være med.
Det eneste trælse ved passat er at når man har krydset alt det udstyr man kunne tænke sig så er prisen på bilen noget højere. Superb style kommer med en del.
Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Det har ikke noget med plus/premium at gøre. Det er årgangen. Alle 2017- har 210kmt ACC i Passat. Jeg ved ikke hvordan det er i Superb.cyklisten skrev: ↑27. jan 2018, 08:56PS: Adaptiv fartpilot går kun til 160km/t hvis du væger plus modellen. I premium går den til 210km/t
Så hvis du kigger på brugt, hvadenten det er skoda eller vw skal du lige forholde dig til at fartpiloten måske slet ikke virkerover 160 km/t. Jeg har ikke noget problem med det, men jeg pendler heller ikke tværs igennem tyskland...
/Søren.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
I Tyskland kan man selv vælge. I DK er der kun én type; mon ikke det er til 210.i-s skrev: ↑30. jan 2018, 21:26Det har ikke noget med plus/premium at gøre. Det er årgangen. Alle 2017- har 210kmt ACC i Passat. Jeg ved ikke hvordan det er i Superb.cyklisten skrev: ↑27. jan 2018, 08:56PS: Adaptiv fartpilot går kun til 160km/t hvis du væger plus modellen. I premium går den til 210km/t
Så hvis du kigger på brugt, hvadenten det er skoda eller vw skal du lige forholde dig til at fartpiloten måske slet ikke virkerover 160 km/t. Jeg har ikke noget problem med det, men jeg pendler heller ikke tværs igennem tyskland...
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Superb Combi 1.4 (150hk) DSG?
Nope.. 160 km/t.GaSelle skrev: ↑30. jan 2018, 21:32I Tyskland kan man selv vælge. I DK er der kun én type; mon ikke det er til 210.i-s skrev: ↑30. jan 2018, 21:26Det har ikke noget med plus/premium at gøre. Det er årgangen. Alle 2017- har 210kmt ACC i Passat. Jeg ved ikke hvordan det er i Superb.cyklisten skrev: ↑27. jan 2018, 08:56PS: Adaptiv fartpilot går kun til 160km/t hvis du væger plus modellen. I premium går den til 210km/t
Så hvis du kigger på brugt, hvadenten det er skoda eller vw skal du lige forholde dig til at fartpiloten måske slet ikke virkerover 160 km/t. Jeg har ikke noget problem med det, men jeg pendler heller ikke tværs igennem tyskland...