Passat 3.2 fsi erfaringer
- kristiandahls
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 1. feb 2018, 07:10
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Passat 3.2 fsi erfaringer
Hej, er der nogen som har noget at sige om passat 3.2 fsi med dsg 6 speed?
Og hvad er forskellen på vw's 3.2 fsi og R32, ud over at R32 er en fysisk mindre motor (fordi cylinder ikke sidder i rækker) eller tager jeg fejl?
Håber nogen har noget at sige, godt som dårligt?
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Og hvad er forskellen på vw's 3.2 fsi og R32, ud over at R32 er en fysisk mindre motor (fordi cylinder ikke sidder i rækker) eller tager jeg fejl?
Håber nogen har noget at sige, godt som dårligt?
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
Hvis det er samme motor som i min cabriolet så er det en fed motor. Den elsker omdrejninger og lyder fantastisk. Pludrer i bunden og vræler i toppen. Mht. holdbarhed så er kæder vist det klassiske problem og det koster åbenbart rigtig mange penge at skifte.
Jeg kører 10 km literen på en tankfuld.
Jeg kører 10 km literen på en tankfuld.
- kristiandahls
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 1. feb 2018, 07:10
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
Audi cabriolet eller? Er den også V6 (rækkemotor) eller Vr6? Hvis du ved det?claussor skrev:Hvis det er samme motor som i min cabriolet så er det en fed motor. Den elsker omdrejninger og lyder fantastisk. Pludrer i bunden og vræler i toppen. Mht. holdbarhed så er kæder vist det klassiske problem og det koster åbenbart rigtig mange penge at skifte.
Jeg kører 10 km literen på en tankfuld.
Ja lyden er der ingen tvivl om!
Vides det hvornår kæder er kendt for at stå af/skulle skiftes?
Har du dsg 6 i din?
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
A4 cabriolet. Det er en V6 med multitronic der også har individuelle trin hvis man ønsker det (sport/manuel). Den kombi er rigtig god. Let tråd fra 0 kmt så pludrer den ved 1400 omdrejninger fast indtil man når den ønskede hastighed og får den mere pedal så tager den omdrejninger.
Min er også til salg.
Min er også til salg.
- kristiandahls
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 1. feb 2018, 07:10
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
Har du haft nogle problemer med gearkassen?claussor skrev:A4 cabriolet. Det er en V6 med multitronic der også har individuelle trin hvis man ønsker det (sport/manuel). Den kombi er rigtig god. Let tråd fra 0 kmt så pludrer den ved 1400 omdrejninger fast indtil man når den ønskede hastighed og får den mere pedal så tager den omdrejninger.
Min er også til salg.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- jespert
- Medlem
- Indlæg: 700
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 159 times
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
Hey
Har haft en Passat magen til. Bare i st car. fed bil. Fed motor og fin gearkasse. Ham der købte den af mig fik desværre en regning på kæder efter et halvt års tid. Mener han sagde motoren skulle ud og det i alt var et indgreb til 35-50.000. Om han overdrev ved jeg ikke.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har haft en Passat magen til. Bare i st car. fed bil. Fed motor og fin gearkasse. Ham der købte den af mig fik desværre en regning på kæder efter et halvt års tid. Mener han sagde motoren skulle ud og det i alt var et indgreb til 35-50.000. Om han overdrev ved jeg ikke.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har samlet nok flasker...!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
Ingen. Den kører perfekt. Jeg foretrækker multitronic fremfor dsg6.kristiandahls skrev: ↑1. feb 2018, 16:38Har du haft nogle problemer med gearkassen?claussor skrev:A4 cabriolet. Det er en V6 med multitronic der også har individuelle trin hvis man ønsker det (sport/manuel). Den kombi er rigtig god. Let tråd fra 0 kmt så pludrer den ved 1400 omdrejninger fast indtil man når den ønskede hastighed og får den mere pedal så tager den omdrejninger.
Min er også til salg.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 793
- Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herlev
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 41 times
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
3,2 motoren i A4 og Passat har intet tilfælles.
Motoren i Passat 3,2 og Golf R32 er identiske.
Det er en dejlig motor med en god lyd, den er ikke vildt hurtig og noget tørstig i forhold til dagens standard men den kører dejligt.
Passat har DSG og er ikke på nogen måde at sammenligne med Multitronic som i mine øjne kan tage alt det sjove ud af enhver motor.
3,2 FSI motoren er en VR6 motor med de gode og dårlige ting det nu engang medfører, herunder kædeproblemer.
Hvis ikke den er passet korrekt og / eller kæderne begynder at støje og skal skiftes så venter der en stor regning.
DSG gearkassen plejer at være rimeligt problemfri, tjek dog at den skifter blødt både op og ned i gear og at igangsætning foregår blødt og uden ryk af nogen art.
Rusker den ved igangsætning eller hugger ved gearskift så kan det være fejl på koblinger og / eller mechatronic og det er dyrt at rode med.
Ligeledes SKAL gearolie være skiftet senest for hver 60000km.
Hvis sådan en bil skifter dårligt og rasler i kæder så venter en potentiel 6-cifret værkstedsregning på aut. værksted. Det kan naturligvis gøres billigere hos en specialist men så ved du da hvad der KAN vente.
I alle tilfælde en dejlig bil, men den skal gennemgåes grundigt og kritisk af en der ved hvad han har med at gøre inden køb.
Motoren i Passat 3,2 og Golf R32 er identiske.
Det er en dejlig motor med en god lyd, den er ikke vildt hurtig og noget tørstig i forhold til dagens standard men den kører dejligt.
Passat har DSG og er ikke på nogen måde at sammenligne med Multitronic som i mine øjne kan tage alt det sjove ud af enhver motor.
3,2 FSI motoren er en VR6 motor med de gode og dårlige ting det nu engang medfører, herunder kædeproblemer.
Hvis ikke den er passet korrekt og / eller kæderne begynder at støje og skal skiftes så venter der en stor regning.
DSG gearkassen plejer at være rimeligt problemfri, tjek dog at den skifter blødt både op og ned i gear og at igangsætning foregår blødt og uden ryk af nogen art.
Rusker den ved igangsætning eller hugger ved gearskift så kan det være fejl på koblinger og / eller mechatronic og det er dyrt at rode med.
Ligeledes SKAL gearolie være skiftet senest for hver 60000km.
Hvis sådan en bil skifter dårligt og rasler i kæder så venter en potentiel 6-cifret værkstedsregning på aut. værksted. Det kan naturligvis gøres billigere hos en specialist men så ved du da hvad der KAN vente.
I alle tilfælde en dejlig bil, men den skal gennemgåes grundigt og kritisk af en der ved hvad han har med at gøre inden køb.
- kristiandahls
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 1. feb 2018, 07:10
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
Har skrevet med sælger. Den har lige været på værksted i Tyskland og fået skiftet kæden. Tog dem 6 dage med det hele.Jesper Rasmussen skrev:3,2 motoren i A4 og Passat har intet tilfælles.
Motoren i Passat 3,2 og Golf R32 er identiske.
Det er en dejlig motor med en god lyd, den er ikke vildt hurtig og noget tørstig i forhold til dagens standard men den kører dejligt.
Passat har DSG og er ikke på nogen måde at sammenligne med Multitronic som i mine øjne kan tage alt det sjove ud af enhver motor.
3,2 FSI motoren er en VR6 motor med de gode og dårlige ting det nu engang medfører, herunder kædeproblemer.
Hvis ikke den er passet korrekt og / eller kæderne begynder at støje og skal skiftes så venter der en stor regning.
DSG gearkassen plejer at være rimeligt problemfri, tjek dog at den skifter blødt både op og ned i gear og at igangsætning foregår blødt og uden ryk af nogen art.
Rusker den ved igangsætning eller hugger ved gearskift så kan det være fejl på koblinger og / eller mechatronic og det er dyrt at rode med.
Ligeledes SKAL gearolie være skiftet senest for hver 60000km.
Hvis sådan en bil skifter dårligt og rasler i kæder så venter en potentiel 6-cifret værkstedsregning på aut. værksted. Det kan naturligvis gøres billigere hos en specialist men så ved du da hvad der KAN vente.
I alle tilfælde en dejlig bil, men den skal gennemgåes grundigt og kritisk af en der ved hvad han har med at gøre inden køb.
Den blev skiftet, ikke fordi der var problemer, men fordi ejer ville være sikker på det problem ikke ville opstå.
Gearkasse er blevet serviceret efter regler og lidt til.
Så umiddelbart synes jeg det virker som noget jeg vil fortsætte med?
Andet jeg skal være påpasselig med?
Mvh Kristian
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 922
- Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Skovlunde
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 78 times
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
Jeg køre med den samme moter i min A3 og der har ikke været meget med den,fik lavet kæde på den for nogle år siden og det er fordi der er noget med oliepumpen så den køre med for højt tryk på kæden,den har snart rullet 200k og den køre som den skal.
Det er rigtigt den er lidt tørstig specielt på korte ture,dsg6 havde på første gen et mechatronik problem i gearkassen og den er også skiftet på min,men ud over det kender jeg ikke til noget i motor og drivlinie som fejler noget kendt,det er en super kombo at køre rundt med
Det er rigtigt den er lidt tørstig specielt på korte ture,dsg6 havde på første gen et mechatronik problem i gearkassen og den er også skiftet på min,men ud over det kender jeg ikke til noget i motor og drivlinie som fejler noget kendt,det er en super kombo at køre rundt med
- These users thanked the author hpo for the post:
- kristiandahls
A3 3,2 vr6
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 375
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pa ... 4d/3531632
Det ligner et røverkøb - hvis bilen er som beskrevet. Vær OBS på, at der har været flere ejere. Og få dokumentation for, at kædeproblemet er løst.
Med bilens alder/km taget i betragtning skal du være forberedt på, at der løbende vil komme vedligeholdelsesudgifter til f. eks. bremser og undervogn - afsæt 10-20.000 p.a., hvis du bruger aut. værksted.
Og at den er en tørstig herre.
Min R32 har nu rundet 135.000 km på godt 10 år - med fuld aut. service og masser af problemer undervejs - men absolut ingen problemer med selve motoren eller DSG - de spiller bare
Det ligner et røverkøb - hvis bilen er som beskrevet. Vær OBS på, at der har været flere ejere. Og få dokumentation for, at kædeproblemet er løst.
Med bilens alder/km taget i betragtning skal du være forberedt på, at der løbende vil komme vedligeholdelsesudgifter til f. eks. bremser og undervogn - afsæt 10-20.000 p.a., hvis du bruger aut. værksted.
Og at den er en tørstig herre.
Min R32 har nu rundet 135.000 km på godt 10 år - med fuld aut. service og masser af problemer undervejs - men absolut ingen problemer med selve motoren eller DSG - de spiller bare
Golf V R32 DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 325
- Tilmeldt: 23. okt 2012, 07:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 17 times
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
Af andre ting du skal kigge godt efter kunne være rust .... specielt i døre og klapper. Alle jeg har kigget på i den årgang har været ramt i større eller mindre omfang.
2020 Audi A3 cabriolet 2.0 tfsi Quattro Stronic
2021 BMW 530e M-sport
2021 BMW 530e M-sport
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
Hvad er problemet i det? Hvorfor er det lige at mange ejere = bilen er kneppet og overhovedet ikke plejet? Det er da noget værre fis og fyre af? Helt ærligt, bilen er 12 år gammel? Selvfølgelig kan sådan en bil godt tiltrække de forkerte typer, som ikke passer på den, men det plejer sådan en bil at afsløre med det samme på stedet.steady skrev: ↑2. feb 2018, 22:45https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pa ... 4d/3531632
Det ligner et røverkøb - hvis bilen er som beskrevet. Vær OBS på, at der har været flere ejere.
Du kan aldrig dømme en bils stand på hvor mange ejere den har haft.
Bilen har btw ikke xenon, som ejeren af den ellers skriver. Ellers er der kommet andre forlygter på den, siden de billeder af den blev taget.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- kristiandahls
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 1. feb 2018, 07:10
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
Må lige få det på det rene? Er 3.2 fsi motoren i passaten en inline/rækkemotor eller en V motor? Ligesom den audi laver 3.2L fsi?
Xenon er sikkert bare pærer, kan jeg ikke lige bedømme.
Og kan kun give dig ret i at, hvis en bil har haft flere ejer, gør den ikke til en dårlig bil.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Xenon er sikkert bare pærer, kan jeg ikke lige bedømme.
Og kan kun give dig ret i at, hvis en bil har haft flere ejer, gør den ikke til en dårlig bil.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 793
- Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herlev
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 41 times
Re: Passat 3.2 fsi erfaringer
3,2 FSI som ligger på tværs i Golf, Passat og A3 er en VR6, altså hverken en rigtig rækkemotor eller en rigtig V motor.
Cylinderrækkerne står let forskudt og de har fælles topstykke.
3,2 i Audi A4, A5 og A6 er en “rigtig” V6 med 2 topstykker, og i disse biler ligger motoren på langs.
Cylinderrækkerne står let forskudt og de har fælles topstykke.
3,2 i Audi A4, A5 og A6 er en “rigtig” V6 med 2 topstykker, og i disse biler ligger motoren på langs.