Synshal slog 1.9 motor ihjel
- Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Synshal slog 1.9 motor ihjel
Skal lige høre om det her er i orden.
Jeg har en kollega der lige har haft konen til syn med deres G5 Bluemotion 1.9 TDI, den skulle røg testes, så den får fuld gas i et stykke tid med det resultat at motoren skyder et ben ud af siden Synshallen påstår at det skal den kunne holde til og kunden må selv betale
Motoren har kørt en 3-400.000 km, så i min verden er det ikke sund kost for sådan en motor med de km der, bilen har egentlig kørt OK indtil tumpen ødelagde den.
Jeg kører ikke selv diesel, så kender ikke helt fremgangsmåden for at røg teste sådan een uden belastning, men jeg synes det lyder noget forkert at gøre det på den måde der.
Er det en normal måde at teste sådan en ældre motor på ?
Kan man evt. søge nogen form for erstatning ?
Jeg har en kollega der lige har haft konen til syn med deres G5 Bluemotion 1.9 TDI, den skulle røg testes, så den får fuld gas i et stykke tid med det resultat at motoren skyder et ben ud af siden Synshallen påstår at det skal den kunne holde til og kunden må selv betale
Motoren har kørt en 3-400.000 km, så i min verden er det ikke sund kost for sådan en motor med de km der, bilen har egentlig kørt OK indtil tumpen ødelagde den.
Jeg kører ikke selv diesel, så kender ikke helt fremgangsmåden for at røg teste sådan een uden belastning, men jeg synes det lyder noget forkert at gøre det på den måde der.
Er det en normal måde at teste sådan en ældre motor på ?
Kan man evt. søge nogen form for erstatning ?
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Det er den eneste måde at teste røggas tallet. Så syns hallen er helt uden skyld de skal gøre sådan. såå pas på med at kalde folk tumper når det han gør er den rigtige måde.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Røggastest foretages ved fuldlast. Det er den eneste målemetode der må / kan
anvendes til syn.
Godt råd inden syn af dieselvogn: Frisk olie og hav motoren gennemvarm ved
fremmøde, og en frisk tur på motorvejen inden med et lavere gear end normalt
lige inden, er de bedste betingelser for at det går godt.
Jeg har sendt en del "tomgangstaxaer" ud at køre en motorvejstur, pga helt
usandsynligt høje røggastal.
(Hallen ligger lige ved en motorvej)
Når de så er kommet retur er der ikke noget problem længere.
Når det så er sagt er det korrekt at en diesel motor har et afreguleret
omdrejningtal, så hvis den ikke kan tåle en røggastest er motoren i forvejen
defekt.
Men ja, det ville da være møgsurt skulle bugseres derfra, fordi skidtet er
eksploderet.
Der røg mange i starten ved SBI da man begyndte at periodesyne inkl.
røggastest, flere anlagde erstatningssager, uden at få noget ud af det.
Netop fordi SBI ikke gjorde noget "forkert"
--
Mvh
Kent Nielsen
sakset her: https://groups.google.com/forum/#!topic ... No_vHoVEAo
anvendes til syn.
Godt råd inden syn af dieselvogn: Frisk olie og hav motoren gennemvarm ved
fremmøde, og en frisk tur på motorvejen inden med et lavere gear end normalt
lige inden, er de bedste betingelser for at det går godt.
Jeg har sendt en del "tomgangstaxaer" ud at køre en motorvejstur, pga helt
usandsynligt høje røggastal.
(Hallen ligger lige ved en motorvej)
Når de så er kommet retur er der ikke noget problem længere.
Når det så er sagt er det korrekt at en diesel motor har et afreguleret
omdrejningtal, så hvis den ikke kan tåle en røggastest er motoren i forvejen
defekt.
Men ja, det ville da være møgsurt skulle bugseres derfra, fordi skidtet er
eksploderet.
Der røg mange i starten ved SBI da man begyndte at periodesyne inkl.
røggastest, flere anlagde erstatningssager, uden at få noget ud af det.
Netop fordi SBI ikke gjorde noget "forkert"
--
Mvh
Kent Nielsen
sakset her: https://groups.google.com/forum/#!topic ... No_vHoVEAo
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Det lyder osse helt forkert i mit univers, men der er jo nogen tumper der bare er istand til at ødelægge alt
Mon ikke FDM kan besvarer spørgsmålet omkring synshaller ansvar/erstatning om de i forbindelse med deres job selv må afgører hvor respektløst de må behandle andres ejendom.
Jeg er altid lige ved siden af den bil sagkyndige når mine egne biler et til syn og hvis han havde budt min elskede gamle Audi samme behandling, havde han sgu fået en på skrinet.
Mon ikke FDM kan besvarer spørgsmålet omkring synshaller ansvar/erstatning om de i forbindelse med deres job selv må afgører hvor respektløst de må behandle andres ejendom.
Jeg er altid lige ved siden af den bil sagkyndige når mine egne biler et til syn og hvis han havde budt min elskede gamle Audi samme behandling, havde han sgu fået en på skrinet.
No Letting the Old Man In!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2764
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Hvis jeg var synsmand, havde jeg lige sikret mig at motoren var gennemvarm, og så ellers givet den samme behandling.
Det skal den kunne holde til
Det skal den kunne holde til
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1811
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 230 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Alle motorer skal kunne tåle fuld pedal.
Ikke synshallens skyld.
Ikke synshallens skyld.
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
+1...
De skal kunne holde til det.
Prøv i øvrigt med en nyere Diesel, fx. vores Golf6, den kan ikke testes sådan ( Den er med DPF ), så får den "Bundgas" i frigear, ruller den heeelt roligt op på - tror det er 1800 omdrejninger...
/ Lars
De skal kunne holde til det.
Prøv i øvrigt med en nyere Diesel, fx. vores Golf6, den kan ikke testes sådan ( Den er med DPF ), så får den "Bundgas" i frigear, ruller den heeelt roligt op på - tror det er 1800 omdrejninger...
/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
2500 rpmLars - Sound2Vision skrev:+1...
De skal kunne holde til det.
Prøv i øvrigt med en nyere Diesel, fx. vores Golf6, den kan ikke testes sådan ( Den er med DPF ), så får den "Bundgas" i frigear, ruller den heeelt roligt op på - tror det er 1800 omdrejninger...
/ Lars
- Morten16v
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Som de andre skriver er synshallen uden skyld - Den skal kunne holde til det da de ikke kan måle det ellers.
Porsche Tekniker.
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Ja, den har godt nok været mæt af dage, den motor.
Da jeg var bilhandler trak jeg altid de gamle dieselmotor godt ud i 2. eller 3. gear, da sindsygt mange af dem er "mishandlet" af deres ejere. Sådan noget var meget rart lige at få be eller afkræftet inden man køber sådan en bil ind.
Så det var ikke super unormalt at motoren gik i nødprogram, da turboen aldrig har skulle lave ladetryk over 2.500 omdr. med dens nuværende ejere....
Men jeg bliver da ked af at, man med stor sandsynlighed har været så uvidende og sikkert har kommet med brand og bål overfor den stakkels synsmand, som kun gjorde kunden en tjeneste, selvom det i situationen nok ikke virkede sådan.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- Solak
- Nyt medlem
- Indlæg: 296
- Tilmeldt: 18. maj 2011, 09:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Ville også mene, den skal holde til det.
Der står jo ingen steder, hvad en bils max levetid er, hvad angår km. Det kommer helt an på vedligeholdelse, så der har været en fejl i motor.
Har set flere gamle Passat 3bger med måske 500tkm på klokken, der får fuld pedal.
Så det er ikke synsmandens skyld
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der står jo ingen steder, hvad en bils max levetid er, hvad angår km. Det kommer helt an på vedligeholdelse, så der har været en fejl i motor.
Har set flere gamle Passat 3bger med måske 500tkm på klokken, der får fuld pedal.
Så det er ikke synsmandens skyld
Sent from my iPhone using Tapatalk
M.V.H Ümit Solak
Seat Ibiza 6J Cupra 2010
Audi A6 3,0TDI 2007 S-line med luft!
Audi A3/S3 1997 358HK 416,23NM S3 blok med krumtap, stempler, osv, HKS 2trins programmerebar styrboks GT2871R turbo knaster fra sugemotor
Med S3 recardo kabine, S3 bremser
VW Passat 3BG 1,9TDI 101HK 2002
VW GOLF 4 1,9TDI 130hk 6gear 2002 SOLGT
Seat Altea XL 2,0 TDI 170HK 2007
Seat Ibiza 6J Cupra 2010
Audi A6 3,0TDI 2007 S-line med luft!
Audi A3/S3 1997 358HK 416,23NM S3 blok med krumtap, stempler, osv, HKS 2trins programmerebar styrboks GT2871R turbo knaster fra sugemotor
Med S3 recardo kabine, S3 bremser
VW Passat 3BG 1,9TDI 101HK 2002
VW GOLF 4 1,9TDI 130hk 6gear 2002 SOLGT
Seat Altea XL 2,0 TDI 170HK 2007
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4124
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Det er vel bare uheldigt at det sker lige der, men en bil skal da kunne holde til at få fuld pedal. Var det sket en dag man hurtigt skulle flytte sig for en ambulance eller lign. var det jo heller ikke godt.
2020 Audi E-tron 55
- preben76
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1595
- Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 79 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
De gjorde det samme med min gamle Touran og med der til følgende skideballe. Der er forskel på at smide den op i omdrejningsbegrænseren og lade den stå der i 30 sek. hvor den står og hakker og hoster eller smide den op lige før det røde felt begynder og så holde den der. Det er stadig max belastning uden at man misbruger motoren.
Og så noget andet hvor er det en TDI den yder max? Det må vel være ved max turbotryk som ligger et pænt stykke under max rpm. Så der burde ikke være nogen grund til at køre den højere op end det.
Og så noget andet hvor er det en TDI den yder max? Det må vel være ved max turbotryk som ligger et pænt stykke under max rpm. Så der burde ikke være nogen grund til at køre den højere op end det.
Preben
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1811
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 230 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
En nævenyttig synsmand prøvede engang at chokke mig ved at køre min gamle sure Fiat Uno op i begrænseren...
Han fik bare kommentaren : Den lyder godt ikke ? Livet leves imellem 5.800-6.400 omdr
Han fik bare kommentaren : Den lyder godt ikke ? Livet leves imellem 5.800-6.400 omdr
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
- hans123
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 13. okt 2010, 18:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
FDM tester jo på samme måde, det er forskrevet hvordan sådan en test skal udføres.ESN skrev: ↑5. feb 2018, 19:25Det lyder osse helt forkert i mit univers, men der er jo nogen tumper der bare er istand til at ødelægge alt
Mon ikke FDM kan besvarer spørgsmålet omkring synshaller ansvar/erstatning om de i forbindelse med deres job selv må afgører hvor respektløst de må behandle andres ejendom.
Jeg er altid lige ved siden af den bil sagkyndige når mine egne biler et til syn og hvis han havde budt min elskede gamle Audi samme behandling, havde han sgu fået en på skrinet.
VW E-UP 2021
- Knudsen87
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 3. nov 2012, 23:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Preben, du kan ikke sammenligne max belastning ved kørsel og parkering. En motor der ikke er belastet af at skulle trække bilen, er stort set ikke belastet, den skal jo kun arbejde for at få motoren selv op i omdrejninger.preben76 skrev:De gjorde det samme med min gamle Touran og med der til følgende skideballe. Der er forskel på at smide den op i omdrejningsbegrænseren og lade den stå der i 30 sek. hvor den står og hakker og hoster eller smide den op lige før det røde felt begynder og så holde den der. Det er stadig max belastning uden at man misbruger motoren.
Og så noget andet hvor er det en TDI den yder max? Det må vel være ved max turbotryk som ligger et pænt stykke under max rpm. Så der burde ikke være nogen grund til at køre den højere op end det.
Jeg synes det er lidt flabet at give en synsmand en skideballe for at følge forskrifterne. Snakkede du med ham om hvorfor han gjorde, som han gjorde?
Hvis han har holdt den på fuld gas i 30sek for at kunne få en god røggastest er det din motor trænger til, en tur på motorvejen med god gas i et lavere gear end normalt (som også andre skriver). En sund motor leverer nemt en fin røggastest på under 10 sek.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Dennis
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Som flere andre skrev er proceduren fulgt og der et intet at komme efter. Det er kun gamle defekte motorer der står af ved den test.
Med VW-skandalen i mente er det fint at der bliver sat en stopper for nogle af de mest forurenende af slagsen.
Hvis testeren ikke har sagt "stop" efter 30s har sod-tallet været enormt højt. Så højt at fotocellen i den ene ende af målekammeret ikke kunne se lys fra lysgiveren. Kulsort røg med andre ord.
Med VW-skandalen i mente er det fint at der bliver sat en stopper for nogle af de mest forurenende af slagsen.
Hvis testeren ikke har sagt "stop" efter 30s har sod-tallet været enormt højt. Så højt at fotocellen i den ene ende af målekammeret ikke kunne se lys fra lysgiveren. Kulsort røg med andre ord.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 227 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Min synsmand lod dem ikke køre helt ud på begrænseren da der jo, som han sagde ikke var grund til at splitte dem ad. Alle 3 biler har kørt omkring 400k.2 med rotorpumpe og en med pumpedyse motor. Desuden kunne en evt chip eller evrymod få dem til at dø ved max rpm. Alle bestod også den med en skjult evrymod som jeg ikke kan finde.
- Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Jeg var lige med henne og inspicere motoren, da synshallen max ligger 1/2 km fra job - et stort hul i blokken ud for cyl. 3 tror jeg, set fra tandrem. Vi snakkede med een af de 2 synsmænd, ikke manden der synede bilen - men den pågældende sagde at han ikke havde oplevet det før skønt han havde synet biler i 20 år. Han sagde at motoren ellers lød sund nok, så derfor kørte de den op på omkring 5000 o/m inden det sagde bang. Han var dog så large at han lovede gratis syn næste gang, andet kunne han ikke.
Jeg kan forstå at netop denne bil er udstyret med partikelfilter og så vidt jeg kan forstå, er det er den eneste G5 der har det - kender ikke lige motorkoden. Mit bud er nok at den har kørt et plejlleje med rundt og derved låst.
Sætter man en chortblok i sådan een eller en anden "gammel" motor fra huggeren ?
Hvis man finder en anden motor, vil det så være en god ide at tjekke / skifte plejllejer inden den kommer i ?
Er der andre ting det kan være fordel at skifte samtidig nu når man er igang ?
Tandremmen på den motor der er gået i udu, er helt ny - kan den have taget skaden af dette, eller kan man rolig benytte den igen på en anden motor ?
Jeg kan forstå at netop denne bil er udstyret med partikelfilter og så vidt jeg kan forstå, er det er den eneste G5 der har det - kender ikke lige motorkoden. Mit bud er nok at den har kørt et plejlleje med rundt og derved låst.
Sætter man en chortblok i sådan een eller en anden "gammel" motor fra huggeren ?
Hvis man finder en anden motor, vil det så være en god ide at tjekke / skifte plejllejer inden den kommer i ?
Er der andre ting det kan være fordel at skifte samtidig nu når man er igang ?
Tandremmen på den motor der er gået i udu, er helt ny - kan den have taget skaden af dette, eller kan man rolig benytte den igen på en anden motor ?
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Mener da også, at G5 GT Sport 1.9 Tdi oa. fra medio 2007 til medio 2008 har partikelfilter også?
Min gamle GT Sport havde i hvertefald..
Men vil godt indrømme, at jeg også stod og krummede tærer, når den fik kniv hos Synsmanden
Har aldrig kørt mine dieselbiler op til mere end max. 4000 omd/min. og de har altid bestået syn.
Måske konen kun har kørt bilen ved 2.000 omd/min og så er den kokset til med tiden?
Min gamle GT Sport havde i hvertefald..
Men vil godt indrømme, at jeg også stod og krummede tærer, når den fik kniv hos Synsmanden
Har aldrig kørt mine dieselbiler op til mere end max. 4000 omd/min. og de har altid bestået syn.
Måske konen kun har kørt bilen ved 2.000 omd/min og så er den kokset til med tiden?
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Vores 1.6 TDI får jævnligt lov at rende ud til begrænser en ved cirka 5000 rpm. Lyder stadig lige sund efter 220kkm. De skal altså have lov at blæse igennem fra tid til andenABT skrev:Mener da også, at G5 GT Sport 1.9 Tdi oa. fra medio 2007 til medio 2008 har partikelfilter også?
Min gamle GT Sport havde i hvertefald..
Men vil godt indrømme, at jeg også stod og krummede tærer, når den fik kniv hos Synsmanden
Har aldrig kørt mine dieselbiler op til mere end max. 4000 omd/min. og de har altid bestået syn.
Måske konen kun har kørt bilen ved 2.000 omd/min og så er den kokset til med tiden?
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 227 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
er det ikke også den type som er kendt for at smide et ben ud af siden?synstest eller ej.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
1.6 TDI? Har jeg aldrig hørt skulle være et problem. Måske hvis den er chippet til grænsen, men vores er standard.mojo skrev:er det ikke også den type som er kendt for at smide et ben ud af siden?synstest eller ej.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 227 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Det var trådstarters 1.9 jeg mente. 1.6 tror jeg aldrig har lavet det nummer
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=106782
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=106782
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Det lyder som en BLS i den 5’er. Er det ikke netop den, der er kendt for at være ringe? Mindes flere sager herinde, og har tre tidligere kolleger hvis BLS har smidt ben ud gennem siden.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 89
- Tilmeldt: 16. dec 2013, 19:33
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odense.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Synsmanden har gjort det fuldstændig som han skal.
1.9TDI er kendt for at skyde plejlstang nummer 3 ud igennem siden, det er en svaghed der er set et utal af gange,
og den kan bestemt ikke bebrejdes synsmanden, selvom det er ærgeligt.
1.9TDI er kendt for at skyde plejlstang nummer 3 ud igennem siden, det er en svaghed der er set et utal af gange,
og den kan bestemt ikke bebrejdes synsmanden, selvom det er ærgeligt.
Volkswagen tekniker -golf GTE 2018.
- Eddie
- Nyt medlem
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:04
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Du skal IKKE genbruge tandremssættet! Uanset om den ser ud til at være ubeskadiget eller ej!Kinojserguru skrev: ↑7. feb 2018, 19:41Tandremmen på den motor der er gået i udu, er helt ny - kan den have taget skaden af dette, eller kan man rolig benytte den igen på en anden motor ?
1967 T1 splitbus - 9 personers
1990 Golf II 1,8 G60 "1H" - Rallye Golf
1995 Corrado 2,9 VR6 "ABV" - VW Motorsport VSR
2001 Bora 2,0 - Hverdagstraveren
2016 Club Up! - Blueberry metallic, Fender Sound System mv. Konebilen
1990 Golf II 1,8 G60 "1H" - Rallye Golf
1995 Corrado 2,9 VR6 "ABV" - VW Motorsport VSR
2001 Bora 2,0 - Hverdagstraveren
2016 Club Up! - Blueberry metallic, Fender Sound System mv. Konebilen
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Lyder til at flere har røggas problemer. Så lær da af det og giv bilen en motor rens. det virker. og ens bil har vildt godt af det..
Hvis man er så dårlig ved sin bil så er det helt ens egen skyld hvis den går i stykker
Hvis man er så dårlig ved sin bil så er det helt ens egen skyld hvis den går i stykker
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 29. jun 2014, 18:18
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 0
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Synshal slog 1.9 motor ihjel
Ja, fx. Og så nogle omdrejninger.