Undervognsbehandling

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Undervognsbehandling

Indlæg af Voigt1 » 12. feb 2018, 18:36

Har bestilt tid ved DINITROL til en undervognsbehandling af min nye GOLF GTE - pris ca. 4200.-. Men er der forskel på de forskellige firmaer man kan vælge imellem - TECTYL, PAVA, MERCASOL oghvad der ellers er på markedet. Valgte Dinitrol mest på grund af at det lå tættest på min bopæl - men er der virkelig forskel ? Synes det er lidt svært, da de alle mner de er Danmarks bedste !
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af HCS-2880 » 12. feb 2018, 18:57

Voigt1 skrev:Har bestilt tid ved DINITROL til en undervognsbehandling af min nye GOLF GTE - pris ca. 4200.-. Men er der forskel på de forskellige firmaer man kan vælge imellem - TECTYL, PAVA, MERCASOL oghvad der ellers er på markedet. Valgte Dinitrol mest på grund af at det lå tættest på min bopæl - men er der virkelig forskel ? Synes det er lidt svært, da de alle mner de er Danmarks bedste !
Hej Voigt - så har du heldigt og lidt tilfældigt valgt rigtigt. VW synes at pege på Dinitrol af mindst to årsager: Beskyttelsen er voksbaseret i modsætning til eks. Pava, og der bores ikke huller i bilen (hvilket dog også synes at være på retur andre steder). Med nye huller i den nye bil kan rustgarantien bortfalde. Jeg meldte i øvrigt planen til min VW-forhandler inden behandlingen ud fra princippet Better safe, than sorry.

Det er en meget fin pris. Det er vel for den dobbelte behandling netop til nye biler? Jeg gav kr. 6.601,- for samme tur inkl. en støjdæmpning. 25% rabat på rustbeskyttelsen og normalpris på støjdæmpningen. Jeg har en ny Passat Variant - og hører i øvrigt ikke tydelig forskel. En DB-måler på min iPhone mener lidt uvidenskabeligt, at der måske er tåget et par DB af toppen, men altså uden at jeg oplever det i særlig grad (måske en anden lyd dog, lidt dybere).

Tillykke med GTE’en. Altså helt enig i din investering i Dinitrol fra start.

Mvh,
HC


Sent from my iPad using Tapatalk

Knudsen-7280
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 18. nov 2017, 06:02
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 1 time
Been thanked: 23 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Knudsen-7280 » 12. feb 2018, 19:09

Rent produkt mæssigt, så skulle Dinitrol og Mercasol være næsten identisk, har jeg ladet mig fortælle.
Skoda Octavia 1.4tsi combi DSG 2014.

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Voigt1 » 12. feb 2018, 19:11

HCS-2880 skrev:
12. feb 2018, 18:57
Voigt1 skrev:Har bestilt tid ved DINITROL til en undervognsbehandling af min nye GOLF GTE - pris ca. 4200.-. Men er der forskel på de forskellige firmaer man kan vælge imellem - TECTYL, PAVA, MERCASOL oghvad der ellers er på markedet. Valgte Dinitrol mest på grund af at det lå tættest på min bopæl - men er der virkelig forskel ? Synes det er lidt svært, da de alle mner de er Danmarks bedste !
Hej Voigt - så har du heldigt og lidt tilfældigt valgt rigtigt. VW synes at pege på Dinitrol af mindst to årsager: Beskyttelsen er voksbaseret i modsætning til eks. Pava, og der bores ikke huller i bilen (hvilket dog også synes at være på retur andre steder). Med nye huller i den nye bil kan rustgarantien bortfalde. Jeg meldte i øvrigt planen til min VW-forhandler inden behandlingen ud fra princippet Better safe, than sorry.

Det er en meget fin pris. Det er vel for den dobbelte behandling netop til nye biler? Jeg gav kr. 6.601,- for samme tur inkl. en støjdæmpning. 25% rabat på rustbeskyttelsen og normalpris på støjdæmpningen. Jeg har en ny Passat Variant - og hører i øvrigt ikke tydelig forskel. En DB-måler på min iPhone mener lidt uvidenskabeligt, at der måske er tåget et par DB af toppen, men altså uden at jeg oplever det i særlig grad (måske en anden lyd dog, lidt dybere).

Tillykke med GTE’en. Altså helt enig i din investering i Dinitrol fra start.

Mvh,
HC


Sent from my iPad using Tapatalk
Tak for et uddybende svar. Jeg var i tvivl, men så vandt mageligheden (værkstedet ligger kun 6 km væk). Det med at de ikke borer huller, tiltaler mig meget. Det er en dobbeltbehandling, hvor de kørte med 20% rabat indtil i Søndags. Jeg fravalgte lyddæmpning, da jeg fra andre sider har hørt, at det er værdiløst, og min GTE er ret lydløs i sig selv. Jeg har tilmeldt mig Teknologisk Instituts stikprøvekontrol - håber den bliver valgt ud :-)
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af preben76 » 12. feb 2018, 20:13

Pava og Tectyl er oliebaseret og de andre er voksbaseret. Og den smugle der er sprøjtet på bilen fra ny er også voksbaseret. Så for ikke at blande olie og voks bør man vælge den type som bilen er født med.

Hvis ellers stedet der skal udføre det gør deres arbejde godt nok så er det ene produkt nok ikke meget bedre end det andet og det er stort set samme diskution om audi er bedre end vw eller skoda. Der findes mandagsmodeller ved alle mærker og man får ikke nødvendigvis en bedre bil bare fordi man har betalt dobbelt så meget for den. Men en ting er dog sikkert. Man får 4 hjul og 1 rat og en kabine at sidde i ved dem alle.

jensjakob
Nyt medlem
Indlæg: 125
Tilmeldt: 15. jan 2009, 23:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af jensjakob » 13. feb 2018, 11:15

Husk at VW kan afvise rustgarantien, hvis der er brugt forkert beskyttelse, eller boret huller

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Voigt1 » 13. feb 2018, 11:24

jensjakob skrev:
13. feb 2018, 11:15
Husk at VW kan afvise rustgarantien, hvis der er brugt forkert beskyttelse, eller boret huller
Som jeg har forstået de godkender de Dinitrol. (håber jeg)
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Voigt1 » 13. feb 2018, 11:26

jensjakob skrev:
13. feb 2018, 11:15
Husk at VW kan afvise rustgarantien, hvis der er brugt forkert beskyttelse, eller boret huller
Hvis man passer genbehandlingen behøver man vel ikke garanti fra VW - så ligger den jo hos firmaet, der har undervognsbehandlet ? Men du har da en pointe.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Soeren C » 13. feb 2018, 14:01

Da jeg for nogen tid siden var hos PAVA for at hente konebilen, som er under Pava's såkaldte "livstids garanti" og derfor bliver behandlet hvert 2. år, fortalte jeg indehaveren, at jeg gik og ventede på en Golf GTE . Spurgte om han ville anbefale ,at den fik en "tur"med det samme ved ankomst til DK. Han svarede - meget overraskende - at jeg bare skulle afvente, - og såfremt jeg efter 2 år stadig ville beholde bilen, ville det give god mening at behandle bilen. Ærlig mand ... - eller hvad? Jeg har, som mange andre biltosser altid ment, at det var en rigtig god ide at behandle bilen, mens den er helt ny og uberørt. Men hvis det ikke har nogen reel værdi, sparer jeg da gerne de 4,5 K ( Det er hvad en god tagboks koster, - og sådan een har man brug for når man skal på ferie i en GTE)
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Voigt1 » 13. feb 2018, 22:12

Soeren C skrev:
13. feb 2018, 14:01
Da jeg for nogen tid siden var hos PAVA for at hente konebilen, som er under Pava's såkaldte "livstids garanti" og derfor bliver behandlet hvert 2. år, fortalte jeg indehaveren, at jeg gik og ventede på en Golf GTE . Spurgte om han ville anbefale ,at den fik en "tur"med det samme ved ankomst til DK. Han svarede - meget overraskende - at jeg bare skulle afvente, - og såfremt jeg efter 2 år stadig ville beholde bilen, ville det give god mening at behandle bilen. Ærlig mand ... - eller hvad? Jeg har, som mange andre biltosser altid ment, at det var en rigtig god ide at behandle bilen, mens den er helt ny og uberørt. Men hvis det ikke har nogen reel værdi, sparer jeg da gerne de 4,5 K ( Det er hvad en god tagboks koster, - og sådan een har man brug for når man skal på ferie i en GTE)
Jeg har haft 3 Toyota Yaris fra ny - da jeg købte den første i år 2000 spurgte jeg forhandleren, om jeg skulle få den undervognsbehandlet. Svaret var nej, da den jo var galvaniseret - det troede jeg på og den rustede vildt i bunden. Siden har alle mine biler været behandlet fra ny - og min GTE får Dinitrol imorgen. Jeg ville aldrig vente - jo hvis jeg vidste at den skulle sælges efter 2-3 år, men det aner jeg ikke noget om nu.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Soeren C » 14. feb 2018, 09:43

Voigt1 skrev:
13. feb 2018, 22:12
... - og min GTE får Dinitrol imorgen. Jeg ville aldrig vente - jo hvis jeg vidste at den skulle sælges efter 2-3 år, men det aner jeg ikke noget om nu.
Det tror jeg er en god beslutning. - Uanset hvad fagfolk og andre "kloge hoveder" siger, handler det jo i bund og grund om at passe på sine ting og have en god fornemmelse omkring det. Tanken om en ubeskyttet vognbund der får saltholdig snejap sprøjtet op i div. sprækker og hulrum er ikke videre behagelig.

God vind med din GTE. Håber du bliver rigtig glad for den. :)
These users thanked the author Soeren C for the post:
Benjamin Germansen
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af Voigt1 » 14. feb 2018, 19:21

Soeren C skrev:
14. feb 2018, 09:43
Voigt1 skrev:
13. feb 2018, 22:12
... - og min GTE får Dinitrol imorgen. Jeg ville aldrig vente - jo hvis jeg vidste at den skulle sælges efter 2-3 år, men det aner jeg ikke noget om nu.
Det tror jeg er en god beslutning. - Uanset hvad fagfolk og andre "kloge hoveder" siger, handler det jo i bund og grund om at passe på sine ting og have en god fornemmelse omkring det. Tanken om en ubeskyttet vognbund der får saltholdig snejap sprøjtet op i div. sprækker og hulrum er ikke videre behagelig.

God vind med din GTE. Håber du bliver rigtig glad for den. :)
Tak for det - er vildt glad for den, nok den bedste bil jeg har haft indtil nu, og har da haft en del igennem tiderne - ligenu har jeg 4 😉
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Undervognsbehandling

Indlæg af JKBP » 15. feb 2018, 21:36

preben76 skrev:Pava og Tectyl er oliebaseret og de andre er voksbaseret. Og den smugle der er sprøjtet på bilen fra ny er også voksbaseret. Så for ikke at blande olie og voks bør man vælge den type som bilen er født med.

Hvis ellers stedet der skal udføre det gør deres arbejde godt nok så er det ene produkt nok ikke meget bedre end det andet og det er stort set samme diskution om audi er bedre end vw eller skoda. Der findes mandagsmodeller ved alle mærker og man får ikke nødvendigvis en bedre bil bare fordi man har betalt dobbelt så meget for den. Men en ting er dog sikkert. Man får 4 hjul og 1 rat og en kabine at sidde i ved dem alle.
Kan man lave en generalisering over hvilke mærker / modeller der bruger olie eller voksbaseret beskyttelse ab fabrik ?
Eller findes der en oversigt et sted mon ?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"