Rustbeskyttelse af ny bil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af MBM1000 » 18. feb 2018, 19:48

Får leveret ny bil til april.
Er det bedst at få den behandlet ved levering
Eller kan det vente til efteråret?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af ph » 18. feb 2018, 19:56

jo før jo bedre ...og ihvertfald helst før den ser salt første gang
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af MBM1000 » 18. feb 2018, 19:58

Ja det var det jeg tænkte før salten.
Men også at hvis den fik før sommer at det måske ville blive slidt mere af også gruskørsel etc.
Mon arbejdet er det samme?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af Soeren C » 18. feb 2018, 20:06

Tjek denne tråd. Her er en del gode indspark ift. rustbeskyttelse.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=137258
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af erlingvj » 19. feb 2018, 04:22

Min Audi A3 fra 2010 som jeg havde fra ny er lige blevet solgt - har aldrig set skyggen af det stads og havde ingen rust. INGEN af de 4 der så på bilen (solgt på Bilbasen) spurgte / interesserede sig for om bilen var "sprøjtet" eller ej.
De to kendte rustproblemer der fx kan opstå med G7:
1) Rust ved samling i taget
2) Rust ved gummiliste (vandindtrængning ved højttaler)
..kunne på ingen måde være hindret ved en supplerende rustbeskyttelse.
Supplerende rustbeskyttelse en spild af penge i ekstrem grad og der er set mange tilfælde hvor komponenter som højttalere og sikkerhedsseler har fået en "omgang" også :x

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af MBM1000 » 19. feb 2018, 07:17

Hvad med dine øvrige biler har de heller ikke fået behandling?
Gør du ellers noget for at forebygge Rust?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af HansH » 19. feb 2018, 08:16

erlingvj skrev:
19. feb 2018, 04:22
Min Audi A3 fra 2010 som jeg havde fra ny er lige blevet solgt - har aldrig set skyggen af det stads og havde ingen rust.
Hvor mange km havde den kørt på de 7 år?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af erlingvj » 19. feb 2018, 10:58

MBM1000 skrev:
19. feb 2018, 07:17
Hvad med dine øvrige biler har de heller ikke fået behandling?
Gør du ellers noget for at forebygge Rust?
Nej kun almindelig vask og "omsorg".
Har også haft en Peugeot 306 fra ny som jeg ejede i 11 år. Da jeg solgte den havde den lidt rust på indersiden af motorklappen, som ikke påvirkede salgsprisen overhovedet. Min P306 og min A3 8p er de biler som jeg har ejet længst.

Min nyindkøbte A3 skal heller ikke have det stads. På alle MQB-biler er der ingen beskyttelse af bashøjttalerene bagsider, så ved en supplerende rustbeskyttelse får højttalermembranerne en gang olie - som ammen i kirken.
Hertil har jeg set alt for mange sikkerhedsseler der har fået en "byge" på retraktoren. Jeg har livet for kært til den slags.

Ved supplerende rustbeskyttelse sprøjtes der ofter i blinde og uden omtanke og ofte kun de steder hvor rust ikke opstår alligevel.

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af MBM1000 » 19. feb 2018, 14:17

Ved du hvad forhandlerens mening er om dette?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af erlingvj » 19. feb 2018, 15:37

Dette udtalte FDM's ekspert på områder i 2011:
"Ejer du en ny europæisk eller japansk bil, og har du alligevel tænkt dig at sælge den igen inden for 5-6 år, er der ingen grund til at betale for en ekstra rustbeskyttelse af den. De fleste bilmærker har efterhånden en rimelig effektiv rustbeskyttelse, og det er næste ejer af bilen, som får glæde af beskyttelsen, siger leder af FDMs tekniske rådgivning, Jørgen Jørgensen til avisen.

- Der er heller ingen dokumentation for, at du får mere for din brugte bil, hvis den er ekstra rustbeskyttet, siger Jørgen Jørgensen, der understreger, at det dog kan være en god ide at rustbeskytte, hvis man har købt en koreansk bilmodel, hvor beskyttelsen mod røde hunde traditionelt er ganske ringe.

Omvendt forholder det sig, hvis man har investeret i en Audi, BMW, Mercedes eller et VW-produkt, herunder Skoda. Her er kombinationen af galvanisering og rustbeskyttelse så effektiv, at bilerne kan klare sig 7-8 år uden supplerende behandling, ifølge Jørgen Jørgensen, som omvendt understreger, at en brugt bil i højere grad skal beskyttes"

FDM har senere skiftet mening, fordi de i dag tjener penge på "skidtet". Pengegriskhed styre desværre manges meninger.
These users thanked the author erlingvj for the post:
Pmortensen

Touran_Ejer
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 11. mar 2012, 09:49
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af Touran_Ejer » 19. feb 2018, 15:47

I dag er VW da selv begyndt opfordre folk at få deres biler undervognsbehandlet. I dag er vw ikke bedre behandlet end asiatiske biler er. Når man ser på rustproblemer der har været nævnt herinde.
Michael Bach

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af HansH » 19. feb 2018, 16:15

HansH skrev:
19. feb 2018, 08:16
erlingvj skrev:
19. feb 2018, 04:22
Min Audi A3 fra 2010 som jeg havde fra ny er lige blevet solgt - har aldrig set skyggen af det stads og havde ingen rust.
Hvor mange km havde den kørt på de 7 år?
Der kommer formodentlig ikke et svar på dette.
Det kunne jo skyldes, at det ville være en lidt træls detalje at skulle oplyse, at med til historien om den 7 år gamle A3 uden en plet hører, at bilen på de 7 år kun har kørt hvad gennemsnitsejeren kører på 1-2 år, nemlig i omegnen af .... hvad var det ? 30.000km ?
Resten af tiden antagelig tilbragt i lukket garage ?

Synes bare at det er en oplagt information at tage med i en tråd om nyttighedsværdien af supplerende rustbeskyttelse. Især når man taler denne ned.
Men selvfølgelig heller ingen grund til at devaluere sin egen vinkling, ved at tilføre trælse, faktuelle detaljer der peger i den "forkerte" retning ;)

Der er nok ingen tvivl om at det er en god og effektiv rustbeskyttelse at parkere sin bil i en garage og lade være med at køre i den.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af erlingvj » 19. feb 2018, 17:22

HansH skrev:
19. feb 2018, 16:15
HansH skrev:
19. feb 2018, 08:16
erlingvj skrev:
19. feb 2018, 04:22
Min Audi A3 fra 2010 som jeg havde fra ny er lige blevet solgt - har aldrig set skyggen af det stads og havde ingen rust.
Hvor mange km havde den kørt på de 7 år?
Der kommer formodentlig ikke et svar på dette.
Det kunne jo skyldes, at det ville være en lidt træls detalje at skulle oplyse, at med til historien om den 7 år gamle A3 uden en plet hører, at bilen på de 7 år kun har kørt hvad gennemsnitsejeren kører på 1-2 år, nemlig i omegnen af .... hvad var det ? 30.000km ?
Resten af tiden antagelig tilbragt i lukket garage ?

Synes bare at det er en oplagt information at tage med i en tråd om nyttighedsværdien af supplerende rustbeskyttelse. Især når man taler denne ned.
Men selvfølgelig heller ingen grund til at devaluere sin egen vinkling, ved at tilføre trælse, faktuelle detaljer der peger i den "forkerte" retning ;)

Der er nok ingen tvivl om at det er en god og effektiv rustbeskyttelse at parkere sin bil i en garage og lade være med at køre i den.
Rent gætteri!

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af HansH » 19. feb 2018, 17:23

erlingvj skrev:
19. feb 2018, 17:22
HansH skrev:
19. feb 2018, 16:15
HansH skrev:
19. feb 2018, 08:16


Hvor mange km havde den kørt på de 7 år?
Der kommer formodentlig ikke et svar på dette.
Det kunne jo skyldes, at det ville være en lidt træls detalje at skulle oplyse, at med til historien om den 7 år gamle A3 uden en plet hører, at bilen på de 7 år kun har kørt hvad gennemsnitsejeren kører på 1-2 år, nemlig i omegnen af .... hvad var det ? 30.000km ?
Resten af tiden antagelig tilbragt i lukket garage ?

Synes bare at det er en oplagt information at tage med i en tråd om nyttighedsværdien af supplerende rustbeskyttelse. Især når man taler denne ned.
Men selvfølgelig heller ingen grund til at devaluere sin egen vinkling, ved at tilføre trælse, faktuelle detaljer der peger i den "forkerte" retning ;)

Der er nok ingen tvivl om at det er en god og effektiv rustbeskyttelse at parkere sin bil i en garage og lade være med at køre i den.
Rent gætteri!
Hvorfor svarer du så ikke bare på hvor langt den havde kørt ? Så vi kan blive fri for gætteri.

P.s.: jeg så salgsannoncen på bilbasen. Med mindre du havde skrevet forkerte oplysninger i den, så er der ikke tale om gætteri.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af erlingvj » 19. feb 2018, 17:36

Det nytter ikke noget at argumenterer mod en dårlig digter der husker dårligt.
Min lukkede garage blev jeg færdig med for et 1/2 år siden - bare til info.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af styker » 19. feb 2018, 17:36

erlingvj skrev:
19. feb 2018, 15:37
Dette udtalte FDM's ekspert på områder i 2011:
"Ejer du en ny europæisk eller japansk bil, og har du alligevel tænkt dig at sælge den igen inden for 5-6 år, er der ingen grund til at betale for en ekstra rustbeskyttelse af den. De fleste bilmærker har efterhånden en rimelig effektiv rustbeskyttelse, og det er næste ejer af bilen, som får glæde af beskyttelsen, siger leder af FDMs tekniske rådgivning, Jørgen Jørgensen til avisen.

- Der er heller ingen dokumentation for, at du får mere for din brugte bil, hvis den er ekstra rustbeskyttet, siger Jørgen Jørgensen, der understreger, at det dog kan være en god ide at rustbeskytte, hvis man har købt en koreansk bilmodel, hvor beskyttelsen mod røde hunde traditionelt er ganske ringe.

Omvendt forholder det sig, hvis man har investeret i en Audi, BMW, Mercedes eller et VW-produkt, herunder Skoda. Her er kombinationen af galvanisering og rustbeskyttelse så effektiv, at bilerne kan klare sig 7-8 år uden supplerende behandling, ifølge Jørgen Jørgensen, som omvendt understreger, at en brugt bil i højere grad skal beskyttes"

FDM har senere skiftet mening, fordi de i dag tjener penge på "skidtet". Pengegriskhed styre desværre manges meninger.
Mon ikke FDM eksperten skiftede mening da det gik op for ham hvor voldsomt de VW biler der var ret nye i 2010 rustede.
Som f.eks Passat 3C, Touran og golf 5/plus, tror rigtig mange ejere af disse modeller ville have sat pris på at være blevet anbefalet en rustbeskyttelse fra ny.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af HansH » 19. feb 2018, 17:46

erlingvj skrev:
19. feb 2018, 17:36
Det nytter ikke noget at argumenterer mod en dårlig digter der husker dårligt.
Men jeg forstår ikke.. det må da være den letteste sag i verden, at oplyse hvor mange km den bil havde kørt på de 7 år ?
Hvorfor maser du ikke bare lige min pointe i jorden med kolde data ? Noget du er en stor tilhænger af, ved jeg. Intet ville være lettere.
Hvad har det med argumentation at gøre? Det er et spørgsmål om et tal. Næsten intet kan være mere konkret. Ét sølle tal.. come on :)

Du må have lige præcis den holdning til supplerende rustbeskyttelse som du vil. Den rager mig en fjer.
Men det trigger mig, at man som selvudnævnt vogter af saglighed og faktabaseret debat, trækker et eksempel frem som absolut INGEN relevans har grundet de km den havde kørt, for at underbygge sin historie .. og så lige behændigt udelader den detalje som ville stille sagen i et helt andet lys.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af Trekster » 19. feb 2018, 17:59

Min alfa 159 jtdm fra 2006 rundede 188.000 på 6 år uden rust ;)

Brugt som pendler bil mellem kbh og Århus mens min kone studerede.

I

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af gudhjem » 19. feb 2018, 18:41

Min forhandler anbefalede mig at rustbeskytte min nye bil, jeg er selv af den overbevisning at det kan betale sig da nyere biler ikke er særlig godt rustbeskyttet (er selv mekaniker og har set rigtig mange nyere og ældre biler både med og uden rustbeskyttelse)


Golf GTE 2018

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af jencka » 19. feb 2018, 18:53

Fik den rustbeskyttet fra ny - for mig var det lidt ligesom en forsikring - giver en god og rar fornemmelse i maven, særligt da jeg planlægger at beholde den i mange år. Spildte penge til ingen nytte?
Tja - men jeg har det godt, og ved jeg har gjort hvad jeg kunne.
For sent at fortryde om 8 år. :D
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af janny » 19. feb 2018, 19:22

Problemet er jo bare at rigtig mange af de rustskader der ses efter få år på ret nye biler i dag ikke ville være undgået med rustbeskyttelse. Der hvor rustbeskyttelse gives, særligt indvendig i døre/bagskærme etc. der er i hvert fald europæiske biler i dag fedtet godt ind i voks ab fabrik. Mange rustskader skyldes konstruktionsfejl (baglygter der gnaver i lakken, dårligt konstrueret bagklapper mv)Dette vil en rustbeskyttelse ikke beskytte mod.
Min leon er godt 10 år og kørt 300000 km. Den har lidt på venstre bagskærm (stenslag der har udviklet sig) og så har den en del ved højre fordør/skærm/panel, men her har den haft en skade der blev udbedret med et stykke panel og omlakering da den var 6 mdr. Dårligt malerarbejde har gjort at den her er rusten. Det ville rustbeskyttelse heller ikke hjælpe mod. undervogn ser rigtig fin ud trods alder/km.
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af MBM1000 » 19. feb 2018, 19:33

Ja det er jo netop det der er spørgsmålet.
Er de fleste rustskader netop ikke enten fabrikationsfejl eller udefra kommende rust pga stenslag etc.
Forhandleren/fabrikanten yder jo deres egen rustgaranti uagtet ekstra rustbehandling.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af Jakob J » 19. feb 2018, 21:18

Den A3 fra 09 jeg kiggede på fornyligt, da jeg skulle have "ny" bil, var i hvert fald noget træt i kanterne. Mener den havde kørt 270 kkm.

Forklap, forskærme, ruderamme, panel ved baghjul osv. var angrebet. Om en supplerende beskyttelse havde ændret ved dette, skal jeg lade være usagt. Kunne dog tyde på, at kilometerne er en faktor.

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af Voigt1 » 19. feb 2018, 22:24

Fik ved køb af en ny Toyota Yaris i 2002 et råd af den autoriserede forhandler at lade være med at bruge penge på undervognsbehandling - da den jo var galvaniseret. Ha Ha - den rustede stille og roligt slemt i bunden. Har senere købt andre helt nye biler - og de er alle blevet behandlet - og det stopper jeg ikke med i fremtiden.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af HansH » 20. feb 2018, 08:30

Jakob J skrev:
19. feb 2018, 21:18
Den A3 fra 09 jeg kiggede på fornyligt, da jeg skulle have "ny" bil, var i hvert fald noget træt i kanterne. Mener den havde kørt 270 kkm.

Forklap, forskærme, ruderamme, panel ved baghjul osv. var angrebet. Om en supplerende beskyttelse havde ændret ved dette, skal jeg lade være usagt. Kunne dog tyde på, at kilometerne er en faktor.
Selvfølgelig har det da det en betydning i forhold til rustangreb om en bil efter 7 år har kørt 30.000km eller om den har kørt 270.000km!
Og det ved erlingvj da udmærket godt. Det er derfor han ikke vil oplyse hvor mange km hans A3 havde kørt, da det ville pille brodden ud af historien om hvor urusten hans 7 år gamle bil var, selvom den ikke havde fået "... noget af det stads".
Og nu har han malet sig selv op i et hjørne. Hvis han skal ud af det, så er han nødt til at træde i den våde tectyl, så han bliver stående i hjørnet og venter på at den tørrer.. Hans valg.

Folk må mene om supplerende rustbeskyttelse hvad de vil. Ligesom med alt andet.
For mig forbliver det et spørgsmål om hvad den enkelte tror på og har det godt med.
Man kan hive nogle eksperter frem som siger at det ingen mening giver, og så kan man finde nogle andre eksperter der siger at det er et absolut must i det danske klima.
Dertil kommer alle variable såsom hvilken bil der er tale om, varighed af ejerskab, kørestrækning, opbevaring (garage/ude) etc etc.

Begge vores biler kører Dinitrol program med tjek/efterbehandling hvert 3. år. Den ene er en knap 8 år gammel Octavia og den anden en godt 5 år gammel Passat. De skal ikke skiftes lige med det samme .. formodentlig i hvert fald et par år endnu på adressen her, måske endda mere.
Jeg aner ikke hvordan de ville have set ud i dag hvis de ikke havde fået behandling, og jeg aner ikke om det kommer mig eller andre til gode.
Men det bekymrer jeg mig ikke om.
Jeg tænker ligesom jencka "jeg har gjort hvad jeg kunne", og så har jeg det godt med at give dem lidt kærlighed, ligesom når de får Ditec lakbehandling og bliver vasket og støvsuget osv - alt sammen ting man heller ikke kan motivere ud fra en rent økonomisk kalkyle.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af Soeren C » 20. feb 2018, 09:38

HansH skrev:
20. feb 2018, 08:30
Men det bekymrer jeg mig ikke om.
Jeg tænker ligesom jencka "jeg har gjort hvad jeg kunne", og så har jeg det godt med at give dem lidt kærlighed, ligesom når de får Ditec lakbehandling og bliver vasket og støvsuget osv - alt sammen ting man heller ikke kan motivere ud fra en rent økonomisk kalkyle.
Præcis :-) Dinitrol og masser af TLC
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af mobilos » 20. feb 2018, 10:09

Jeg skrev her for nyligt at Dinitrol centre er underlagt control fra Teknologisk Institut. Min bil blev udtaget til control I Aalborg. Den blev tjekket og konklusionen var at undervognsbehandling blev udført korrekt. Manden fra TI kunne ikke finde nogen fejl ved behandlingen. Alt blev udført efter foreskrifter, og en skriftelig repport blev sendt til mig :D
Senest rettet af mobilos 20. feb 2018, 11:48, rettet i alt 2 gange.

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af MBM1000 » 20. feb 2018, 11:27

så det der nævnes omkring at højtalere, etc. får rustbeskyttelse har ikke sin rigtighed hvis det udføres korrekt?
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af mobilos » 20. feb 2018, 11:35

MBM1000 skrev:
20. feb 2018, 11:27
så det der nævnes omkring at højtalere, etc. får rustbeskyttelse har ikke sin rigtighed hvis det udføres korrekt?
Mine højtaller virker som de skal, og selerne var ikke indsmurt I den "stads". Vil ikke påstå at det aldrig sker, men jeg har ikke haft disse problemer med mine biler som har fået undervognbehandling. (4 stk.)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Rustbeskyttelse af ny bil

Indlæg af HansH » 20. feb 2018, 11:41

MBM1000 skrev:
20. feb 2018, 11:27
så det der nævnes omkring at højtalere, etc. får rustbeskyttelse har ikke sin rigtighed hvis det udføres korrekt?
I udgangspunktet mener jeg at erlingvj har ret når han skriver at højttalerne kunne blive ramt.
Jeg kan i hvert fald bekræfte at de sidder "råt"/ubeskyttet og stikker bagenden ind i hulrummet i døren. Der er ingenting der dækker der, og dvs hvis man bare stikker en pistol ind gennem et hul og fyrer en god gang voks derind, så kan jeg næsten ikke se hvordan det skulle kunne undgå at ramme højttalerne..

Jeg har haft højttalere ude af dørene i begge mine Passat'er og Octavia'en.
På nedenstående billede ses det hvad der menes. Som det fremgår, stikker højttaleren bare bagenden ind i dørens hulrum.
Jeg synes bare ikke jeg bemærkede at de skulle være sat til i voks, da jeg havde dem ude. De var helt tørre og fine..

Tjekkede lige, og billedet er taget 23.01.2016 i forbindelse med jeg lavede belyste dørgreb på Octavia'en.
På det tidspunkt havde den fået første Dinitrol behandling et halvt år forinden (tjekkede også lige fakturaen).
Dvs. HVIS det hele skulle være sovset til derinde, så ville det have været det, da jeg havde det skilt ad 23.01.2016. Men det var det ikke.
Der har heller ikke været noget på mine seler eller andre steder hvor det ikke skulle være.

Jeg skal ikke kunne afvise at andre behandlinger, eller dem der udfører det, eller andre biler .. etc, skulle kunne have problemet.

Billede:
IMAG1042.jpg
IMAG1042.jpg (118.94 KiB) Vist 1161 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"