Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Stedet hvor der snakkes VAG biler
hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af hodel » 21. mar 2018, 20:48

Jeg kunne godt bruge sådan en gang Axe behandling, hvor bestiller jeg tid? :D

Tilbage til emnet, enig med de andre skyd den af - life sucks sometimes :?
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af DanielB12 » 21. mar 2018, 21:22

Kan du ikke klage til forsikringsankenævnet? Sagen skal være afsluttet i Trygs øjne dog
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af preben76 » 22. mar 2018, 01:26

DanielBahn skrev:
21. mar 2018, 21:22
Kan du ikke klage til forsikringsankenævnet? Sagen skal være afsluttet i Trygs øjne dog
Til en bil i den prisklasse som en up er gad jeg ikke bruge mere krudt på det. Han har allerede fyret 39 timer af på at ringe og skrive rundt.
Havde det nu været en bil i 500K klassen var det nok en anden sag. Men vi snakker jo om en bil til 100K+
These users thanked the author preben76 for the post:
DanielB12

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Jesper_christiansen » 22. mar 2018, 08:07

preben76 skrev:
DanielBahn skrev:
21. mar 2018, 21:22
Kan du ikke klage til forsikringsankenævnet? Sagen skal være afsluttet i Trygs øjne dog
Til en bil i den prisklasse som en up er gad jeg ikke bruge mere krudt på det. Han har allerede fyret 39 timer af på at ringe og skrive rundt.
Havde det nu været en bil i 500K klassen var det nok en anden sag. Men vi snakker jo om en bil til 100K+
Prisen på bilen er underordnet. Det må være at manden har afleveret en bil i god stand som så skades og han stilles dårligt af forsikringen.

Vi betaler jo alle for at være forsikret og så skal man ikke stilles dårligt ved evt skade.




Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk


ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af ph » 22. mar 2018, 09:47

preben76 skrev:
22. mar 2018, 01:26
DanielBahn skrev:
21. mar 2018, 21:22
Kan du ikke klage til forsikringsankenævnet? Sagen skal være afsluttet i Trygs øjne dog
Til en bil i den prisklasse som en up er gad jeg ikke bruge mere krudt på det. Han har allerede fyret 39 timer af på at ringe og skrive rundt.
Havde det nu været en bil i 500K klassen var det nok en anden sag. Men vi snakker jo om en bil til 100K+
du lyder som om du er liebhaver til den :mrgreen:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af SteffenR » 22. mar 2018, 10:37

Jesper_christiansen skrev:
22. mar 2018, 08:07
Prisen på bilen er underordnet. Det må være at manden har afleveret en bil i god stand som så skades og han stilles dårligt af forsikringen.

Vi betaler jo alle for at være forsikret og så skal man ikke stilles dårligt ved evt skade.

Det er ren cost-benefit.

https://da.wikipedia.org/wiki/Cost-benefit-analyse
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af preben76 » 22. mar 2018, 11:30

Jesper_christiansen skrev:
22. mar 2018, 08:07
preben76 skrev:
DanielBahn skrev:
21. mar 2018, 21:22
Kan du ikke klage til forsikringsankenævnet? Sagen skal være afsluttet i Trygs øjne dog
Til en bil i den prisklasse som en up er gad jeg ikke bruge mere krudt på det. Han har allerede fyret 39 timer af på at ringe og skrive rundt.
Havde det nu været en bil i 500K klassen var det nok en anden sag. Men vi snakker jo om en bil til 100K+
Prisen på bilen er underordnet. Det må være at manden har afleveret en bil i god stand som så skades og han stilles dårligt af forsikringen.

Vi betaler jo alle for at være forsikret og så skal man ikke stilles dårligt ved evt skade.




Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk
Ved hvad du mener men hvis han skal kæmpe med forsikringsankenævnet går der sikker minimum 6 md hvis ikke mere før der sker noget. Er det værd at ligge søvnløs i flere måneder over det og risikere ag stå præcis hvor han står nu i forhold ti, at komme videre og finde en ny bil?
Jeg siger ikke at en bil i 100K klassen ikke kan være mange penge for nogen.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Realtor » 22. mar 2018, 11:49

Efter at have læst hvad VW skriver tænkt sagen ekstra igennem, så mener jeg egentlig at VW bør holdes fri af denne her skade, da det jo som skrevet er dit forsikringsselskab der er nogle fuckups.

Man kan sige, at det er hele forsikringssystemet med din egen tingskade forsikring går forud for deres ansvarsdækning der egentlig gør, at kritikken af dem egentlig burde droppes. At de så har behandlet dig skidt ift. politianmeldelse er en anden snak, men de kan naturligvis ikke tage bilen tilbage. Jeg var nok gået til medierne, for at hænge forsikringsselskabet ud, også ellers spillet på tryghedselementet ift. børn og røgskader.
2020 Audi E-tron 55

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"