Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Jakob J » 9. mar 2018, 20:16

En forsikring tager jo som udgangspunkt ikke hensyn til fremtidige skader der måske opstår.

Det er en rigtig træls situation. Det er det også, hvis ens bil bliver skadet uden egen skyld og herefter udbedret. Når den på et tidspunkt skal sælges videre, er det heller ikke den bedste salgsparameter, når der i slutsedlen krydses af ved "ja" under tidligere skadet.

Bottom line her er at dette er en sag mellem bilejer og egen forsikring. Møg surt. Det er dem der vælger at sige "nu er bilen så god som før". Det er jo det bilejeren nu skal bevise ikke er tilfældet. FDM bør derfor rette mod forsikringsselskabet og ikke VW. At VW kunne have udnyttet situationen kommercielt er en hel anden snak. Det ville svare til kulance, men det er deres valg. Som bilejer må man så vælge, hvorvidt man fremadrettet vil bakke op om den forretningspolitik eller kigge bil ved naboen.

Uanset så alt held og lykke med sagen. Håber I finder en god løsning!
These users thanked the author Jakob J for the post:
AU-R8

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af AU-R8 » 9. mar 2018, 20:25

I det her tilfælde kan man vel kompenseres for værditab ved salg som ved en skade.

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af CULT » 9. mar 2018, 20:31

QT1410 skrev:
9. mar 2018, 13:14

Det er fandeme for sølle af VW Gladsaxe, bare fordi deres pizzabager-løsning på at få moderniseret værkstedet på forsikringens regning slog fejl.
Undskyld mig men det der er fame toppen af idioti at skrive, når en 17årig knægt er blevet forbrændt og været lagt i koma pga branden og så kalder man det fame forsikrings svindel :evil: i min verden er man et kæmpe fjols når man fyrer sådan noget af
These users thanked the author CULT for the post (total 3):
DanielB12allandeloncheAndré
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Jakob J » 9. mar 2018, 20:34

AU-R8 skrev:I det her tilfælde kan man vel kompenseres for værditab ved salg som ved en skade.
Det er vel kun, hvis man har det som tilvalg i forsikringen. Men ja. Bilen er jo nu at kategorisere som værende tidligere skadet.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af ph » 9. mar 2018, 20:41

AU-R8 skrev:
9. mar 2018, 20:25
I det her tilfælde kan man vel kompenseres for værditab ved salg som ved en skade.
kan man vel ikke bruge til ret meget vs. at man står med en bil som potentielt vil være et problembarn indtil man giver op og sælger den til en eller anden sagesløs....
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Jesper Rasmussen » 9. mar 2018, 20:42

Rigtig ærgerlig situation du her, helt uforskyldt, er havnet i.

Når det er sagt så er jeg nødt til at melde mig i koret hos dem der mener at dette er et anliggende mellem dig og dit forsikringsselskab, og det uagtet at du mener VW Gladsaxe kunne have løst sagen på en anden måde.

Når sådanne ting sker så er der et apparat der går i gang, og det er det du betaler dit forsikringsselskab for at håndtere.

Jeg mener heller ikke det vil gavne nogle parter, heller ikke dig selv, at inddrage medier eller andet. Her gælder love og regler, og ikke nødvendigvis den løsning du mener er bedst for dig selv.

Det koster at leve, og nogle gange vender tingene sig imod ens vilje, det sker af og til og er desværre umuligt at undgå uanset hvordan man prøver at sikre sig.

Så, hvis du er utilfreds med løsningen, så skal du slås med dit forsikringsselskab, det er dem der har valgt hvordan skaden på din bil skal udbedres.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af AU-R8 » 9. mar 2018, 20:44

ph skrev:
9. mar 2018, 20:41
AU-R8 skrev:
9. mar 2018, 20:25
I det her tilfælde kan man vel kompenseres for værditab ved salg som ved en skade.
kan man vel ikke bruge til ret meget vs. at man står med en bil som potentielt vil være et problembarn indtil man giver op og sælger den til en eller anden sagesløs....
Som skrevet tidligere kan den være totalskadet, det øverste var blot en oplysning.

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af donfetaful » 9. mar 2018, 22:05

Jakob J skrev:
AU-R8 skrev:I det her tilfælde kan man vel kompenseres for værditab ved salg som ved en skade.
Det er vel kun, hvis man har det som tilvalg i forsikringen. Men ja. Bilen er jo nu at kategorisere som værende tidligere skadet.
alle med en forsikring, har ret til erstatning af værditab, når der er en modpart, der bærer skylden
Kør og vær glad 🛻💨

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Jakob J » 9. mar 2018, 22:09

donfetaful skrev:
Jakob J skrev:
AU-R8 skrev:I det her tilfælde kan man vel kompenseres for værditab ved salg som ved en skade.
Det er vel kun, hvis man har det som tilvalg i forsikringen. Men ja. Bilen er jo nu at kategorisere som værende tidligere skadet.
alle med en forsikring, har ret til erstatning af værditab, når der er en modpart, der bærer skylden
Ok. Var jeg ikke klar over. Udfordringen er selvfølgelig stadig at påvise/bevise overfor forsikringen, at bilen ikke er ok, som den er nu. Ellers sker der intet i nogen retninger.

molz
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 14. jun 2008, 13:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af molz » 10. mar 2018, 08:03

Uagtet skyld osv skulle VW få givet en undskyldning over den trussel med politianmeldelse. Ham klovnen du snakkede med bør ikke have kundekontakt fremadrettet, for det er da en sikker måde at køre sin forretning i jorden!
Sådan en behandling havde for mig været nok til at køre sagen helt ud!

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af larslyn » 10. mar 2018, 08:38

Jeg er med på det som flere skriver med at det er en sag mellem forsikring og forsikringstager.
I min optik er der også noget der hedder anstændig opførsel, og personligt ville jeg hellere tage et set med deres forretnings størrelse "lille" tab ved at hjælpe kunden med en rigtig ærgerlig sag frem for bare at skyde den til kunden og hans forsikring.... på denne måde ser de aldrig kunden igen, og han kommer nok ikke til at tale varmt om deres forretning... jeg mener hélt bestemt at størrelsen på butikken har lidt at sige og så er det muligt at det er underordnet, det er stadigt imo en sag hvor en "lille mand" bliver taberen mod de store...

Jeg aner ikke hvad det ville koste dem at købe bilen og sælge ham en brugt/ny uden en avance eller nævneværdig avance og de så fortsat vil have en tilfreds kunde... jeg tror uden at vide hvad vw-gladsaxe tænker at de trækker sig hélt tilbage fordi de på ingen måde vil have bilen ind i deres hus fordi de udemærket er klar over at den er usælgelig til andet end en køber med cvr der kender bilens historie......
det er en billig måde for dem at få fortsat positiv omtale, om man skal bruge sociale medier ved jeg ikke, men det er nu engang en effektiv måde at blive hørt på

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Jakob J » 10. mar 2018, 08:42

Enig

Men der er stor forskel på hvad de BURDE gøre og hvad de er FORPLIGTET til at gøre.

Lindegaard
Medlem
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Lindegaard » 10. mar 2018, 09:15

Nu virker det som om den forretning er pisseligeglade med kunder, ry og rygte....

Det bygger jeg på omtale i denne sag og hvad der tidligere er blevet skrevet om dem...

Det er ihvertfald en lortesag og i den grad op ad bakke....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Passat TDI Variant, 3b afn, Highline. SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
Touran 1,9 TDI 7pers 03 SOLGT

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Senz » 10. mar 2018, 11:49

Jeg har ikke læst alt hvad der står i tråden. Men jeg ville selv ikke have sådan en bil. Men kunne du ikke snakke med værkstedet om at må være large og finde en ny bil til dig til en rigtig god pris. Jeg tænker hvis de gerne vil have dig som kunde så må de være lidt med på at hjælpe dig hvad de nu kan.


Edit, så fik jeg læst lidt mere. :) og kom jo i tanke om at det var vw og ikke Toyota.
Føj for en sag. helt og lykke.

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af QT1410 » 10. mar 2018, 14:18

CULT skrev:
9. mar 2018, 20:31
QT1410 skrev:
9. mar 2018, 13:14

Det er fandeme for sølle af VW Gladsaxe, bare fordi deres pizzabager-løsning på at få moderniseret værkstedet på forsikringens regning slog fejl.
Undskyld mig men det der er fame toppen af idioti at skrive, når en 17årig knægt er blevet forbrændt og været lagt i koma pga branden og så kalder man det fame forsikrings svindel :evil: i min verden er man et kæmpe fjols når man fyrer sådan noget af
Det var squ da en joke, mand. De rigtige pizzabagerløsninger medfører i øvrigt også tit voldsomme forbrændinger på brandstifterne selv, når der da ikke ligefrem omkommer uskyldige og sagesløse.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af hansen123 » 10. mar 2018, 22:20

QT1410 skrev:
10. mar 2018, 14:18
CULT skrev:
9. mar 2018, 20:31
QT1410 skrev:
9. mar 2018, 13:14

Det er fandeme for sølle af VW Gladsaxe, bare fordi deres pizzabager-løsning på at få moderniseret værkstedet på forsikringens regning slog fejl.
Undskyld mig men det der er fame toppen af idioti at skrive, når en 17årig knægt er blevet forbrændt og været lagt i koma pga branden og så kalder man det fame forsikrings svindel :evil: i min verden er man et kæmpe fjols når man fyrer sådan noget af
Det var squ da en joke, mand. De rigtige pizzabagerløsninger medfører i øvrigt også tit voldsomme forbrændinger på brandstifterne selv, når der da ikke ligefrem omkommer uskyldige og sagesløse.
Normalt er jeg også til en god joke, men helt ærligt?
Er ikke meget sjovt i at skulle løbe op med sin 17 årige dreng i omklædningsrummet for at køle ham ned med vand imens hud osv. egentligt smeltede af ham i ansigtet og hænder grundet skaderne fra flammerne...
skal alligevel noget til som person for at løbe ind i et rum i flammer for at hive en anden person ud.

Men ja, det er en skod sag for alle parter og personligt ville jeg heller ikke have noget med en røgskadet bil at gøre.

Jeg var med til at gennemgå en del biler fra en tidligere brand på et værksted (ikke vag) og vi dømte stort set alle biler totalskadet grundet lugt alene. Men bilernes forsikringsselskaber var af en helt anden mening. Jeg tror ikke engang det var 1/10 der endte som totalskadede efter taksatorne havde “vurderet” skadens omfang.

Jeg havde nok “bare” taget tabet og kommet videre. Det er trods alt ens helbred og velbefindende kontra penge.

At man så går fra forhandleren med en dårlig erfaring er kedeligt, men i bund og grund burde din vrede være rettet mod dit forsikringsselskab og firmaet der har stået for forsøget på udbedringen.

Jeg kan til dels godt forstå VW Gladsaxe ikke ønsker at hjælpe. Hvis de blander sig påtager de sig en del af ansvaret uagtet om de ikke har noget med det at gøre.
Moralsk forkert? Ja, men desværre ikke unikt i disse sager når det handler om firmaer og ansvars placering :/
These users thanked the author hansen123 for the post:
BrianDS
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af qasq » 21. mar 2018, 15:07

Status…

VW er off the hook. De har stillet sig i det juridiske smørhul der bød sig. Fakturaen for servicet er fremsendt og der er ikke mere at kommer efter.

TRYG Forsikring mener bilen er kompetent renset. Anken over den nu kraftige parfumelugt mener de skal rettes direkte mod dem der har renset bilen.

RTT der har stået for rensningsarbejdet har ingen former for dokumentation eller målinger og har haft bilen retur for at fjerne parfumelugten. Det er ikke lykkedes.
Jeg havde fornøjelsen af at modtage feedback fra direktøren, han syntes i øvrigt ikke det var slemt og jeg havde en meget følsom næse.
Det tager jeg nu ikke så personligt, for da jeg afleverede bilen om morgenen sad 3-5 af hans ansatte og pulsede løs på deres cigaretter i samme lokale som bilerne bliver klargjort. Da jeg afhentede om eftermiddagen var det samme historie, hele lokalet lugtede af cigaret røg – det kunne direktøren godt lugte, men var selv ryger og virkede meget afslappet omkring det.
Lækkert at finde sin bil stående åben med samtlige døre, bagklap og soltag i sådan et lokale, og paradoksalt nok at finde sådanne forhold hos et firma der lever af at klargøre biler.

Der er søgt indsigt i brandrapporten fra hos Beredskab Øst, men sagen er overdraget til Københavns Vestegns Politi. De har afvist at tildele aktindsigt i den verserende straffesag.

FDM vurderer sagen som dårlig, da den af TRYG er erklæret som renset og OK, og bevisbyrden nu ligger hos modparten, altså mig.

Så det ser ud til, at hvis der skal ske mere skal jeg selv ud og betale for undersøgelser.
Jeg har dag dato registreret 39 timer på projektet, hvilket selvfølgelig er et helt uacceptabelt resultat af et loyalt besøg hos sin VW forhandler.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af preben76 » 21. mar 2018, 16:56

qasq skrev:
21. mar 2018, 15:07
Status…

VW er off the hook. De har stillet sig i det juridiske smørhul der bød sig. Fakturaen for servicet er fremsendt og der er ikke mere at kommer efter.

TRYG Forsikring mener bilen er kompetent renset. Anken over den nu kraftige parfumelugt mener de skal rettes direkte mod dem der har renset bilen.

RTT der har stået for rensningsarbejdet har ingen former for dokumentation eller målinger og har haft bilen retur for at fjerne parfumelugten. Det er ikke lykkedes.
Jeg havde fornøjelsen af at modtage feedback fra direktøren, han syntes i øvrigt ikke det var slemt og jeg havde en meget følsom næse.
Det tager jeg nu ikke så personligt, for da jeg afleverede bilen om morgenen sad 3-5 af hans ansatte og pulsede løs på deres cigaretter i samme lokale som bilerne bliver klargjort. Da jeg afhentede om eftermiddagen var det samme historie, hele lokalet lugtede af cigaret røg – det kunne direktøren godt lugte, men var selv ryger og virkede meget afslappet omkring det.
Lækkert at finde sin bil stående åben med samtlige døre, bagklap og soltag i sådan et lokale, og paradoksalt nok at finde sådanne forhold hos et firma der lever af at klargøre biler.

Der er søgt indsigt i brandrapporten fra hos Beredskab Øst, men sagen er overdraget til Københavns Vestegns Politi. De har afvist at tildele aktindsigt i den verserende straffesag.

FDM vurderer sagen som dårlig, da den af TRYG er erklæret som renset og OK, og bevisbyrden nu ligger hos modparten, altså mig.

Så det ser ud til, at hvis der skal ske mere skal jeg selv ud og betale for undersøgelser.
Jeg har dag dato registreret 39 timer på projektet, hvilket selvfølgelig er et helt uacceptabelt resultat af et loyalt besøg hos sin VW forhandler.
Hvad kan du sælge bilen for? Tænker at der jo er masser af fine brugte biler til salg rundt omkring. Og at hvis det var mig ville jeg få den skudt af og finde noget andet at køre i istedet.

Evt få den solgt til export. Der er der ingen der kommer og brokker sig over bilen bagefter da den bliver sendt ud af landet stort set med det samme.

Så er bilen og problemet væk ig du kan komme videre selv om det ikke er den ønskelige situation. Men verden er jo desværre ikke altid helt fair imod en.
These users thanked the author preben76 for the post (total 2):
DanielB12BrianDS

MSV
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 20. jul 2013, 19:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af MSV » 21. mar 2018, 17:11

Kom videre i dit liv - sælg bilen hvis det er så slemt.
Mvh. Morten - VW Touran 2018 DSG 2,0tdi R-line - & Skoda Superb combi 2,0 tdi DSG

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 395
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af nbryde » 21. mar 2018, 17:20

MSV skrev:Kom videre i dit liv - sælg bilen hvis det er så slemt.
Helt enig, skyd skidtet af og kom videre.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk



Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af AU-R8 » 21. mar 2018, 17:29

Tryg er da nogen vatnisser og lægger ansvaret fra sig, jo ikke bilejeren der har valgt stedet for rensning.
These users thanked the author AU-R8 for the post (total 3):
Jakob JSteffenRDanielB12

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Jakob J » 21. mar 2018, 17:57

AU-R8 skrev:Tryg er da nogen vatnisser og lægger ansvaret fra sig, jo ikke bilejeren der har valgt stedet for rensning.
+1 Det er sgu dem der har handlet med firmaet. Ikke dig.

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Jesper Rasmussen » 21. mar 2018, 18:05

Enig

Hvis der skal lægges pres på nogen her må det være TRYG.

At du selv skal kæmpe med leverandøren er ikke ok.

Men, du er jo nødt til at afveje hvor meget krudt du ønsker at bruge på sagen. Jeg var helt sikkert hoppet af her, en erfaring rigere.

At kæmpe med TRYG har jeg ikke gode erfaringer med, de vælger udmargelsesmetoden og i mit tilfælde kostede det dem bare mig som kunde.
These users thanked the author Jesper Rasmussen for the post:
Jakob J

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 110 times
Been thanked: 227 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af mojo » 21. mar 2018, 18:48

bare husk på at hvis den bliver luft renset med ozongenerator så er 1 gang max da bilens kabler og elektronik bliver ødelagt.
og så er det da først noget lort.
overstående påstand har jeg dog kun fra google da jeg ville være sikker da vi gassede knægtens golf. ;)

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af carstenhjorth » 21. mar 2018, 19:33

Ja ja, endnu et VW værksted kan krydses af i listen: Kommer der aldrig... Utroligt de gider have dårlig omtale i stedet for at gøre manden glad for småpenge.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af larslyn » 21. mar 2018, 19:51

Skyd bilen af og kom videre, man bliver bare bitter af kampen... MEN du kan jo også give den gas overfor virksomheden der rensede den, der er nok nogen der ved mere end jeg om emnet, men mig bekendt må man ikke bare ryge i f.eks. sådan en hal, alle virksomheder skal mig bekendt have en rygepolitik med særlige rygerum..... blot en tanke
These users thanked the author larslyn for the post:
BrianDS

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af carstenhjorth » 21. mar 2018, 20:06

Du kunne lægge et link til denne tråd på deres Facebook side, internettet har mere magt end man tror, bare spørg Jensens Bøfhus... Selvom de har ret mange der brokker dig derinde i forvejen.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Jakob J » 21. mar 2018, 20:18

Synes ikke det er fair at hænge firmaet der har renset den ud. Rygning eller ej. Husk på at de blot er en leverandør, som er bestilt af Tryg. Det er jo Tryg, der vender ryggen til.
These users thanked the author Jakob J for the post:
case

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af ph » 21. mar 2018, 20:23

Jakob J skrev:
21. mar 2018, 20:18
Synes ikke det er fair at hænge firmaet der har renset den ud. Rygning eller ej. Husk på at de blot er en leverandør, som er bestilt af Tryg. Det er jo Tryg, der vender ryggen til.
eller måske blot har fyldt så mange kemikalier / parfume ind i den at den ikke længere lugter af røg...
har de renset elektronik eller kun kabinen ...måske kun sæder og evt. gulvtæppe
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Jakob J » 21. mar 2018, 20:29

ph skrev:
Jakob J skrev:
21. mar 2018, 20:18
Synes ikke det er fair at hænge firmaet der har renset den ud. Rygning eller ej. Husk på at de blot er en leverandør, som er bestilt af Tryg. Det er jo Tryg, der vender ryggen til.
eller måske blot har fyldt så mange kemikalier / parfume ind i den at den ikke længere lugter af røg...
har de renset elektronik eller kun kabinen ...måske kun sæder og evt. gulvtæppe
Måske. Men det er ene og alene Trygs ansvar at udvælge leverandører, som er i stand til at udføre det givne job korrekt.

Lad os sige, at eneste krav er en lav pris. Det kan jeg godt tilbyde, med en premium Axe behandling her i indkørslen. Det skal ikke koste mere end en 100 lap. Det kan Tryg godt lide og bestiller mig til opgaven. Når Trygs kunde så klager, så henviser de blot til mig, som igen trækker på skuldrene og siger "den får da bare en dåse Axe mere". Det holder jo ikke for Tryg.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"