Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af GaSelle » 9. mar 2018, 11:15

HansH skrev:
9. mar 2018, 11:12
GaSelle skrev:
9. mar 2018, 10:59
... fordi det ikke ville koste dem alverden, at købe bilen for at sælge den videre. Ifølge dem fejler den jo ikke noget.
Nej.. Man kunne godt få den onde tanke, at de off the record måske godt er klar over at den bil alligevel ikke er HELT den samme som før branden... Trods en fin kabinerens og en forførende duftspray.
Helt enig.

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af qasq » 9. mar 2018, 11:36

HansH skrev:
9. mar 2018, 10:53
Jeg synes - helt generelt - (meget) ofte man hører historier, hvor skadelidte uanset alle mulige forsikringer her og der - ganske enkelt bare ender med noget der er ringere end før skaden opstod. Dvs forsikringerne ender med i realiteten kun at dække en del af skaden.
Sådan burde det jo ikke være, forudsat man ellers ikke er underforsikret osv. Så burde man ende med det samme som før skaden.

I sagen her lugter det jo af, at hvis FDM har ret i at forhandleren har opfyldt sine forpligtelser med den kabinerens, så hænger du selv på evt værditab samt evt følgeskader der måtte komme længere nede ad vejen i form af elektronik der måtte give op etc.

Det er lidt sølle... :(
Helt enig, det er også min oplevelse.
Selvom brugt marked for en UP måske er Danmarks mest velbesatte, vil vi med sikkerhed ikke kunne finde en High UP med soltag, DAB+, Webasto fyr, armlæn, inder skærme ovs. Jeg er klar over at det meste kan eftermonteres, men jeg går ikke ud fra man for udbetalt præmie herefter, så vi ville nok ende med at købe en "basis" bil tilsvarende til præmien eller skulle betale nypris for at få eftermonteret nye dele for at opnå et tilsvarende produkt.

FDM er opmærksomme på at et værditab skal estimeres.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af DanielB12 » 9. mar 2018, 11:42

Jeg havde kontaktet DR Kontant, ekstrabladet og BT som det første... Det er simpelthen ikke i orden..
Har du prøvet at få kontakt til de andre der har haft en røgskade i den her forbindelse? Jo flere i står samlet, jo nemmere er det nok at komme i Kontant
These users thanked the author DanielB12 for the post:
qasq
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af HansH » 9. mar 2018, 11:56

DanielBahn skrev:
9. mar 2018, 11:42
Har du prøvet at få kontakt til de andre der har haft en røgskade i den her forbindelse? Jo flere i står samlet, jo nemmere er det nok at komme i Kontant
Det spørgsmål har jeg også stillet i tidligere indlæg ... undrer mig hvis der ikke var andre biler inde på værkstedet under den brand ?
Der må være andre der er havnet i samme fedtefad, og alt andet lige vil det vel give mening at forene kræfterne.
Forhandleren vil selvf ikke oplyse hvem de andre måtte være, men i sådan en sag er det jo netop FDM der skal samle trådene og koordinere kræfterne.

Jeg var for knap 5 år siden igennem en sag, hvor Vejdirektoratet udbyggede motorvej i sammenfletningen mellem Herning motorvejen og E45 ud for DTC ved Vejle Nord.
Der var løbet en masse tjære ud på vejen, så alle de biler der kørte gennem vejarbejdet fik en ufrivillig rustbeskyttelse.
Jeg meldte sagen til FDM, som kunne fortælle at de allerede havde masser af henvendelser fra andre bilister der var kørt igennem tjærebadet.
FDM koordinerede sagen og jeg endte med at få betalt en afrensning af bilen samt efterflg ny DITEC behandling, og det synes jeg var helt som det skulle være.
Det var ikke Vejdirektoratet der hang på den. De brugte NCC til at anlægge asfalt, og det var deres (altså NCC's) forsikringsselskab regningerne endte hos.
These users thanked the author HansH for the post:
qasq
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af qasq » 9. mar 2018, 11:57

DanielBahn skrev:
9. mar 2018, 11:42
Jeg havde kontaktet DR Kontant, ekstrabladet og BT som det første... Det er simpelthen ikke i orden..
Har du prøvet at få kontakt til de andre der har haft en røgskade i den her forbindelse? Jo flere i står samlet, jo nemmere er det nok at komme i Kontant
God ide, jeg har desværre ingen kontaktinformationer på de andre involverede. Jeg må se om bilens kamera har opfanget nogle at de andre bilers nummerplader og håbe på der er tinglyst gæld i dem.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af DanielB12 » 9. mar 2018, 12:01

Lav også et facebook opslag og bed folk dele det. Evt. i lokale by-klubber omkring Gladsaxe.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
Passatg 3c
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Flamiq » 9. mar 2018, 13:05

Jeg er næsten sikker på, at VW Gladsaxe læser med herinde, og den vej rundt kan se, Panelets mening om deres håndtering (eller mangel på samme)af denne sag :ugeek:
Må håbe, at de derved bliver bevidste om, at de (forhåbentlig) nok ikke får flere kunder fra dette Forum :twisted:
Kan ikke lige "overskue", om du har haft kontakt til Semler Gruppen for at høre, om de er enige i deres forhandleres håndtering af sagen, og i deres behandling af dig :|
Som sagt - Håber på, at sagen tager en pludselig drejning til din fordel 8-)
These users thanked the author Flamiq for the post (total 2):
Passatg 3cqasq
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af QT1410 » 9. mar 2018, 13:14

Kabinerensen har tydeligvis ikke virket, siden de er nødt til at kamouflere stanken med en anden stank, nemlig allergifremkaldende kvalmende parfume.

Det er fandeme for sølle af VW Gladsaxe, bare fordi deres pizzabager-løsning på at få moderniseret værkstedet på forsikringens regning slog fejl.
These users thanked the author QT1410 for the post:
qasq

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af larslyn » 9. mar 2018, 13:23

Hold op hvor jeg føler med jer i denne sag...

Der har tidligere været sager oppe hvor forhandlere eller andre fra vw har læst med efter at være gjort opmærksom på det
... bla da Micky startede i vw :lol:

Jeg håber at du går til medierne og derigennem får dækket dit tab, men jeg synes at det er mere reglen end undtagelsen at semler skider på jer der uheldigvis har oplevet rust, dårlige motorer og nu som denne sag vor man har valgt at være loyal og få overholdt servide hos aut. vw værksted og som stadigt køber deres produkt fordi i er loyale kunder der elsker mærket....
These users thanked the author larslyn for the post:
qasq

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af qasq » 9. mar 2018, 14:02

fra: A
til: M (VW)
til: Taksator
cc: Ma (VW)
cc: E (VW)
cc: M (FDM)
cc: X (3. part)
dato: 9. marts 2018 kl. 11.16
emne: Re: SV: ang. røgskade på VW UP, ATXXXXX

Til Taksator og M (VW)

@M (VW), jeg er ked af din tilbagemelding på vores ellers meget spiselige forslag. Faktisk finder jeg det en smule mistænksomt at I så kategorisk afviser at få bilen ind i jeres forretning.

@Taksator, jeg vil sammen med min rådgiver, FDM, forsat forsøge at opnå et forlig ved at eskalerer sagen gennem VW's organisation mod importøren indtil vi ikke kan komme højere. Dette forsøges da det er her vi ser potentiale for at opnå det bedst resultat. Mislykkes dette er vi selvfølgelig nødsaget til at vende blikket mod jer for at finde en løsning.
Her og nu har vi dog et akut problem vi skal have løst. Bilen lugter som følge af arbejdet nu så stærk parfumeret at jeg på min blot 20 minutters kørsel til og fra arbejde bliver ør i hoved. Det er selvfølgelig uacceptabelt. Det er 7 dage siden bilen blev afhentet, den har stået med åbent soltag for at lufte ud ved enhver mulig lejlighed.
Om I vil fordre en lånebil mens forlig forsøget forsætter, eller om I vil forsøge at fjerne parfumelugten vil jeg være op til jer.
Jeg ringer til dig i dag kl 13:30 for at aftale afhjælpning.

Venlig hilsen

A

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af LeVelsBech » 9. mar 2018, 15:09

Intet mindre end rystende læsning.

Hold da op, man kan kun føle med jer.
Håber det løser sig på den ene eller anden måde.
These users thanked the author LeVelsBech for the post:
qasq

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af erlingvj » 9. mar 2018, 15:23

Det er sørgeligt at autoriserede forhandlere kan udvise en total mangel på almindelig anstændighed. Tilstræber de at være på niveau med de tvivlsomme "bilforretninger" langs Gammel Køge Vej i Hvidovre?
Det er desværre ikke en enestående historie. Min kollega købte for et år siden en "demo" Mazda der var et par måneder gammel hos Mogens Elmer på Amager. Kort tid efter blev forruden knust p.g.a. et stenslag. Reparatøren fandt ud af, at hele bilens tag var udskiftet. Et er at Elmer ikke opfyldte sin pligt til at fortælle, at bilen havde være væltet. Det værste var, at de ikke bare tog bilen tilbage, men at de først gjorde det efter en lang "kamp".
These users thanked the author erlingvj for the post:
qasq

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af JerrilD » 9. mar 2018, 15:49

Engolf_R skrev:
9. mar 2018, 13:05
Jeg er næsten sikker på, at VW Gladsaxe læser med herinde, og den vej rundt kan se, Panelets mening om deres håndtering (eller mangel på samme)af denne sag :ugeek:
Må håbe, at de derved bliver bevidste om, at de (forhåbentlig) nok ikke får flere kunder fra dette Forum :twisted:
Kan ikke lige "overskue", om du har haft kontakt til Semler Gruppen for at høre, om de er enige i deres forhandleres håndtering af sagen, og i deres behandling af dig :|
Som sagt - Håber på, at sagen tager en pludselig drejning til din fordel 8-)
Det gør det med garanti! Jeg er med som admin i en vw up, citigo, mii gruppe på facebook med godt 5000 medlemmer.

Der var en af de andre admins som blev kontaktet af et frustrerede medlem af gruppen at vedkommende har været ringet op af VW gladsaxe fordi vedkommende havde skrevet et spørgsmål ang. noget service og rensning af nogen vandkanaler(eller hvad det nu var) Og de var godt sure over vedkommende havde udstillet dem på nettet.....
These users thanked the author JerrilD for the post:
qasq
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Fonne
Medlem
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 170 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Fonne » 9. mar 2018, 16:07

Håber dælme du kører den så langt som overhoved muligt, havde kontaktet alt hvad jeg kunne for at få det frem i lyset så kraftigt at de ændrer mening.
These users thanked the author Fonne for the post:
qasq

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af DanielB12 » 9. mar 2018, 16:11

Med ovenstående in mente, Så er det da også bare at klø på med trustpilot, facebook, google og alle de andre steder man kan anmelde.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
qasq
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af qasq » 9. mar 2018, 18:16

qasq skrev:
9. mar 2018, 14:02
fra: A
til: M (VW)
til: Taksator
cc: Ma (VW)
cc: E (VW)
cc: M (FDM)
cc: X (3. part)
dato: 9. marts 2018 kl. 11.16
emne: Re: SV: ang. røgskade på VW UP, ATXXXXX

Til Taksator og M (VW)

@M (VW), jeg er ked af din tilbagemelding på vores ellers meget spiselige forslag. Faktisk finder jeg det en smule mistænksomt at I så kategorisk afviser at få bilen ind i jeres forretning.

@Taksator, jeg vil sammen med min rådgiver, FDM, forsat forsøge at opnå et forlig ved at eskalerer sagen gennem VW's organisation mod importøren indtil vi ikke kan komme højere. Dette forsøges da det er her vi ser potentiale for at opnå det bedst resultat. Mislykkes dette er vi selvfølgelig nødsaget til at vende blikket mod jer for at finde en løsning.
Her og nu har vi dog et akut problem vi skal have løst. Bilen lugter som følge af arbejdet nu så stærk parfumeret at jeg på min blot 20 minutters kørsel til og fra arbejde bliver ør i hoved. Det er selvfølgelig uacceptabelt. Det er 7 dage siden bilen blev afhentet, den har stået med åbent soltag for at lufte ud ved enhver mulig lejlighed.
Om I vil fordre en lånebil mens forlig forsøget forsætter, eller om I vil forsøge at fjerne parfumelugten vil jeg være op til jer.
Jeg ringer til dig i dag kl 13:30 for at aftale afhjælpning.

Venlig hilsen

A
fra: A
til: B (3. part)
til: J (3. part)
cc: M (VW)
cc: Ma (VW)
cc: E (VW)
cc: M (FDM)
cc: Taksator

dato: 9. marts 2018 kl. 18.02
emne: Re: SV: ang. røgskade på VW UP, ATXXXXX

Kære B og J (3. part)

Jeg må I først omgang beklage at jeg kommer stormene mod jer på denne måde, men I er lige som jeg ufrivilligt nu involveret i efterspillet fra branden hos VW-Gladsaxe, hvor VW-Gladsaxe desværre ikke er indstillet på at finde et frivilligt forlig. Så nu bliver det en lille smule mere tungt.

Jeg har her til eftermiddag talt med taksator fra T ang. følgende fra nedenstående mail.


Her og nu har vi dog et akut problem vi skal have løst. Bilen lugter som følge af arbejdet nu så stærk parfumeret at jeg på min blot 20 minutters kørsel til og fra arbejde bliver ør i hoved. Det er selvfølgelig uacceptabelt. Det er 7 dage siden bilen blev afhentet, den har stået med åbent soltag for at lufte ud ved enhver mulig lejlighed.
Om I vil fordre en lånebil mens forlig forsøget forsætter, eller om I vil forsøge at fjerne parfumelugten vil jeg være op til jer.


Han henviser til at jeg skal tage fat i jer ang fjernelsen af den kraftige parfume lugt, og noterer resultatet af jeres arbejde ikke er et anliggende T skal indvolveres i.

Jeg har forsøgt at ringe to gange til dig B her til eftermiddag men du var, hvad jeg kunne forstå på dig kollega Br, optaget på telefonen.
Jeg ringer igen på mandag kl 10 for at aftale en løsning om ovenstående. Venligst adviser alternativt tidspunkt hvis dette ikke passer.


Venlig hilsen
A

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Watcher » 9. mar 2018, 18:44

Altså set udefra, så må man jo lidt give gladsaxe ret.. det er uheldigt det som er sket det er også en kæmpe hovedpine for dem jo. Men da det er DIN kasko forsikring og ikke deres værkstedsforsikring der skal dække så er det jo reelt set ikke deres problem, men en sag mellem dig og dit eget selskab..




Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af AU-R8 » 9. mar 2018, 18:54

Watcher skrev:
9. mar 2018, 18:44
Altså set udefra, så må man jo lidt give gladsaxe ret.. det er uheldigt det som er sket det er også en kæmpe hovedpine for dem jo. Men da det er DIN kasko forsikring og ikke deres værkstedsforsikring der skal dække så er det jo reelt set ikke deres problem, men en sag mellem dig og dit eget selskab..




Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er jo ret træls, men enig med Rene.
Du skal tage det med dit eget selskab. Ud fra min viden fra min egen garage er det bilens kasko ellerstilstandsforsikring hvis bilen ikke ermed plader der dækker. Om så dit selskab kan gøre regres mod ejendomsforsikringen er dig uvedkommende.

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af qasq » 9. mar 2018, 19:09

Det er helt rigtigt som I skriver at det rent juridisk nu er en sag mellem mig og mit forsikringsselskab.

I min optik er det dog fuldstændig tåbeligt at tage et så ultimativt standpunkt.
- de stod til at løse en kedelig sag uden økonomisk tab jf. det forligsforslag jeg fremførte. Her kunne de have vente en dårlig situtation til en god for free.
- de vælger i stedet at sige hands off og er nu lige så stille ved at blive trukket mod den offentlige gabestok.

Jeg forstår det ikke... og det er en tydeligt uacceptabel konsekvens af loyalt at vælge det autoriserede “premium” produkt.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af BrianDS » 9. mar 2018, 19:11

AU-R8 skrev:
Watcher skrev:
9. mar 2018, 18:44
Altså set udefra, så må man jo lidt give gladsaxe ret.. det er uheldigt det som er sket det er også en kæmpe hovedpine for dem jo. Men da det er DIN kasko forsikring og ikke deres værkstedsforsikring der skal dække så er det jo reelt set ikke deres problem, men en sag mellem dig og dit eget selskab..




Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er jo ret træls, men enig med Rene.
Du skal tage det med dit eget selskab. Ud fra min viden fra min egen garage er det bilens kasko ellerstilstandsforsikring hvis bilen ikke ermed plader der dækker. Om så dit selskab kan gøre regres mod ejendomsforsikringen er dig uvedkommende.
Det gælder vel så kun hvis der er kasko på - hvad gør de hvis der kun var ansvar? Er det så bare ærgerligt for kunden?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Watcher » 9. mar 2018, 19:11

Men igen du vil shit storme dem pga en sag mellem dig og dit forsikringsselskab.. det vel heller ikke fair ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Watcher » 9. mar 2018, 19:22

BrianDS skrev:
AU-R8 skrev:
Watcher skrev:
9. mar 2018, 18:44
Altså set udefra, så må man jo lidt give gladsaxe ret.. det er uheldigt det som er sket det er også en kæmpe hovedpine for dem jo. Men da det er DIN kasko forsikring og ikke deres værkstedsforsikring der skal dække så er det jo reelt set ikke deres problem, men en sag mellem dig og dit eget selskab..




Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er jo ret træls, men enig med Rene.
Du skal tage det med dit eget selskab. Ud fra min viden fra min egen garage er det bilens kasko ellerstilstandsforsikring hvis bilen ikke ermed plader der dækker. Om så dit selskab kan gøre regres mod ejendomsforsikringen er dig uvedkommende.
Det gælder vel så kun hvis der er kasko på - hvad gør de hvis der kun var ansvar? Er det så bare ærgerligt for kunden?

Så sku værkstedsforsikringen dække.. det er bla derfor jeg har en på 2mill, da jeg tit ka ha dyre biler der ikke er indregistreret holdende på værkstedet for forhandlere osv


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
BrianDS
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Watcher » 9. mar 2018, 19:23

Teknisk set svare det til du parkere din bil foran ikea.. ikea brænder ned og din bil lugter derefter af røg, og du flipper ud på ikea ik vil gøre noget ved din bil...


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af qasq » 9. mar 2018, 19:23

Watcher skrev:
9. mar 2018, 19:11
Men igen du vil shit storme dem pga en sag mellem dig og dit forsikringsselskab.. det vel heller ikke fair ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
De har som skadevolder i min optik et stort moralsk ansvar uanset det juridiske.
I cost benefit analysen havde de for ingen cost mulighed for at få benefit.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af AU-R8 » 9. mar 2018, 19:26

Watcher skrev:
9. mar 2018, 19:11
Men igen du vil shit storme dem pga en sag mellem dig og dit forsikringsselskab.. det vel heller ikke fair ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Enig her.
Helt principielt er det din forsikring der skal sige din bil er totalskadet eller hvad der skal ske.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af AU-R8 » 9. mar 2018, 19:29

qasq skrev:
9. mar 2018, 19:23
Watcher skrev:
9. mar 2018, 19:11
Men igen du vil shit storme dem pga en sag mellem dig og dit forsikringsselskab.. det vel heller ikke fair ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
De har som skadevolder i min optik et stort moralsk ansvar uanset det juridiske.
I cost benefit analysen havde de for ingen cost mulighed for at få benefit.
Det vil svare til at jeg sviner evt en modpart til på nettet for at køre ind i min dyre bil. Det er jo pisse træls også selvom modparten har været skide fuld eller andet. VW Gladsaxe har jo ikke gjort noget med vilje. Så ja du skal afregne med dit forsikringsselskab.
These users thanked the author AU-R8 for the post:
m power

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af qasq » 9. mar 2018, 19:45

AU-R8 skrev:
9. mar 2018, 19:29
qasq skrev:
9. mar 2018, 19:23
Watcher skrev:
9. mar 2018, 19:11
Men igen du vil shit storme dem pga en sag mellem dig og dit forsikringsselskab.. det vel heller ikke fair ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
De har som skadevolder i min optik et stort moralsk ansvar uanset det juridiske.
I cost benefit analysen havde de for ingen cost mulighed for at få benefit.
Det vil svare til at jeg sviner evt en modpart til på nettet for at køre ind i min dyre bil. Det er jo pisse træls også selvom modparten har været skide fuld eller andet. VW Gladsaxe har jo ikke gjort noget med vilje. Så ja du skal afregne med dit forsikringsselskab.
Jeg vil mere sammenligne det med at du lånte mig din dyre bil og jeg smadrede den, hvorefter og ville afleverer dig nøglerne tilbage og en kommentar og god fornøjelse med din forsikring.
These users thanked the author qasq for the post:
QT1410

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af BrianDS » 9. mar 2018, 19:46

Watcher skrev:
BrianDS skrev:
AU-R8 skrev: Det er jo ret træls, men enig med Rene.
Du skal tage det med dit eget selskab. Ud fra min viden fra min egen garage er det bilens kasko ellerstilstandsforsikring hvis bilen ikke ermed plader der dækker. Om så dit selskab kan gøre regres mod ejendomsforsikringen er dig uvedkommende.
Det gælder vel så kun hvis der er kasko på - hvad gør de hvis der kun var ansvar? Er det så bare ærgerligt for kunden?

Så sku værkstedsforsikringen dække.. det er bla derfor jeg har en på 2mill, da jeg tit ka ha dyre biler der ikke er indregistreret holdende på værkstedet for forhandlere osv


Sent from my iPhone using Tapatalk
Der var også det jeg mente - men jeg er helt enig med dig ang. kasko
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af AU-R8 » 9. mar 2018, 19:48

qasq skrev:
9. mar 2018, 19:45
AU-R8 skrev:
9. mar 2018, 19:29
qasq skrev:
9. mar 2018, 19:23

De har som skadevolder i min optik et stort moralsk ansvar uanset det juridiske.
I cost benefit analysen havde de for ingen cost mulighed for at få benefit.
Det vil svare til at jeg sviner evt en modpart til på nettet for at køre ind i min dyre bil. Det er jo pisse træls også selvom modparten har været skide fuld eller andet. VW Gladsaxe har jo ikke gjort noget med vilje. Så ja du skal afregne med dit forsikringsselskab.
Jeg vil mere sammenligne det med at du lånte mig din dyre bil og jeg smadrede den, hvorefter og ville afleverer dig nøglerne tilbage og en kommentar og god fornøjelse med din forsikring.
Ahh, det er jo ikke en skade direkte på bilen.
Det er mega træls, men lad være med noget på de sociale medier eller andet. Det er dumt.
These users thanked the author AU-R8 for the post (total 2):
DanielB12Alexml

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af ph » 9. mar 2018, 19:58

AU-R8 skrev:
9. mar 2018, 19:48
qasq skrev:
9. mar 2018, 19:45
AU-R8 skrev:
9. mar 2018, 19:29

Det vil svare til at jeg sviner evt en modpart til på nettet for at køre ind i min dyre bil. Det er jo pisse træls også selvom modparten har været skide fuld eller andet. VW Gladsaxe har jo ikke gjort noget med vilje. Så ja du skal afregne med dit forsikringsselskab.
Jeg vil mere sammenligne det med at du lånte mig din dyre bil og jeg smadrede den, hvorefter og ville afleverer dig nøglerne tilbage og en kommentar og god fornøjelse med din forsikring.
Ahh, det er jo ikke en skade direkte på bilen.
Det er mega træls, men lad være med noget på de sociale medier eller andet. Det er dumt.
Det er det jo så når den ikke er til at opholde sig i og der (måske) allerede nu er el-fejl på den
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"