Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Stedet hvor der snakkes VAG biler
BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af BrianDS » 1. mar 2018, 14:59

carstenhjorth skrev:Konen brokker sig indimellem over at jeg gider bruge tid og kræfter på at servicere vores biler selv, så er indlæg som disse guld værd.... Selvom det er vildt træls for trådstarter og jeg har ondt af dig :x
Jeg er helt sikker på du også kan opleve brand andre steder end til service med din bil BilledeBillede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af Nicklossi » 2. mar 2018, 00:06

Saltsyre indeholder vel også store mængder klor?

Hedder jo også hydroklorid syre på engelsk - hydrochloride acid.

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af qasq » 4. mar 2018, 18:52

Jeg har modtaget følgende fra 3. part der er blevet udpeget til at udføre arbejdet :shock:
Vi har stået for rensning af sæderne i forbindelse med branden hos VW.
Den er renset efter alle kunstens regler, som vi gør med alle de biler vi får ind, men vi har ikke dokumenteret eller foretaget målinger efterfølgende.
Hvis du stadig syntes at bilen lugter, er du velkommen til at kigge forbi, så kigger vi på den endnu en gang.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Fonne
Medlem
Indlæg: 1299
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 165 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af Fonne » 4. mar 2018, 19:09

At deres succes kriterie er at bilen ikke lugter efter en røgskade grundet brand ville jeg ikke være helt pjattet med, godt nok en skod situation at havne i uforskyldt.
These users thanked the author Fonne for the post:
qasq

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af ph » 4. mar 2018, 19:23

>>vi har renset sæderne<< Hmmmm... sæderne er nok det sidste jeg ville være nervøs over :P
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 264 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af xbn » 4. mar 2018, 20:38

Det er vel ikke fedt at have sæder der er fyldt med kæftfremkaldende sod, uanset om de lugter eller ej.
These users thanked the author xbn for the post:
qasq
Billede

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af qasq » 8. mar 2018, 14:06

Nåh her en mellemtid i sagen.

27/2: VW melder som sagt bilen klar.
28/2: Ved afhentning konstateres elektrisk fejl.
1/3, 07:59: VW melder bilen klar igen.
1/3, 09:27: Jeg medeler skriftligt VW og taksator at jeg er uenig i bilen kan meldes klar da netop elektrisk fejl kan være en konsekvens af røgskade.
2/3: Ingen kommentar eller opponering mod min mail dagen før.
2/3: VW ringer og meddeler at hvis ikke lånebilen bliver afleveret samme dag (fredag), vil de opkræve mig for weekenden hvorefter den mandag vil blive meldt stjålet. VW meddeler citat "det vil ryge til Inkasso og blive noget værre rod".
Det må siges at være et besynderligt ordvalg da det står mig frit for at afvise ydelsen overfor Inkasso eller bare betale en evt. faktura og senere inddrive udlægget.
Beslutningen om at orienterer mig om Inkasso og Politi anmeldelse kan jeg kun tolke som gode gamle mafia metoder for at ligge pres på mig i situationen.
2/3: Lånebilen afleveres.

---------------------------------

Parallelt med dette kontakter jeg filialchefen i håb og en bedre topstyring på tværs af afdelinger. Mail korrespondancen kommer nedenfor:


fra: A
til: M
cc: Taksator
dato: 2. marts 2018 kl. 11.56
emne: ang. røgskade på VW UP, ATXXXXX

Kære M

ang. røgskade på VW UP, ATXXXXX


Jeg skriver til dig i forbindelse med den brand I havde på jeres værksted d. 18.2.2018.

Først og fremmest lad mig udtrykke min medfølelse overfor de af dine medarbejdere der er kommet til skade.


Vi var så uheldige at vores bil var i jeres varetægt under branden, grundet et planlagt periodeservice, hvor den stod indendørs på jeres værksted og er deraf blevet røgskadet.

Bilen har vi købt fra ny oppe hos jer, hvor vi tilkøbte udvidet garanti for at have ro i maven.
Alle service, nu 3., er overholdt og troligt udført hos jer for at sikre drift sikkerhed, konsistens og gensalgsværdi.
Men andre ord; vi har udvist stor loyalitet overfor jeres forretning.


Grunden til jeg nu skriver til dig er som følge af efterspillet fra branden hvor vores bil jo desværre blev røgskadet.

Det første indtryk var som vanlig godt og professionelt og helt i stil med det jeg tidligere har oplevet.

Mandag 19.2 blev vi ringet op af N der orienterede om weekendens kedelige hændelse, at vi kunne forsætte med at køre i lånebilen og at vi ville blive kontaktet med yderligere information senere.

Onsdag 21.2 blev vi ringet op af E der orienterede om at han var ansvarlig for hvad der skulle foretages med bilen. På daværende tidspunkt stod det endnu ikke E helt klart hvad der skulle ske, men han orienterede om at den formentlig ville blive forsøgt renset.

Da vi havde set branden i medierne både i form af billeder og video, var vi noget skeptiske overfor om en "rensning" kunne være tilstrækkelig.
Derfor gik jeg til taskerne og stillede spørgsmålet på VAGcars.dk, om hvor godt et resultat man kunne opnå ved en rensning?

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=137451

Som det kan læses i tråden kan der være mange følgeskader af røg udover lugt. Derfor bad jeg d. 22.2 pr. mail E om en liste over hvilke materialer der var blevet afbrændt under branden da det er fundamentalt for at kunne fastlægge korrekt behandling.
I samme mail opfordrede jeg til et forlig hvor I købte bilen retur, for det beløb I kunne sælge den for, altså I ville ikke tabe penge, samtidig med at I solgte os en ny eller brugt bil, for det samme beløb som I gav for den, igen uden at I tabte penge.
Dertil ville I kunne tilbyde nogle tillægsydelser som udvidet forsikring eller service aftale.
Altså grundet sagens unikke og uheldige natur, kom med et tilbud hvor I ikke taber penge, men omvendt heller ikke tjener penge, og alle kommer ud med skindet på næsen.

Samme dag, 22.2, kontaktede C mig angående tilbuddet på køb af en fabriksny bil. Han tilbød at tage vores bilen i bytte, som ved en ganske normal handel, og dermed en afvigelse af vores nul avance forslag.

Næste kontakt var 27.2 hvor R kontaktede mig for at orienterer om at bilen var klar til afhentning samme dag. Denne meddelelse undrede mig en smule, da jeg endnu afventede svar fra E.
Beskeden fra R var at 3. part X var hyret ind på foranledning af jer, og at taksator havde godkendt dette, og deraf betragtede I dette som tilstrækkeligt for at sikre at stoffer der udgøre gene og sundhedsskade var fjernet.

Ved afhentning af bilen 28.2 udfordrede jeg gentagnede gange R på mit oprindelig spørgsmål som E blev stillet; hvad er der brændt af, og hvad er konsekvenserne heraf? Herpå kunne R ikke tilføje andet end, at hvis der skulle ske mere måtte jeg selv gøre udlæg for at iværksætte undersøgelse. Altså omvendt bevisførelse hvor jeg bliver forsøgt gjort ansvarlig for jeres arbejde gennem X.
Ved inspektion af bilen kunne det konstateres at bilen lugtede stærkt parfumeret.
Dertil blev det konstateret af bilen parkeringssensorer ikke virkede.
Dette er et håndfast bevis på at branden har haft andre konsekvenser end bare lugtgener og som det fremgår af tråden på VAGcars kan netop elektriske fejl en konsekvens af eksponeringen af afbrændte materialer.

D. 1.3 er X anmodet dokumentation for fastslåelse af påkrævet behandling samt udførelse af dette. Dertil har jeg modtaget følgende:

"Vi har stået for rensning af sæderne i forbindelse med branden hos VW.
Den er renset efter alle kunstens regler, som vi gør med alle de biler vi får ind, men vi har ikke dokumenteret eller foretaget målinger efterfølgende.
Hvis du stadig syntes at bilen lugter, er du velkommen til at kigge forbi, så kigger vi på den endnu en gang."

D. 1.3 kl. 7:59 orienterede R telefonisk at nu var bilen, igen, klar til afhentning.

D. 1.3 kl. 9:27 orienterede jeg R samt taksator, at bilen ikke kunne anses som klar før alle parter var enig om dette; T, VW, X. Dette var der ingen indvendinger imod.

D.2.3 kontaktede R mig og meddelte at han var uenig i ovenstående. Samtidig orienterede han om at fra nu af ville jeg blive faktureret for låne bilen. Dertil tilføjede han at citat: "det vil ryge til Inkasso og blive noget værre rod". Det må siges at være et besynderligt ordvalg da det står mig frit for at betale en evt. faktura og senere inddrive udlægget. Dertil blev det tilføjet at lånebilen vil blive meldt stjålet såfremt den ikke er retur efter weekenden.
Beslutningen om at orienterer mig om Inkasso og Politi anmeldelse kan jeg kun tolke som et forsøg på at ligge pres på mig i situationen.


For at runde af her til sidst og grunden til at jeg indvoldveer dig i sagen;

- Vi har en 10 uger gammel datter der er særlig udsat for at udvikle astma og allergi. Vi er ikke trykke ved at få bilen retur, da der ikke forligger nogen dokumentation for hvilke stoffer branden har udskilt.

- Det kan ikke garanteres og dokumenteres at der ikke er øget kort og langtidssundhedsfare ved at opholde til i bilen.

- Der er allerede nu konstateret elektrisk fejl som følge af branden.

- Vi er ikke trykke ved at få bilen retur.

- Vores forslag om forlig fremført 22.2 står stadigved magt.

Jeg håber du er i en position og har en velvilje til at finde en løsning på kryds af dine afdelinger.


Venlig hilsen

A

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af qasq » 8. mar 2018, 14:08

fra: M (VW)
til: A
cc: Taksator
cc: Ma (VW)
cc: E (VW)
dato: 6. marts 2018 kl. 10.22
emne: SV: ang. røgskade på VW UP, ATXXXXX

Hej A



Tak for din tilbagemelding.



På grund af sygdom, kan vi først give dig en tilbagemeldingen sidst på ugen.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af qasq » 8. mar 2018, 14:09

fra: A
til: M
cc: Taksator
cc: Ma (VW)
cc: E (VW)
cc: M (FDM)
dato: 7. marts 2018 kl. 17.56
emne: Re: SV: ang. røgskade på VW UP, ATXXXXX

Hej M

Tak for din mail.
Jeg ringer i morgen kl 13, er det dig eller Ma jeg skal kontakte?

Jeg kan i øvrigt orienterer om en ny elektrisk fejl; at stemmestyringen og annonceringen af vej anvisninger fra navigationen ikke virker.

Mvh A

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af qasq » 8. mar 2018, 14:11

fra: M (VW)
til: A
cc: Taksator
cc: Ma (VW)
cc: E (VW)
cc: M (FDM)
cc: X (3. part)
dato: 8. marts 2018 kl. 09.58
emne: SV: SV: ang. røgskade på VW UP, ATXXXXX

Kære A,



Endnu engang tak for din tilbagemelding, som vi kun kan beklage hændelsesforløbet omkring.



Din bil er kyndigt takseret i samarbejde med T (forsikring), og skaden udbedret via en professionel leverandør, som indestår for arbejdet.



Såfremt du ikke er tilfreds med løsningen, bedes du kontakte T Forsikring omkring.



Endvidere ser vi ingen sammenhæng mellem forsikringssagen og din klage over bilens navigation, idet enheden løbende skal opdateres hjemmefra.



Såfremt opdateringen ikke løser dit problem, står vi klar til at hjælpe med denne.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af qasq » 8. mar 2018, 14:12

fra: A
til: M (VW)
cc: Taksator
cc: Ma (VW)
cc: E (VW)
cc: M (FDM)
cc: X (3. part)
dato: 8. marts 2018 kl. 13.23
emne: Re: SV: ang. røgskade på VW UP, ATXXXXX

Kære M

Tak for din mail og tak for orientering om parternes rolle.
Grunden til jeg kontakter jer er:

A) bilen var I jeres varetægt da den blev skadet, hvorfor jeg som loyal kunde i en seriøs forretning, vil forvente at I vil gøre alt i jeres magt for at finde en løsning der ikke stiller kunden dårligere.

B) den dokumentation, eller mangel på samme, relateret fastslåelse af nødvendig udbedring for at sikre bilen ikke udgøre fremtidig sundhedsfare, har bestemt ikke gjort os trykke ved at modtage bilen retur. Jeg kan forstå I din mail at VW tager det standpunkt at det vil I ikke involverer jer i. Det er en position I kan tage, men jeg håber du er opmærksom på at jeg som skadelidt, uanset jeres juridiske placering i sagen, vil holde skadevolder (VW) moralsk ansvarlig for evt. tab.

C) i forlængelse af ovenstående er jeg som kunde faktisk kommet med et, hvis jeg selv skal sige det, meget generøst og imødekommende forslag for at løse en kedelig situationen for begge parter; I køber vores bil retur for det I kan sælge den for og derefter sælger os en brugt bil fra jeres lager til den pris I har givet for den. Her vil I ikke tabe penge og I ville få en tilfreds kunde der har tillid til jeres forretning.


Du kommenterer i din mail ikke på vores forslag om forlig som er resumeret i punkt C i denne mail, skal det tolkes som en afvisning af dette?


Venlig hilsen

A

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af HansH » 8. mar 2018, 14:18

I Guder for noget hø !! :(
Jeg synes det er et fint og spiseligt forslag du har givet dem mht. en "byttehandel". Jeg forstår ikke, at de ikke hopper med på den.

1) nogen reaktion fra FDM indtil videre (de har været cc på mails kan jeg se) ?
2) er du virkelig den eneste der står i denne situation efter branden derude ?
These users thanked the author HansH for the post:
qasq
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af JerrilD » 8. mar 2018, 14:25

Hold da kæften en lorte situation du er kommet i :(

Hvad siger FDM til at dette?
These users thanked the author JerrilD for the post:
qasq
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af Flamiq » 8. mar 2018, 14:49

Jeg er enig med alle andre herinde i, at det er en rigtig "skodsag", du helt og aldeles uden skyld er havnet i :twisted:
Har du/I overvejet, at tage kontakt til f.eks. "Kontant" på TV og høre, om det kunne være en historie for dem :idea:
https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant ... -din-viden :ugeek:
These users thanked the author Flamiq for the post:
qasq
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af qasq » 8. mar 2018, 14:56

Jeg forstår enlig heller ikke hvorfor de er hoppet på tilbuddet - eller i det mindste et modbud der favoriserer dem. Det må de om, men det er klart jo flere ressourcer jeg investerer i sagen, des mere vil jeg have ud af et evt. forlig.

I virkeligheden havde det været mere passende af dem at ligge sig helt bagover og sige; vi har sgu nosset i det, hvordan kan vi kompensere dig.

I forhold til FDM har det faktisk været en lille smule svært at komme gennem "screeningprocessen" hvor det er en ny jurist man snakker med ved hver henvendelse. Nu har jeg fået tilknyttet én fast, og vi mangler endnu at ligge en fælles plan.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2057
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 485 times
Been thanked: 249 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af donfetaful » 8. mar 2018, 14:59

Få rapportnummer fra brandvæsnet og få meldt skaden til dit eget forsikringsselskab. Kør på med instanser og insister på dokumentation for skadernes udbedring.

Du har ret til uvildig bistand fra 3. Part til at gennemgå sagen over for forsikringen, også bilhusets.
These users thanked the author donfetaful for the post:
qasq

Lasse R
Medlem
Indlæg: 583
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af Lasse R » 8. mar 2018, 19:32

Tænker umiddelbart ikke du kan forvente at få en af deres biler til indkøbspris, men vil mene det er rimeligt at du får dækket hvad din egen koster i udsalgspris - altså det samme som hvis bilen blev totalskadet. Var det den blevet påkørt ville man heller ikke kunne forvente at skadevolder finder en ny bil til dig til "indkøbspris". Lidt øv, men det er jo en risiko ved at være bilejer. Til gengæld så forstår jeg slet ikke at de ikke bare hoster op og køber din uden brok.. Den burde være nemt solgt videre for dem.
These users thanked the author Lasse R for the post:
qasq
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af Realtor » 8. mar 2018, 22:09

Man kan sige, at den dag du skal sælge den, evt. privat, så vil jeg mene du har en oplysningspligt til at sige bilen har været udsat for røgskade. Googler man røgskade + up, ja så popper denne her tråd nok op. De burde tage den i bytte uden problemer, for hvis de indestår så meget på en samarbejdspartner som de gør, så kan de jo sælge den videre uden problemer.

Det er dårlig stil af VW.
These users thanked the author Realtor for the post:
qasq
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af preben76 » 9. mar 2018, 00:19

Realtor skrev:
8. mar 2018, 22:09
Man kan sige, at den dag du skal sælge den, evt. privat, så vil jeg mene du har en oplysningspligt til at sige bilen har været udsat for røgskade. Googler man røgskade + up, ja så popper denne her tråd nok op. De burde tage den i bytte uden problemer, for hvis de indestår så meget på en samarbejdspartner som de gør, så kan de jo sælge den videre uden problemer.

Det er dårlig stil af VW.
Hvad kan bilen indbringe ved salg til en forhandler kontra export? Tænker bare at en up jo ikke er en 500000kr bil. Så er det kampen værd i forhold til at få den skudt af asap og så finde et andet sted at købe en ny.

Ikke at jeg på nogen måder holder med vw i den her sag. Syntes det er dårlig stil af dem. Men nægt nægt og nægt så kommer man længst burde være deres slogan.

Men tænker mere på værdien af bilen konta bøvlet og besværet med dem og forsikringen og at det er en sag der kan trække ud i lang tid og give søvnløse nætter samtidig med at i har en lille datter at tage jer af.
These users thanked the author preben76 for the post:
qasq

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af erlingvj » 9. mar 2018, 04:46

Volkswagen Gladsaxe har gennem rigtig mange år været et af Danmarks dårligeste og der har været mange herinde der har delt disse erfaringer. Denne sag overrasker mig på ingen måde. Jeg har selv, for 10 år siden, haft et par dårlige erfaringer med dem og har ikke brugt dem siden. Min kollega fik en Passat firmabil gennem dem, hvor de eftermonterede fyr i den. På vejen hjem pissede der diesel ud af den. VW GLX satte den bageste i køen, idet de havde mange taxa'er der kom i "første række". På trods af voldsomme protester gik der en ugen med at "fixe" den helt nye bil.

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3453
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af Ice Fox » 9. mar 2018, 05:58

Øv for en omgang.
Håber i finder en løsning hvor alle bliver mere eller mindre tilfreds.
These users thanked the author Ice Fox for the post:
qasq

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2057
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 485 times
Been thanked: 249 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af donfetaful » 9. mar 2018, 07:28

Hvis først et forsikringsselskab og et bilhus, der kun har $$$ for øje, er tilfredse, så ved man da, at man selv er blevet taget hårdt bagi. Husk lige hvem ofret er, og hvem der skal bringe tingene i orden. Og er blevet betalt for det!

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af qasq » 9. mar 2018, 10:07

Hej alle

Tak for opbakningen.

VW vasker hænder...

fra: M
til: A
cc: Taksator
cc: Ma (VW)
cc: E (VW)
cc: M (FDM)
cc: X (3. part)
dato: 9. marts 2018 kl. 09.35
emne: SV: SV: ang. røgskade på VW UP, ATXXXXX


Kære A



Vi må henvise til tidligere fremsendte mail, om at du tager kontakt til dit forsikringsselskab T.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af qasq » 9. mar 2018, 10:22

donfetaful skrev:
8. mar 2018, 14:59
Få rapportnummer fra brandvæsnet og få meldt skaden til dit eget forsikringsselskab. Kør på med instanser og insister på dokumentation for skadernes udbedring.

Du har ret til uvildig bistand fra 3. Part til at gennemgå sagen over for forsikringen, også bilhusets.
Godt tip, der er hermed søgt indsigt hos Beredskab Øst der har videresendt mig til Københavns Vestegns Politi der efterforsker sagen.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af Flamiq » 9. mar 2018, 10:28

Engolf_R skrev:
8. mar 2018, 14:49
Jeg er enig med alle andre herinde i, at det er en rigtig "skodsag", du helt og aldeles uden skyld er havnet i :twisted:
Har du/I overvejet, at tage kontakt til f.eks. "Kontant" på TV og høre, om det kunne være en historie for dem :idea:
https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant ... -din-viden :ugeek:
Hej igen

Jeg lavede dette indlæg tidl. og spørger derfor igen :) - Har I gjort jer den overvejelse, at inddrage medierne i sagen :idea:
Håber det bedste for jer 8-)
These users thanked the author Flamiq for the post:
qasq
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Røgskadet bil efter brand, hvor godt kan den renses?

Indlæg af qasq » 9. mar 2018, 10:42

Engolf_R skrev:
9. mar 2018, 10:28
Engolf_R skrev:
8. mar 2018, 14:49
Jeg er enig med alle andre herinde i, at det er en rigtig "skodsag", du helt og aldeles uden skyld er havnet i :twisted:
Har du/I overvejet, at tage kontakt til f.eks. "Kontant" på TV og høre, om det kunne være en historie for dem :idea:
https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant ... -din-viden :ugeek:
Hej igen

Jeg lavede dette indlæg tidl. og spørger derfor igen :) - Har I gjort jer den overvejelse, at inddrage medierne i sagen :idea:
Håber det bedste for jer 8-)
Jeg tog det til efterretning og ville lige afvente om filialchefen kunne få tingene til at glide - det kunne/ville han jo tydeligt ikke.
FDM har bekræftet at VW desværre juridisk kan sno sig udenom, selvom de efter min mening bære hele det moralske ansvar for at finde en løsning (hvilket de afgjort vil hævde de har gjort).
Never mind, et program som Kontant kan jo netop være et værktøj for at påtage sig moralsk ansvar.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af HansH » 9. mar 2018, 10:53

Jeg synes - helt generelt - (meget) ofte man hører historier, hvor skadelidte uanset alle mulige forsikringer her og der - ganske enkelt bare ender med noget der er ringere end før skaden opstod. Dvs forsikringerne ender med i realiteten kun at dække en del af skaden.
Sådan burde det jo ikke være, forudsat man ellers ikke er underforsikret osv. Så burde man ende med det samme som før skaden.

I sagen her lugter det jo af, at hvis FDM har ret i at forhandleren har opfyldt sine forpligtelser med den kabinerens, så hænger du selv på evt værditab samt evt følgeskader der måtte komme længere nede ad vejen i form af elektronik der måtte give op etc.

Det er lidt sølle... :(
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af GaSelle » 9. mar 2018, 10:59

Det er meget sølle. Specielt fordi det ikke ville koste dem alverden, at købe bilen for at sælge den videre. Ifølge dem fejler den jo ikke noget.
These users thanked the author GaSelle for the post:
qasq

Cyppen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 8. apr 2013, 20:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 9 times
Been thanked: 74 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af Cyppen » 9. mar 2018, 11:08

Jeg har også haft et problem med dem.
Har også talt med Michael, og han var fuldkommen ligeglad.

Så jeg kommer aldrig hos dem mere. Men de er jo ligeglade, for det hele er jo nærmest Semler, så de skal jo nok få deres penge.

Alle skal jo købe biler, og dele af dem alligevel.
These users thanked the author Cyppen for the post:
qasq

ID Buzz Style 204 hk
Renault Megane e-Tech
Peugeot E-208

Tidligere
BMW IX3 Fully charged 286 hk
Skoda Enyaq Sportline 80X 265 hk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Røgskadet bil efter brand hos VW, VW afviser forlig

Indlæg af HansH » 9. mar 2018, 11:12

GaSelle skrev:
9. mar 2018, 10:59
... fordi det ikke ville koste dem alverden, at købe bilen for at sælge den videre. Ifølge dem fejler den jo ikke noget.
Nej.. Man kunne godt få den onde tanke, at de off the record måske godt er klar over at den bil alligevel ikke er HELT den samme som før branden... Trods en fin kabinerens og en forførende duftspray.
These users thanked the author HansH for the post:
qasq
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"