Udfasning af diesel?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Udfasning af diesel?

Indlæg af nielshm » 6. mar 2018, 21:29

Toyota har meldt ud, at de stopper med at tilbyde diesel i alle modeller allerede i år.
Gad nok vide om der pludselig går en slags omvendt teknologi kapløb i gang, hvor man skal overgå hinanden i at fremstå grønne og økologiske, og dermed stoppe salget af alt det farlige der kører på 'sort brændsel'.
VAG har jo ikke hybrider som Toyota har, så dieselmotoren får måske alligevel et længere liv?

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af KBoesen » 6. mar 2018, 21:33

Tager det ret roligt, lige når det kommer fra Toyota af.

De har jo ikke selv kunne finde ud af at skrue en bare nogenlunder dieselmaskine sammen, som bare tilnærmelsesvis kom i nærheden af det vi kender fra Europa.

Og som jeg lige husker det, har de vel egentligt også købt deres motorer fra BMW det sidste lange stykke tid.

Tror ikke bilmotorerne kan gøres meget grønnere, end de er idag (uden del vel kræve for meget, og nytte for lidt).
Men derfor er der jo stadig vanvittigt mange mennesker, hvor det vil være for dyrt for både samfund og privatbillismen, at overgå til benzin, som tingene er lige nu. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af GaSelle » 6. mar 2018, 21:39

Det er kun de små 1.6 og 2.0 der er fra BMW. De større diesel i fx. Land Cruiser mener jeg nu nok kan måle sig med så mange andre, men lad nu det ligge. 1.4 af deres egen ‘avl’ gik også ganske udmærket.

For mig er diesel ‘over and out’. Dyrere i indkøb, dyrere i afgift og potentielt dyrere i reparationer. Man skal i mange tilfælde køre langt, før det bare går i 0. Superb 2.0 TDI 150 er fx 45K dyrere end en benzin med tilsvarende ydelse.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af KMDTHY » 6. mar 2018, 21:52

Jeg elsker mine diesel biler :) Men syntes da efterhånden det gør ondt at give 6300,- i ejerafgift på den store :(
Om det ligefrem udfases tror jeg næppe kommer til at ske indenfor de næste par år. Men når det er sagt, så ville jeg nok også vælge en benzin bil i dag hvis jeg skulle handle. Nu købte jeg Superben i 2013, og forventer da den kan køre en 2-4 år endnu.... den er i hvert fald nær 0,- værd efterhånden :cry:
These users thanked the author KMDTHY for the post (total 2):
HansHDanielB12
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af aknedude » 6. mar 2018, 22:06

En Tysk motor journalist udtalte i sidste uge at, en dieselbil ville falde så voldsomt i værdi i Tyskland, at det ikke ville være en særlig god ide at købe dem fremover. Mon ikke det gælder resten af Europa om ret kort tid. Stikker lidt i hjertet når man står hos en forhandler, og ser en Familie hente deres Nye 2,0 Dieselbil. til 450,000. må håbe de bliver glade for den, for de kommer til at have den længe......

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af HansH » 6. mar 2018, 22:22

Jeg læste i går også en artikel om 300.000 leasingbiler der kommer tilbage i Tyskland, og de er stort set usælgelige i das Vaterland.
Personligt tror jeg nu nok de skal blive afsat. Det bliver bare som export. Det er jo stadig fine biler med godt udstyrsniveau.

Pointen i artiklen var så også, at VW åbenbart skyndte sig at sælge sit i Luxembourg registrerede selskab der står for leasing, kort tid efter dieselgate var breaket. Dermed har de købt sig ud af problemet med at få omsat denne enorme mængde "Rückläufer" og dermed potentielt forbundne tab....
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Bnielsen
Nyt medlem
Indlæg: 149
Tilmeldt: 28. aug 2012, 22:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 165 times
Been thanked: 37 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af Bnielsen » 6. mar 2018, 22:38

I uge 7 var vi i Berlin, en af tophistorierne var at adskillige tyske bilforhandlere var truet af konkurs, på grund af usælgelige diesel biler.
Det er desværre ikke lykkes mig at finde artiklen efter vi er kommet hjem :-(


Sent from my iPad using Tapatalk

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af erlingvj » 7. mar 2018, 01:12

nielshm skrev:
6. mar 2018, 21:29
Toyota har meldt ud, at de stopper med at tilbyde diesel i alle modeller allerede i år.
VAG har jo ikke hybrider som Toyota har, så dieselmotoren får måske alligevel et længere liv?
Porsche har allerede stoppet med at lave diesel-biler. Så et VAG-brand ER stoppet før Toyota.

Golf og Passat GTE samt Audi's e-tron modeller er hybridbiler.
Langt de fleste Toyotaer er jo ikke rigtige hybrid-biler (plug-in)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af DanielB12 » 7. mar 2018, 06:59

Er der ikke kun i Europa at diesel for alvor er populært i alm biler?

I USA var VW igang med at fjerne døds-rygtet om diesel med deres Jetta og Passat, men det fik de jo som bekendt kludret godt op.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af Rasmusa » 7. mar 2018, 07:32

erlingvj skrev:
7. mar 2018, 01:12
nielshm skrev:
6. mar 2018, 21:29
Toyota har meldt ud, at de stopper med at tilbyde diesel i alle modeller allerede i år.
VAG har jo ikke hybrider som Toyota har, så dieselmotoren får måske alligevel et længere liv?
Porsche har allerede stoppet med at lave diesel-biler. Så et VAG-brand ER stoppet før Toyota.

Golf og Passat GTE samt Audi's e-tron modeller er hybridbiler.
Langt de fleste Toyotaer er jo ikke rigtige hybrid-biler (plug-in)
Nu er det vel også rimeligt let at lade Porsche gå forrest og sige: “vi er dydige og dropper diesel” :)
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af mobilos » 7. mar 2018, 08:11

Rasmusa skrev:
7. mar 2018, 07:32
erlingvj skrev:
7. mar 2018, 01:12
nielshm skrev:
6. mar 2018, 21:29
Toyota har meldt ud, at de stopper med at tilbyde diesel i alle modeller allerede i år.
VAG har jo ikke hybrider som Toyota har, så dieselmotoren får måske alligevel et længere liv?
Porsche har allerede stoppet med at lave diesel-biler. Så et VAG-brand ER stoppet før Toyota.

Golf og Passat GTE samt Audi's e-tron modeller er hybridbiler.
Langt de fleste Toyotaer er jo ikke rigtige hybrid-biler (plug-in)
Nu er det vel også rimeligt let at lade Porsche gå forrest og sige: “vi er dydige og dropper diesel” :)
Ja, også for Toyotas vedkommende, eller Volvo for den sags skyld. De sælger forsvindende lille den af biler med diesel motor i, så for dem er det billige point at score. Hvis de overhoved kan score nogen af den grund.
Men, jeg glæder mig til at se den første Scania lastbil med en 1,0 TSi motor i. :lol:
Bare roligt, om 30 år er der slut med olie, så til den tid skal vi aligevel finde på noget andet.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af aknedude » 7. mar 2018, 09:01

Det er jo for privat bilister, ikke lastbiler. men mon ikke at der bliver aflæsningsteder uden for byerne i fremtiden. så man ikke skal have lastbilerne ind i storbyen. levering kan jo så ske med el/hybrid biler.

fum
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 31. jan 2015, 13:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af fum » 7. mar 2018, 09:55

mobilos skrev:
7. mar 2018, 08:11
Bare roligt, om 30 år er der slut med olie, så til den tid skal vi aligevel finde på noget andet.
Sjovt nok, så har der i næsten alle de år der er boret efter olie, kun været olie til 30 år tilbage i undergrunden. Bare rolig, der skal nok være olie nok til lang tid fremover.

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af mobilos » 7. mar 2018, 11:33

fum skrev:
7. mar 2018, 09:55
mobilos skrev:
7. mar 2018, 08:11
Bare roligt, om 30 år er der slut med olie, så til den tid skal vi aligevel finde på noget andet.
Sjovt nok, så har der i næsten alle de år der er boret efter olie, kun været olie til 30 år tilbage i undergrunden. Bare rolig, der skal nok være olie nok til lang tid fremover.
I skiftet fra oktober til november 2067 vil verden være løbet tør for olie. Det anslår oliegiganten British Petroleum (BP) i sin årlige opgørelse over de globale oliereserver
Om 50 år er det helt slut. Så min estimate på 30 år holder stik. Om 30 vil man nok finde nogle andre energy kilder til at drive biler, eller hvad de nu kommer til at hedde til den tid.
Det er lidt ligesom med kul. I dag er der ikke mange lokomotiver som bruger kul som energikilde. Kul kan man får idag, men det er ikke en vigtig energikilde som for 100 år siden.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af Korreborg » 7. mar 2018, 11:51

Jeg mener bare at diesel problemer er latterligt. Det er generelt forsile brændstoffer der er problemet.
Og jeg tror ikke at diesel sådan bare dør. Så en vurdering der sagde at 80% af alle biler i 2030 var en eller anden for for el/brint. Altså ikke hybrider.

Der er altså kun 12 år. Jeg tror sgu også det kommer til at gå stærkt. Og el/brint æder i min verden af benzinbilerne i første omgang.
Ja benzin haler ind på diesel, men os som kører rigtig langt vil stadig gerne have diesel, og el er pt ikke en mulighed.
These users thanked the author Korreborg for the post:
kkkristensen
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af Tonny » 7. mar 2018, 11:55

erlingvj skrev:
7. mar 2018, 01:12
Porsche har allerede stoppet med at lave diesel-biler. Så et VAG-brand ER stoppet før Toyota.
Har du det fra en kilde der er til at stole på? For jeg har set rygterne, men ikke set det bekræftet nogle steder.

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1338
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af vandhunden » 7. mar 2018, 13:44

Der var en artikel i tyske AutoBild i fredags omkring Porsche og diesel.

Det er slut og det er simpelthen fordi, at de V6 diesel ikke er deres egen men en del af VAG og med i dieselgate.

Porsche vil ikke have deres navn ødelagt på en motor der står for en brøkdel af deres samlede salg.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

fum
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 31. jan 2015, 13:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af fum » 7. mar 2018, 13:47

mobilos skrev:
7. mar 2018, 11:33
I skiftet fra oktober til november 2067 vil verden være løbet tør for olie. Det anslår oliegiganten British Petroleum (BP) i sin årlige opgørelse over de globale oliereserver
Om 50 år er det helt slut. Så min estimate på 30 år holder stik. Om 30 vil man nok finde nogle andre energy kilder til at drive biler, eller hvad de nu kommer til at hedde til den tid.
Det er fuldstændig korrekt. Det ændrer bare ikke på at de sagde det samme for for 30 år siden, og kommer til at sige det samme om 30 år, bare med nogle lidt andre årstal. Og det ændrer jo heller ikke på, at jo mere vi går over til andre fremdriftsmidler, jo mere vil der være tilbage.
Kan du huske da olien kostede over 100$ for en tønde? Det var en pris vi skulle vænne os til. Men så, vupti, så var der lige pludselig lidt flere reserver, stenolie i USA, og nu er prisen ikke så voldsom.

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af nielshm » 7. mar 2018, 18:17

Risikoen ved at Toyota siger sådan noget, er at der kan komme en burægs-lignende tilstand. Der er ingen lov som forbyder dem, men der er nogle utroligt magtfulde meningsdannere som taler på vegne af folket, påstår de, og hvis først 'folket' kræver diesel dødsdømt, så kan det gå hurtigere end nogen forestiller sig.
VAG og andre er nok alligevel så fokuseret på profit, at de følger hvad der er populært, fremfor at bevise at diesel ikke er så farligt som 'folket' påstår.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af i-s » 7. mar 2018, 18:58

mobilos skrev:
7. mar 2018, 11:33
fum skrev:
7. mar 2018, 09:55
mobilos skrev:
7. mar 2018, 08:11
Bare roligt, om 30 år er der slut med olie, så til den tid skal vi aligevel finde på noget andet.
Sjovt nok, så har der i næsten alle de år der er boret efter olie, kun været olie til 30 år tilbage i undergrunden. Bare rolig, der skal nok være olie nok til lang tid fremover.
I skiftet fra oktober til november 2067 vil verden være løbet tør for olie. Det anslår oliegiganten British Petroleum (BP) i sin årlige opgørelse over de globale oliereserver
Om 50 år er det helt slut. Så min estimate på 30 år holder stik. Om 30 vil man nok finde nogle andre energy kilder til at drive biler, eller hvad de nu kommer til at hedde til den tid.
Det er lidt ligesom med kul. I dag er der ikke mange lokomotiver som bruger kul som energikilde. Kul kan man får idag, men det er ikke en vigtig energikilde som for 100 år siden.
Som kuriosum så lavede jeg i 1985 en skoleopgave om olie. Dengang mente oliebranchen at der var olie til ca. 30 år mere. Altså slut i 2015 :) Foriøvrigt samme årti hvor forskere kunne bevise, at udledning af div gasser ville føre direkte til næste istid.
/Søren.

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af majland » 7. mar 2018, 19:07

Jeg snakkede med en sælger idag da jeg var inde og kravle rundt i et par biler ...

Min diesel superb ville måske skulle indgå i en handel hvis det kom dertil *. Nu var han jo sælger og "skal" jo tale min byttebils værdi ned, men han havde ihvertfald ikke meget lidt lyst til at sætte en byttepris på den 6-7 måneder ude i fremtiden - det var helt tydeligt... Det nærmeste vi kunne komme var en realistisk snak om hvad den var værd idag ....

Men det kunne jo så være argumentet for at bytte den til en nyere stor diesel med alt i udstyr. Hvis de virkeligt er usælgelige må de kunne fåes til en meget god pris - og jeg kan nok godt leve med ikke at skulle ind centralt i de større tyske byer. Bliver værre hvis der også kommer forbuds zoner i århus og kbh ....

* Nu var formålet idag mest at finde ud hvor små de biler nu var i virkeligheden
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af ph » 7. mar 2018, 19:21

nielshm skrev:
7. mar 2018, 18:17
Risikoen ved at Toyota siger sådan noget, er at der kan komme en burægs-lignende tilstand. Der er ingen lov som forbyder dem, men der er nogle utroligt magtfulde meningsdannere som taler på vegne af folket, påstår de, og hvis først 'folket' kræver diesel dødsdømt, så kan det gå hurtigere end nogen forestiller sig.
ville så ikke gøre så meget!
udstødnings... fra en "Rigtig"/ Gammel Dieselbil lugtede ikke specielt godt
--II-- ....fra en PD stinker forfærdeligt
--II-- ........fra en med AddBlue er om muligt endnu værre end fra en med PD
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af HansH » 7. mar 2018, 20:26

majland skrev:
7. mar 2018, 19:07
Men det kunne jo så være argumentet for at bytte den til en nyere stor diesel med alt i udstyr. Hvis de virkeligt er usælgelige må de kunne fåes til en meget god pris - og jeg kan nok godt leve med ikke at skulle ind centralt i de større tyske byer. Bliver værre hvis der også kommer forbuds zoner i århus og kbh ....
Jeg er helt enig!
Mit behov flugter også (indtil videre) fint med de restriktioner der popper op på diesel.

Jeg føler mig overbevist om at de "usælgelige" dieseler i Tyskland sagtens kan sælges. Alt har en pris.
Og hvis man ikke har sin daglige færden i en storby, så må det friste nogen at kunne komme til en fedt udstyret og motoriseret lækkerbidsken for fornuftige penge.

Det falder tilbage til Charlimike's motto: "Enten er man til diesel eller også er man ikke"

Myndighederne og populismen er i hvert fald ikke... :D
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af Charlimike » 8. mar 2018, 04:51

GTL fuel må være diesel ejeres svar til miljøfolk.

Ingen ulemper, kun ren fornøjelse.
Vedhæftede filer
91259815-2DC7-4B88-B73E-94AF4A095B13.jpeg
91259815-2DC7-4B88-B73E-94AF4A095B13.jpeg (78.59 KiB) Vist 1834 gange
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Udfasning af diesel?

Indlæg af ANAJ » 8. mar 2018, 06:59

Charlimike skrev:GTL fuel må være diesel ejeres svar til miljøfolk.

Ingen ulemper, kun ren fornøjelse.

Hvorfor har jeg ikke hørt om det før?

Ser spændende ud.

Nogen med erfaringer? Umiddelbart kan jeg læse at det er mest udbredt til lastbiler og skibe

Og hvad er energiindholdet?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af Charlimike » 8. mar 2018, 07:35

Den tyske v-power diesel indeholder x mængde gtl fuel, og er nok hovedårsag til at bilen køre så godt og går længere literen.

Centantallet for normal diesel I DK ligger I 60erne, hvor gtl ligger på 75-80.. Så det brænder noget renere.
Der er kun fordele, og bilen skal ikke bygges om. Som jeg ser prislisten til erhverv, er prisen stort set den samme som alm diesel (listepris).

https://www.dccenergi.dk/gtl.aspx

https://www.dccenergi.dk/erhverv/priser.aspx

https://www.youtube.com/watch?v=PBtgQU8Gvqk

Håber det kommer til private en dag. Der er I hvert fald nok argumenter.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

kms17
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af kms17 » 8. mar 2018, 16:47

Får leveret min Superb 2,0 TDI om 14 dage, jeg glæder mig allerede til om 3 år når den skal sælges igen. Er sikker på der vil være stor efterspørgsel efter dieselbiler til den tid og brugte til salg vil jo være begrænset.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kim

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af Play4Fun » 8. mar 2018, 17:23

Dieselbiler er en dødssejler.
Med elbilernes fremgang og flere fabrikker stopper med at lave dieselbiler og vil satse på el , så ser jeg ingen fremtid for dieselbiler.
Og med de forbud der kommer med at de ældre ikke må kører ind i visse byer, så udvides det forbud da osse til nyere biler om 5 års tid.
Kunne aldrig finde på at købe dielsel bil nu, eller bil i det hele taget.
Var tæt på at købe bil i sidste uge men valgte så i stedet at lease da fremtiden peger i retningen af elbiler.
Flere fabrikker kommer med rene elbiler i 2020. Og volvo og mange andre vil helt gå over til ren elbils produktion.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af Korreborg » 8. mar 2018, 18:21

Så du/i vil godt købe en benzin, når en elbil efterhånden gør det bedre?
Kan vi ikke blive enige om at Forsile brændstoffer er problemet.

Og som jeg skriver tidligere, så er den jo benzin bilen som er oplagt til udskiftning i forhold til el.

Jeg skal kunne kører 250-300 km om vinteren en dag hvor jeg har travlt, før en elbil bliver aktuel. Det kan man ikke få I dag for rimelige penge. = diesel.

Men personer som kun kører under 100km om dagen, der er elbilen jo allerede i dag en mulighed.
(ovenstående gælder hvis man køber illusionen om at elbiler er godt for miljøet)
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: Udfasning af diesel?

Indlæg af HHKP » 8. mar 2018, 18:26

Korreborg skrev:
8. mar 2018, 18:21

Men personer som kun kører under 100km om dagen, der er elbilen jo allerede i dag en mulighed.
(ovenstående gælder hvis man køber illusionen om at elbiler er godt for miljøet)
+1
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"