Flytning til CH -> koeb af porsche

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 263 times
Been thanked: 118 times

Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af stadil » 16. mar 2018, 18:19

Hej,

Er pt bosiddende I US hvor jeg det seneste aar har haft en Camaro SS og Q7 i indkorslen - 14 cylinder, compressor og 9.2l :lol: .. En ny kontrakt betyder dog at familien rykker til schweiz senere paa aaret hvilket betyder at American muscle skal byttes ud med tysk kvalitet.

Tanken er at koebe en Panamera eller Cayenne som familiebil og S5 cab som nr 2.. Audien'n er der styr paa saa spoergsmaalet gaar paa om jeg skal gaa efter en Cayenne 3.0d mit alles fra 2014/2015 som jeg efterfoelgende kan hive med hjem til DK eller alternativt gaa efter en 2012/2013 Panamera 3.6 r6. Er bange for regningerne I en V8'er..

Hvad siger panellet..

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14509
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af Watcher » 16. mar 2018, 18:31

I og med porsche har droppet diesel nu er det måske et issue fremadrettet.. men en 3.6 panamera er bare forkert motor til den bil..


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
RIX
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 263 times
Been thanked: 118 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af stadil » 16. mar 2018, 19:50

Watcher skrev:
16. mar 2018, 18:31
I og med porsche har droppet diesel nu er det måske et issue fremadrettet.. men en 3.6 panamera er bare forkert motor til den bil..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Baggrunden for diesel til Cayennen er trods alt at de fleste 4x4's er usaelgelige I benz.. Det aendres vel naeppe over night blot fordi Porsche dropper diesel?

Enig I at Panamera boer have en V8'er - men taenkte 3.6'eren var et fornuftigt kompromis? Maa prove begge to...

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af pwh » 16. mar 2018, 20:37

Watcher skrev:I og med porsche har droppet diesel nu er det måske et issue fremadrettet.. men en 3.6 panamera er bare forkert motor til den bil..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Porsche har ikke droppet diesel, og kommer ikke til at gøre det i nær fremtid.

https://blog.caranddriver.com/porsche-c ... -entirely/

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af larslyn » 16. mar 2018, 21:26

har ikke noget input, men hvor er det fedt for dig at få muligheden for at dels komme lidt rundt med fam. samtidigt med at få prøvet nogle lækre biler af der er til at komme i nærheden af økonomisk i de lande... mega misundelig (på den gode måde :) )

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af RIX » 16. mar 2018, 21:30

de cayenne 3.0 diesel er bare på black listen over no go købs messigt, der har været mange artikler om den(tyskland), så bare fordi de er billige er ens betydende med det er et godt køb.

VH:

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 263 times
Been thanked: 118 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af stadil » 16. mar 2018, 22:35

RIX skrev:
16. mar 2018, 21:30
de cayenne 3.0 diesel er bare på black listen over no go købs messigt, der har været mange artikler om den(tyskland), så bare fordi de er billige er ens betydende med det er et godt køb.

VH:
OK, er det paa no go listen fordi de er en daarlig motor eller blot det faktum at det er en diesel Porsche?

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 263 times
Been thanked: 118 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af stadil » 16. mar 2018, 22:40

larslyn skrev:
16. mar 2018, 21:26
har ikke noget input, men hvor er det fedt for dig at få muligheden for at dels komme lidt rundt med fam. samtidigt med at få prøvet nogle lækre biler af der er til at komme i nærheden af økonomisk i de lande... mega misundelig (på den gode måde :) )
mange tak - det er bestemt en super oplevelse for hele familien at bosaette sig I et andet land hvor baade sprog, mad og kultur er milevidt for DK.. Efter 3 aar I London er vi nu i Texas og det maa siges at afvige en smule fra min opvaekst I nordsjaelland 8-) .. Vi savner DK men et paar aar ekstra med lidt frisk alpeluft og en Porsche I garagen goer ikke skade.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af RIX » 17. mar 2018, 09:54

stadil skrev:
16. mar 2018, 22:35
RIX skrev:
16. mar 2018, 21:30
de cayenne 3.0 diesel er bare på black listen over no go købs messigt, der har været mange artikler om den(tyskland), så bare fordi de er billige er ens betydende med det er et godt køb.

VH:
OK, er det paa no go listen fordi de er en daarlig motor eller blot det faktum at det er en diesel Porsche?
ingen af delene det er forurening og det faktum at porsche har valgt og lade kunderne i stikken, det er et par måneder siden jeg sidst var i tyskland,hvor der var i flere aviser. flere byer lukker af for ældre diesel biler, og ch står ikke tilbage på det punkt.
de er raslet ned i pris og bilerne måtte ikke kører,så der var endel tyskere med en sum penge på 4 hjul der ikke måtte bruges.
det var det jeg kunne læse mig frem til, og til dem der så siger vi henter en billigt og for den på dk plader, hvorlænge holder det, kører forbudet flere steder gælder jo ligegyldigt hvad plader der er på, ikke fedt og have en bil der kun må kører inden for lande grænsen.
igen disse ting er 2-3mdr gammel hvad der er sket siden skal jeg ikke kunne sige.
er enig med Rene 3.6 i panamera er ikke det helt rigtig valg, kan være gensalg er dårligt så, jeg vil ikke mene du skal være bange for v8éren andet end på tanken he he, porsche har et godt ry med holdbarhed
VH:

Vader
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. nov 2017, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af Vader » 17. mar 2018, 10:20

stadil skrev:
16. mar 2018, 22:40
larslyn skrev:
16. mar 2018, 21:26
har ikke noget input, men hvor er det fedt for dig at få muligheden for at dels komme lidt rundt med fam. samtidigt med at få prøvet nogle lækre biler af der er til at komme i nærheden af økonomisk i de lande... mega misundelig (på den gode måde :) )
mange tak - det er bestemt en super oplevelse for hele familien at bosaette sig I et andet land hvor baade sprog, mad og kultur er milevidt for DK.. Efter 3 aar I London er vi nu i Texas og det maa siges at afvige en smule fra min opvaekst I nordsjaelland 8-) .. Vi savner DK men et paar aar ekstra med lidt frisk alpeluft og en Porsche I garagen goer ikke skade.
USA, England milevidt fra DK? Overdrivelse fremmer forståelse, så prøv at blive udstationeret i Indien. Så kan vi tale om sprog, kultur og mad ☺

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 263 times
Been thanked: 118 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af stadil » 17. mar 2018, 13:49

Vader skrev:
17. mar 2018, 10:20
stadil skrev:
16. mar 2018, 22:40
larslyn skrev:
16. mar 2018, 21:26
har ikke noget input, men hvor er det fedt for dig at få muligheden for at dels komme lidt rundt med fam. samtidigt med at få prøvet nogle lækre biler af der er til at komme i nærheden af økonomisk i de lande... mega misundelig (på den gode måde :) )
mange tak - det er bestemt en super oplevelse for hele familien at bosaette sig I et andet land hvor baade sprog, mad og kultur er milevidt for DK.. Efter 3 aar I London er vi nu i Texas og det maa siges at afvige en smule fra min opvaekst I nordsjaelland 8-) .. Vi savner DK men et paar aar ekstra med lidt frisk alpeluft og en Porsche I garagen goer ikke skade.
USA, England milevidt fra DK? Overdrivelse fremmer forståelse, så prøv at blive udstationeret i Indien. Så kan vi tale om sprog, kultur og mad ☺
Fair nok - Bangladesh eller Indien er mere eksotisk men Texas er nu også en lille smule anderledes en Danmark når man kigger på kultur og mad.. anyway, tilbage til topic.. jeg kigger videre efter en V8’er til panameran..

Watcher, hvilken motor havde du i din Cayenne?

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 263 times
Been thanked: 118 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af stadil » 17. mar 2018, 14:10

https://m.autoscout24.ch/de/d/porsche-p ... 10%26r%3d5

Er der noget man skal være opmærksom på i relation til gearkasse og v8’eren uden turbo?

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 263 times
Been thanked: 118 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af stadil » 17. mar 2018, 22:28

https://m.autoscout24.ch/de/d/porsche-p ... 12%26r%3d5

Hvad er forskellen på GTS og en 4S ? Kunne godt springe på den grå GTS...

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af SteffenR » 17. mar 2018, 22:43

30hk, GTS er vidst lidt mere sporty i udstyret.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af JerrilD » 17. mar 2018, 22:51

Den grå er langt pænere indvendig... :)
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af styker » 18. mar 2018, 14:00

JerrilD skrev:
17. mar 2018, 22:51
Den grå er langt pænere indvendig... :)
+1
Hvis du overhovedet overvejer den med beige kabine, så har du været i USA længe nok :D

Mht USA har en god ven der lige er blevet 60 som også har rejst hele livet i hele verden.
Og efter knap 2 år i Indianapolis har han svoret at han skal aldrig mere arbejde i Bibelbæltet/midtvesten.
De er alligevel for syge i hovedet(religiøs fanatisme) i den del af USA, både nord og syd har han altid været glad for at arbejde.

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 263 times
Been thanked: 118 times

Re: Flytning til CH -> koeb af porsche

Indlæg af stadil » 18. mar 2018, 14:37

styker skrev:
18. mar 2018, 14:00
JerrilD skrev:
17. mar 2018, 22:51
Den grå er langt pænere indvendig... :)
+1
Hvis du overhovedet overvejer den med beige kabine, så har du været i USA længe nok :D

Mht USA har en god ven der lige er blevet 60 som også har rejst hele livet i hele verden.
Og efter knap 2 år i Indianapolis har han svoret at han skal aldrig mere arbejde i Bibelbæltet/midtvesten.
De er alligevel for syge i hovedet(religiøs fanatisme) i den del af USA, både nord og syd har han altid været glad for at arbejde.
Hehe, bor i Houston som er en del af bibelbæltet.. nå det så er sagt, så er jeg en stor fan at the Southern mentality her i Texas hvor folk er åbne, gæstfri og ikke mindst mere “velopdragne” end hjemme i DK.. derover så gør det sgu ik noget at der er trucks, steaks, guns, country musik, lækkert vejr og absolut minus jantelov!!

Tak for input til tråden - jeg kigger efter GTS Cayenne eller panamera med 4.8 Benz i begge biler - så må jeg blot æde regningen :-) (Benz i Texas koster 4kr literen så er godt vant)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"