nyerhvervet VW Sportsvan 1,6 tdi

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 515
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

nyerhvervet VW Sportsvan 1,6 tdi

Indlæg af Mathiasen » 21. mar 2018, 14:54

:D Ja, jeg har fået købt mig en dejlig, synes jeg selv, VW Golf 7 Sportsvan 2015 1,6 TDI 110hk man.5gear Highline. 80.000km. Min første VW i lang tid, har ellers kørt Skoda og Audi.

Den kører faktisk skide godt, selv med den manuelle 5 gears gearkasse, lidt sjovt valg i en Highline, men jeg havde ikke lyst til fremtidige værkstedsbesøg med DSG.. Det er en tidligere leasingbil og den er (måske derfor) leveret uden DK-pakke. Der er i hvert fald ikke P-sensorer på den. Hvad mangler den ellers som ville være leveret med en DK-pakke? Den er ret skrabet udstyrsmæssigt, men mangler sådan set ikke noget i forhold til min gamle Audi A6 c5 2004. Der er Discover radio uden navi og multifunktionsrat og den store kørecomputer med farveskærm i instrumentet, som sikkert er standard i highline :roll: Ellers er der ikke det vilde.

Jeg går og tumler lidt med om jeg skal købe VCDS til den, så jeg kan rode lidt med indstillinger og måske selv montere lidt udstyr hen ad vejen. Kan det svare sig? Kunne godt tænke mig træk (westfalia) og bakkamera på den på et tidspunkt (kufatech). Og måske DAB+ modul til radioen hvis det kan lade sig gøre. Og en P-watch :lol:


Jeg synes den er lidt sjov i motorgangen i tomgang. Det virker lidt tilfældigt om den kører 900 omdr i tomgang eller lige springer op over de 1000. Det er som om den bestemmer sig for at det er nødvendigt når den gør det, ikke noget ujævnt eller noget. Er det normalt for modellen? Min gamle Audi A6 c5 var ikke så hightech.. :oops:


Mvh Rasmus
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: nyerhvervet VW Sportsvan 1,6 tdi

Indlæg af claussor » 21. mar 2018, 15:14

Jeg kan ikke hjælpe dig så meget med dine spørgsmål men vil sige tillykke med den. Den kører nemlig rigtig godt en Sportsvan :-)

Lad være med at smide for store hjul på sådan en, det ødelægger bare den glimrende komfort.

Hvis du er til musik vil jeg anbefale VWs plugnplay system til 4000,- det løfter oplevelsen markant. Det er forstærker og bas der ligger i hjulbrønd. Nemt at montere især for de professionelle. Og så kunne du overveje en tur til chiptuning.nu / Landberg. Sådan en 1.6 TDI kan sagtens blive kvik:)
Dab+ bliver svært mener jeg. Den har nok MIB1 og så kan det ikke tilføjes mig bekendt.

Mange af de andre ting kan monteres af Cartrends herinde. Men det koster :)

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 515
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: nyerhvervet VW Sportsvan 1,6 tdi

Indlæg af Mathiasen » 21. mar 2018, 15:35

Tusind tak Ja den kører pisse godt!

Jeg har købt 18” sommerhjul til den og håber det ser okay ud på standard undervogn. Jeg har også luret lidt efter nogle Eibach sænkningsfjedre hvis den bliver for højbenet at se på, men håber det går

Ja den har nok MIB1. Så må jeg nøjes med netradio over telefonen i stedet for DAB

Ja jeg har også set det system til reservehjulsbrønden. Det ser interessant ud. Havde Bose system i Audien, så Golfen lyder lidt tam.. men det kræver også kodning at montere ik? Igen med det VCDS...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: nyerhvervet VW Sportsvan 1,6 tdi

Indlæg af Tommy » 21. mar 2018, 16:09

De nyere diesel motorer går op til 1000-1100 rpm når de regenererer partikelfiltret. Det er altså helt normalt 😉
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: nyerhvervet VW Sportsvan 1,6 tdi

Indlæg af kGlerup » 21. mar 2018, 17:11

Tommy skrev:De nyere diesel motorer går op til 1000-1100 rpm når de regenererer partikelfiltret. Det er altså helt normalt Billede
Samt de kan finde på at hæve tomgang ved kold motor, specielt hvis udetemperaturen er lav.

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 515
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: nyerhvervet VW Sportsvan 1,6 tdi

Indlæg af Mathiasen » 22. mar 2018, 07:16

Perfekt. :D Så ved jeg det.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"