Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg ( BIL KØBT )

Stedet hvor der snakkes VAG biler
BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg ( BIL KØBT )

Indlæg af BoJensen88 » 3. apr 2018, 19:03

Godaften folkens.

Jeg står i den glade situation, at jeg har været ude og prøvekører en måske kommende bil.

Har lige pt en Audi a6 4f tfsi, men vi skal sælge vores nr 2 bil, og tænkte derfor at sælge begge, og købe 1 ny.

Valget er nok endt på en Passat variant highline.
¨Vil godt hører lidt plus og minusser omkring denne bil? 1,4 dsg osv.

Vi har fået bygget en bil ude hos vw med følgende udstyr
1.4 tsi dsg act
Led high baglygter
Led low forlygter.
Bakkamera
taghimmel sort
DK LED Pakke
Belysningspakke
Aftageligt træk
Del læder med sort alcantara.
Børstet tagrælling
Highline premium udstyr =
Lane asisst
light assist
Dap+
App connect
Den store skærm med navi
Digital instrumentering
Tonede ruder
El klapbarer spejle
Massage funktion i sæder
Keyless
+ Nok noget jeg har glemt

Hvad syntes folk om sådan en sammensætning.
Er der noget jeg bør til vælge jeg ikke kan leve uden? :-D
Ved godt der er en kæmpe tråd omkring dsg' kassen.
Men kort og godt, hvad er jeres mening?

Håber på brugbare svar, er godt nok meget forelsket i denne vogn.

Pris for denne pakke er 385000 kr med 4 års fuld garanti.

Adaptiv fartpilot
Senest rettet af BoJensen88 8. apr 2018, 07:50, rettet i alt 3 gange.
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af Madsbabz » 3. apr 2018, 19:17

Snup LED HIGH forlygter også... LOW ser imo helt tåbeligt ud, halogen er pænere :D

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af BoJensen88 » 3. apr 2018, 19:19

Madsbabz skrev:
3. apr 2018, 19:17
Snup LED HIGH forlygter også... LOW ser imo helt tåbeligt ud, halogen er pænere :D
Jaaaee, har selv tænkt tanken.
Så er det vist også noget med, at man kan få kodet sådan, at bilen selv kan blænde op på skilte osv? :D
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

kms17
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af kms17 » 3. apr 2018, 19:20

Glem ikke ACC (men er måske med i Premium pakken).

Tag også et kig på Superb Style med business pakken, mere plads i bagagerum og ved bagsæder.

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af vw4ever » 3. apr 2018, 19:22

Ikke meget at tænke over .............. køb ;)

Det er meget bil til prisen.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af BoJensen88 » 3. apr 2018, 19:23

kms17 skrev:
3. apr 2018, 19:20
Glem ikke ACC (men er måske med i Premium pakken).

Tag også et kig på Superb Style med business pakken, mere plads i bagagerum og ved bagsæder.
ACC er med i pakken selvfølgelig :lol:
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af HCS-2880 » 3. apr 2018, 19:39

BoJensen88 skrev:Godaften folkens.

Jeg står i den glade situation, at jeg har været ude og prøvekører en måske kommende bil.

Har lige pt en Audi a6 4f tfsi, men vi skal sælge vores nr 2 bil, og tænkte derfor at sælge begge, og købe 1 ny.

Valget er nok endt på en Passat variant highline.
¨Vil godt hører lidt plus og minusser omkring denne bil? 1,4 dsg osv.

Vi har fået bygget en bil ude hos vw med følgende udstyr
1.4 tsi dsg act
Led high baglygter
Led low forlygter.
Bakkamera
taghimmel sort
DK LED Pakke
Belysningspakke
Aftageligt træk
Del læder med sort alcantara.
Sort tagrælling
Highline premium udstyr =
Lane asisst
light assist
Dap+
App connect
Digital instrumentering
Tonede ruder
El klapbarer spejle
Massage funktion i sæder
+ Nok noget jeg har glemt

Hvad syntes folk om sådan en sammensætning.
Er der noget jeg bør til vælge jeg ikke kan leve uden? :-D
Ved godt der er en kæmpe tråd omkring dsg' kassen.
Men kort og godt, hvad er jeres mening?

Håber på brugbare svar, er godt nok meget forelsket i denne vogn.

Pris for denne pakke er 385000 kr med 4 års fuld garanti.

Adaptiv fartpilot
Hej - det lyder en del, som den Passat, som jeg købte i december.

Til forskel fra ovenstående har jeg High LED forlygter, el-bagklap, nøglefri betjening, App-Connect (Apple CarPlay), CarNet og panoramasoltag. ACC nævnt til sidst har jeg også og skulle nok også med på din liste?
DAB+ har jeg desværre ikke - og det er rigtig ærgerligt (dels i det daglige, dels fordi FM forsvinder indenfor en overskuelig årrække). Massage indgår heller ikke. Det undrer mig i øvrigt, at du har sort tagræling - troede, at krom var standard på Highline.

Hvad synes jeg så om det hele? Jeg er særdeles tilfreds. Motoren er en nedgradering fra tidligere 2,4l diesel med 185HK/400Nm, men i det daglige savner jeg ikke kraften. Hurtig benzin-reaktion og gnidningsfrit DSG-skifte holder gryden i fint kog. Jeg mærker naturligvis forskel, men ikke som egentlig afsavn.

Jeg får nævnt App-Connect og CarNet - undersøg gerne om ikke det er åbnet på din også. Jeg bruger det dog ikke selv, men foretrækker VW indbyggede funktioner. Navigation er vel også med (indgår i aktuel kampagne med DAB+)?

Mit store soltag vil jeg ikke leve uden, men har har da også haft soltag i de sidste fire biler. Egentlig vil jeg - ved fravær af soltag - foretrække en lys himmel fremfor sort. Den sorte R-Line himmel synes jeg er krukkeri; et passagerfly er holdt i lyse farver, da det giver det bedste miljø bl.a. pga. den større rumfornemmelse.

High LED foran er lækkert, men kunne nok leve med mindre. El-klappen er fiks i det daglige, men det er en ny funktion for mig. Har klaret mig fint tidligere.

Du kan læse om massagefunktionen i andet opslag - jeg det altså ikke -og det fremgår her, at funktionen er overvurderet. Anvendes ikke løbende, da den ikke er helt effektiv nok (lænden bliver “rullet” lidt). Min stol med delvis el-betjening (vist TopComfort) er ellers identisk, og et stort aktiv. Var ellers godt vant fra et par store Volvo’er.

For ovenstående bil gav jeg inkl. levering kr. 408.000 for bilen brugt(!). Den havde gået 23.000 km siden marts 2017, men var sygt vedligeholdt (havde tilhørt en Semler-medarbejder fra hovedkontoret). Din pris er strålende!

Jeg tror, at du bliver glad. Totalt tjekket bil, og digital instrumentering er vanedannende.
Åh ja - har du Ambient belysning i dørene? Havde det slukket i starten, men nu også lidt afhængig af dette lir.

Spørg endelig videre til mine erfaringer med det ene eller andet, hvis relevant.

Held og lykke,
HC


Sent from my iPad using Tapatalk

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af BoJensen88 » 3. apr 2018, 19:59

Den har abiente lys også.

Keyless har den også.

Chrome ræling selvfølgelig. Mig der tastede forkert.
+ 4 års fuld garanti.

Er din også en 1,4 Dsg?

Syntes virkelig bilen, bare gled derud af. Mærkede ikke gear skiftene, og kunne knap hører motoren. Virkelig en lækker fornemmelse.

Synes også selv prisen virker fair, måske pga jeg kender en tidligere sælger derfra.

Andre med gode inputs til denne lækre vogn.
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af HCS-2880 » 3. apr 2018, 20:40

BoJensen88 skrev:Den har abiente lys også.

Keyless har den også.

Chrome ræling selvfølgelig. Mig der tastede forkert.
+ 4 års fuld garanti.

Er din også en 1,4 Dsg?

Syntes virkelig bilen, bare gled derud af. Mærkede ikke gear skiftene, og kunne knap hører motoren. Virkelig en lækker fornemmelse.

Synes også selv prisen virker fair, måske pga jeg kender en tidligere sælger derfra.

Andre med gode inputs til denne lækre vogn.
Ja, 1.4 ACT DSG - og ja igen, meget støjsvag og glidende kørsel.

Jeg har så yderligere forkælet bilen med en ekstra støjdæmpning i forbindelse med Dinitrol dobbeltbehandling til nye biler. Det sidste bør du afgjort også have, støjdæmpningen kan du så spare (ikke den store forskel, mest i form af dybere tone end før). Min elskede Passat fik endda også en OptiCoat Pro+ behandling. Det er både den og jeg glad for.

Jeg gad nok vide, hvad jeg skulle give for bilen fra ny - med rabat nok ikke meget mere end brugtprisen. Jeg har endda et CVR-nr. i skuffen - og er blevet en del klogere over påsken mht. rabatter på nye VAG. Måske jeg ikke ville vide, hvad nyprisen skulle være alligevel ...


Sent from my iPad using Tapatalk

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af HCS-2880 » 3. apr 2018, 20:52

HCS-2880 skrev:
BoJensen88 skrev:Den har abiente lys også.

Keyless har den også.

Chrome ræling selvfølgelig. Mig der tastede forkert.
+ 4 års fuld garanti.

Er din også en 1,4 Dsg?

Syntes virkelig bilen, bare gled derud af. Mærkede ikke gear skiftene, og kunne knap hører motoren. Virkelig en lækker fornemmelse.

Synes også selv prisen virker fair, måske pga jeg kender en tidligere sælger derfra.

Andre med gode inputs til denne lækre vogn.
Ja, 1.4 ACT DSG - og ja igen, meget støjsvag og glidende kørsel.

Jeg har så yderligere forkælet bilen med en ekstra støjdæmpning i forbindelse med Dinitrol dobbeltbehandling til nye biler. Det sidste bør du afgjort også have, støjdæmpningen kan du så spare (ikke den store forskel, mest i form af dybere tone end før). Min elskede Passat fik endda også en OptiCoat Pro+ behandling. Det er både den og jeg glad for.

Jeg gad nok vide, hvad jeg skulle give for bilen fra ny - med rabat nok ikke meget mere end brugtprisen. Jeg har endda et CVR-nr. i skuffen - og er blevet en del klogere over påsken mht. rabatter på nye VAG. Måske jeg ikke ville vide, hvad nyprisen skulle være alligevel ...


Sent from my iPad using Tapatalk
..fik i øvrigt også to års fri service. Har nu fået første eftersyn (30k km), hvor alt var gratis (dvs. reelt indeholdt i min brugtpris) - gjaldt også olie, filter m.v. smådele.


Sent from my iPad using Tapatalk

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af BoJensen88 » 3. apr 2018, 20:53

HCS-2880 skrev:
3. apr 2018, 20:52
HCS-2880 skrev:
BoJensen88 skrev:Den har abiente lys også.

Keyless har den også.

Chrome ræling selvfølgelig. Mig der tastede forkert.
+ 4 års fuld garanti.

Er din også en 1,4 Dsg?

Syntes virkelig bilen, bare gled derud af. Mærkede ikke gear skiftene, og kunne knap hører motoren. Virkelig en lækker fornemmelse.

Synes også selv prisen virker fair, måske pga jeg kender en tidligere sælger derfra.

Andre med gode inputs til denne lækre vogn.
Ja, 1.4 ACT DSG - og ja igen, meget støjsvag og glidende kørsel.

Jeg har så yderligere forkælet bilen med en ekstra støjdæmpning i forbindelse med Dinitrol dobbeltbehandling til nye biler. Det sidste bør du afgjort også have, støjdæmpningen kan du så spare (ikke den store forskel, mest i form af dybere tone end før). Min elskede Passat fik endda også en OptiCoat Pro+ behandling. Det er både den og jeg glad for.

Jeg gad nok vide, hvad jeg skulle give for bilen fra ny - med rabat nok ikke meget mere end brugtprisen. Jeg har endda et CVR-nr. i skuffen - og er blevet en del klogere over påsken mht. rabatter på nye VAG. Måske jeg ikke ville vide, hvad nyprisen skulle være alligevel ...


Sent from my iPad using Tapatalk
..fik i øvrigt også to års fri service. Har nu fået første eftersyn (30k km), hvor alt var gratis (dvs. reelt indeholdt i min brugtpris) - gjaldt også olie, filter m.v. smådele.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvor meget har din kørt nu, og har du oplevet problemer med din dsg kasse?

Har hørt mange forskellige meninger om den .. :?
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10868
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1898 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af GaSelle » 3. apr 2018, 20:58

HCS-2880 skrev:
3. apr 2018, 20:40
BoJensen88 skrev:Den har abiente lys også.

Keyless har den også.

Chrome ræling selvfølgelig. Mig der tastede forkert.
+ 4 års fuld garanti.

Er din også en 1,4 Dsg?

Syntes virkelig bilen, bare gled derud af. Mærkede ikke gear skiftene, og kunne knap hører motoren. Virkelig en lækker fornemmelse.

Synes også selv prisen virker fair, måske pga jeg kender en tidligere sælger derfra.

Andre med gode inputs til denne lækre vogn.
Ja, 1.4 ACT DSG - og ja igen, meget støjsvag og glidende kørsel.

Jeg har så yderligere forkælet bilen med en ekstra støjdæmpning i forbindelse med Dinitrol dobbeltbehandling til nye biler. Det sidste bør du afgjort også have, støjdæmpningen kan du så spare (ikke den store forskel, mest i form af dybere tone end før). Min elskede Passat fik endda også en OptiCoat Pro+ behandling. Det er både den og jeg glad for.

Jeg gad nok vide, hvad jeg skulle give for bilen fra ny - med rabat nok ikke meget mere end brugtprisen. Jeg har endda et CVR-nr. i skuffen - og er blevet en del klogere over påsken mht. rabatter på nye VAG. Måske jeg ikke ville vide, hvad nyprisen skulle være alligevel ...


Sent from my iPad using Tapatalk
Jvnf. den anden tråd herinde tror jeg ikke, du skal være så nervøs. Flåderabatten er tilsyneladende ikke så voldsom på Passat som på dens ‘søster’, så det er ikke sikkert, det ville have flyttet det store :)

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af HCS-2880 » 3. apr 2018, 21:04

BoJensen88 skrev:
HCS-2880 skrev:
3. apr 2018, 20:52
HCS-2880 skrev: Ja, 1.4 ACT DSG - og ja igen, meget støjsvag og glidende kørsel.

Jeg har så yderligere forkælet bilen med en ekstra støjdæmpning i forbindelse med Dinitrol dobbeltbehandling til nye biler. Det sidste bør du afgjort også have, støjdæmpningen kan du så spare (ikke den store forskel, mest i form af dybere tone end før). Min elskede Passat fik endda også en OptiCoat Pro+ behandling. Det er både den og jeg glad for.

Jeg gad nok vide, hvad jeg skulle give for bilen fra ny - med rabat nok ikke meget mere end brugtprisen. Jeg har endda et CVR-nr. i skuffen - og er blevet en del klogere over påsken mht. rabatter på nye VAG. Måske jeg ikke ville vide, hvad nyprisen skulle være alligevel ...


Sent from my iPad using Tapatalk
..fik i øvrigt også to års fri service. Har nu fået første eftersyn (30k km), hvor alt var gratis (dvs. reelt indeholdt i min brugtpris) - gjaldt også olie, filter m.v. smådele.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvor meget har din kørt nu, og har du oplevet problemer med din dsg kasse?

Har hørt mange forskellige meninger om den .. :?
Absolut ingen problemer med gearet - tværtimod helt gnidningsfri oplevelse.

Jeg passerede de 30k km i forgårs (altså 23k ved købet i dec.17). De ca. 2,5k km blev anvendt på skiferie i Østrig, som blev klaret let og elegant. Junior så film m.v. med iPad-holder og støjdæmpende Bose-hovedtelefoner på bagsædet. Fandt ud af, at han ikke havde tændt for støjdæmpningen - det fandt han ikke behov for(!). Bilen fik også ros for bagsædepladsen, som er en del bedre end oplevet i den nu aflagte Volvo V70. At soltaget går helt hen til bagsædet gør ikke lykken mindre. Jo, jo - populær bil!


Sent from my iPad using Tapatalk

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af BoJensen88 » 3. apr 2018, 21:20

HCS-2880 skrev:
BoJensen88 skrev:
HCS-2880 skrev:
3. apr 2018, 20:52
..fik i øvrigt også to års fri service. Har nu fået første eftersyn (30k km), hvor alt var gratis (dvs. reelt indeholdt i min brugtpris) - gjaldt også olie, filter m.v. smådele.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvor meget har din kørt nu, og har du oplevet problemer med din dsg kasse?

Har hørt mange forskellige meninger om den .. :?
Absolut ingen problemer med gearet - tværtimod helt gnidningsfri oplevelse.

Jeg passerede de 30k km i forgårs (altså 23k ved købet i dec.17). De ca. 2,5k km blev anvendt på skiferie i Østrig, som blev klaret let og elegant. Junior så film m.v. med iPad-holder og støjdæmpende Bose-hovedtelefoner på bagsædet. Fandt ud af, at han ikke havde tændt for støjdæmpningen - det fandt han ikke behov for(!). Bilen fik også ros for bagsædepladsen, som er en del bedre end oplevet i den nu aflagte Volvo V70. At soltaget går helt hen til bagsædet gør ikke lykken mindre. Jo, jo - populær bil!


Sent from my iPad using Tapatalk
Fedt at hører om de positive oplevelser du har haft.
Var helt vild med dsg gearet og det digitale instrumentering. Det giver lige det sidste Billede.
Jeg må vist hellere ud og prøve en mere på fredag, og få taget den beslutning Billede..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af farouche » 3. apr 2018, 22:06

Har keyless i min og igår ville jeg meget gerne have undværet det :). Stod 300 km hjemme fra og pakkede bilen. Havde inden skiftet bukser og bilnøgler lå i de bukser jeg havde lagt i den taske jeg lagde i bilen i første læs. Åbnede bare baggerum og da jeg havde læsset det ind lukkede jeg. Da jeg kom ned fra 5. sal med andet læs kunne jeg ikke komme ind i bilen. DAMN..
Fat i VW Vejhjælp og heldigvis kunne de komme ind med langfinger metoder. Så pas på med den der bagagerums funktion ;)
These users thanked the author farouche for the post:
DanielB12
2023 Polestar 2 LRSM Plus

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af HCS-2880 » 3. apr 2018, 23:11

farouche skrev:Har keyless i min og igår ville jeg meget gerne have undværet det :). Stod 300 km hjemme fra og pakkede bilen. Havde inden skiftet bukser og bilnøgler lå i de bukser jeg havde lagt i den taske jeg lagde i bilen i første læs. Åbnede bare baggerum og da jeg havde læsset det ind lukkede jeg. Da jeg kom ned fra 5. sal med andet læs kunne jeg ikke komme ind i bilen. DAMN..
Fat i VW Vejhjælp og heldigvis kunne de komme ind med langfinger metoder. Så pas på med den der bagagerums funktion ;)
I det mindste kan man ikke låse på dørhåndtagene (gnub for låsning), når nøglen ligger inde i bilen. Har uforvarende prøvet det to gange ..heldigvis uden held ;-)

Bortset fra det, kan man sikkert snart hacke bilens lås vha. MinVolkswagen eller lignende forbindelse, når bilen nu er fast opkoblet over internettet (status på låsning af bilen fremgår i app’en, og nogen kan tænkeligt med rette færdigheder også ændre på den status).


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af Marshall » 4. apr 2018, 05:42

farouche skrev:
3. apr 2018, 22:06
Har keyless i min og igår ville jeg meget gerne have undværet det :). Stod 300 km hjemme fra og pakkede bilen. Havde inden skiftet bukser og bilnøgler lå i de bukser jeg havde lagt i den taske jeg lagde i bilen i første læs. Åbnede bare baggerum og da jeg havde læsset det ind lukkede jeg. Da jeg kom ned fra 5. sal med andet læs kunne jeg ikke komme ind i bilen. DAMN..
Fat i VW Vejhjælp og heldigvis kunne de komme ind med langfinger metoder. Så pas på med den der bagagerums funktion ;)
Det forstår jeg ikke? Jeg har kessy på min Golf. Hvis jeg kun åbner bagklappen (mens resten af bilen er låst) og ligger nøglen ind i bagagerummet og efterfølgende lukker bagklappen - så den i princippet bør låse nøglen inde? Men efter 2 sekunder, så blinker den kortvarigt med havariblinket og bagklappen står ulåst?
Håber det giver mening? :)

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af mobilos » 4. apr 2018, 07:06

Hvad med at opgradere motoren til 2,0 TSi? Den vil helt sikkert klæde bilen endnu mere end 1,4 TSi. Med alt det udstyr du har valgt, så vil den ligne en million med en kraftigere motor.
Ja, DAB+ radio også er en must.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af Thor-thor » 4. apr 2018, 08:11

Fin sammensætning efter min mening.
Jeg ville også nappe LED High, det tror man vil fortryde hvis man lader være....
El bagklap er lidt lir i min bog, det ville jeg nok droppe.... Men man kan da nok finde på nogle situationer hvor man absolut ikke kan leve uden... ;)

Brugeravatar
Michaelds
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af Michaelds » 4. apr 2018, 08:17

mobilos skrev:
4. apr 2018, 07:06
Hvad med at opgradere motoren til 2,0 TSi? Den vil helt sikkert klæde bilen endnu mere end 1,4 TSi. Med alt det udstyr du har valgt, så vil den ligne en million med en kraftigere motor.
Ja, DAB+ radio også er en must.
Nu er der jo lige det med prisen, en 1.4 TSi starter ved 381.275,- og en 2.0 TSi starter ved 517.275,-

Tænker det måske kan have en betydning, havde det i hvert fald for mig, da jeg bestilte min 1.4 TSi.
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af BoJensen88 » 4. apr 2018, 08:17

mobilos skrev:Hvad med at opgradere motoren til 2,0 TSi? Den vil helt sikkert klæde bilen endnu mere end 1,4 TSi. Med alt det udstyr du har valgt, så vil den ligne en million med en kraftigere motor.
Ja, DAB+ radio også er en must.
2.0 tsi bliver nok lige pepperet nok Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af HCS-2880 » 4. apr 2018, 08:18

Michaelds skrev:
mobilos skrev:
4. apr 2018, 07:06
Hvad med at opgradere motoren til 2,0 TSi? Den vil helt sikkert klæde bilen endnu mere end 1,4 TSi. Med alt det udstyr du har valgt, så vil den ligne en million med en kraftigere motor.
Ja, DAB+ radio også er en must.
Nu er der jo lige det med prisen, en 1.4 TSi starter ved 381.275,- og en 2.0 TSi starter ved 517.275,-

Tænker det måske kan have en betydning, havde det i hvert fald for mig, da jeg bestilte min 1.4 TSi.
:-) Touche


Sent from my iPad using Tapatalk

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af mobilos » 4. apr 2018, 08:35

Michaelds skrev:
4. apr 2018, 08:17
mobilos skrev:
4. apr 2018, 07:06
Hvad med at opgradere motoren til 2,0 TSi? Den vil helt sikkert klæde bilen endnu mere end 1,4 TSi. Med alt det udstyr du har valgt, så vil den ligne en million med en kraftigere motor.
Ja, DAB+ radio også er en must.
Nu er der jo lige det med prisen, en 1.4 TSi starter ved 381.275,- og en 2.0 TSi starter ved 517.275,-

Tænker det måske kan have en betydning, havde det i hvert fald for mig, da jeg bestilte min 1.4 TSi.
Synd for dem der "skal" have en Passat med en 2,0 TSI, når de kunne erhverve sig en Audi A4 Avant Plus med en 2,0 TSI 190HK til sølle 399995 kr. :lol:

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af mobilos » 4. apr 2018, 08:37

BoJensen88 skrev:
4. apr 2018, 08:17
mobilos skrev:Hvad med at opgradere motoren til 2,0 TSi? Den vil helt sikkert klæde bilen endnu mere end 1,4 TSi. Med alt det udstyr du har valgt, så vil den ligne en million med en kraftigere motor.
Ja, DAB+ radio også er en must.
2.0 tsi bliver nok lige pepperet nok Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du overvejet en A4 avant I stedet? De er på "tilbud" til 399995 kr.

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af Trekster » 4. apr 2018, 08:47

Hvis man kan nøjes med den mindre plads i en A4 er det en rigtig god mulighed.

Det var desværre ikke en option i vores situation med 2 små børn og barnevogne, klapvogne osv.
Senest rettet af Trekster 4. apr 2018, 08:56, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af Thor-thor » 4. apr 2018, 08:56

mobilos skrev:
4. apr 2018, 08:37

Har du overvejet en A4 avant I stedet? De er på "tilbud" til 399995 kr.
Det er så en manuel, med auto er prisen 425k.
Derefter skal man så i gang på listen over ekstraudstyr (hvor man er i en verden af smerte...) Kun se at selv fartpilot tilsyneladende er ekstraudstyr.....
Uden at have kigget nærmere på det, koster såden en A4 formentlig over 500k inden den har fået ca. samme udstyr som en trådstarters Passat.....

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af mobilos » 4. apr 2018, 09:04

Trekster skrev:
4. apr 2018, 08:47
Hvis man kan nøjes med den mindre plads er det en mulighed.

Det var desværre ikke en option i vores situation med 2 små børn og barnevogne, klapvogne osv.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Det er også synd. A4 ser rigtig godt ud. Og så er kvalitetsfornemmelse noget større end ved en Passat. :D
Ikke forstået på den made at Passaten er en dårlig bil :roll: .

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af mobilos » 4. apr 2018, 09:11

Thor-thor skrev:
4. apr 2018, 08:56
mobilos skrev:
4. apr 2018, 08:37

Har du overvejet en A4 avant I stedet? De er på "tilbud" til 399995 kr.
Det er så en manuel, med auto er prisen 425k.
Derefter skal man så i gang på listen over ekstraudstyr (hvor man er i en verden af smerte...) Kun se at selv fartpilot tilsyneladende er ekstraudstyr.....
Uden at have kigget nærmere på det, koster såden en A4 formentlig over 500k inden den har fået ca. samme udstyr som en trådstarters Passat.....
Jeps, fartpilot er eksta udstyr på en ny A4 anno 2018. På en Honda Civic fra 2006 var fartpilot standard udstyr. :lol: :lol:

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af BoJensen88 » 4. apr 2018, 11:24

Hvis jeg skal have en A4, ender den i alt for meget iforhold til passaten, plus at A4 bliver for lille til vores familie.
Syntes jeg får mere bil i passaten. Elsker udstyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Køb af vw Passat variant premium 1,4 dsg

Indlæg af Madsbabz » 4. apr 2018, 11:27

.... Smag er selvfølgelig en personlig ting, men jeg kan bare slet ikke med den nye A4. Troede jeg skulle have sådan en, og havde fundet en let brugt til en god pris med en masse udstyr... Det er lygterne både for og bag der ødelægger den for mig - baglygterne ligner dem fra den gamle A6'er og jeg synes forlygterne er blevet for fancy, formentlig sådan man ville tegne et par forlygter på en fremtidsbil i 80'erne :D HARRY POTTER Lyn som forlygter :lol: Den er til gengæld sygt lækker indvendigt, og så er jeg vildt fan af, at midterkonsollen ikke går helt ned - dvs. man kan sidde i afslappet stilling med let spredte ben i føresædet ;)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"