Side 1 af 2

Råd A6 2.0/3.0 TDI

: 5. apr 2018, 15:05
af wahlstrom
Har fået en dårlig tanke, med at skifte min nuværende A4 B6’er 1.9 TDI ud med en anden gammel bil, en B8’er og så med en 3.0 TDI 240hk.

Ved at jo flere propper jo dyrere er det at vedligeholde.

Den motor, hvad er der af “fejl” på den?
Har fået læst mig frem til noget med kædetræk. Evt en måde at tjekke det på, ud over at lytte??

Den ene har så manuelt gear og den anden Tiptronic..
Læser også nogle skrækhistorier om Tiptronic.
Så hvad er at foretrække, manuelt eller Tiptronic..

Begge biler har rundet +250.000km..

Prisen på begge er ca 150.

*****Edit: Det er nu A6 C7 jeg søger råd om...
Hvilken motor og diverse udstyr/gearkasse mv*****

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 15:16
af Nicklossi
wahlstrom skrev:
5. apr 2018, 15:05
Har fået en dårlig tanke, med at skifte min nuværende A4 B6’er 1.9 TDI ud med en anden gammel bil, en B8’er og så med en 3.0 TDI 240hk.

Ved at jo flere propper jo dyrere er det at vedligeholde.

Den motor, hvad er der af “fejl” på den?
Har fået læst mig frem til noget med kædetræk. Evt en måde at tjekke det på, ud over at lytte??

Den ene har så manuelt gear og den anden Tiptronic..
Læser også nogle skrækhistorier om Tiptronic.
Så hvad er at foretrække, manuelt eller Tiptronic..

Begge biler har rundet +250.000km..

Prisen på begge er ca 150.000kr
Hvordan får du 150k for din B6'er?

Umiddelbart tænker jeg at det eneste der fordyrer en seksbenet ved service er en større mængde olie.

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 15:18
af KennethV
V6 TDI, quattro og Tiptronic....så kører det.

Tænker dog ikke en B8 har tiptronic - Men derimod S-tronic måske

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 15:43
af wahlstrom
Nicklossi skrev:
wahlstrom skrev:
5. apr 2018, 15:05
Har fået en dårlig tanke, med at skifte min nuværende A4 B6’er 1.9 TDI ud med en anden gammel bil, en B8’er og så med en 3.0 TDI 240hk.

Ved at jo flere propper jo dyrere er det at vedligeholde.

Den motor, hvad er der af “fejl” på den?
Har fået læst mig frem til noget med kædetræk. Evt en måde at tjekke det på, ud over at lytte??

Den ene har så manuelt gear og den anden Tiptronic..
Læser også nogle skrækhistorier om Tiptronic.
Så hvad er at foretrække, manuelt eller Tiptronic..

Begge biler har rundet +250.000km..

Prisen på begge er ca 150.000kr
Hvordan får du 150k for din B6'er?

Umiddelbart tænker jeg at det eneste der fordyrer en seksbenet ved service er en større mængde olie.
Har jeg på intet tidpunkt sagt jeg gør..

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 16:00
af Okholm
Nicklossi:

Han mener ikke sin egen koster 150k, men at både den manuelle og den med Tiptronic koster 150k ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 16:37
af BR
Indtil oktober sidste år var jeg den meget lykkelige ejer af sådan en med 6 trins automatgear fra 2008 ( 2009 model )
Fantastisk køre maskine.

Hvis den er passet med den rigtige motorolie og gearkasse olie, ikke for lange intervaller, og en fejludlæsning ikke afslører trælse ting så go for it.
Tag meget gerne et ekstra erfarent sæt ører og øjne med til et nærmere eftersyn / prøvekørsel.
Efter min mening skal sådan et køre tøj være med automat gear.

Den har bare så meget overskud :D

Benny

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 16:39
af BR
Men godt nok mange km på tælleren :( .................

Benny

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 17:11
af ferraridk
BR skrev:
5. apr 2018, 16:39
Men godt nok mange km på tælleren :( .................

Benny
Mange km betyder ikke så meget hvis du selv kan skrue. Har selv en A6 3.0TDI med 450 tkm på klokken der kun har krævet normal vedligehold.

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 18:47
af wahlstrom
ferraridk skrev:
BR skrev:
5. apr 2018, 16:39
Men godt nok mange km på tælleren :( .................

Benny
Mange km betyder ikke så meget hvis du selv kan skrue. Har selv en A6 3.0TDI med 450 tkm på klokken der kun har krævet normal vedligehold.
Hvad med kædetrækket?

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 18:54
af ferraridk
Ikke nogen mislyde fra kæden..

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 19:11
af wahlstrom
Det er disse to:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/3624599

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... tr/3628679

Der står det er Tiptronic den sølv har? Kender ikke til modellerne og gearkasserne..

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. apr 2018, 23:24
af Mikael M109R
fede biler er sgu flotte begge 2, sådan en skal bare ha automatgear, sådan er det :!: , ville slet ikke overveje den anden.
Held og lykke med købet, har kun hørt positivt om både motor og gearkasse på modellen, ville ikke være bange for den, bare man er indstillet på der altid vil være lidt udgifter over norm til drift mv.
Få skyllet gearkassen igennem og frisk olie/filter mv. den både lyder og kører godt sådan en maskine (selvom Diesel)

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 6. apr 2018, 07:07
af wahlstrom
Er det S-tronic eller Tiptronic den sølv har?

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 7. apr 2018, 13:47
af wahlstrom
Billede

Er det ikke en Multitronic ?

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 7. apr 2018, 14:06
af hpo
Er helt sikker på at en multi ikke kan tåle så meget moment som en 3.0 V6 tdi har så tiptronic eller S-tronic er nok muligheden hvis man altså kan få dsg i den årgang

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 7. apr 2018, 14:10
af wahlstrom
Tror ikke det er s tronic da de vist har muligheden for at slå over i manuel, på gearvælgeren

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 7. apr 2018, 14:33
af claussor
En multitronic har også tiptronic funktion.

Hvis det er en 240 hestes udgave er det ikke en MT. Er det en 204 kan det sagtens være.

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 7. apr 2018, 14:50
af wahlstrom
claussor skrev:En multitronic har også tiptronic funktion.

Hvis det er en 240 hestes udgave er det ikke en MT. Er det en 204 kan det sagtens være.
Det er en 240.. 6 gear.. hvad er det så?
Noget der er noget værd, ift manuelt?

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 7. maj 2018, 19:44
af wahlstrom
Hvis man nu opper sig lidt... og fx kigger på en nyere A6...
Der er et bredt motorprogram med den mindste 2.0 TDI 177hk..

Hvilken motor er at anbefale.. fx i årgange fra 11-12 stykker??

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 22. maj 2018, 21:47
af wahlstrom
En A6’er fra 2014 med automatgear og 204hk V6 med 300.000 på klokken, men plejet og passet?

Noget man skal være obs på?

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. jun 2018, 14:21
af wahlstrom

Hvad ville folket vælge i en A6 C7 begge med automatgear

2.0 TDI 190
3.0 TDI 204

??

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. jun 2018, 20:33
af DennisT
Hvad har de kørt?

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 5. jun 2018, 21:33
af wahlstrom
Mellem 80000 og 150000 cirka

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 6. jun 2018, 13:28
af superbeszzz
Jeg kører i en 3.0 TDI nu. godt nok med lidt flere heste (320HK), men jeg er alligevel svært tilfreds. Jeg kørte endda over 16 km/l på vej til arbejde i dag :P.

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 6. jun 2018, 15:08
af wahlstrom
superbeszzz skrev:Jeg kører i en 3.0 TDI nu. godt nok med lidt flere heste (320HK), men jeg er alligevel svært tilfreds. Jeg kørte endda over 16 km/l på vej til arbejde i dag :P.
Puha det er den nye 3.0’er så? Eller en optimeret ?

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 6. jun 2018, 16:32
af superbeszzz
Den er fra 2015 og helt standard.

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 6. jun 2018, 21:22
af wahlstrom
superbeszzz skrev:Den er fra 2015 og helt standard.
Puha, gad godt

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 6. jun 2018, 21:35
af wahlstrom
Et andet spørgsmål.
Primært kigger jeg efter de A6’ere der har MMI touch..
Desværre finder jeg også nogle attraktive biler, men de bliver sorteret fra grundet de har de 1-6 taster i stedet for touch panel...

Er det ikke meget godt at gå efter??

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 7. jun 2018, 05:41
af DanielB12
wahlstrom skrev:
6. jun 2018, 21:35
Et andet spørgsmål.
Primært kigger jeg efter de A6’ere der har MMI touch..
Desværre finder jeg også nogle attraktive biler, men de bliver sorteret fra grundet de har de 1-6 taster i stedet for touch panel...

Er det ikke meget godt at gå efter??
hvis den har touch-pladen så kommer 1-6 tasterne frem når man kører og er i radio-mode.. det er presets til radiokanaler

Re: Råd A4 3.0 TDI

: 7. jun 2018, 16:08
af wahlstrom
DanielB12 skrev:
wahlstrom skrev:
6. jun 2018, 21:35
Et andet spørgsmål.
Primært kigger jeg efter de A6’ere der har MMI touch..
Desværre finder jeg også nogle attraktive biler, men de bliver sorteret fra grundet de har de 1-6 taster i stedet for touch panel...

Er det ikke meget godt at gå efter??
hvis den har touch-pladen så kommer 1-6 tasterne frem når man kører og er i radio-mode.. det er presets til radiokanaler

Er der ikke forskel på de her to?:

Billede
Billede