Hvor får i jeres biler serviceret

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Ztrejfer » 23. apr 2018, 14:24

torniel skrev:
20. apr 2018, 06:05
case skrev:
Hva var problemet ved Amager/gladsaxe?
Hvad angår Amager var de næsten arrogante, den gang jeg brugte dem. Da jeg så havde svaret på en undersøgelse, hvor jeg gav dem et gennemsnitligt skudsmål, ringede de op og brokkede sig...
Og hvordan opførte Audi Gladsaxe sig så?

Jeg spørger, fordi min Audi A3 er tæt på de 60.000 km (præcist 3 år), og skal til hvad man vist kalder "stort service-eftersyn". Har haft lidt blandede oplevelser med Audi Gladsaxe, så overvejer om det skal være dem igen - men hvor går man ellers hen? Handler jo også om at bevare mobilitetsseervice samt evt. kulance. Har besøgt Audi i både Hørsholm og Amager, men de steder swinger ikke helt med mig. Audi Fredericia måske? (kunne være en mulighed med mit transportmønster). Audi Aarhus har jeg ikke fået anbefalet - men måske det har ændret sig? Aalborg er for langt at køre.

Og ifm. 60.000 km service-eftersynet: mener jeg har set en liste over de ting, som 60.000 km-eftersynet forlanger skal laves - men efter en del googling har jeg ikke kunnet finde listen. Nogen der har en sådan liste eller et link? På forhånd tak.
Audi A3

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af DanielB12 » 23. apr 2018, 19:10

Du kan vel også bruge en aut. Audi-servicepartnere som en del VW-værksteder er, bla Glostrup og Køge. Kan dog ikke anbefale sidstnævnte.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
Ztrejfer
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Ztrejfer » 25. apr 2018, 12:15

Sgh2008ejs skrev:
8. apr 2018, 09:37
Jeg har dog lige bestilt 60k service på et uautoriseret værksted. Prisforskellen var simpelthen for stor. Sendte en liste med punkter der skulle ordnes rundt til forskellige værksteder, samt hentede priser fra 2x Seat autoriseret. Værkstedet jeg har valgt (som jeg har tidligere erfaring med også på ældre biler) kan lave en pris næsten 40% under det autoriserede værksted, med OE dele. Forskellen ligger i timeløn og i særdeleshed også prisen på hhv. Bosch tændrør vs originale og olieprisen. 40% er en så stor besparelse jeg valgte det autoriserede fra. Derudover medfølger der gratis lånebil den dag - ikke en mulighed hos mit nærmeste Seat værksted.
Hvor fandt du den punktliste over ting, som skal laves på en bil ved 60.000 km serviceeftersynet?

Jeg har nemlig en Audi A3, der nu her tæt på sin 3 års føs'da' beder om et serviceeftersyn (sikkert pga. bremsevæsken). Jeg vil derfor gerne have et grundigt og naturligvis prisbilligt tilbud hos dels Audi-forhandlere, men også fx Automester. Dertil skal man jo have en liste over de ting, man ønsker ordnet...

På forhånd mange tak.
Audi A3

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Sgh2008ejs » 25. apr 2018, 18:11

Ztrejfer skrev:
25. apr 2018, 12:15
Sgh2008ejs skrev:
8. apr 2018, 09:37
Jeg har dog lige bestilt 60k service på et uautoriseret værksted. Prisforskellen var simpelthen for stor. Sendte en liste med punkter der skulle ordnes rundt til forskellige værksteder, samt hentede priser fra 2x Seat autoriseret. Værkstedet jeg har valgt (som jeg har tidligere erfaring med også på ældre biler) kan lave en pris næsten 40% under det autoriserede værksted, med OE dele. Forskellen ligger i timeløn og i særdeleshed også prisen på hhv. Bosch tændrør vs originale og olieprisen. 40% er en så stor besparelse jeg valgte det autoriserede fra. Derudover medfølger der gratis lånebil den dag - ikke en mulighed hos mit nærmeste Seat værksted.
Hvor fandt du den punktliste over ting, som skal laves på en bil ved 60.000 km serviceeftersynet?

Jeg har nemlig en Audi A3, der nu her tæt på sin 3 års føs'da' beder om et serviceeftersyn (sikkert pga. bremsevæsken). Jeg vil derfor gerne have et grundigt og naturligvis prisbilligt tilbud hos dels Audi-forhandlere, men også fx Automester. Dertil skal man jo have en liste over de ting, man ønsker ordnet...

På forhånd mange tak.
Kontaktede Seat angående en pris og hvad service indeholdte. Fik deres “afkrydsningsseddel” med sammen med en pris. Kontaktede andet værksted angående samme service, de skrev de selvfølgelig fuldte samme samme krav til service og de kunne trække dem fra en database.
Så sedlen og de var identiske. Eneste forskel var, at karosseri-tjek skal udføres hos autoriseret, det måtte det andet værksted ikke hvis garantien skulle gælde.
These users thanked the author Sgh2008ejs for the post:
Ztrejfer
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af mobilos » 26. apr 2018, 07:05

Ztrejfer skrev:
25. apr 2018, 12:15
Sgh2008ejs skrev:
8. apr 2018, 09:37
Jeg har dog lige bestilt 60k service på et uautoriseret værksted. Prisforskellen var simpelthen for stor. Sendte en liste med punkter der skulle ordnes rundt til forskellige værksteder, samt hentede priser fra 2x Seat autoriseret. Værkstedet jeg har valgt (som jeg har tidligere erfaring med også på ældre biler) kan lave en pris næsten 40% under det autoriserede værksted, med OE dele. Forskellen ligger i timeløn og i særdeleshed også prisen på hhv. Bosch tændrør vs originale og olieprisen. 40% er en så stor besparelse jeg valgte det autoriserede fra. Derudover medfølger der gratis lånebil den dag - ikke en mulighed hos mit nærmeste Seat værksted.
Hvor fandt du den punktliste over ting, som skal laves på en bil ved 60.000 km serviceeftersynet?

Jeg har nemlig en Audi A3, der nu her tæt på sin 3 års føs'da' beder om et serviceeftersyn (sikkert pga. bremsevæsken). Jeg vil derfor gerne have et grundigt og naturligvis prisbilligt tilbud hos dels Audi-forhandlere, men også fx Automester. Dertil skal man jo have en liste over de ting, man ønsker ordnet...

På forhånd mange tak.
Sidste åt gav jeg 3700,00 for 60000 km service på en A3 2,0 TDI hos aut. service partner I Hjørring.
These users thanked the author mobilos for the post:
Ztrejfer

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Senz » 29. apr 2018, 16:18

Hvor fandt du den punktliste over ting, som skal laves på en bil ved 60.000 km serviceeftersynet?

Jeg har nemlig en Audi A3, der nu her tæt på sin 3 års føs'da' beder om et serviceeftersyn (sikkert pga. bremsevæsken). Jeg vil derfor gerne have et grundigt og naturligvis prisbilligt tilbud hos dels Audi-forhandlere, men også fx Automester. Dertil skal man jo have en liste over de ting, man ønsker ordnet...

På forhånd mange tak.
Automester har adgang til hvad bilen skal have lavet. Så du kan spøger dem hvad audi forskriver.
These users thanked the author Senz for the post:
Ztrejfer

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"