Hvad tager du med i de 500 kr? For en mekaniker tjener vel ikke mere end 28-29.000 kr., altså knap 180 i timen..
Du skal lige huske at der er ferie penge. pension osv. vores mekaniker koster ca 400kr. Hvis du kikker på noget af mærke værkstederne ved jeg at en mekaniker får 35.000kr
Jeg oplever også ofte at de u-autoriserede overservicerer eller overfakturer på lønnen. Hvad nytter det at lønnen er den halve når de fakturerer 3 gange så meget tid ? Eller, hvilke penge er sparet hvis den u-autoriserede vælger at skifte tændrør, luftfilter og bremsevæske efter 2 år og 60000km når det først skal skiftes ved 90000km og bremsevæsken efter 3 år?
Så forklare mig. Skal et luftfilter være helt sort og fyldt med blade osv? Nej mener jeg. du kan også køre en anden i tråden som har fået skiftet det før hvor det var total beskidt.. Når vi laver service. så kontrollere vi altid luftfilteret gratis. ( tager ofte ikke mere end 2 min) hvis det er super beskidt så ringer man til kunden og høre hvad de vil. De får også lov til at se det. Så fortæller vi at vw siger at det først skulle skiftet efter 30.000km. Hvor kunden så synes at det er vildt fedt at man laver "service" på bilen som er noget ved! Hvis du har et godt værksted så er der altid nogen som vejleder dig fornuftig! og normalt vil jeg sige at man skifter kun tændrær ved tiden samt brændstoffilter. da man ikke kan se om de er slidt/beskidt.
Du snakker om at u-autoriserede overfakturer på lønnen. Jeg kan ikke se hvordan du kan se det. hvis du får lavet ved vw så har de en kode om hvordan tiden er på at lave de forskellige ting. de kan muligvis slet ingen gang gøre det på den tid. Hvor man på u-autoriserede tager den tid der er bleven brugt. det kan være noget har drillet.
Det er rigtigt at de fleste reklamerer med at de bruger samme serviceskema, men ved du reelt at de gør det, eller er det bare deres påstand ?
Ved du at vw gør det? Det er 100% det samme. normalt får kunden en seddel med hvor man ser hvad et service indebære ved vw. jeg synes det er utroligt at man vælger at starte med at tro at alle lyver.
Den med bremserensen er nærmest religion. Jeg mener at det er unødvendigt ekstraarbejde i langt de fleste tilfælde.
Når du nu fik et sammenligneligt tilbud fra Automester, hvorfor benyttede du det så ikke ved VW og udnyttede deres prisgaranti ?
Min pointe er vel bare at man skal se sig godt for og være rigtig kritisk. Branchen er fuld af mennesker der kan det hele på den halve tid, og bilerne og serviceintervallerne er superkomplicerede og svære at gennemskue.
Selv FDM skriver at det er en rigtig god ide at få renset bremser. Hvis man ikke får dem renset sker det at de begynder at hænge. også slider du dem meget hurtigere ned. samt at de kommer til at bremse skævt.! hvilket kan være farligt! Så at kalde det unødvendigt. synes jeg det viser at du ikke ved hvad du snakker om!
serviceintervallerne er
ikke superkomplicerede. Du ved ikke hvor nemt det er at trykke bilen ind trykke hvad den har kørt. også har du alt. igen taler du om noget som du ikke ved om. Det er lige til og ingen problemer i det overhovedet.!
Jeg ville, til en nyere bil, til hver en tid vægte originale dele højt og bede om det på et u-autoriseret værksted
Hvem laver de originale dele? Det er ihvertfald ikke vw
Et bosch filter er lige så høj kvalitet som et OE og du vil på INGEN måde mærke forskel. Det samme er med at Bosch laver 60% af de dele som sidder i bilerne. foreksempel
Hvis din brændstofpumpe eller dyser går i stykker. Vil du så vælge en VW OE eller en bosch?
Bosch dele er måske 30% billigere
At vælge OE her er spild af penge. da det er 100% det samme. eller ja der står vw på den ene. men sikkert også bosch.
VW laver ikke alle deres egene dele. de køber det af andre som ved hvad de laver.! det. Men jeg vil så også sige at der kan være stor forskel på kvalitet. Hvis man kan købe en bremse skiver der hedder super dragon som koster 100kr og en Brembo koster 450 så er der nok en forskel i kvaliteten