Hvor får i jeres biler serviceret

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Jesper Rasmussen » 7. apr 2018, 10:09

Christian_J skrev:
7. apr 2018, 09:52
Jesper Rasmussen skrev:
7. apr 2018, 09:33
Når du nu fik et sammenligneligt tilbud fra Automester, hvorfor benyttede du det så ikke ved VW og udnyttede deres prisgaranti ?
VW prismatch er ikke noget værd andet end reklamegøjl

Værkstedet skal bruge originale reservedele. Jeg kender ikke nogle automester, autopartner og hvad de ellers hedder der bruger originale dele, de bruger alle oem dele fra ftz eller lign.

Man kan bruge det til at presse VW værkstederne mod hinanden, men da der kun må være 40 km mellem forhandlerne, så kan man ikke få prisen fra et billigt jysk værksted og presse det dyre københavner værksted. Jeg har lige fået to tilbud fra VW KBH og VW Virum på service. De lå 110 kr fra hinanden ud fra et tilbud på næsten 8K..
Det er jo så din holdning, min er en anden.

Men, er det ikke reelt nok at man sammenligner 1:1 og i samme geografiske område.?

Jeg ville, til en nyere bil, til hver en tid vægte originale dele højt og bede om det på et u-autoriseret værksted. Hvis de skal anvende originale dele så falder deres avance og din pris stiger, er prismatch så ikke egentlig et meget godt værktøj til at vise at det autoriserede værksted ikke er (ret meget) dyrere på prisen i den reelle sammenligning ?

Du er jo nødt til at sammenligne æbler og æbler.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af DanielB12 » 7. apr 2018, 10:12

Christian_J skrev:
7. apr 2018, 09:52
Man kan bruge det til at presse VW værkstederne mod hinanden, men da der kun må være 40 km mellem forhandlerne, så kan man ikke få prisen fra et billigt jysk værksted og presse det dyre københavner værksted.
Det kommer an på værkstedet og deres humør tror jeg... VW Tønder ville i hvert fald både matche de tyske steder, samt VW Odense, VW Esbjerg og VW Køge..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Obel » 7. apr 2018, 11:20

Jesper Rasmussen skrev:
Obel skrev:
7. apr 2018, 09:17
Altså f.eks. automester og andre lignende værksteder, kører jo efter det samme serviceskema som VW.

Jeg har lige fået lavet 90.000km service på min Passat ved den lokale automester.
Han havde flere ting på tilbuddet, som VW havde glemt. Til billigere pris.
F.eks. havde VW glemt at bremsevæske skulle skiftes efter 3 år / 90.000km og havde det ikke med i deres tilbud. Samme med brændstofsfilter.
VW gav tilbud på knap 4200.
Jeg fik det lavet til 4000 ved automester inkl. bremsevæske, brændstoffilter, addblue og smøring af bremser, alt sammen ting som VW ikke havde på deres tilbud.
Der findes jo eksempler både for og imod.

Det er rigtigt at de fleste reklamerer med at de bruger samme serviceskema, men ved du reelt at de gør det, eller er det bare deres påstand ?

De eksempler jeg nævner er ikke bare gætværk og grebet ud af den blå luft, men derimod reelle eksempler som jeg er stødt på mange gange i et langt liv i bilbranchen.

Bremsevæsken skiftes første gang efter 3år og derefter hvert 2. år, km standen er underordnet... Nu ved jeg jo ikke hvor gammel din bil er, men skulle bremsevæsken så reelt skiftes ?

Huskede Automester at få de ekstra kontroller med som VW foreskriver efter 90000km ?

Hvordan kan du som (formodentlig) ikke branchekendt og helt almindelig bilejer reelt gennemskue det ?

Den med bremserensen er nærmest religion. Jeg mener at det er unødvendigt ekstraarbejde i langt de fleste tilfælde.

Når du nu fik et sammenligneligt tilbud fra Automester, hvorfor benyttede du det så ikke ved VW og udnyttede deres prisgaranti ?

Min pointe er vel bare at man skal se sig godt for og være rigtig kritisk. Branchen er fuld af mennesker der kan det hele på den halve tid, og bilerne og serviceintervallerne er superkomplicerede og svære at gennemskue.
Bilen er netop 3 år. Det var automester der vidste at der skulle skiftes bremsevæske. Den del havde VW ikke i deres tilbud.

Nu er du sikkert ikke den eneste person som kan gennemskue et serviceskema.
Jeg har set dem begge og de indeholder det samme i dette tilfælde.

Bremserne er ekstra arbejde som jeg selv bad om - det var inkl. i automesters pris men ekstra oven i de 4200 ved VW.

Lad være med at gøre det til raketforskning :-)
Jeg sammenligner æbler med æbler og har sat ind i tingene.
Jeg har desuden større tiltro til mit lokale værksted, hvilket i mine øjne er alt afgørende.

Christian_J
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 29. jun 2017, 23:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Christian_J » 7. apr 2018, 11:21

Jesper Rasmussen skrev:
7. apr 2018, 10:09
Jeg ville, til en nyere bil, til hver en tid vægte originale dele højt og bede om det på et u-autoriseret værksted. Hvis de skal anvende originale dele så falder deres avance og din pris stiger, er prismatch så ikke egentlig et meget godt værktøj til at vise at det autoriserede værksted ikke er (ret meget) dyrere på prisen i den reelle sammenligning ?

Du er jo nødt til at sammenligne æbler og æbler.
Det lyder bare fint i deres reklame at de matcher, men kigger man i betingelserne for prismatch, så vil det i realiteten aldrig ske.

Jeg tror at enhver herinde godt ved, at hvis man kører til uafhængigt værksted, så er det ikke originaldele der bliver brugt, men OE dele. Det er bla. en af grundene til at de er billigere udover billigere timeløn. Det tror jeg bare ikke familien danmark nødvendigvis ved.

Hvis de uafhængige værksteder pludselig får en masse request på service med originale reservedele, så kan de nok hurtigt regne ud at de kommer til at bruge en masse tid på at lave tilbud til folk, bare for at de kan gå til VW for at presse prisen og de så dermed ikke tjener penge, men bruger en masse tid på ingenting.

Så ja, vil man have det billigt, så er det uaut. og OE dele og vil man have det originalt, så kommer man til at betale noget mere.... æbler og pærer
DanielBahn skrev:
7. apr 2018, 10:12
Det kommer an på værkstedet og deres humør tror jeg... VW Tønder ville i hvert fald både matche de tyske steder, samt VW Odense, VW Esbjerg og VW Køge..
Det står bare i betingelserne at der max må være 40 km, ved ikke hvordan det fungere i virkeligheden. Har dog svært med at tro at VW KBH vil matche VW Tønder -men det kunne være man skulle prøve...
Nuværende bil:
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline

Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Jesper Rasmussen » 7. apr 2018, 12:55

Obel skrev:
7. apr 2018, 11:20
Jesper Rasmussen skrev:
Obel skrev:
7. apr 2018, 09:17
Altså f.eks. automester og andre lignende værksteder, kører jo efter det samme serviceskema som VW.

Jeg har lige fået lavet 90.000km service på min Passat ved den lokale automester.
Han havde flere ting på tilbuddet, som VW havde glemt. Til billigere pris.
F.eks. havde VW glemt at bremsevæske skulle skiftes efter 3 år / 90.000km og havde det ikke med i deres tilbud. Samme med brændstofsfilter.
VW gav tilbud på knap 4200.
Jeg fik det lavet til 4000 ved automester inkl. bremsevæske, brændstoffilter, addblue og smøring af bremser, alt sammen ting som VW ikke havde på deres tilbud.
Der findes jo eksempler både for og imod.

Det er rigtigt at de fleste reklamerer med at de bruger samme serviceskema, men ved du reelt at de gør det, eller er det bare deres påstand ?

De eksempler jeg nævner er ikke bare gætværk og grebet ud af den blå luft, men derimod reelle eksempler som jeg er stødt på mange gange i et langt liv i bilbranchen.

Bremsevæsken skiftes første gang efter 3år og derefter hvert 2. år, km standen er underordnet... Nu ved jeg jo ikke hvor gammel din bil er, men skulle bremsevæsken så reelt skiftes ?

Huskede Automester at få de ekstra kontroller med som VW foreskriver efter 90000km ?

Hvordan kan du som (formodentlig) ikke branchekendt og helt almindelig bilejer reelt gennemskue det ?

Den med bremserensen er nærmest religion. Jeg mener at det er unødvendigt ekstraarbejde i langt de fleste tilfælde.

Når du nu fik et sammenligneligt tilbud fra Automester, hvorfor benyttede du det så ikke ved VW og udnyttede deres prisgaranti ?

Min pointe er vel bare at man skal se sig godt for og være rigtig kritisk. Branchen er fuld af mennesker der kan det hele på den halve tid, og bilerne og serviceintervallerne er superkomplicerede og svære at gennemskue.
Bilen er netop 3 år. Det var automester der vidste at der skulle skiftes bremsevæske. Den del havde VW ikke i deres tilbud.

Nu er du sikkert ikke den eneste person som kan gennemskue et serviceskema.
Jeg har set dem begge og de indeholder det samme i dette tilfælde.

Bremserne er ekstra arbejde som jeg selv bad om - det var inkl. i automesters pris men ekstra oven i de 4200 ved VW.

Lad være med at gøre det til raketforskning :-)
Jeg sammenligner æbler med æbler og har sat ind i tingene.
Jeg har desuden større tiltro til mit lokale værksted, hvilket i mine øjne er alt afgørende.
Jeg synes heller ikke jeg før det sværere end det er, men det er bare så vigtigt at man ikke er blind over for de faldgruber der nu engang er.

Det ER svært at gennemskue hvad der skal laves hvornår og hvorfor, også for de autoriserede værksteder. Hvis de autoriserede sommetider har svært ved at gennemskue det så vil jeg mene at det er noget nær umuligt for de frie.

I dit tilfælde vil jeg sige du har valgt rigtigt, det vigtigste er at tilliden er i top. At de hos VW så ikke en gang har formået at finde ud af at bremsevæsken skulle skiftes er simpelthen for ringe.

Jeg kunne stadig godt tænke mig at lave den sammenligning som jeg har tilbudt dig på PB hvis du er frisk og gider, jeg skal nok stå for benarbejdet.

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Jesper Rasmussen » 7. apr 2018, 13:02

Christian_J skrev:
7. apr 2018, 11:21
Jesper Rasmussen skrev:
7. apr 2018, 10:09
Jeg ville, til en nyere bil, til hver en tid vægte originale dele højt og bede om det på et u-autoriseret værksted. Hvis de skal anvende originale dele så falder deres avance og din pris stiger, er prismatch så ikke egentlig et meget godt værktøj til at vise at det autoriserede værksted ikke er (ret meget) dyrere på prisen i den reelle sammenligning ?

Du er jo nødt til at sammenligne æbler og æbler.
Det lyder bare fint i deres reklame at de matcher, men kigger man i betingelserne for prismatch, så vil det i realiteten aldrig ske.

Jeg tror at enhver herinde godt ved, at hvis man kører til uafhængigt værksted, så er det ikke originaldele der bliver brugt, men OE dele. Det er bla. en af grundene til at de er billigere udover billigere timeløn. Det tror jeg bare ikke familien danmark nødvendigvis ved.

Hvis de uafhængige værksteder pludselig får en masse request på service med originale reservedele, så kan de nok hurtigt regne ud at de kommer til at bruge en masse tid på at lave tilbud til folk, bare for at de kan gå til VW for at presse prisen og de så dermed ikke tjener penge, men bruger en masse tid på ingenting.

Så ja, vil man have det billigt, så er det uaut. og OE dele og vil man have det originalt, så kommer man til at betale noget mere.... æbler og pærer
DanielBahn skrev:
7. apr 2018, 10:12
Det kommer an på værkstedet og deres humør tror jeg... VW Tønder ville i hvert fald både matche de tyske steder, samt VW Odense, VW Esbjerg og VW Køge..
Det står bare i betingelserne at der max må være 40 km, ved ikke hvordan det fungere i virkeligheden. Har dog svært med at tro at VW KBH vil matche VW Tønder -men det kunne være man skulle prøve...
Vi kan vel godt blive enige om at oe dele så ikke er originale dele ?

Ergo synes jeg heller ikke der er grundlag for en sammenligning og evt match.

Skulle de u-autoriserede værksteder bruge originale dele og samme tider som de autoriserede, så er jeg sikker på de ikke ville kunne holde timelønnen og derfor heller ikke være interesserede i opgaven.

Det er ikke sikkert vi bliver enige, men det er der ingen der dør af 😎

Oliefyret
Nyt medlem
Indlæg: 175
Tilmeldt: 29. mar 2014, 00:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Oliefyret » 7. apr 2018, 19:26

Christian_J skrev:
7. apr 2018, 09:52
Jesper Rasmussen skrev:
7. apr 2018, 09:33
Når du nu fik et sammenligneligt tilbud fra Automester, hvorfor benyttede du det så ikke ved VW og udnyttede deres prisgaranti ?
VW prismatch er ikke noget værd andet end reklamegøjl

Værkstedet skal bruge originale reservedele. Jeg kender ikke nogle automester, autopartner og hvad de ellers hedder der bruger originale dele, de bruger alle oem dele fra ftz eller lign.

Man kan bruge det til at presse VW værkstederne mod hinanden, men da der kun må være 40 km mellem forhandlerne, så kan man ikke få prisen fra et billigt jysk værksted og presse det dyre københavner værksted. Jeg har lige fået to tilbud fra VW KBH og VW Virum på service. De lå 110 kr fra hinanden ud fra et tilbud på næsten 8K..

Lige præcis.
Deres såkaldte prismatch lyder meget bedre end det rent faktisk er.
Mærkeligt de ikke vil lave prismatch på værksteder som bruger OEM godkendte dele original equipment manifactory som svarer til originale dele selvom de ikke vil være ved det.

Det kan dog bruges til at presse prisen på de autoriserede forhandlere som lige pludselig kan gå 1000kr ned i pris.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Senz » 8. apr 2018, 01:07

Hvad tager du med i de 500 kr? For en mekaniker tjener vel ikke mere end 28-29.000 kr., altså knap 180 i timen..
Du skal lige huske at der er ferie penge. pension osv. vores mekaniker koster ca 400kr. Hvis du kikker på noget af mærke værkstederne ved jeg at en mekaniker får 35.000kr
Jeg oplever også ofte at de u-autoriserede overservicerer eller overfakturer på lønnen. Hvad nytter det at lønnen er den halve når de fakturerer 3 gange så meget tid ? Eller, hvilke penge er sparet hvis den u-autoriserede vælger at skifte tændrør, luftfilter og bremsevæske efter 2 år og 60000km når det først skal skiftes ved 90000km og bremsevæsken efter 3 år?
Så forklare mig. Skal et luftfilter være helt sort og fyldt med blade osv? Nej mener jeg. du kan også køre en anden i tråden som har fået skiftet det før hvor det var total beskidt.. Når vi laver service. så kontrollere vi altid luftfilteret gratis. ( tager ofte ikke mere end 2 min) hvis det er super beskidt så ringer man til kunden og høre hvad de vil. De får også lov til at se det. Så fortæller vi at vw siger at det først skulle skiftet efter 30.000km. Hvor kunden så synes at det er vildt fedt at man laver "service" på bilen som er noget ved! Hvis du har et godt værksted så er der altid nogen som vejleder dig fornuftig! og normalt vil jeg sige at man skifter kun tændrær ved tiden samt brændstoffilter. da man ikke kan se om de er slidt/beskidt.

Du snakker om at u-autoriserede overfakturer på lønnen. Jeg kan ikke se hvordan du kan se det. hvis du får lavet ved vw så har de en kode om hvordan tiden er på at lave de forskellige ting. de kan muligvis slet ingen gang gøre det på den tid. Hvor man på u-autoriserede tager den tid der er bleven brugt. det kan være noget har drillet.

Det er rigtigt at de fleste reklamerer med at de bruger samme serviceskema, men ved du reelt at de gør det, eller er det bare deres påstand ?
Ved du at vw gør det? Det er 100% det samme. normalt får kunden en seddel med hvor man ser hvad et service indebære ved vw. jeg synes det er utroligt at man vælger at starte med at tro at alle lyver. :shock:

Den med bremserensen er nærmest religion. Jeg mener at det er unødvendigt ekstraarbejde i langt de fleste tilfælde.

Når du nu fik et sammenligneligt tilbud fra Automester, hvorfor benyttede du det så ikke ved VW og udnyttede deres prisgaranti ?

Min pointe er vel bare at man skal se sig godt for og være rigtig kritisk. Branchen er fuld af mennesker der kan det hele på den halve tid, og bilerne og serviceintervallerne er superkomplicerede og svære at gennemskue.
Selv FDM skriver at det er en rigtig god ide at få renset bremser. Hvis man ikke får dem renset sker det at de begynder at hænge. også slider du dem meget hurtigere ned. samt at de kommer til at bremse skævt.! hvilket kan være farligt! Så at kalde det unødvendigt. synes jeg det viser at du ikke ved hvad du snakker om!

serviceintervallerne er ikke superkomplicerede. Du ved ikke hvor nemt det er at trykke bilen ind trykke hvad den har kørt. også har du alt. igen taler du om noget som du ikke ved om. Det er lige til og ingen problemer i det overhovedet.!


Jeg ville, til en nyere bil, til hver en tid vægte originale dele højt og bede om det på et u-autoriseret værksted
Hvem laver de originale dele? Det er ihvertfald ikke vw :lol: Et bosch filter er lige så høj kvalitet som et OE og du vil på INGEN måde mærke forskel. Det samme er med at Bosch laver 60% af de dele som sidder i bilerne. foreksempel
Hvis din brændstofpumpe eller dyser går i stykker. Vil du så vælge en VW OE eller en bosch?
Bosch dele er måske 30% billigere
At vælge OE her er spild af penge. da det er 100% det samme. eller ja der står vw på den ene. men sikkert også bosch.
VW laver ikke alle deres egene dele. de køber det af andre som ved hvad de laver.! det. Men jeg vil så også sige at der kan være stor forskel på kvalitet. Hvis man kan købe en bremse skiver der hedder super dragon som koster 100kr og en Brembo koster 450 så er der nok en forskel i kvaliteten :lol:

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Jesper Rasmussen » 8. apr 2018, 07:47

Senz skrev:
8. apr 2018, 01:07
Hvad tager du med i de 500 kr? For en mekaniker tjener vel ikke mere end 28-29.000 kr., altså knap 180 i timen..
Du skal lige huske at der er ferie penge. pension osv. vores mekaniker koster ca 400kr. Hvis du kikker på noget af mærke værkstederne ved jeg at en mekaniker får 35.000kr
Jeg oplever også ofte at de u-autoriserede overservicerer eller overfakturer på lønnen. Hvad nytter det at lønnen er den halve når de fakturerer 3 gange så meget tid ? Eller, hvilke penge er sparet hvis den u-autoriserede vælger at skifte tændrør, luftfilter og bremsevæske efter 2 år og 60000km når det først skal skiftes ved 90000km og bremsevæsken efter 3 år?
Så forklare mig. Skal et luftfilter være helt sort og fyldt med blade osv? Nej mener jeg. du kan også køre en anden i tråden som har fået skiftet det før hvor det var total beskidt.. Når vi laver service. så kontrollere vi altid luftfilteret gratis. ( tager ofte ikke mere end 2 min) hvis det er super beskidt så ringer man til kunden og høre hvad de vil. De får også lov til at se det. Så fortæller vi at vw siger at det først skulle skiftet efter 30.000km. Hvor kunden så synes at det er vildt fedt at man laver "service" på bilen som er noget ved! Hvis du har et godt værksted så er der altid nogen som vejleder dig fornuftig! og normalt vil jeg sige at man skifter kun tændrær ved tiden samt brændstoffilter. da man ikke kan se om de er slidt/beskidt.

Du snakker om at u-autoriserede overfakturer på lønnen. Jeg kan ikke se hvordan du kan se det. hvis du får lavet ved vw så har de en kode om hvordan tiden er på at lave de forskellige ting. de kan muligvis slet ingen gang gøre det på den tid. Hvor man på u-autoriserede tager den tid der er bleven brugt. det kan være noget har drillet.

Det er rigtigt at de fleste reklamerer med at de bruger samme serviceskema, men ved du reelt at de gør det, eller er det bare deres påstand ?
Ved du at vw gør det? Det er 100% det samme. normalt får kunden en seddel med hvor man ser hvad et service indebære ved vw. jeg synes det er utroligt at man vælger at starte med at tro at alle lyver. :shock:

Den med bremserensen er nærmest religion. Jeg mener at det er unødvendigt ekstraarbejde i langt de fleste tilfælde.

Når du nu fik et sammenligneligt tilbud fra Automester, hvorfor benyttede du det så ikke ved VW og udnyttede deres prisgaranti ?

Min pointe er vel bare at man skal se sig godt for og være rigtig kritisk. Branchen er fuld af mennesker der kan det hele på den halve tid, og bilerne og serviceintervallerne er superkomplicerede og svære at gennemskue.
Selv FDM skriver at det er en rigtig god ide at få renset bremser. Hvis man ikke får dem renset sker det at de begynder at hænge. også slider du dem meget hurtigere ned. samt at de kommer til at bremse skævt.! hvilket kan være farligt! Så at kalde det unødvendigt. synes jeg det viser at du ikke ved hvad du snakker om!

serviceintervallerne er ikke superkomplicerede. Du ved ikke hvor nemt det er at trykke bilen ind trykke hvad den har kørt. også har du alt. igen taler du om noget som du ikke ved om. Det er lige til og ingen problemer i det overhovedet.!


Jeg ville, til en nyere bil, til hver en tid vægte originale dele højt og bede om det på et u-autoriseret værksted
Hvem laver de originale dele? Det er ihvertfald ikke vw :lol: Et bosch filter er lige så høj kvalitet som et OE og du vil på INGEN måde mærke forskel. Det samme er med at Bosch laver 60% af de dele som sidder i bilerne. foreksempel
Hvis din brændstofpumpe eller dyser går i stykker. Vil du så vælge en VW OE eller en bosch?
Bosch dele er måske 30% billigere
At vælge OE her er spild af penge. da det er 100% det samme. eller ja der står vw på den ene. men sikkert også bosch.
VW laver ikke alle deres egene dele. de køber det af andre som ved hvad de laver.! det. Men jeg vil så også sige at der kan være stor forskel på kvalitet. Hvis man kan købe en bremse skiver der hedder super dragon som koster 100kr og en Brembo koster 450 så er der nok en forskel i kvaliteten :lol:
Hej med dig, og velkommen til debatten.

Skal vi ikke lige starte med at enes om at skrive nogenlunde pænt til hinanden.

Du føler dig tydeligvis provokeret af mine holdninger, men du er nødt til acceptere at jeg ikke nødvendigvis mener det samme som dig.

Nej, jeg kan ikke være sikker på at VW (eller andre autoriserede) bruger det rigtige serviceskema hver gang, men jeg mener der er større sandsynlighed for at de rammer rigtigt. De autoriserede koncentrerer sig kun om et enkelt mærke.

Overfakturering sker... Så sent som forleden havde jeg en bil på u-autoriseret værksted (VW Passat) til 60000km service. Her blev faktureret 4 timer, VW foreskriver 1.9. Herudover havde de skiftet luftilter (pudsigt nok når man tænker på din oplevelse med luftfilteret før 😎), angiveligt fordi det var meget beskidt, og bremserne trængte også til en rens så det var også sket.

Jeg siger ikke at luftfilteret og bremserne ikke trængte, men nu har jeg arbejdet ved VW og Audi i mange år og her har vi altså aldrig skiftet et luftfilter før tid og heller ikke haft problemer med det. Min påstand er at hvis producenten foreskriver at det kan køre 90000km, så kan det også det. Vw og Audi foreskriver kun tidligere skift ved ‘svære driftbetingelser’ og kørsel i støvede lande.

Mht tiden, vil du så ikke være sød at forklare mig hvori min økonomiske besparelse ligger ved at anvende et u-autoriseret værksted når de (i dette tilfælde) fakturerer den dobbelte tid ?

Den med bremserne er jeg heller ikke enig med dig i, igen er min erfaring at de ikke holder længere eller virker bedre af at blive renset.

Med hensyn til servicesedlen så er jeg ikke enig i at det er så simpelt endda. Der er utroligt mange forbehold og ting man skal være opmærksom på ved de enkelte modeller og som jeg skriver kan det være svært at gennemskue.

Som forbruger er det en jungle og hvis du læser mine indlæg igennem vil du også se at min pointe ikke er at nogen snyder bevidst men at man som forbruger skal se sig godt for og sætte sig ind i tingene. Har man et værksted man stoler på skal man følge sin mavefornemmelse, 500kr er billigt for at få ro i maven 😎

Med hensyn til delene så er jeg udemærket klar over at VW ikke laver egne dele. Men derfor ville jeg fortsat vælge originale, det har jeg det bedst med. Du kan kalde mig naiv, men jeg har det godt med at bilens mærke står på kassen.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af HansH » 8. apr 2018, 08:32

Dejligt med en engageret debat.
Men brug lige quotes med omtanke.
Der er ingen grund til at quote 200 linjers tekst, hvis man i virkeligheden blot ønsker at rette sin kommentar til en bestemt bruger.
Tak.
These users thanked the author HansH for the post:
Jesper Rasmussen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Sgh2008ejs » 8. apr 2018, 09:37

Mange forskellige holdninger! :lol:
Jeg er egentlig rimelig loyal til de autoriserede. Min tidligere Mii var kun på autoriseret og Leon´en har indtil nu også kun været det. Prisen har ikke været markant dyrere på autoriseret end på et frit værksted, derfor har jeg valgt det pga. kulance og mobilitetsservice samt en overbevisning om det så er gjort ordentligt.

Jeg har dog lige bestilt 60k service på et uautoriseret værksted. Prisforskellen var simpelthen for stor. Sendte en liste med punkter der skulle ordnes rundt til forskellige værksteder, samt hentede priser fra 2x Seat autoriseret. Værkstedet jeg har valgt (som jeg har tidligere erfaring med også på ældre biler) kan lave en pris næsten 40% under det autoriserede værksted, med OE dele. Forskellen ligger i timeløn og i særdeleshed også prisen på hhv. Bosch tændrør vs originale og olieprisen. 40% er en så stor besparelse jeg valgte det autoriserede fra. Derudover medfølger der gratis lånebil den dag - ikke en mulighed hos mit nærmeste Seat værksted.
Med til historien følger også en dårlig oplevelse med pågældende værksted under en reklamationssag.

Det er en afvejning af pris kontra kvalitet af arbejdet og dele. Jeg tror ikke på der er forskele på delene, og på et alm service tænker jeg også forskellen på selve arbejdet udført er minimalt ;)
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

Brugeravatar
knuden
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 11. jun 2015, 13:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af knuden » 8. apr 2018, 15:37

Vil høre om nogle har erfaring med Skorstensgaard, da de lige har åbnet en afd. i Hobro

AzimHaso
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27. mar 2018, 10:55
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af AzimHaso » 9. apr 2018, 02:29

Agip olie er det godt drenge. ? 5w30

Ville i evt anbefale det ?






Sent from my iPhone using Tapatalk

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af erlingvj » 9. apr 2018, 02:55

OEM dele er IKKE nødvendigvis i samme kvalitet som originale dele.
Bosch laver fx H7-pærer og er OEM men leverer ikke H7-pærer til VAG. Der gør Osram og Philips derimod. I diverse tests af pærer er Bosch's pærer i den "tunge ende" og ikke på niveau med Philips og Osram.
Bosch, Philips og Osram laver ligeledes pærer i mange forskellige kvaliteter, så en Philips H7 er ikke lig en Philips H7.
Dækkene på min Audi er mærket med "AO" og er fremstillet specielt til Audi med de specifikationer som Audi har sat op og leveres IKKE til andre fabrikanter.
Dem der skriver at OEM-dele er 100% som de originale ved ikke hvad begrebet dækker og ved ikke hvad de taler om.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Ztrejfer » 9. apr 2018, 06:07

Interessant. Kunne du fortælle lidt mere om dine AO-dæk - fx mærke, forhandler og evt. tests? På forhånd tak.
Audi A3

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af mobilos » 9. apr 2018, 07:41

På daekonline.dk kan du bestille dæk som er mærket til netop din bil, f. ex. Audi, eller Merc og lign. Hvilke indflydelse har der på køreegenskaber kontra de same type dæk uden bilmærke specifikke henvisninger, ved jeg ikke. Jeg har heller aldrig læst om nogle test der blev udført med de to forskellige typer dæk.
Jeg har oplevet flere gange hvor især bagbremser begyndte at hænge, fordi de ikke var vedligehold dvs. renset. Bilen bremsede konstant, og resultaten var at hele hjulet var brændvarm og lugtede af brændt gummi. Skiver og klodser skulle efterfølgene skiftes, selv om de var ikke slidt. Det er forskelligt fra bilmærke til bilmærke. Vag er ikke den værste hvad det angår, men jeg får renset bremser ved hver 60000 km.
These users thanked the author mobilos for the post:
Ztrejfer

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af majland » 9. apr 2018, 13:11

En anden ting - er at der ikke er en servicebog at få stempler i mere ...

Det er ihvertfald ikke tilfældet for vores citigo. Værkstedet da lavede service sagde at de have et abb der gav dem adgang til at skrive service på bilen. Så kan jeg vel også antage at de den vej kan trække det rigtige service skema ud til bilen ...

Men hvis den engang skal sælges privat har jeg ingen stempler at vise frem (men en stak faktura'er)

/A
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Senz » 9. apr 2018, 18:05

Dem der skriver at OEM-dele er 100% som de originale ved ikke hvad begrebet dækker og ved ikke hvad de taler om.
SÅ du mene når ATE laver bremseskiver til vw så er det ikke det samme som de andre ATE.?

Jeg har oplevet flere gange hvor især bagbremser begyndte at hænge, fordi de ikke var vedligehold dvs. renset. Bilen bremsede konstant, og resultaten var at hele hjulet var brændvarm og lugtede af brændt gummi. Skiver og klodser skulle efterfølgene skiftes, selv om de var ikke slidt. Det er forskelligt fra bilmærke til bilmærke. Vag er ikke den værste hvad det angår, men jeg får renset bremser ved hver 60000 km.
Vi havde en skoda fabia inde i dag. Hans skiver og klodser have gået 170.000km hvor der ca var 20.000km tilbage. Han har også fået renset dem, så de ikke kom til at sidde fast.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Nicklossi » 9. apr 2018, 21:57

knuden skrev:
8. apr 2018, 15:37
Vil høre om nogle har erfaring med Skorstensgaard, da de lige har åbnet en afd. i Hobro
Jeg har RIGTIG god erfaring med dem, dog den "gamle" afdeling i Odense :)

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 250 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Passatg 3c » 10. apr 2018, 05:53

knuden skrev:Vil høre om nogle har erfaring med Skorstensgaard, da de lige har åbnet en afd. i Hobro
Jeg har super erfaring med afdelingen i Kolding.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Jesper Rasmussen » 10. apr 2018, 06:08

Senz skrev:
9. apr 2018, 18:05
Dem der skriver at OEM-dele er 100% som de originale ved ikke hvad begrebet dækker og ved ikke hvad de taler om.
SÅ du mene når ATE laver bremseskiver til vw så er det ikke det samme som de andre ATE.?

Jeg har oplevet flere gange hvor især bagbremser begyndte at hænge, fordi de ikke var vedligehold dvs. renset. Bilen bremsede konstant, og resultaten var at hele hjulet var brændvarm og lugtede af brændt gummi. Skiver og klodser skulle efterfølgene skiftes, selv om de var ikke slidt. Det er forskelligt fra bilmærke til bilmærke. Vag er ikke den værste hvad det angår, men jeg får renset bremser ved hver 60000 km.
Vi havde en skoda fabia inde i dag. Hans skiver og klodser have gået 170.000km hvor der ca var 20.000km tilbage. Han har også fået renset dem, så de ikke kom til at sidde fast.
Det har jeg også oplevet.

Jeg hr også set biler der har kørt 200000+ på bremserne uden rens og jeg har set de samme modeller køre 60000 og bremserne være Enter slidt ned eller rustet.

Min pointe er at det mere er kørestil der har indflydelse på bremsernes levetid.

I de enkelte tilfælde må det være op til en dygtig servicetekniker at vurdere om bremserne hænger eller om de hyler og skriger for så må der jo være grundlag for at kigge nærmere på dem.

Hvis ikke de hverken hænger eller hyler så bruger jeg hellere pengene på rødvin.

Brugeravatar
knuden
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 11. jun 2015, 13:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af knuden » 10. apr 2018, 08:09

Passatg 3c skrev:
knuden skrev:Vil høre om nogle har erfaring med Skorstensgaard, da de lige har åbnet en afd. i Hobro
Jeg har super erfaring med afdelingen i Kolding.
Ok har i nogle priser?


Sendt fra min D6603 med Tapatalk


Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Korreborg » 10. apr 2018, 08:19

Saenz skrev: SÅ du mene når ATE laver bremseskiver til vw så er det ikke det samme som de andre ATE.?

OEM betyder bare at de lever til en fabrik. Altså leverer et firma en bolt til VW, så er de OEM.

En VW er ikke bare en VW. Der er fra UP til Phaeton. Det samme er det jo med kvaliteten på en vare fra samme fabrikant.
Jeg siger ikke at det nødvendigvis er dårligt ved en uautoriseret. Bare at det ikke nødvendigvis er det samme, bare fordi de skriver OEM.
Har selv fået skiftet bremser et lille og billigt sted Billede
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af erlingvj » 10. apr 2018, 15:56

Ztrejfer skrev:
9. apr 2018, 06:07
Interessant. Kunne du fortælle lidt mere om dine AO-dæk - fx mærke, forhandler og evt. tests? På forhånd tak.
Sjovt nok betyder "stjerne" BMW og ikke Mercedes-Benz :roll:

Ingeniører ved bilfabrikker og dækfabrikanter arbejder sammen tidligt i designprocessen for at skabe et dæk, som er specielt konstrueret til en givet bil. Det sikrer, at dækket opfylder de kriterier til ydeevne, som bilfabrikken ønsker.
Køber man dæk der er mærket "AO" til sin Audi er man sikre på at de "passer" til bilen - fx hjulgeometrien. Dermed er faren for "savtakker" og andre dårligdomme mindre.

Porsche har et endnu mere "avanceret" system til mærkning af dæk der går fra N0 til N6:
https://www.porsche.com/germany/accesso ... /n-marked/
Vedhæftede filer
www.jpg
www.jpg (36.41 KiB) Vist 1345 gange
These users thanked the author erlingvj for the post (total 2):
ZtrejferDanielB12

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af erlingvj » 11. apr 2018, 04:09

Som en anden skrev kan man købe "A0" mærkede dæk på daekonline.dk. Merprisen er ofte 0 DKK. I det viste tilfælde var dækket med "A0" mærkning 1 DKK billigere.
Vedhæftede filer
wp_ss_20180411_0002.png
wp_ss_20180411_0002.png (58.79 KiB) Vist 1277 gange
These users thanked the author erlingvj for the post (total 2):
Passatg 3cZtrejfer

Brugeravatar
Bandit
Nyt medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 23. feb 2009, 11:59
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Bandit » 11. apr 2018, 08:12

For mit vedkommende bliver bilerne serviceret et sted som jeg har tillid til.
Tidligere brugte jeg altid autoriseret, men da jeg købte en lupo 3l blev det ændret og de første mange år blev den kørt til først Randers og senere Odense.
Da jeg havde min V70 blev den kørt på en lokalt automester, der havde ry for at brænde for Volvo. Min 3l var også en tur der forbi, men det var ikke der værkstedets force var ;)
Min T5 bliver kørt til et Teknicar værksted i Give, da han har et godt ry. Han får også lov at klare min 3l, da han selv har haft en og ved hvordan de kan opføre sig mærkeligt.
Ingen af ovenstående biler har været dækket af fabriksgaranti i min ejertid.

Vælg et værksted du har tillid til og som har et godt ry. Så sover du bedre om natten :D

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Senz » 14. apr 2018, 14:41

Overfakturering sker... Så sent som forleden havde jeg en bil på u-autoriseret værksted (VW Passat) til 60000km service. Her blev faktureret 4 timer, VW foreskriver 1.9. Herudover havde de skiftet luftilter (pudsigt nok når man tænker på din oplevelse med luftfilteret før 😎), angiveligt fordi det var meget beskidt, og bremserne trængte også til en rens så det var også sket.

Jeg siger ikke at luftfilteret og bremserne ikke trængte, men nu har jeg arbejdet ved VW og Audi i mange år og her har vi altså aldrig skiftet et luftfilter før tid og heller ikke haft problemer med det. Min påstand er at hvis producenten foreskriver at det kan køre 90000km, så kan det også det. Vw og Audi foreskriver kun tidligere skift ved ‘svære driftbetingelser’ og kørsel i støvede lande.

Mht tiden, vil du så ikke være sød at forklare mig hvori min økonomiske besparelse ligger ved at anvende et u-autoriseret værksted når de (i dette tilfælde) fakturerer den dobbelte tid ?

Den med bremserne er jeg heller ikke enig med dig i, igen er min erfaring at de ikke holder længere eller virker bedre af at blive renset.

Med hensyn til servicesedlen så er jeg ikke enig i at det er så simpelt endda. Der er utroligt mange forbehold og ting man skal være opmærksom på ved de enkelte modeller og som jeg skriver kan det være svært at gennemskue.


Med hensyn til delene så er jeg udemærket klar over at VW ikke laver egne dele. Men derfor ville jeg fortsat vælge originale, det har jeg det bedst med. Du kan kalde mig naiv, men jeg har det godt med at bilens mærke står på kassen.
Nu Ved jeg at de steder jeg har været. og alle de steder jeg kender. Der ringer man hvis der er noget mere der skal laves. Det vil siges at hvis de har kikket til dit filter og vurderet at det burde skiftet samt at dine bremser renset. så vil man ofte ringe og fortælle det. At du har fået lavet service et sted hvor du ikke føler at de har styr på tingene. behøver ikke at bevise at ALLE Overfakturer. Men at vw vælger at skrive nogen tider på hvor langtid det tager betyder ikke at det kan gøre på den tid. En anden ting er at vw har meget højer timepriser og det som tæller lige meget hvordan du vender det er bundprisen! timepris er total ligegyldig! det er også lige meget om du får 40%! bundprisen er den som er vigtig. Nu ved jeg heller ikke hvad du har givet det kunne du jo skrive. så kunne man jo vurdere om du er bleven snyd eller om du har fået en rigtig god pris. Du siger så at jeg skal prøve at forklare dig hvorfor du er bleven fakturerer den dobbelte tid.
har du ikke fået renset bremser samt skiftet luftfilter.?? Jeg kan ikke se det svære i at forstå at det tager tid.
Du kan også se andre her inde som faktisk har fået lavet meget mere og stadig er billiger end det tilbud som de havde fået ved vw.

At du har arbejdet ved vw og audi. Ja det viser måske at du er meget farvet. Så jeg kan enlig ikke forstå at du overhovedet vælger noget andet sted at få lavet bil hvis du mener at de er de eneste der kan finde ud af at lave din bil.?

I bund og grund er der INTET interval på hvor langtid dele kan køre. Det kan være meget forskellig. som et luftfilter. Hvis du nu køre ude ved en mark mens der bliver høstet. og den suger masser af hø ind. samt støv og skidt. Det er fint at de skriver 90.000km for et luftfilter. Men alle! ved at når et luftfilter er helt sort så burde det skiftes. Ja du kan godt men det "kan" give flere problemer.. Og ja selvfølge forskriver vw audi at hvis der er ‘svære driftbetingelser’ så skal det skiftes før. Men du ved kun det ved at kikke på det.

Dette er taget fra en anden side.
"Kun få mennesker er klar over hvor stor betydning et luftfilter, har for bilens drift og økonomi. Motorens ydeevne afhænger af en fin brændstof-luft-blanding, som gør din motor mere effektivt. I værste tilfælde kan et snavset luftfilter forårsage en forkert brændstofblanding, der kan kvæle eller ødelægge din motor.

Et snavset luftfilter reducerer luftindtaget, reducerer motorens effekt og øger brændstofforbruget. Derfor er det er vigtigt at du kontrollere luftfiltret med jævne mellemrum. Eksperter anbefaler at du skal udskifte dit luftfilter for hver 20.000 km eller en gang om året.

Luftfiltret på din bil forhindre støv og luftbårne forurening i at finde deres vej ind til motorens cylindre, hvor partiklerne kan blande sig med smøreolien. Dette vil medføre slitage af cylindre, stempler og lejer og kan forårsage permanent skade

Ang med bremser må du jo sige hvad du vil. Men hvis man renser og smør bremser så så holder det bedre. for mig at høre har du aldrig rodet med biler. Men man kan nemt opleve at glider kommer til at sætte fast også bliver en bremseklods hurtig slidt ned. Det sker også at når ens bil skal til syn at den bremser skævt. så man kan ikke altid undgå at få renset bremser.

Ingen problemer med service seddel her kan jeg bare sige. :)


ja jeg vil kalde dig meget naiv. :) alt det du fortæller viser at du er meget naiv omkring alt med biler. Jeg har også kendt mange fra autoriseret værksteder. og de fortæller også hvordan man enlig "sviner" andre til fordi man ikke mener det er rigtig. Men at man i bund og grund godt ved at det ikke er rigtig. ;)

Jeg håber jeg besvaret dine spørgsmål, og få nu bare lavet alt ved autoriseret. fordi så negativ som du er omkring u-autoriseret værksteder så er det jo ikke værd at leve hvis du benytter dem.. :) god weekend

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Jesper Rasmussen » 14. apr 2018, 16:12

Hold da op 😎

Jeg synes det er tid til at lægge låg på vores diskussion her.

Dog vil jeg lige understrege at jeg bestemt har stor respekt for u-autoriserede værksteder. Der er mange derude som gør et godt job.

Ja jeg har været ved VW og Audi både som mekaniker og som servicerådgiver i mange år efterhånden. Derfor er jeg muligvis farvet, men jeg tror faktisk ikke på at det smitter af på min holdning, det har nok i virkeligheden gjort mit syn på tingene mere nuanceret.

I dag arbejder jeg i et stort leasingselskab og sammen med mine kollegaer holder jeg en flåde på godt 30000 biler, af alle slags, kørende.

Vi bruger både autoriserede og frie værksteder, og da det, blandt andet, er mit job at tjekke fakturaer mv. så vil jeg mene at jeg bestemt har fingeren på pulsen og et fornuftigt grundlag for at udtale mig som jeg gør.

Mit mål er på ingen måder at frikende de autoriserede værksteder, blot at fortælle at verden måske ikke er helt så sort / hvid som det bliver fremstillet her.

Jeg vil dog stadig påstå og tro på at hvis et hold af ingeniører vurderer at et luftfilter kan holde til at køre 90000km, så kan det også det, uagtet om alle så tilsyneladende ved at hvis det er sort så skal det skiftes.

Sort er vel ikke tilstoppet nødvendigvis ?

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Frederik » 14. apr 2018, 18:58

3 år gammel Golf 7 skal have sit årlige 30k km service og skiftet til sommerdæk.

VW Hillerøds tilbud:

Udvidet serviceeftersyn
Serviceeftersyn med olieskift (fleksibel) Ekstraarbejde: bremsevæske skift Ekstraarbejde: pollenfilter
Hjul samlet og mont. (Skift til sommerdæk)
ADDITIV B.
Diverse materiale forbrug
Miljøomkostning

6.313,11 kr (uden lånebil)

Autobutler var 2 timer om at få et identisk tilbud fra et højt rost Bosch værksted som følger VWs eget skema.

3400 (inkl lånebil)

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvor får i jeres biler serviceret

Indlæg af Jesper Rasmussen » 14. apr 2018, 19:34

Frederik skrev:
14. apr 2018, 18:58
3 år gammel Golf 7 skal have sit årlige 30k km service og skiftet til sommerdæk.

VW Hillerøds tilbud:

Udvidet serviceeftersyn
Serviceeftersyn med olieskift (fleksibel) Ekstraarbejde: bremsevæske skift Ekstraarbejde: pollenfilter
Hjul samlet og mont. (Skift til sommerdæk)
ADDITIV B.
Diverse materiale forbrug
Miljøomkostning

6.313,11 kr (uden lånebil)

Autobutler var 2 timer om at få et identisk tilbud fra et højt rost Bosch værksted som følger VWs eget skema.

3400 (inkl lånebil)
Ja her er der umiddelbart ikke meget at tænke over 😎

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"