God Pendlerbil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 16. apr 2018, 20:02

Hep,

Ny herinde.

Jeg har pt. en Hyundai i10, som jeg pendler fra Midt/Østjylland til Aarhus hver dag - godt 100km om dagen. Jeg har gjort det i et år nu, og kan simpelthen ikke klare det mere - jeg skal have noget med comfort, og når jeg bruger så meget tid på motorvejen, skal jeg have noget ordentligt.

Så spørgsmålet er, what to do? Jeg ved absolut ingenting om biler, men har stadig lavet en del research.

Jeg kommer til at køre 25.000 km. om året cirka.

- Leasing vs. Køb?
- Ny vs. Brugt? Jeg har en dårlig oplevelse med brugt ift. i10'eren.
- Benzin vs. Diesel?

Min situation på hjemmefronten kan godt ændre sig om 1 års tid, så der skal være lidt plads til noget familie-halløj også.

Budget: Fisk, men omkring de 300.000 kr. max?

Jeg er blevet forelsket i BMW 118d m sport til kampagneprisen 299,999 - spørgsmålet er bare om jeg skal slå til.

Vi har prøvetkørt en Audi A3, som det eneste, hvilket er i samme klasse, som var en super lækker oplevelse. Ellers har en Golf også været i tankerne som det allerførste, men hvis jeg skulle have noget ordentligt der, så er vi alligevel oppe i de 265k-ish (comfortline), så hvorfor ikke give det sidste for BMW'en?

Alle råd og al det hjælp jeg kan få, modtages med kyshånd tak.

- N

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af EsbenJ » 16. apr 2018, 20:16

Nzinho skrev:Hep,

Ny herinde.

Jeg har pt. en Hyundai i10, som jeg pendler fra Midt/Østjylland til Aarhus hver dag - godt 100km om dagen. Jeg har gjort det i et år nu, og kan simpelthen ikke klare det mere - jeg skal have noget med comfort, og når jeg bruger så meget tid på motorvejen, skal jeg have noget ordentligt.

Så spørgsmålet er, what to do? Jeg ved absolut ingenting om biler, men har stadig lavet en del research.

Jeg kommer til at køre 25.000 km. om året cirka.

- Leasing vs. Køb?
- Ny vs. Brugt? Jeg har en dårlig oplevelse med brugt ift. i10'eren.
- Benzin vs. Diesel?

Min situation på hjemmefronten kan godt ændre sig om 1 års tid, så der skal være lidt plads til noget familie-halløj også.

Budget: Fisk, men omkring de 300.000 kr. max?

Jeg er blevet forelsket i BMW 118d m sport til kampagneprisen 299,999 - spørgsmålet er bare om jeg skal slå til.

Vi har prøvetkørt en Audi A3, som det eneste, hvilket er i samme klasse, som var en super lækker oplevelse. Ellers har en Golf også været i tankerne som det allerførste, men hvis jeg skulle have noget ordentligt der, så er vi alligevel oppe i de 265k-ish (comfortline), så hvorfor ikke give det sidste for BMW'en?

Alle råd og al det hjælp jeg kan få, modtages med kyshånd tak.

- N
Jeg har lige købt en Volvo V40 fra 2015 og den er i samme størrelse som Golf, A3, og BMW 1xx, så det var måske en ide at prøve den. Jeg pendler 35000 årligt men har endnu kun kørt ca 1000 i denne her - det lover dog godt. Deres Volvo On Call app er genial.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af erlingvj » 17. apr 2018, 02:59

Hvis det er komfort du søger er en 1-serie med 18" og hård undervogn et rigtig dårligt valg. Tilmed er en 118d ret støjende i forhold til en TSI fra VAG.
Køb en Golf eller A3 på 16" (i en version med uafhængig bagaksel - min. 125 HK) med TSI.
Mit valg ville være en Golf Comfortline 1.5 TSI 130 HK. Den mest komfortable og støjsvage i klassen og med et lavt forbrug.
These users thanked the author erlingvj for the post (total 2):
jansomNzinho

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 17. apr 2018, 06:59

erlingvj skrev:
17. apr 2018, 02:59
Hvis det er komfort du søger er en 1-serie med 18" og hård undervogn et rigtig dårligt valg. Tilmed er en 118d ret støjende i forhold til en TSI fra VAG.
Køb en Golf eller A3 på 16" (i en version med uafhængig bagaksel - min. 125 HK) med TSI.
Mit valg ville være en Golf Comfortline 1.5 TSI 130 HK. Den mest komfortable og støjsvage i klassen og med et lavt forbrug.
Tak for super brugbart svar - Golf var også den første jeg kiggede på + vi prøvede min kærestes' brors Golf, super var en god køreoplevelse.

På den anden side er BMW drømmebilen, og hvis jeg skal have sådan en lidt luksus klasse bil, skal det nok være nu - inden der kommer for meget familie osv :)

Ikke Diesel fremfor Benzin når man tænker på jeg kører +25.000 km pr. år?
Senest rettet af Nzinho 17. apr 2018, 07:10, rettet i alt 1 gang.

Boesgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 28. okt 2017, 19:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Boesgaard » 17. apr 2018, 07:07

Som en anden nævner, vil jeg også klart anbefale en Volvo V40. Det er nok det bedste i den prisklasse, især i diesel.
Har prøvet dem alle, og man får virkelig meget komfort i en V40!
Vi har både haft to store autostole og kæmpe barnevogn (Odder) i V40’eren.
Jeg har dog fået meget kortere til arbejde, så nu har jeg en golf benzin i stedet.
PS. jeg savner volvo’ens lækkerhed og komfort, men er nu også glad for Golfen.

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Passatg 3c » 17. apr 2018, 07:09

Der er nu ikke meget luksus over en BMW 1'er, så langt hellere en lettere brugt 320d'er, men hvis du allerede tænker familie, så vil alle mindre biler være penge ud af vinduet, du "skal" alligevel skifte, når der kommer barnevogn.
These users thanked the author Passatg 3c for the post:
BrianDS
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 17. apr 2018, 07:18

Passatg 3c skrev:
17. apr 2018, 07:09
Der er nu ikke meget luksus over en BMW 1'er, så langt hellere en lettere brugt 320d'er, men hvis du allerede tænker familie, så vil alle mindre biler være penge ud af vinduet, du "skal" alligevel skifte, når der kommer barnevogn.
Hvad ville du anbefale så?

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af mobilos » 17. apr 2018, 07:19

erlingvj skrev:
17. apr 2018, 02:59
Hvis det er komfort du søger er en 1-serie med 18" og hård undervogn et rigtig dårligt valg. Tilmed er en 118d ret støjende i forhold til en TSI fra VAG.
Køb en Golf eller A3 på 16" (i en version med uafhængig bagaksel - min. 125 HK) med TSI.
Mit valg ville være en Golf Comfortline 1.5 TSI 130 HK. Den mest komfortable og støjsvage i klassen og med et lavt forbrug.
Jeg har haft den same oplevelse med BMW 118. Støjende motor, urolig styretøj, som dog kan gøres roligere og bedre mod en sum af 4500,00 dkk ifølge forhandleren. For mig var det direkte dårlig designet styretøj. Jeg ville ikke betale 4500,00 kr til at udbedre det. Tidligemed, var bagsæder kun til småbørn. Så, jeg var hurtig klar over at den bliver ikke min næste bil.
Hvis du kører så meget om året. så er en A3 TDi værd at overveje, fordi den er kun 1500,00 kr dyrere end end en 1,5 TSi med det same udstyrspakke. Til gengæld brummer den noget mere end benzin motor.

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af hodel » 17. apr 2018, 07:26

Ud fra din situation havde jeg helt klart leaset Polo/Golf alt efter hvor meget komfort du er til, så du kan komme ud af det efter 1 års tid uden at skulle tænke på gensalgsværdi. Det store problem ved leasing er dog at finde en bil der kan leveres uden du skal vente flere halve og hele år.

Alternativt køb en lagerbil??

Jeg kører selv tættere på de 30.000 end de 25.000 om året, og jeg kører benzin, vælg det du selv helst vil køre :)
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 17. apr 2018, 07:46

mobilos skrev:
17. apr 2018, 07:19
Jeg har haft den same oplevelse med BMW 118. Støjende motor, urolig styretøj, som dog kan gøres roligere og bedre mod en sum af 4500,00 dkk ifølge forhandleren. For mig var det direkte dårlig designet styretøj. Jeg ville ikke betale 4500,00 kr til at udbedre det. Tidligemed, var bagsæder kun til småbørn. Så, jeg var hurtig klar over at den bliver ikke min næste bil.
Hvis du kører så meget om året. så er en A3 TDi værd at overveje, fordi den er kun 1500,00 kr dyrere end end en 1,5 TSi med det same udstyrspakke. Til gengæld brummer den noget mere end benzin motor.
Takker for svar. A3 TDI var præcis hvad vi prøvekørte, rigtig god oplevelse - en wow-oplevelse, når man kommer fra en Hyundai i10 :D

Ville folk købe nyt/brugt?

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 17. apr 2018, 07:47

hodel skrev:
17. apr 2018, 07:26
Ud fra din situation havde jeg helt klart leaset Polo/Golf alt efter hvor meget komfort du er til, så du kan komme ud af det efter 1 års tid uden at skulle tænke på gensalgsværdi. Det store problem ved leasing er dog at finde en bil der kan leveres uden du skal vente flere halve og hele år.

Alternativt køb en lagerbil??

Jeg kører selv tættere på de 30.000 end de 25.000 om året, og jeg kører benzin, vælg det du selv helst vil køre :)
Leasing er også på tale - virkelig. Da jeg så efter et år kan tage stilling til noget andet, hvor min situation er blevet lidt mere klar.

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af hodel » 17. apr 2018, 07:56

Nzinho skrev:
17. apr 2018, 07:47
Leasing er også på tale - virkelig. Da jeg så efter et år kan tage stilling til noget andet, hvor min situation er blevet lidt mere klar.
Enig, men leveringstiden er generelt lort på Polo/Golf for at sige det lige ud :?
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10868
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1898 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af GaSelle » 17. apr 2018, 07:59

Jeg kan også anbefale en Golf. Jeg har en 1.0 TSI Bluemotion med DK Teknik og DK Design pakke. Sidstnævnte giver bla. nogle ret lækre sportssæder, som man sidder suverænt i. Motoren har en fantastisk gangkultur, godt overskud og god økonomi. Sådan en kan jeg klart anbefale (selvom den 118d M-Sport virker som et godt tilbud!) Erlings kommentar vedr. bagakslen skal du ikke nødvendigvis tage for alvorligt; jeg har to MQB biler, en med fast bagaksel (Golf´en) og en Superb (multilink), og jeg kan absolut ikke mærke nogen forskel overhovedet - specielt ikke på komforten.

Som andre er inde på er leveringstiden noget skrammel for tiden; min Golf blev købt som demobil med en ret stor besparelse - og omgående levering ;)

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af larslyn » 17. apr 2018, 08:35

jeg ville finde en med et år på bagen eller lease..
hvis du er varm på bmw, så prøv en 320 stc. den kører fandme lækkert med super overskud synes jeg... med de 25kkm om året behøver du ikke død og pine vælge diesel...
120'eren kører også rigtigt godt
benzinbiler klare sagtens det antal km. km/ltr er jo også blevet langt bedre i benzin motoren.....
uanset hvad du prøver tænker jeg at det vil virke som luksus i forhold til din nuværende bil...

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af mobilos » 17. apr 2018, 08:54

Ville folk købe nyt/brugt?
[/quote]
Lav en regnaskab. En brugt bil er ikke nødvendigvis meget billigere end en ny bil.
På en brugt bil skal man altid lave noget. Stort som småt. Dæk, service, bremser, dit og dat. Det koster penge plus at vægtafgift eller hvad det hedder, er som regel lavere på en ny kontra en der er et par år gammel
På den anden side alt det ekstra udstyr på en brugt bil er betalt af den første ejer. Du får den foræret.
Træk, metal lak og anden gøgl skal du selv punge ud hvis du køber en helt ny bil, og du får ikke en flad øre for når du skal sælge den igen.
Regn ud, regn ud, og husk at sætte alle omkosninger på et styk papir.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af erlingvj » 17. apr 2018, 09:05

GaSelle skrev:
17. apr 2018, 07:59
Jeg kan også anbefale en Golf. Jeg har en 1.0 TSI Bluemotion med DK Teknik og DK Design pakke. Sidstnævnte giver bla. nogle ret lækre sportssæder, som man sidder suverænt i. Motoren har en fantastisk gangkultur, godt overskud og god økonomi. Sådan en kan jeg klart anbefale (selvom den 118d M-Sport virker som et godt tilbud!) Erlings kommentar vedr. bagakslen skal du ikke nødvendigvis tage for alvorligt; jeg har to MQB biler, en med fast bagaksel (Golf´en) og en Superb (multilink), og jeg kan absolut ikke mærke nogen forskel overhovedet - specielt ikke på komforten.
VW sælger ikke 1.0 Bluemotion i DK længere. Jeg kan sagtens mærke forskel i komfort og støj på de to forskellige bagaksler. Og den med multilink holder alle 4 hjul på vejen ved en kraftig undvigemanøvre.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: God Pendlerbil

Indlæg af DanielB12 » 17. apr 2018, 09:08

Vi kører 35.000 km om året i vores Polo GT med dsg og snit ligger på 16-17 km/l (lidt/noget lavere når jeg kører....). Det er super lækkert at have det store overskud på motorvejen når man skal overhale, men mindre kan også gøre det. Sæderne er rigtig gode selv på lange ture (alle er dog forskellige...) og den kører super, med tonsvis af udstyr.

Vores blev købt et par måneder inden vi fik barn, og med en Stork barnevogn, som er en regulær full size, så er det ikke det store problem at have både den og masser af oppakning med. Hjulene skal af, men tager 1,5 min at pakke den ned (gør det 1-2 gange dagligt).. du kan få en brugt til omkring 230-240.000 kr der er 1 år gammel, og den er billig i vedligehold, service og vægtafgift.

Med det budget vi havde dengang (275.000 kr) kunne vi havde fået en let brugt skrabet Astra st.c eller golf variant, og der ville da være mere plads og måske også undgå at tage hjulene af, men forstryder intet og havde valgt det samme i dag. Uden tvivl.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
hodel
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 17. apr 2018, 09:17

DanielB12 skrev:
17. apr 2018, 09:08
Vi kører 35.000 km om året i vores Polo GT med dsg og snit ligger på 16-17 km/l (lidt/noget lavere når jeg kører....). Det er super lækkert at have det store overskud på motorvejen når man skal overhale, men mindre kan også gøre det. Sæderne er rigtig gode selv på lange ture (alle er dog forskellige...) og den kører super, med tonsvis af udstyr.

Vores blev købt et par måneder inden vi fik barn, og med en Stork barnevogn, som er en regulær full size, så er det ikke det store problem at have både den og masser af oppakning med. Hjulene skal af, men tager 1,5 min at pakke den ned (gør det 1-2 gange dagligt).. du kan få en brugt til omkring 230-240.000 kr der er 1 år gammel, og den er billig i vedligehold, service og vægtafgift.

Med det budget vi havde dengang (275.000 kr) kunne vi havde fået en let brugt skrabet Astra st.c eller golf variant, og der ville da være mere plads og måske også undgå at tage hjulene af, men forstryder intet og havde valgt det samme i dag. Uden tvivl.
Fedt input, tak for det - det er sådan nogle erfaringer jeg er ude efter.

Godt at vide med barnevognen også selvom det er en Polo, nu hvor vi snakker Polo vs. Golf.

Der er faktisk en lige her: https://goo.gl/fppLZY

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af jokskilove » 17. apr 2018, 09:29

Jeg pendlede 3½ fra Viborg til Århus i en Polo 1.6 tdi, og 1½ år i en TT. Den sidste var sjovest :) Poloen var måske komfortabel, men den sejlende undervogn var der ikke meget ved. Så længe sæderne er gode, må undervognen gerne være stram.
Når jeg skal bruge lang tid på landevejen, må det gerne være lidt bekvemt. (Adaptiv) fartpilot, regnsensor, sædevarme gør livet lidt lettere - og gerne noget ordentligt lys til den mørke tid. Hvis du ikke har en carport til bilen, kunne det også gøre livet lidt muntrere i vinterhalvåret at finde en bil med varme i forruden (Ford har det i mange af deres). Det er også pænt ligegyldigt, hvor fornuftig en investering en given bil måtte være, hvis du dør en lille smule indeni, hver gang du sætter dig bag rattet. Det skader heller ikke med et par heste ekstra :)
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 17. apr 2018, 09:45

jokskilove skrev:
17. apr 2018, 09:29
Jeg pendlede 3½ fra Viborg til Århus i en Polo 1.6 tdi, og 1½ år i en TT. Den sidste var sjovest :) Poloen var måske komfortabel, men den sejlende undervogn var der ikke meget ved. Så længe sæderne er gode, må undervognen gerne være stram.
Når jeg skal bruge lang tid på landevejen, må det gerne være lidt bekvemt. (Adaptiv) fartpilot, regnsensor, sædevarme gør livet lidt lettere - og gerne noget ordentligt lys til den mørke tid. Hvis du ikke har en carport til bilen, kunne det også gøre livet lidt muntrere i vinterhalvåret at finde en bil med varme i forruden (Ford har det i mange af deres). Det er også pænt ligegyldigt, hvor fornuftig en investering en given bil måtte være, hvis du dør en lille smule indeni, hver gang du sætter dig bag rattet. Det skader heller ikke med et par heste ekstra :)
Dine sidste par linjer er spot on.

Så snart jeg tænder bilen om morgenen tænker jeg åh nej.

Jeg kan i hvert fald ikke ligge med 130km/t og høre hvad radioen spiller eller hvad jeg egentlig selv tænker i hovedet.

Det er være at være godt "stræng", som man siger på jysk.

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Passatg 3c » 17. apr 2018, 10:07

Hvis du har 300.000 kr, så ville jeg helt sikkert også slå et smut forbi Opel og se på Astra Sports Tourer. Jeg tror du kan få højeste, eller næsthøjeste udstyrsmodel til den pris og den kører super og kvalitets fornemmelsen er fuldt ud på højde med VW og så er de fyldt med udstyr.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af claussor » 17. apr 2018, 10:11

Jeg kan varmt anbefale en A3 8v 1,4 TFSI med 16". Jeg har lige købt en 4 år gammel brugt og den kører suverænt og komfortabelt med et ekstremt lavt støjniveau. Sætter ikke fod i vores Golf igen undtaget når familien klaver det 😉

Min er en ambiente dvs. uden den sænkede undervogn og det er jeg rigtig glad for.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10868
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1898 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af GaSelle » 17. apr 2018, 12:05

Passatg 3c skrev:
17. apr 2018, 10:07
Hvis du har 300.000 kr, så ville jeg helt sikkert også slå et smut forbi Opel og se på Astra Sports Tourer. Jeg tror du kan få højeste, eller næsthøjeste udstyrsmodel til den pris og den kører super og kvalitets fornemmelsen er fuldt ud på højde med VW og så er de fyldt med udstyr.
Jeg har kun prøvet Opels 1.4 Turbo med påståede 140 heste. Og der er mit indtryk, at de godt nok har noget vej for at være med blandt de bedste på markedet. Hvis ikke meget lang vej :shock: Resten af bilen er fin nok - hvis man er til Opel :)
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
BrianDSclaussor

Benzon1960
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 1. maj 2010, 08:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Benzon1960 » 17. apr 2018, 12:05

Jeg ville nok overveje en privatlease. Dels er der altså en vis økonomisk forudsigelighed, som jeg personligt meget godt kan lide, og dels behøver jeg ikke at bekymre mig om restværdien på et eller andet tidspunkt i fremtiden. Samtidig kan jeg i mit tilfælde hvert 3. år vælge mig en helt frisk bil.

Hvis du har forventning om ændringer på hjemmefronten inden for det næste års tid, kan du jo overveje denne løsning: https://goo.gl/2DVJeb .

Jeg har selv netop tegnet en 6 mdrs. privatlease (Det er til fruen) på en A4 Avant 2.0 Diesel med 190HK til godt 6.700 pr. måned - inkl. kaskoforsikring og grøn afgift og inkl. 12.000 km i de 6 måneder UDEN førstegangsbetaling men dog med et depositum svarende til to måneders lease.

Hessel har noget tilsvarende på Mercedes: http://hesselhire.dk/vaelg-model/.

Endelig er der jo også Dribe, som jeg ganske vist ikke kender personligt: https://dribe.dk/ men som ser spændende ud.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: God Pendlerbil

Indlæg af DanielB12 » 17. apr 2018, 12:11

Benzon1960 skrev:
17. apr 2018, 12:05


Endelig er der jo også Dribe, som jeg ganske vist ikke kender personligt: https://dribe.dk/ men som ser spændende ud.
Dribe er også et Semler-program, ligesom Audi Select. Hvis man hellere vil have en Citroen eller en Peugeot, så findes der også Bilabonnement.dk
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af BrianDS » 17. apr 2018, 12:27

Det undrer mig at du sammenligner BMW 1-serie med en Golf, prisen er godt nok næsten den samme, men pladsen er nærmere Polo niveau.

Hvis man søger plads er en Octavia fantastisk.

Vi har en Polo som nummer to bil, og den er ikke for stor til en autostol og barnevogn, der er vores nuværende Touran mega meget bedre, og den kører stadig 20+ km/l (2.0 TDI DSG6), før havde jeg en Octavia Combi, med masser af plads, i 1.6 TDI kunne den køre 22-25 km/l når jeg pendlede, det ville jeg hellere satse på til 300.000 kr.
Jeg har en kollega med en 3-serie BMW og her er absolut ikke meget plads når der er en autostol bagi, så sidder man helt oppe i forruden foran
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 17. apr 2018, 12:32

BrianDS skrev:
17. apr 2018, 12:27
Det undrer mig at du sammenligner BMW 1-serie med en Golf, prisen er godt nok næsten den samme, men pladsen er nærmere Polo niveau.

Hvis man søger plads er en Octavia fantastisk.

Vi har en Polo som nummer to bil, og den er ikke for stor til en autostol og barnevogn, der er vores nuværende Touran mega meget bedre, og den kører stadig 20+ km/l (2.0 TDI DSG6), før havde jeg en Octavia Combi, med masser af plads, i 1.6 TDI kunne den køre 22-25 km/l når jeg pendlede, det ville jeg hellere satse på til 300.000 kr.
Jeg har en kollega med en 3-serie BMW og her er absolut ikke meget plads når der er en autostol bagi, så sidder man helt oppe i forruden foran
Tjek. Jeg søger ikke plads som sådan, men der må der gerne være lidt i forhold til den jeg har.

Jeg søger først og fremmest en fed køreoplevelse og komfort, når jeg bruger så meget af min tid på motorvejen.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: God Pendlerbil

Indlæg af DanielB12 » 17. apr 2018, 12:52

Inden du køber, så tjek med den autostol i forventer at købe. Der er stor forskel i størrelserne, både nu og i sær størrelsen hvor de sidder mere oppe.. Der kan nogle af de der baser være kæmpe store.

Edit. Og det samme med barnevogn, selvfølgelig.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
Nzinho
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

God Pendlerbil

Indlæg af EsbenJ » 17. apr 2018, 18:56

Boesgaard skrev:Som en anden nævner, vil jeg også klart anbefale en Volvo V40. Det er nok det bedste i den prisklasse, især i diesel.
Har prøvet dem alle, og man får virkelig meget komfort i en V40!
Vi har både haft to store autostole og kæmpe barnevogn (Odder) i V40’eren.
Taler du om den “nye” V40 som kom i 2012 eller den gamle, for jeg tror virkelig ikke at jeg ville kunne få det presset ind i model 2016 Volvo V40.

I øvrigt kørte jeg fra Varde til Svendborg i morges med fartpiloten på 120 km/t og det gav et snit på 20,4 km/l. Den anden dag kørte jeg med den på 140 og det var 18,x km/l. Det er ok synes jeg.
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af styker » 17. apr 2018, 20:58

Har du kigget på gomore leasing, de har fine priser når man tager i betragtning at priserne er incl forsikring og service og 24000km pr år.
Og mange er kun 12 mdr.
https://gomore.dk/leasing

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"