God Pendlerbil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 17. apr 2018, 21:14

styker skrev:
17. apr 2018, 20:58
Har du kigget på gomore leasing, de har fine priser når man tager i betragtning at priserne er incl forsikring og service og 24000km pr år.
Og mange er kun 12 mdr.
https://gomore.dk/leasing
Jeps har kigget der. Ikke umiddelbart noget der fangede mig.

Boesgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 28. okt 2017, 19:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Boesgaard » 18. apr 2018, 06:47

EsbenJ skrev:
17. apr 2018, 18:56
Boesgaard skrev:Som en anden nævner, vil jeg også klart anbefale en Volvo V40. Det er nok det bedste i den prisklasse, især i diesel.
Har prøvet dem alle, og man får virkelig meget komfort i en V40!
Vi har både haft to store autostole og kæmpe barnevogn (Odder) i V40’eren.
Taler du om den “nye” V40 som kom i 2012 eller den gamle, for jeg tror virkelig ikke at jeg ville kunne få det presset ind i model 2016 Volvo V40.

I øvrigt kørte jeg fra Varde til Svendborg i morges med fartpiloten på 120 km/t og det gav et snit på 20,4 km/l. Den anden dag kørte jeg med den på 140 og det var 18,x km/l. Det er ok synes jeg.

Ja, det er den “nye” model. 😃

Jeg synes faktisk der er rigtig fin plads. Måske ikke helt så meget plads som en golf eller A3, men langt mere plads end BMW 1 og A-klasse.
Og jeg synes der er meget mere luksus over den, samt enormt komfortabel at køre i 😃

Når det er sagt, så er det jo fantastiske biler alle sammen, IMO.

Benzon1960
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 1. maj 2010, 08:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Benzon1960 » 18. apr 2018, 07:40

Inden du beslutter dig for det ene eller det andet, så kan du måske have glæde af at læse denne artikel fra Mybanker:

https://goo.gl/bsgWHi
These users thanked the author Benzon1960 for the post:
Nzinho

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Thor-thor » 18. apr 2018, 10:40

Benzon1960 skrev:
18. apr 2018, 07:40
Inden du beslutter dig for det ene eller det andet, så kan du måske have glæde af at læse denne artikel fra Mybanker:

https://goo.gl/bsgWHi
Men vær en smule kritisk.
Disse sammenligninger tager som regel ikke højde for at man kan få rabat på listeprisen ved køb af ny bil, kan få højere brugtpris ved privatsalg, evt. købe en let brugt/demo etc...

Så jeg vil til enhver tid sætte spørgsmålstegn ved hvor valide disse sammenligninger er, medmindre man er fuldstændig firkantet, kører x km/år, vil have helt ny bil præcis hvert 3 år etc....

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 19. apr 2018, 07:57

Har fundet to, hvor jeg er semi interesseret, men endnu ikke noget beslutning på noget, så ville gerne lige høre folks mening.

https://goo.gl/5QRVnv

vs.

https://goo.gl/CZxDGF

Audi A3 vs. Golf'en. Samme hestekræfter, begge benzin. A3 lidt bedre på kilometer antal, kilometer/liter, prisen. Golf lidt dyrere har dog DSG, adaptiv fartpilot og en årgang bedre.

Audien er mere lækker - image har faktisk også noget at sige hos mig, kan også bedre lide den sorte end den grå, men Golfen med adap fartpilot, lane assist + DSG er en no-brainer eller?

Har kigget autouncle/bilbasen igennem og samtilige forhandlere i Silkeborg. Kigger jeg de forkerte steder, bedre tilbud derude af disse modeller?

På forhånd tak.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: God Pendlerbil

Indlæg af DanielB12 » 19. apr 2018, 08:18

havde taget Golfen. ACC er super lækkert at køre med, og spiller perfekt med DSG
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Korreborg » 19. apr 2018, 09:15

Jeg pendler 68km hver vej.
ACC og DSG er need to i mine øjne. Fuck det er afstressende bare at følge efter ham foran. Lane assist bliver jeg mere og mere glad for at kører med. Det virker bedre i min Golf 7,5 end i min gamle Golf 7,så der sker lidt hele tiden.

Jeg er gået 133hk benzin, 105 HK, 140hk, 150hk, 184hk og nu 240hk(chip) alle på nær den første er diesel.
Om du vælger benz eller olie er sgu op til dig selv :) det vigtige med diesel er mest at man helst skal kører 30km af gangen. Altså at motoren bliver ordenligt varm, så bliver der sgu ikke problemer.

Jeg kører på 18" både sommer og vinter, og ser det ikke som et kæmpe problem. Men det går nok en smule udover komfort og forbrug.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Korreborg » 19. apr 2018, 09:16

Glemte pointen med HK. Jo flere man har, jo mere bliver man glad for dem det kører sgu bare bedre når der sker noget
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af claussor » 19. apr 2018, 09:45

Nzinho skrev:
19. apr 2018, 07:57
Har fundet to, hvor jeg er semi interesseret, men endnu ikke noget beslutning på noget, så ville gerne lige høre folks mening.

https://goo.gl/5QRVnv

vs.

https://goo.gl/CZxDGF

Audi A3 vs. Golf'en. Samme hestekræfter, begge benzin. A3 lidt bedre på kilometer antal, kilometer/liter, prisen. Golf lidt dyrere har dog DSG, adaptiv fartpilot og en årgang bedre.

Audien er mere lækker - image har faktisk også noget at sige hos mig, kan også bedre lide den sorte end den grå, men Golfen med adap fartpilot, lane assist + DSG er en no-brainer eller?

Har kigget autouncle/bilbasen igennem og samtilige forhandlere i Silkeborg. Kigger jeg de forkerte steder, bedre tilbud derude af disse modeller?

På forhånd tak.
Der er ikke mange A3 med det rigtige udstyr tilgængelig. Det er ærgerligt. Så jeg var nok også gået efter golf. Jeg kan fortælle jeg gav 210.000,- for min i engroshandel plus plader til 1400,-

60.000 km, S-TRONIC, 2014 model. De står til omkring 250.000 hos forhandler. Jeg har kigget i over en måned efter jeg har købt min, og der er stadig ikke rigtig kommet nogle.

Jeg vil hellere have en A3 uden ACC end en Golf med ACC. Jeg har ACC i min Golf, og må sige den ekstra lækkerhed A3 har over sig, nyder jeg mere end jeg savner ACC.

Der holder en 150 Ambition i Sulsted (Nordjylland) til 230.000,- det kan være de vil give lidt rabat på den. Jeg ved med 99 procent sikkerhed den er købt ind til 196.000,- via autocom.

Ellers kender jeg muligvis en der har en magen til min A3 til salg (tror ikke den er solgt endnu). Den var jeg tæt på at købe. Den skulle koste omkring 250.

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 19. apr 2018, 10:02

claussor skrev:
19. apr 2018, 09:45
Nzinho skrev:
19. apr 2018, 07:57
Har fundet to, hvor jeg er semi interesseret, men endnu ikke noget beslutning på noget, så ville gerne lige høre folks mening.

https://goo.gl/5QRVnv

vs.

https://goo.gl/CZxDGF

Audi A3 vs. Golf'en. Samme hestekræfter, begge benzin. A3 lidt bedre på kilometer antal, kilometer/liter, prisen. Golf lidt dyrere har dog DSG, adaptiv fartpilot og en årgang bedre.

Audien er mere lækker - image har faktisk også noget at sige hos mig, kan også bedre lide den sorte end den grå, men Golfen med adap fartpilot, lane assist + DSG er en no-brainer eller?

Har kigget autouncle/bilbasen igennem og samtilige forhandlere i Silkeborg. Kigger jeg de forkerte steder, bedre tilbud derude af disse modeller?

På forhånd tak.
Der er ikke mange A3 med det rigtige udstyr tilgængelig. Det er ærgerligt. Så jeg var nok også gået efter golf. Jeg kan fortælle jeg gav 210.000,- for min i engroshandel plus plader til 1400,-

60.000 km, S-TRONIC, 2014 model. De står til omkring 250.000 hos forhandler. Jeg har kigget i over en måned efter jeg har købt min, og der er stadig ikke rigtig kommet nogle.

Jeg vil hellere have en A3 uden ACC end en Golf med ACC. Jeg har ACC i min Golf, og må sige den ekstra lækkerhed A3 har over sig, nyder jeg mere end jeg savner ACC.

Der holder en 150 Ambition i Sulsted (Nordjylland) til 230.000,- det kan være de vil give lidt rabat på den. Jeg ved med 99 procent sikkerhed den er købt ind til 196.000,- via autocom.

Ellers kender jeg muligvis en der har en magen til min A3 til salg (tror ikke den er solgt endnu). Den var jeg tæt på at købe. Den skulle koste omkring 250.
Tak for super brugbart svar :)

Du siger du var gået efter Golfen, men hellere have en A3 uden ACC end en Golf med. Går ud fra du vil vælge Golfen så pga. automatgear og det mere udstyr?


Du må gerne smide mig en PM med link til den i Sulsted og din vens hvis du gider! Tak.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af claussor » 19. apr 2018, 10:13

Nzinho skrev:
19. apr 2018, 10:02
claussor skrev:
19. apr 2018, 09:45
Nzinho skrev:
19. apr 2018, 07:57
Har fundet to, hvor jeg er semi interesseret, men endnu ikke noget beslutning på noget, så ville gerne lige høre folks mening.

https://goo.gl/5QRVnv

vs.

https://goo.gl/CZxDGF

Audi A3 vs. Golf'en. Samme hestekræfter, begge benzin. A3 lidt bedre på kilometer antal, kilometer/liter, prisen. Golf lidt dyrere har dog DSG, adaptiv fartpilot og en årgang bedre.

Audien er mere lækker - image har faktisk også noget at sige hos mig, kan også bedre lide den sorte end den grå, men Golfen med adap fartpilot, lane assist + DSG er en no-brainer eller?

Har kigget autouncle/bilbasen igennem og samtilige forhandlere i Silkeborg. Kigger jeg de forkerte steder, bedre tilbud derude af disse modeller?

På forhånd tak.
Der er ikke mange A3 med det rigtige udstyr tilgængelig. Det er ærgerligt. Så jeg var nok også gået efter golf. Jeg kan fortælle jeg gav 210.000,- for min i engroshandel plus plader til 1400,-

60.000 km, S-TRONIC, 2014 model. De står til omkring 250.000 hos forhandler. Jeg har kigget i over en måned efter jeg har købt min, og der er stadig ikke rigtig kommet nogle.

Jeg vil hellere have en A3 uden ACC end en Golf med ACC. Jeg har ACC i min Golf, og må sige den ekstra lækkerhed A3 har over sig, nyder jeg mere end jeg savner ACC.

Der holder en 150 Ambition i Sulsted (Nordjylland) til 230.000,- det kan være de vil give lidt rabat på den. Jeg ved med 99 procent sikkerhed den er købt ind til 196.000,- via autocom.

Ellers kender jeg muligvis en der har en magen til min A3 til salg (tror ikke den er solgt endnu). Den var jeg tæt på at købe. Den skulle koste omkring 250.
Tak for super brugbart svar :)

Du siger du var gået efter Golfen, men hellere have en A3 uden ACC end en Golf med. Går ud fra du vil vælge Golfen så pga. automatgear og det mere udstyr?


Du må gerne smide mig en PM med link til den i Sulsted og din vens hvis du gider! Tak.
Her er den i Sulsted det er en Ambition og ikke Attraction.
http://www.bilgaardenhostrup.dk/biler/a ... 155e883c35

Jeg har spurgt ham med A3 om jeg må sende hans mail til dig. Vender tilbage:)

Og ellers se om du kan alliere dig med en forhandler der har adgang til Autoproff det var der jeg fandt min.
Vedhæftede filer
20180415_133401.jpg
20180415_133401.jpg (123.23 KiB) Vist 584 gange

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 19. apr 2018, 10:23

Tak for input. A3'eren fandt jeg selv i sulsted. Ligner meget den i Silkeborg, har bare kørt en del længere.

Jeg har en bekendt som har hans eget autoværksted, måske han kan hjælpe med autoproff eller helt generelt :)

- og fed rød slæde :)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af claussor » 19. apr 2018, 10:35

Nzinho skrev:
19. apr 2018, 10:23
Tak for input. A3'eren fandt jeg selv i sulsted. Ligner meget den i Silkeborg, har bare kørt en del længere.

Jeg har en bekendt som har hans eget autoværksted, måske han kan hjælpe med autoproff eller helt generelt :)

- og fed rød slæde :)
Den kører som en ny, jeg har været ude og tage en tur på landevejen med den. Fuldstændig som min egen. 4 år og 60-70.000 er ingen alder. Hvis jeg husker rigtigt så har den Audi Sound System også. Dvs. subwoofer og center.

Rød farve: tak 😉 jeg måtte jo ligesom tage hvad jeg kunne få, men kan godt lide den ikke er sort eller grå som 95 procent af alle tyske biler🤣

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af claussor » 19. apr 2018, 18:46

Nzinho skrev:
19. apr 2018, 10:23
Tak for input. A3'eren fandt jeg selv i sulsted. Ligner meget den i Silkeborg, har bare kørt en del længere.

Jeg har en bekendt som har hans eget autoværksted, måske han kan hjælpe med autoproff eller helt generelt :)

- og fed rød slæde :)
Tjek din pm mht. Email.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af BrianDS » 19. apr 2018, 19:09

Nzinho skrev:
BrianDS skrev:
17. apr 2018, 12:27
Det undrer mig at du sammenligner BMW 1-serie med en Golf, prisen er godt nok næsten den samme, men pladsen er nærmere Polo niveau.

Hvis man søger plads er en Octavia fantastisk.

Vi har en Polo som nummer to bil, og den er ikke for stor til en autostol og barnevogn, der er vores nuværende Touran mega meget bedre, og den kører stadig 20+ km/l (2.0 TDI DSG6), før havde jeg en Octavia Combi, med masser af plads, i 1.6 TDI kunne den køre 22-25 km/l når jeg pendlede, det ville jeg hellere satse på til 300.000 kr.
Jeg har en kollega med en 3-serie BMW og her er absolut ikke meget plads når der er en autostol bagi, så sidder man helt oppe i forruden foran
Tjek. Jeg søger ikke plads som sådan, men der må der gerne være lidt i forhold til den jeg har.

Jeg søger først og fremmest en fed køreoplevelse og komfort, når jeg bruger så meget af min tid på motorvejen.
Hvis du får familieforøgelse, så er jeg ret sikker på du bliver meget træt af en BMW 1-serie kontra en Golf eller Octavia, der er virkelig meget forskel på pladsen, og mår du alligevel ligger og pendler på motorvejen ville jeg helt sikkert gå efter en ny eller nyere bil med ACC og DSG kontra en bil med det rigtige mærke på fronten.

I min verden er der ikke nogen forskel på image om du tager en godt udstyret Golf eller en knap så godt udstyret A3 i samme prisleje, måske ville jeg endda vægte Golfen højere da man har valgt det udstyr man gerne ville have i stedet for mærket.
These users thanked the author BrianDS for the post (total 2):
DanielB12GaSelle
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 19. apr 2018, 19:15

BrianDS skrev:
19. apr 2018, 19:09
Nzinho skrev:
BrianDS skrev:
17. apr 2018, 12:27
Det undrer mig at du sammenligner BMW 1-serie med en Golf, prisen er godt nok næsten den samme, men pladsen er nærmere Polo niveau.

Hvis man søger plads er en Octavia fantastisk.

Vi har en Polo som nummer to bil, og den er ikke for stor til en autostol og barnevogn, der er vores nuværende Touran mega meget bedre, og den kører stadig 20+ km/l (2.0 TDI DSG6), før havde jeg en Octavia Combi, med masser af plads, i 1.6 TDI kunne den køre 22-25 km/l når jeg pendlede, det ville jeg hellere satse på til 300.000 kr.
Jeg har en kollega med en 3-serie BMW og her er absolut ikke meget plads når der er en autostol bagi, så sidder man helt oppe i forruden foran
Tjek. Jeg søger ikke plads som sådan, men der må der gerne være lidt i forhold til den jeg har.

Jeg søger først og fremmest en fed køreoplevelse og komfort, når jeg bruger så meget af min tid på motorvejen.
Hvis du får familieforøgelse, så er jeg ret sikker på du bliver meget træt af en BMW 1-serie kontra en Golf eller Octavia, der er virkelig meget forskel på pladsen, og mår du alligevel ligger og pendler på motorvejen ville jeg helt sikkert gå efter en ny eller nyere bil med ACC og DSG kontra en bil med det rigtige mærke på fronten.

I min verden er der ikke nogen forskel på image om du tager en godt udstyret Golf eller en knap så godt udstyret A3 i samme prisleje, måske ville jeg endda vægte Golfen højere da man har valgt det udstyr man gerne ville have i stedet for mærket.
Hælder jeg også mest til selv. Tak for input :)

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af claussor » 19. apr 2018, 21:40

For mig er det ikke image. Jeg synes A3 kører endnu bedre end en rigtig god Golf. Dertil et mere high-end interiør og mere støjsvag bil. S-Tronic kører også bedre (føles anderledes programmeret). Det er små detaljer men jeg kan godt mærke forskel 😊

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af erlingvj » 20. apr 2018, 04:20

Golf og A3 har hver deres forcer, men på et punkt er A3 suverænt bedre end Golf. Interiøret i en A3 er langt bedre til at modstå daglig brug. Tag en G7.5 med "pianoplast" og 9,2" skærm. Efter kort tid er den et orgie i fedtfingre og microridser. Jeg foretrækker klart Betjeningen i A3 fx med den separate arm til fartpiloten, der kan betjenes i blinde, MMI-systemet der også kan betjenes på en sikker måde under kørsel og de to ruller på rattet der fungere meget bedre end de små trykknapper Golfen har. Materialerne i A3 er også bedre. Tag fx et look på de lækre ventilationsventiler i A3.
99,5% af alle A3 facelift er forberedt for navigation og det kan derfor "eftermonteres" for små penge på 1/2 time idet det kun er software. Vil man eftermonterer navigation i en Golf koster det 3 - 4 gange så meget.

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af AAMS » 20. apr 2018, 05:41

Kører selv 1000km. hver uge til/fra arbejde i en A3 8V.

Synes kabinen er rigtig lækker. Ville nok befinde mig lige så godt i en Golf, hvis jeg havde sådan en.

Har kørt en hel del i A6 2015 også, og synes at A3 er A6 i lommeformat. Den kører altså virkelig godt.
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af HansH » 20. apr 2018, 06:25

Hvis der er pænt stor sandsynlighed for familieforøgelse indenfor den nære horisont, og du dermed får brug for pladsen, så er der i min bog ingenting der stikker en Octavia combi i afvejningen mellem pris/ydelse/plads/komfort/daglig brugbarhed ... etc etc.

* VAG teknik
* kæmpe brugtbilsudvalg med alle tænkelige alder, km-stand, farve.. osv
* slår A3, Golf, Polo og alle de andre der er nævnt med flere længder på plads- og adgangsforhold. Ingen afmontering af barnevognshjul, og du kan stadig have pusletaske, rygsæk og alt mulig andet i det store bagagerum uden læssekant

For mig ville det være en no brainer.
These users thanked the author HansH for the post (total 3):
DanielB12Passatg 3cBrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af The Micktrix / Dk » 20. apr 2018, 07:06

Spont on !! Bum.
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1789
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 287 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af claussor » 20. apr 2018, 07:39

Helt enig hvis plads er en faktor så er Octavia eneste rigtige.

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 20. apr 2018, 07:45

Tak for Skoda inputtet, men jeg er 28 - såee der går nok en 10-15 år inden jeg køber Skoda - no offense :)

Dog en fantastisk bil, hvor man får rigtig meget for sine penge.

Brugeravatar
torniel
Nyt medlem
Indlæg: 277
Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 64 times
Been thanked: 51 times

God Pendlerbil

Indlæg af torniel » 20. apr 2018, 08:15

Nzinho skrev:Tak for Skoda inputtet, men jeg er 28 - såee der går nok en 10-15 år inden jeg køber Skoda - no offense Billede

Dog en fantastisk bil, hvor man får rigtig meget for sine penge.
Det kan jeg, som Skodaejer, godt forstå. Hvis du har råd, så få udlevet din Audi-drøm før du får børn. Du kan tidsnok få en mere typisk familiebil, det er straks værre den anden vej rundt.
Mvh.
Torben

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af HansH » 20. apr 2018, 08:19

Nzinho skrev:
20. apr 2018, 07:45
Tak for Skoda inputtet, men jeg er 28 - såee der går nok en 10-15 år inden jeg køber Skoda - no offense :)

Dog en fantastisk bil, hvor man får rigtig meget for sine penge.
Helt i orden.
Der er mange parametre der indgår i valg af bil ... jeg havde ikke listet "blød filthat-faktoren" under min Octavia-anbefaling :D
Personligt synes jeg nu nok mest det er navn og legacy der hænger ved på den front.
Synes en Octavia står skarpt og nutidigt. Men det er jo smag ... :)
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af GaSelle » 20. apr 2018, 08:26

Jeg købte min første Skoda da jeg var 27 i 2011 - en Octavia. Hvis du har behov for pladsen, eller snart får det, så glem behovet for at være "smart i en fart". Måske det er mine jyske gener der taler her, men jeg forstår det ikke :) Jeg synes absolut ikke der er noget "blød hat" over Skoda længere. Jeg anderkender, at nogle har behov for en Audi. I nybyggerkvarteret ved siden af os af der flere, der absolut skal have Audi, for at imponere naboen. Desværre kunne det kun give til de mest skrabede udgaver med halogenlygter, uden fartpilot osv osv osv - men det er jo en Audi! Der ville jeg hellere have en Skoda/VW med det udstyr, der gør det hele lidt sjovere. Men sådan er vi så forskellige - heldigvis! 8-) :)
These users thanked the author GaSelle for the post (total 3):
DanielB12HansHBrianDS

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: God Pendlerbil

Indlæg af DanielB12 » 20. apr 2018, 08:28

Jeg forstår det godt - stod i samme situation som skrevet tidligere.

Jeg dog nok, nu, gået med Dribe, Hessel Hire eller en af se Andre abonnementsløsninger. Tror jeg selv vi gør, når vores polo skal skiftes ud på et tidspunkt.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af HansH » 20. apr 2018, 08:34

GaSelle skrev:
20. apr 2018, 08:26
Jeg købte min første Skoda da jeg var 27 i 2011 - en Octavia. Hvis du har behov for pladsen, eller snart får det, så glem behovet for at være "smart i en fart". Måske det er mine jyske gener der taler her, men jeg forstår det ikke :) Jeg synes absolut ikke der er noget "blød hat" over Skoda længere. Jeg anderkender, at nogle har behov for en Audi. I nybyggerkvarteret ved siden af os af der flere, der absolut skal have Audi, for at imponere naboen. Desværre kunne det kun give til de mest skrabede udgaver med halogenlygter, uden fartpilot osv osv osv - men det er jo en Audi! Der ville jeg hellere have en Skoda/VW med det udstyr, der gør det hele lidt sjovere. Men sådan er vi så forskellige - heldigvis! 8-) :)
Jeg er helt på linje med Kasper her.
Men jeg er også godt klar over at følelser og folkeopinion er stærke kræfter.
Jeg har det personligt på samme måde med Fiat. Uanset hvor meget nogen forsøgte at overbevise mig om Fiat, så skal jeg .... osv

Så hvis trådstarter har det med Skoda på samme måde som jeg har det med Fiat, så kan jeg jo sagtens sætte mig ind i hvordan han ser på Skoda.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 20. apr 2018, 08:35

torniel skrev:
20. apr 2018, 08:15
Nzinho skrev:Tak for Skoda inputtet, men jeg er 28 - såee der går nok en 10-15 år inden jeg køber Skoda - no offense Billede

Dog en fantastisk bil, hvor man får rigtig meget for sine penge.
Det kan jeg, som Skodaejer, godt forstå. Hvis du har råd, så få udlevet din Audi-drøm før du får børn. Du kan tidsnok få en mere typisk familiebil, det er straks værre den anden vej rundt.
Lige præcis min tanke/pointe - skal jeg have en smule drenge-røvs skal det være nu - mens det senere bliver svært.

Nzinho
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 16. apr 2018, 19:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 24 times

Re: God Pendlerbil

Indlæg af Nzinho » 20. apr 2018, 08:36

HansH skrev:
20. apr 2018, 08:19
Nzinho skrev:
20. apr 2018, 07:45
Tak for Skoda inputtet, men jeg er 28 - såee der går nok en 10-15 år inden jeg køber Skoda - no offense :)

Dog en fantastisk bil, hvor man får rigtig meget for sine penge.
Helt i orden.
Der er mange parametre der indgår i valg af bil ... jeg havde ikke listet "blød filthat-faktoren" under min Octavia-anbefaling :D
Personligt synes jeg nu nok mest det er navn og legacy der hænger ved på den front.
Synes en Octavia står skarpt og nutidigt. Men det er jo smag ... :)
Helt enig.

Er helt vild med Superb'en fx.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"