Omregistrering af nysynet bil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Omregistrering af nysynet bil

Indlæg af Kinojserguru » 18. apr 2018, 18:20

Jeg vil gerne lige have et par ting klarlagt omkring omregistrering som jeg er lidt i tvivl om.
Min Seat er lige blevet synet og jeg ønsker at sælge den, men hvordan er det nu lige ved omregistrering - hvis køber afhenter bilen hos mig, hvad er så fornuftig at forlange af køber ud over han har en stor post penge med :-) jeg vil ikke udlevere en bil uden at få penge først.
Hvad skal køber have med ud over penge, Nem-id, forsikring mm eller er forsikring først aktuelt når køber afmelder bilen. Jeg mener køber har ret til at køre i min forsikring i 3 uger, men hvad nu hvis køber smadrer bilen inden for de 3 uger, hvem hænger så på den ?
Jeg tænker at lave en slut seddel sammen med køber, men hvor skriver jeg den ud fra ?
Hvor er det nemmest at omregistrere og koster det noget , jeg tænker via nettet sammen med køber ?
Skal jeg bruge købers Nem-id ?
Kan jeg se nogen steder om køber sørger for at få bilen afmeldt inden for de 3 uger ?
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Omregistrering af nysynet bil

Indlæg af Lasse R » 18. apr 2018, 18:34

Kinojserguru skrev:
18. apr 2018, 18:20
Jeg vil gerne lige have et par ting klarlagt omkring omregistrering som jeg er lidt i tvivl om.
Min Seat er lige blevet synet og jeg ønsker at sælge den, men hvordan er det nu lige ved omregistrering - hvis køber afhenter bilen hos mig, hvad er så fornuftig at forlange af køber ud over han har en stor post penge med :-) jeg vil ikke udlevere en bil uden at få penge først.
Hvad skal køber have med ud over penge, Nem-id, forsikring mm eller er forsikring først aktuelt når køber afmelder bilen. Jeg mener køber har ret til at køre i min forsikring i 3 uger, men hvad nu hvis køber smadrer bilen inden for de 3 uger, hvem hænger så på den ?
Jeg tænker at lave en slut seddel sammen med køber, men hvor skriver jeg den ud fra ?
Hvor er det nemmest at omregistrere og koster det noget , jeg tænker via nettet sammen med køber ?
Skal jeg bruge købers Nem-id ?
Kan jeg se nogen steder om køber sørger for at få bilen afmeldt inden for de 3 uger ?
Omregistrer på nettet.. Her i huset er nøgler først blevet udleveret efter penge står på kontoen, og bilen er Omregistreret. Da jeg var ung og uerfaren undlod jeg at lade køber omregistrere på stedet med drys resultatet at bilen bevidst blev brugt til at torpederet kammeratens noget dyrere audi for at få den solgt til forsikringen... Aldrig igen
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Omregistrering af nysynet bil

Indlæg af ph » 18. apr 2018, 18:40

i går ind på skat.dk
omreg inden bilen forlader matriklen køber skal ha nem-id med og du skal ha hele reg.att.
forsikring... enten lukker køber øjnene og vælger og ændrer en anden dag ... eller køber har allerede en aftale med et selskab og så vælges dette i listen
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Omregistrering af nysynet bil

Indlæg af m power » 18. apr 2018, 18:51

Som de andre skriver så omregistrer bilen inden den forlader matriklen, men først når du har kr i hånden eller på din konto.
Det er købers nem-id der skal bruges, hvis ikke køber har et forsikrings selskab, så kan man bare vælge et, man har så 14 dage til at fortryde i.
Pøj pøj med salget :-)

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Omregistrering af nysynet bil

Indlæg af Kinojserguru » 18. apr 2018, 21:26

Tak for svar, nu har jeg lidt at gå efter ;)
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Omregistrering af nysynet bil

Indlæg af Kinojserguru » 21. apr 2018, 08:26

Tak for hjælpen, det var jo nemt.
Bilen er solgt, omregistreret og køber så ud til at være en glad mand - sikkert solgt alt for billig, da bilen var væk 10 min efter annoncen var i DBA :)
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"