Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Hejsa
Jeg er ved at skulle investere i en lille sommerbil
Er der nogle af jer der kan sige godt og skidt om de 2 motorer. Fordele og ulemper. Økonomi, drift og teknik ?
Er der noget man skal være opmærksom på ved køb af denne bil
Ser frem til at høre jeres svar
Mvh
Torben
Jeg er ved at skulle investere i en lille sommerbil
Er der nogle af jer der kan sige godt og skidt om de 2 motorer. Fordele og ulemper. Økonomi, drift og teknik ?
Er der noget man skal være opmærksom på ved køb af denne bil
Ser frem til at høre jeres svar
Mvh
Torben
- DanielSan
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 23 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
2,4 V6 med 170 HK har været et problembarn for en af mine veninders far. Han har den ombygget 2 gange, men den har så også gået 350.000 km.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Hej Daniel
Er det et generelt problem der er med motoren ligesom Vw har haft problemer med deres dysser der brænder af. Eller har din ven bare været uheldig med en mandagsmodel?
Er det et generelt problem der er med motoren ligesom Vw har haft problemer med deres dysser der brænder af. Eller har din ven bare været uheldig med en mandagsmodel?
- DanielSan
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 23 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Det var en Audi A6, så jeg ved ikke helt om det er præcis om det er den samme motor, som du kigger på (177hk). Men der har været problemer med olieforbrug og noget med en kæde. Den har dog været god at køre i og lød godt!
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
2,4 l er med 170 HK og 3,0 er med 220 HK
Ja der er nemlig noget med om den har rem eller kæde.
Ja der er nemlig noget med om den har rem eller kæde.
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Jeg har en A4 Cabriolet med 2.4 motoren (med rem) og manuelt gear. Min motor er fin og kører godt, men skulle jeg gøre det om blev det en 3.0 eller 3.2 med multitronic. 2.4'eren er for svagt til auto. Jeg valgte min fordi, den var i ekstrem god stand, hvilket kun 2 af de 10 vi kiggede på var. En af de hyppige fejl på 2.4'eren er utætte ventildæksler, men de er er ikke vanskelige/dyre at reparere og er ikke en stor fejl, så se efter om de sveder, hvis du er ude og kigge.
Spørg endelig, hvis du har spørgsmål.
Der er lidt mere her:
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=133557
Ikke et specielt godt billede, men det var lige det jeg havde på telefonen
Spørg endelig, hvis du har spørgsmål.
Der er lidt mere her:
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=133557
Ikke et specielt godt billede, men det var lige det jeg havde på telefonen
- These users thanked the author Passatg 3c for the post:
- TorbenFeldthusen1977
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Tak for input
Har kig på en 2002 med 299.000 på tælleren. Det er en 3,0 V6 med automat gear/ multitronic
Ved bare ikke om den er i farezonen for rep. Den er fuldt serviceret
Alternativ er der en 2,4 med manuel gear i samme pris klasse der har gårt 275t km
Vi skal kun bruge den til at køre søndags tur i så vi får ikke kørt så meget i den
Har kig på en 2002 med 299.000 på tælleren. Det er en 3,0 V6 med automat gear/ multitronic
Ved bare ikke om den er i farezonen for rep. Den er fuldt serviceret
Alternativ er der en 2,4 med manuel gear i samme pris klasse der har gårt 275t km
Vi skal kun bruge den til at køre søndags tur i så vi får ikke kørt så meget i den
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Jeg ville aldrig købe en med så mange km på tæller, men det er nok bare mig
Jeg ville kigge mod Tyskland og se hvad man kunne få for pengene der, kender ikke afgift på sådan en, men der er mange rigtige fine til omkring 9000 euro, med under 100000 km på tæller.
Jeg ville kigge mod Tyskland og se hvad man kunne få for pengene der, kender ikke afgift på sådan en, men der er mange rigtige fine til omkring 9000 euro, med under 100000 km på tæller.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
- DanielSan
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 23 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Husk at multitr. aut. gear er 2 gears, så den er noget kedelig at køre i. Jeg ville nok vælge manuel, og undgå over 200.000 km...
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Multitronic er på ingen måde kedelig at køre i. Du lyder som en der ikke har prøvet Mt i en 3,2 det kører forrygende og kan klart anbefales.
Den har 7 manuelle trin hvis man vipper den til højre. Sætter man den i S bruger den også de 7 trin. Den er super til komfort OG sjov.
Er den i D skifter den omdrejningsområde alt efter pedaltryk.
Jeg savner min 3,2 næsten hver dag.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
@daniel: hvorfor vil du tage manuel gear? Går automatgearkasse da i stykker når de har lidt km på bagen eller er det fordi du syntes manuelt gear er sjovere at køre med.
Bilen skal ikke bruges til andet end søndags ture
@passatc3g: hvordan mener du med sveder?
@Vw4ever:
Ja det er fristende at hente en fra Tyskland men dem jeg har kigget på er ridset og bulet. Jeg troede at tyskerne var gode til at passe på deres biler. De første 10 stk jeg fandt var seriøst misvedligeholdt. Jeg syntes også det kan være en joker med afgiften og budget er maks 100.000 kr
Mht km vil du vælge en med lavere km stand for at undgå rep?
Bilen skal ikke bruges til andet end søndags ture
@passatc3g: hvordan mener du med sveder?
@Vw4ever:
Ja det er fristende at hente en fra Tyskland men dem jeg har kigget på er ridset og bulet. Jeg troede at tyskerne var gode til at passe på deres biler. De første 10 stk jeg fandt var seriøst misvedligeholdt. Jeg syntes også det kan være en joker med afgiften og budget er maks 100.000 kr
Mht km vil du vælge en med lavere km stand for at undgå rep?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
- DanielSan
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 23 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Hvis det skulle være automat gear, så skulle det ikke være en CVT gearkasse for mit vedkommende. Den har reelt 2 gear, hvor den "fake" skifter i "S" fra 1-6. Hvis du kører normalt og jager speederen i bund, så holder motoren omdrejningstallet oppe. Jeg siger intet grimt om det, men husk at testkør bilen først. Man kan godt få noget af en overraskelse første gang, man prøver det.TorbenFeldthusen1977 skrev:@daniel: hvorfor vil du tage manuel gear? Går automatgearkasse da i stykker når de har lidt km på bagen eller er det fordi du syntes manuelt gear er sjovere at køre med.
Bilen skal ikke bruges til andet end søndags ture
@passatc3g: hvordan mener du med sveder?
@Vw4ever:
Ja det er fristende at hente en fra Tyskland men dem jeg har kigget på er ridset og bulet. Jeg troede at tyskerne var gode til at passe på deres biler. De første 10 stk jeg fandt var seriøst misvedligeholdt. Jeg syntes også det kan være en joker med afgiften og budget er maks 100.000 kr
Mht km vil du vælge en med lavere km stand for at undgå rep?
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1790
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Fake eller ej. Det kan du jo ikke mærke. Den opfører sig som en med 7 trin. Hvad der foregår i hardware er vel lige meget? Den skifter hurtigt mellem trin og der er intet gummi fornemmelse over det.DanielSan skrev: ↑29. apr 2018, 09:26Hvis det skulle være automat gear, så skulle det ikke være en CVT gearkasse for mit vedkommende. Den har reelt 2 gear, hvor den "fake" skifter i "S" fra 1-6. Hvis du kører normalt og jager speederen i bund, så holder motoren omdrejningstallet oppe. Jeg siger intet grimt om det, men husk at testkør bilen først. Man kan godt få noget af en overraskelse første gang, man prøver det.TorbenFeldthusen1977 skrev:@daniel: hvorfor vil du tage manuel gear? Går automatgearkasse da i stykker når de har lidt km på bagen eller er det fordi du syntes manuelt gear er sjovere at køre med.
Bilen skal ikke bruges til andet end søndags ture
@passatc3g: hvordan mener du med sveder?
@Vw4ever:
Ja det er fristende at hente en fra Tyskland men dem jeg har kigget på er ridset og bulet. Jeg troede at tyskerne var gode til at passe på deres biler. De første 10 stk jeg fandt var seriøst misvedligeholdt. Jeg syntes også det kan være en joker med afgiften og budget er maks 100.000 kr
Mht km vil du vælge en med lavere km stand for at undgå rep?
Sent from my iPad using Tapatalk
Milliongearet gør jo så at søndagsturen er lang mere smooth I D end fx. DSG eller manuel nogensinde kan levere.
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Ja ville vælge så få km som muligt, både rep og hvis den er vinterkørt, salt.TorbenFeldthusen1977 skrev: ↑29. apr 2018, 07:07@daniel: hvorfor vil du tage manuel gear? Går automatgearkasse da i stykker når de har lidt km på bagen eller er det fordi du syntes manuelt gear er sjovere at køre med.
Bilen skal ikke bruges til andet end søndags ture
@passatc3g: hvordan mener du med sveder?
@Vw4ever:
Ja det er fristende at hente en fra Tyskland men dem jeg har kigget på er ridset og bulet. Jeg troede at tyskerne var gode til at passe på deres biler. De første 10 stk jeg fandt var seriøst misvedligeholdt. Jeg syntes også det kan være en joker med afgiften og budget er maks 100.000 kr
Mht km vil du vælge en med lavere km stand for at undgå rep?
Buler, ridser og andet kan man male sig ud af.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Sveder = drypper olie fra ventildækslet og V6'erne er konstrueret, så olien drypper ned på udstødningmanifolen og det ryger/lugter en del.
Jeg gav "kun" 120.000 kr for min i god stand og 155.000 km, så jeg ville absolut ikke spare 20-30.000kr og få biler, der har kørt det dobbelte 3.0/multitronic eller ej. Audi'er fra den tid aldre ikke særligt pænt i kabinen, så 250.000km sætter sine spor.
Husk at tjekke om Multitronic'en har fået de services den skal.
Jeg gav "kun" 120.000 kr for min i god stand og 155.000 km, så jeg ville absolut ikke spare 20-30.000kr og få biler, der har kørt det dobbelte 3.0/multitronic eller ej. Audi'er fra den tid aldre ikke særligt pænt i kabinen, så 250.000km sætter sine spor.
Husk at tjekke om Multitronic'en har fået de services den skal.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
- Mikael M109R
- Nyt medlem
- Indlæg: 441
- Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 22 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Har netop solgt min 2,4 2003 Multitronic efter 4 år i mit ejerskab (80.000km - 150.000km)
Har kun gode erfaringer med Multitronic, det er en rigtig "cruiser" og det er perfekt til søndagsturen, det bliver ikke meget mere "smooth", men den er ikke nogen raket og man skal lige venne sig til måden den tager omdrejninger på.
Det er dog vigtigt den er serviceret (olie skift) for hver 60.000, der er ikke filter i multitronic gearkassen.
2.4 er med tandrem. Eneste problem jeg har haft var vandpumpe der satte sig, efter sigende noget man risikerer i den alder (+15 år). Og forvent olieforbrug, de er efter sigende konstrueret med for store tolerencer (cylender/ stempler), så 2,4 er helt normalt at den bruger eks. 1/2L på 1000-1500 km, det gjorde min og det gav aldrig anledning til problemer, rep at det er muligt men bekosteligt. 3.0 skulle ikke have denne svaghed men den er tilgengæld med kæde og de mulige udfordringer det kan give. Mener også den er med tiptronic gearkassen normalt.
Jeg ville 100% gå efter V6 og Automatgear, den skal det bare være i sådan en slæde, ville aldrig vælge manuel.
Så lavt KM tal som muligt og vær MEGET opmærksom på fusk med KM tælleren især import biler! Kabinen afslører som regel hvor mange KM de reelt har kørt.
Ellers er de bund solide og rigtig godt bygget, bagruderne har en svaghed, de går i limningen i de nederste hjørner, det kan reppes men skal være nogen der ved hvad de laver, ellers holder det ikke.
Bare spørg hvis spørgsmål, min blev kun solgt fordi konen ville have en lille by bil ( bil nr.2), ellers holdt den her endnu, dejligt vogntøj, O K plads til 4, der er dog lidt blæs på bagsæderne med kalechen nede.
God jagt
M
Har kun gode erfaringer med Multitronic, det er en rigtig "cruiser" og det er perfekt til søndagsturen, det bliver ikke meget mere "smooth", men den er ikke nogen raket og man skal lige venne sig til måden den tager omdrejninger på.
Det er dog vigtigt den er serviceret (olie skift) for hver 60.000, der er ikke filter i multitronic gearkassen.
2.4 er med tandrem. Eneste problem jeg har haft var vandpumpe der satte sig, efter sigende noget man risikerer i den alder (+15 år). Og forvent olieforbrug, de er efter sigende konstrueret med for store tolerencer (cylender/ stempler), så 2,4 er helt normalt at den bruger eks. 1/2L på 1000-1500 km, det gjorde min og det gav aldrig anledning til problemer, rep at det er muligt men bekosteligt. 3.0 skulle ikke have denne svaghed men den er tilgengæld med kæde og de mulige udfordringer det kan give. Mener også den er med tiptronic gearkassen normalt.
Jeg ville 100% gå efter V6 og Automatgear, den skal det bare være i sådan en slæde, ville aldrig vælge manuel.
Så lavt KM tal som muligt og vær MEGET opmærksom på fusk med KM tælleren især import biler! Kabinen afslører som regel hvor mange KM de reelt har kørt.
Ellers er de bund solide og rigtig godt bygget, bagruderne har en svaghed, de går i limningen i de nederste hjørner, det kan reppes men skal være nogen der ved hvad de laver, ellers holder det ikke.
Bare spørg hvis spørgsmål, min blev kun solgt fordi konen ville have en lille by bil ( bil nr.2), ellers holdt den her endnu, dejligt vogntøj, O K plads til 4, der er dog lidt blæs på bagsæderne med kalechen nede.
God jagt
M
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 182
- Tilmeldt: 20. jan 2010, 23:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 11 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Der sidder et in-line oliefilter på røret fra gearkassen frem til oliekøleren foran. Det bør skiftes hver anden/tredje gang der skiftes olie på gearkassen.Mikael M109R skrev: ↑1. maj 2018, 15:36Det er dog vigtigt den er serviceret (olie skift) for hver 60.000, der er ikke filter i multitronic gearkassen.
- TomDK
- Nyt medlem
- Indlæg: 159
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:13
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 21 times
Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Hiver lige denne gamle tråd frem. Kan der siges noget om en bil som denne - 2008 A4 cab. 3,2 quattro tiptr.? Lyder til at være en god bil hvis man søger en cab til 4 personer, komfort men også ok kræfter. Der er jo det med km, som er individuelt om man tør eller ej.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 2d/4891137
Er der i øvrigt noget som kan sige noget om hvor meget den kan trække? Kan se pågældende har anhængertræk men når jeg slår den op er datafeltet tomt.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 2d/4891137
Er der i øvrigt noget som kan sige noget om hvor meget den kan trække? Kan se pågældende har anhængertræk men når jeg slår den op er datafeltet tomt.
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: Audi A4 cabriolet 2,4 V6 Vs. 3,0 V6 årgang 2002/03
Der står 1800 kg i annoncen, men det er jo ikke 100% sikkert at det er rigtigtTomDK skrev: ↑12. dec 2020, 16:53Hiver lige denne gamle tråd frem. Kan der siges noget om en bil som denne - 2008 A4 cab. 3,2 quattro tiptr.? Lyder til at være en god bil hvis man søger en cab til 4 personer, komfort men også ok kræfter. Der er jo det med km, som er individuelt om man tør eller ej.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 2d/4891137
Er der i øvrigt noget som kan sige noget om hvor meget den kan trække? Kan se pågældende har anhængertræk men når jeg slår den op er datafeltet tomt.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995