UP`s køreklar vægt er 929 kg.claussor skrev: ↑2. maj 2018, 14:36En Q2 tæt på 1,5 ton? Nu må jeg le! Den bette potte er vel knap nok på størrelse med en alm. Golf. Min egen Sportsvan er langt større ( og det er ikke nogen stor bil) og den vejer ikke engang 1,5 ton.mobilos skrev: ↑2. maj 2018, 13:00Nej, men den sidder I en UP som jeg skrev. Den motor passer sikkert fint til en UP, men til en Audi Q2 der vejer tæt på 1,5 ton??claussor skrev: ↑2. maj 2018, 10:52
Det var da en underlig kommentar. 1,0 TSI sidder ikke i en Picanto mig bekendt. Eller er det en generel afsky for 3 cylindrede motorer? Tror du må ud og prøve VAG eller Ford udgave med 1,0 turbo. Kunne aldrig drømme om at købe en 1,6 TDI fx. fremfor en 1,0 TSI. Helt enig med Erling.
Det bliver sikkert svært at komme af den bil senere, når de fleste brugte til den tid er med 1,5 liter og 4 cylindre og de trækker rent helt op til 130 km/h med 4 personer om bord. For ikke at tale om forbruget. Men igen smag og behag.
1,0 TSI trækker fint op til 130 i en Sportsvan med bagage så det gør den helt sikkert også i en Q2.
1,5 TSI er en hurtigere og nyere og nok endnu bedre motor det kan vi godt blive enige om. Men at afskrive en 1,0 det ser jeg som en fejl.
Q2 køreklarvægt er 1315 kg.
Det er 41% forskel I vægt.
Enter er den motor I UP `en vild overdimensioneret til den lille og for I øvrigt skønne bil (min egen mening), eller er den motor lidt I underkanten til en Audi Q2, hvad køreglæde, kørekomfort og brændstor forbrug angår.
Det kan godt være at nogen synes at den motor gør det fremragene I næsten alle VAG biler. Jeg deler ikke deres mening, at den gør det I en bil der vejer 1315 kg, på same made som den gør det I en bil der vejer 929 kg.