Porsche Panamera - nogle eksperter herinde? :)

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Minida
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. maj 2018, 08:05
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Porsche Panamera - nogle eksperter herinde? :)

Indlæg af Minida » 4. maj 2018, 08:16

Hej

Jeg skal have ny bil, og denne gang er jeg faldet for en Panamera. Mit viden omkring denne bil er dog begrænset - udover det jeg kan læse mig til i salgsannoncerne samt udseendet (som jeg er faldet for).

Jeg håber, at der sidder nogle kyndige herinde, der kan hjælpe mig med svar på følgende spørgsmål:

1) Er der forskel rent udseendesmæssigt på en '14-'15-'16 model? Jeg mindes at have hørt, at den blev faceliftet i '14 og igen i '17.

2) Er der forskel rent udseendesmæssigt på en executive og en "alm" model?

3) Hvad er forskellen på en GTS vs en Turbo med 570 HK? Jeg synes altid at have hørt godt om en GTS, men er den "vildere" end en turbo med 570 HK? 0-100 er 570'eren hurtigst kan jeg se. Hvad med rent lydmæssigt, og hvad ville I vælge, og hvorfor? :)

4) Er der nogle af jer, der har ejet en, og kan fortælle hvad man ca. skal regne med i udgifter indtil omkring 80.000 KM? Jeg ved godt, at det er en dyr bil, men det kunne være rart at vide, om jeg skal regne med at smide 10, 50 eller 200.000 afsted indenfor de første 80.000 KM. Jeg tænker at bremserne i hvert fald skal skiftes - samt dæk. Men hvad ligger dette på rent prismæssigt?

På forhånd mange tak. :)

Mvh.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"