VW e-UP 2018/2019

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

VW e-UP 2018/2019

Indlæg af fjeppe » 7. maj 2018, 08:13

Vi har valgt at bil nummer 2 skal være ren el og har været ude og prøve en e-UP! som vi er nok hopper på, dog bestiller vi en ny.

Jeg synes dog at udstyrs niveauet er noget begrænset til nogle få assistent systemer, selv farve mulighederne er virkelig begrænset i forhold til den almindelige UP!.

Er der nogen el-bil/UP! entusiaster som har hørt noget på vandrørene omkring opgraderinger til e-UP!'en eller den almindelig UP! som bliver rullet ud i løbet af efteråret? (Udstyr)

Rygter siges at i forbindelse med at Skoda kommer med deres Citigo i elektrisk udgave med 300km range, og at UP'en vil få samme opgradering, så det store spørgsmål er om det er værd lige at vente med at bestille den.

Det skal siges at vi tidligst skal bruge en bil nr. 2 i start 2019.

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af siccio » 7. maj 2018, 11:32

Kan ikke svare på spørgsmål omkring 2019 udgaver, og har generelt ikke den store viden om E-UP. Tilgengæld har jeg haft almindelig benzin UP i 4 år, som bil nr 2.
Og prisforskellen finder jeg simpelthen urimeligt høj, til jeg valgte e-UP dengang.
Kører jo nærmest gratis på benzin på besparelsen i anskaffelses pris, i ca 7-8 år.
Og min UP er da et fint a til b transport middel, men med daglige 80 km, må jeg nu indrømme at jeg napper Polo/Golf næste gang.
Så medmindre du er forelsket i UP og det skal være grønt, så ville jeg kigge på brugt e-golf, eventuelt Nissan Leaf 2018 udgave. Brugt e-golf går fra ca 200.000 altså med stort set Highline udstyr inclusiv LED forlygter.
Kender ikke dit km behov, men bare mit råd .
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af SteffenR » 7. maj 2018, 12:23

Renault Zoe er også en fin lille EV.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af fjeppe » 7. maj 2018, 13:06

siccio skrev:
7. maj 2018, 11:32
Kan ikke svare på spørgsmål omkring 2019 udgaver, og har generelt ikke den store viden om E-UP. Tilgengæld har jeg haft almindelig benzin UP i 4 år, som bil nr 2.
Og prisforskellen finder jeg simpelthen urimeligt høj, til jeg valgte e-UP dengang.
Kører jo nærmest gratis på benzin på besparelsen i anskaffelses pris, i ca 7-8 år.
Og min UP er da et fint a til b transport middel, men med daglige 80 km, må jeg nu indrømme at jeg napper Polo/Golf næste gang.
Så medmindre du er forelsket i UP og det skal være grønt, så ville jeg kigge på brugt e-golf, eventuelt Nissan Leaf 2018 udgave. Brugt e-golf går fra ca 200.000 altså med stort set Highline udstyr inclusiv LED forlygter.
Kender ikke dit km behov, men bare mit råd .
Konfigurer du dem ens, så er prisforskellen maks 40-50.000kr, hertil får du “automatgear” foræret i e-UP’en. Og så er nedskrivninger meget ens.

Yderligere har du ikke særlig høje driftsomkostninger i form af service, jeg har haft en almindelig op til låns mens jeg ventede på min GTE’er, så jeg kender økonomien i den og jeg blev ret hurtig træt af manuel gear ved kø kørsel som jeg ofte havner i.

Til sidst så får vi et solcelle hybrid system, som gør at vi får noget af kørslen “gratis”, så det giver ikke mening ikke at vælge en el bil, jeg har regnet og regnet, og i forhold til komforten ved e-UP’en, så er det et klart valg.

E-Golfen er for dyr, selv brugt, vil helst have garanti på bilen, da jeg har finansieret VW’s værksted rigeligt dengang jeg kørte ældre biler.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af Thor-thor » 7. maj 2018, 16:46

fjeppe skrev:
7. maj 2018, 13:06

Konfigurer du dem ens, så er prisforskellen maks 40-50.000kr, hertil får du “automatgear” foræret i e-UP’en. Og så er nedskrivninger meget ens.

Yderligere har du ikke særlig høje driftsomkostninger i form af service, jeg har haft en almindelig op til låns mens jeg ventede på min GTE’er, så jeg kender økonomien i den og jeg blev ret hurtig træt af manuel gear ved kø kørsel som jeg ofte havner i.

Til sidst så får vi et solcelle hybrid system, som gør at vi får noget af kørslen “gratis”, så det giver ikke mening ikke at vælge en el bil, jeg har regnet og regnet, og i forhold til komforten ved e-UP’en, så er det et klart valg.

E-Golfen er for dyr, selv brugt, vil helst have garanti på bilen, da jeg har finansieret VW’s værksted rigeligt dengang jeg kørte ældre biler.
Kunne godt tænke mig at se det regnestykke, hvor E-Up er billigst.

En mikrobils primære kvalitet, er for de fleste købere den lave pris. Så sammenligninger med autogear etc. er ikke noget den typiske køber lægger særlig vægt på(hvilket vil afspejle sig i brugtprisen)

En Move Up koster omkring 120 (130 med et par pakker)
Så prisforskellen er 80(70)k .
Så samme afskrivning på 200/120-130k i kroner.... næppe

Mht. Driftsomkostninger er strøm jo heller ikke gratis. Såfremt man har abonnement koster det vel normalt 600,- om måneden. (Ca. 55ltr benzin, som vel er 800-100km i en Up?k)

Derudover er elbiler jo stadig en relativ umoden teknologi, så der må forventes relativ store fremskridt i de kommende år, som formodentlig vil presse brugtprisen på ældre elbiler....

Så at det kun giver mening at vælge E-Up tvivler jeg på....

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af HamSjelv » 7. maj 2018, 17:13

Når nu batteripakken på sådan en e-UP er slidt op efter 4 år, hvad er omkostningen så til en ny?

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af fjeppe » 7. maj 2018, 17:13

Nu tager jeg udgangspunkt i High UP, da det i min optik er den med mest udstyr.

Jeg kan sagtens vise dig regnestykker der taler til e-UP’ens fordel, særligt hvis du tager komforten med, men det er ikke det som tråden her handler om, og ej heller nedskrivningerne som jo er veldokumenteret.

Men jeg kan hører at jeg ikke kan få svar på mit spørgsmål, så jeg lukker bare tråden her.
Senest rettet af fjeppe 7. maj 2018, 17:24, rettet i alt 3 gange.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af fjeppe » 7. maj 2018, 17:15

HamSjelv skrev:
7. maj 2018, 17:13
Når nu batteripakken på sådan en e-UP er slidt op efter 4 år, hvad er omkostningen så til en ny?
Der er 8 års garanti på batterierne, noget de fleste el bils producenter har, så det spørgsmål må du stille VW.

Ejerskabet af bilen er iøvrigt sat til 4 år ca. Da livet jo ligesom teknologien konstant forandre sig, og de behov man har idag er ikke de samme man har om 4 år.

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af siccio » 7. maj 2018, 19:02

Klart nok, hvis sammenligning er High up med 1.0 TSI så er forskellen mindre, men kan bare se e-golf afskrivning på 2016 modeller virker temmeligt voldsom.
Og da batteri teknologi går enormt stærkt, og VW begynder at producere I. D næste år med rækkevidde teoretisk på 370 miles altså ca 500 km.
Det kommer til yderligere fald på nuværende generationer.
Kan sagtens se at med automat gear eller rettere sagt 1 trin får man komfort og lavere støj niveau. Så er ikke selv afvisende for el bil da jeg netop kender mine km i bil 2 til fra arbejde.
Prismæssigt syntes jeg bare e-up kontra benzin er for stor. Hvorimod e-golf kontra benzin golf er mere fair da highline golf med dsg også rammer godt og vel 300.000 også får man LED lygter med på e-golf.
Kan dog godt forstå du overvejer at vente på,om der kommer bedre rækkevidde på e-up 2019 for den trænger til et løft den vej.
For lige før, at en kold vinterdag med minus 10 grader dræner batteri for meget,til jeg ville kunne pendle i den nuværende på job.
Tror nu jeg personligt ville vælge Toyota Yaris hybrid fremfor e-up ved godt det ikke er plug In hybrid, så du drager fordel af solceller, men tror nu på bedre komfort en nogen UP kan ramme. Har jo ikke prøvet e-up men da jeg kender min egen up tvivler jeg noget på sæderne og den generelle fornemmelse øger voldsomt på ejerglæden kontra prisen på bilen ved e-modellen.
Alternativt ville Polo benzin dsg til ca samme pris som e-up også være et alternativ nu du forståeligt vil automatgear. Gider heller ikke manuelt næste gang med den tætte bytrafik som kun bliver værre.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af fjeppe » 7. maj 2018, 19:42

Vi har regnet på biler som den nye Polo, Skoda Fabia og Seat Arona, vi har prøvet alle biler incl. E-UP’en som vi prøvede i weekenden, og jeg synes den kører klart bedst, den ro der er ved at køre el er uden sammenligning. Man kan slet ikke sammenlign en almindelig up og en e-up i komfort, men det er også min fornemmelse for køreegenskaber.

Når min GTE’er skifter over til hybrid (benzin motor) føles det som om at jeg pludselig kører med håndbremsen trukket, selv min kæreste spurgte mig første gang hun lånte den om der var noget galt, da bilen pludselig føltes sløv og tung i røven.

Jeg betaler gerne for den komfort en el-bil levere.

Men vi må tage debatten op om økonomien om 4 år, vi kender et par med en almindelig benzin Golf og UP!, med samme kørselsbehov, så må vi se hvem af os der har kørt billigst, efter nedskrivningerne, service og brændstof er indregnet.

Men man skal jo starte et sted, at vente på den næste nye store ting om 2 år, så kan man jo blive ved, der kommer også en Golf 8 snart og en 9’er om 8-9 år, men det afholder jo ikke folk for at købe en Golf 7 imorgen. Og vores behov kommer først om 8 måneder, så for os giver det mening at vente og holde øje.

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af siccio » 7. maj 2018, 21:02

Jamen ud fra din forberedelse, ja så må man sige at e-up virker til fint valg. Det er bare ærgerligt at de ind til videre ikke har ændret på batteriet nu Golfen fik lidt mere power samt rækkevidde på 2017 modellen.
Må da håbe 2019 får lidt mere juice på batteri siden, nu du har tiden at vente med handlen😉
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af fjeppe » 7. maj 2018, 22:48

Det er nemlig det, hvis der er tale om et par måneder ekstra er det værd at vente på og finde en midlertidig løsning indtil da, er der tale om 1-2 år yderligere, så kan vi sagtens klare os med de 160km.

https://www.electrive.com/2018/03/07/sk ... d-ev-2019/

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af siccio » 8. maj 2018, 14:57

Topfarten er nu rimelig nok, kunne jeg sagtens leve med, men acceleration til 100 ca 12 sek. Lidt øv da den virker kvik nok til 60-80 km/t på papiret.
Mærkbart bedre en min 60 HK benzin dog, men er der kræfter nok til ok sikker landevejsoverhaling af campingvogne/busser? For det kræver vilde nedgearinger i min lille benziner, og ret godt udsyn laangt frem.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af Mikael M109R » 8. maj 2018, 18:13

har haft lånt sådan en E-UP i en lille uge for at prøve den af, du kan IKKE regne med den går 160KM på en opladning.
Jeg kunne ikke køre til og fra arbejde (2x50KM)i januar måned, lige omkring frysepunktet og fuldt opladt i garage, så ikke gennemkold.
Den kunne i praksis kun gå 90-100 KM, går selvfølgelig længere om sommeren men hvad sker der så når batteriet bliver 4-5 år osv.
Vi endte i en lettere brugt UP 1.0 der kostede det halve og prisforskellen betaler de næste 5års benzin.
Ud fra et grønt synspunkt ville vi meget gerne og synes som du også den kører lækkert og virker lige en tand mere velkørende end benziner men kunne ikke retfærdigøre det ift prisen.
Hvis den kommer under 150.000 kr og over 300km rækkevidde vil vi overveje det igen.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af Thor-thor » 8. maj 2018, 22:34

Man skal da helt sikkert vælge det man mener er bedst for en selv. Så hvis du er blevet forelsket i en E-Up er der da ingen grund til at diskutere det. Det er jo smag og behag....

Det jeg stejler en smule over er at det bliver præsenteret som om E-Up er et billigere valg, hvilket jeg tvivler meget stærkt på.
Du skriver noget i retning af "jeg har regnet på" "det giver ikke mening, ikke at vælge el..." etc. Samtidig med at du i næste sætning taler om at komforten i E-Up er meget bedre og det vil du gerne betale ekstra for...
Så betyder dine noget tvetydige meldinger at vi reelt er enige om at E-Up formentlig bliver et dyrere bekendtskab eller??

Jeg tør godt satse en pose daggammelt morgenbrød på at en E-UP købt i 2019 til 200k har tabt mere (i kroner/øre) ved salg i 2023 end en Up der er 70-80k billigere. (og har din E-Up stadig kun 160km rækkevidde, vil jeg endda smide et par daggamle hindbærsnitter oveni ;) )

Elbilernes gennembrud nærmer sig så småt, men det bliver ikke biler med en rækkevidde på 160km (teoretisk), til priser der ligger 50% over tilsvarende brændstofbiler der kommer til at "sælge ideen" (eller holde fantastiske brugtpriser)....

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af fjeppe » 9. maj 2018, 10:40

siccio skrev:
8. maj 2018, 14:57
Topfarten er nu rimelig nok, kunne jeg sagtens leve med, men acceleration til 100 ca 12 sek. Lidt øv da den virker kvik nok til 60-80 km/t på papiret.
Mærkbart bedre en min 60 HK benzin dog, men er der kræfter nok til ok sikker landevejsoverhaling af campingvogne/busser? For det kræver vilde nedgearinger i min lille benziner, og ret godt udsyn laangt frem.
Nu er det vigtigt at pointere at dette er bil nr. 2 = kone bilen som blot skal kører 12 km hver vej om dagen, og primært på landevej.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af fjeppe » 9. maj 2018, 10:45

Mikael M109R skrev:
8. maj 2018, 18:13
har haft lånt sådan en E-UP i en lille uge for at prøve den af, du kan IKKE regne med den går 160KM på en opladning.
Jeg kunne ikke køre til og fra arbejde (2x50KM)i januar måned, lige omkring frysepunktet og fuldt opladt i garage, så ikke gennemkold.
Den kunne i praksis kun gå 90-100 KM, går selvfølgelig længere om sommeren men hvad sker der så når batteriet bliver 4-5 år osv.
Vi endte i en lettere brugt UP 1.0 der kostede det halve og prisforskellen betaler de næste 5års benzin.
Ud fra et grønt synspunkt ville vi meget gerne og synes som du også den kører lækkert og virker lige en tand mere velkørende end benziner men kunne ikke retfærdigøre det ift prisen.
Hvis den kommer under 150.000 kr og over 300km rækkevidde vil vi overveje det igen.
Den er jeg med på, har kørt GTE på ren el i 99% af tiden i 2½ år (30.000km), og også lidt i en Tesla, så jeg ved godt at de 160km er teoretiske.

Vi skal kun kører 12 km hver vej, vi har lade faciliteter i begge ender af A og B, så jeg er slet ikke bange for rangen, og hvis du taber 30.000kr på en almindelig UP over 4 år og 40.000 på en e-UP er det 2.500kr i benzin om året du har vundet, hvilke jeg gerne vil ofre for komforten, jeg synes e-UP'en kører bedre end en almindelig UP, men det er jo smag og behag.

Og jeg kan se på priserne er det er sådan ca der hvor forskellen ligger i nedskrivninger, men det er kun som det ser ud idag, det kan sagtens ændre sig om 4 år al efter hvordan markedet er, man kan jo også risikere at afgifterne helt bliver fjernet for benzin mikro biler, og så har vi jo en helt anden situation.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af fjeppe » 9. maj 2018, 10:52

Thor-thor skrev:
8. maj 2018, 22:34
Man skal da helt sikkert vælge det man mener er bedst for en selv. Så hvis du er blevet forelsket i en E-Up er der da ingen grund til at diskutere det. Det er jo smag og behag....

Det jeg stejler en smule over er at det bliver præsenteret som om E-Up er et billigere valg, hvilket jeg tvivler meget stærkt på.
Du skriver noget i retning af "jeg har regnet på" "det giver ikke mening, ikke at vælge el..." etc. Samtidig med at du i næste sætning taler om at komforten i E-Up er meget bedre og det vil du gerne betale ekstra for...
Så betyder dine noget tvetydige meldinger at vi reelt er enige om at E-Up formentlig bliver et dyrere bekendtskab eller??

Jeg tør godt satse en pose daggammelt morgenbrød på at en E-UP købt i 2019 til 200k har tabt mere (i kroner/øre) ved salg i 2023 end en Up der er 70-80k billigere. (og har din E-Up stadig kun 160km rækkevidde, vil jeg endda smide et par daggamle hindbærsnitter oveni ;) )

Elbilernes gennembrud nærmer sig så småt, men det bliver ikke biler med en rækkevidde på 160km (teoretisk), til priser der ligger 50% over tilsvarende brændstofbiler der kommer til at "sælge ideen" (eller holde fantastiske brugtpriser)....
Nu er indkøb og drift jo 2 forskellige tal, og det eneste som er sikkert er indkøbsprisen, drift afhænger helt af hvor meget og hvordan du bruger bilen, derfor vil der være sætningen "Jeg ønsker at betale" og "løsningen er billigere i dagligdagen"

Og hvis ingen køber el-biler idag, vil gennembruddet blot blive udskudt, det kræver volume for at priserne kan komme ned og bil producenterne vil smide penge i udvikling.

Om det er 40.000kr nedskrivning eller 80.000kr nedskrivning, kan hverken du eller jeg spå om, det kommer helt an på markedet, politiske indgreb, el afgifter, benzin priser osv osv osv. Jeg tager blot udgangspunkt i dem der er tilsalg idag (2015 modellen havde en lavere købssum end 2018 modellen) og så det som min søster gav for sin og fik efter 4 år. (Almindelig UP)

Hvad der dog er sikkert er, at når man har kørt ren el i 99% af tiden i en GTE'er i 2½ år (30.000km) så er det på tide at overveje el, det er halv pris pr kørt km hvis du kigger på driften, det er ½ år siden at jeg sidst var nede på en tankstation, hvilke der er gået sport i for mig.

En sidste ting er også, at udover automat gear får jeg også kabinevarmer, hvilke også burde regnes med i dette regnstykke.

eUP-peber
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. jan 2019, 22:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af eUP-peber » 18. feb 2019, 21:20

Hej
Jeg har lige købt en brugt eUP fra 2013 til 110.000kr
Den kører som en drøm og er grøn for miljø. Har en ladebrik der giver afgang til Clever ladestandere men lader ellers kun hjemme.
Kørte 210km den 16.februar og det krævede 3x opladningsstop og forlængede turen med en time fra to timer til tre. Træls men det er kun een gang om året jeg kører så langt på een dag

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af i-s » 20. feb 2019, 19:34

fjeppe skrev:
7. maj 2018, 17:15

Der er 8 års garanti på batterierne, noget de fleste el bils producenter har, så det spørgsmål må du stille VW.
Der står op til 30% degration på 8 år eller 160.000km på side 15 i brochuren.

Nu har de jo annonceret i december at e-up snart kommer med et større batteri. Mon ikke det sker med introduktionen af e-Citigo og e-Mii.
https://www.electrive.com/2018/12/03/vw ... ange-e-up/
/Søren.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW e-UP 2018/2019

Indlæg af fjeppe » 21. feb 2019, 11:16

i-s skrev:
20. feb 2019, 19:34
fjeppe skrev:
7. maj 2018, 17:15

Der er 8 års garanti på batterierne, noget de fleste el bils producenter har, så det spørgsmål må du stille VW.
Der står op til 30% degration på 8 år eller 160.000km på side 15 i brochuren.

Nu har de jo annonceret i december at e-up snart kommer med et større batteri. Mon ikke det sker med introduktionen af e-Citigo og e-Mii.
https://www.electrive.com/2018/12/03/vw ... ange-e-up/
Og om 8 år er batterierne sikkert også blevet en del billigere og bedre, og derfor ikke dyrer at skifte såfremt vi har bilen, hvilke vi nok ikke har til den tid. Iøvrigt, så skifter de blot de defekte celler og ikke hele batterier, hvilke man som forbruger også kan betale sig fra, og derved ikke skulle ofre en komplet batteripakke.

Den nye range bliver 267km (WLTP), denne leveres tidligst i 2020, så dette kan vi altså ikke vente på, for så kan man jo blive ved. De 160km (120 realistisk) er fint til os, den skal kører max 40km om dagen og agere om bil nr 2. Vi har købt en lader som arbejder sammen med solcelle anlægget, således at solcellerne bliver prioriteret højest, når det kommer til hvilken kilde der skal trække strøm fra. Når bilen så ikke lader, så bliver der ladt op på en batteripakke som levere strøm til huset.

Nu har mine forældre og svigerforældre netop købt en ny Golf og ny Golf Sportsvan, begge benziner, så det bliver spændende at se hvordan regnestykket ser ud om 3-4 år, når vi sammenligner, nedskrivninger, brændstofsudgifter, service osv. (Bilerne ligger prismæssigt meget tæt, ca. 30-40.000kr til forskel.)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"