Side 1 af 1

Audi 80 B1 - Generelt

: 15. maj 2018, 12:23
af Fero
Overvejer at skraffe mig sådan en at skrue lidt i i fritiden, men er der nogen der kender lidt til dem? Jeg vil helst have modellen med to sæt runde forlygter, men er det en speciel model/årgang eller er det/kan det eftermonteres? Dem der er til salg i .DE er enten med firkantet(facelift?) eller ét sæt runde forlygte.

Og er de til at skaffe dele til og evt. hvor?

Re: Audi 80 B1 - Generelt

: 15. maj 2018, 12:34
af GaSelle
Jeg har instruktionsbog, nøgle, servicebog og slutseddel liggende på sådan en; jeg havde en til markræs engang. Jeg mener de dobbelte runde forlygter er ekstraudstyr, eller måske forbeholdt GT modellen - så det kan sikkert eftermonteres, hvis du kan finde stumperne.

Re: Audi 80 B1 - Generelt

: 15. maj 2018, 21:05
af jokskilove
ebay.de eller ebay-kleinanzeigen.de er nok det bedste sted til dele. De gamle Audier (før B3) er ikke galvaniserede og er glade for at ruste. Håber du kan lide pladearbejde :)

Re: Audi 80 B1 - Generelt

: 16. maj 2018, 09:43
af Mads H
Prøv "Classic Audi Danmark"-gruppen på Facebook, der burde de vide mere :) https://www.facebook.com/groups/1776227465931510/

Re: Audi 80 B1 - Generelt

: 16. maj 2018, 09:54
af Fero
Er det ikke altid sådan mht. gamle biler og rust? vel ikke meget anderledes end en gammel Golf 1/2 ? :)

Re: Audi 80 B1 - Generelt

: 16. maj 2018, 10:14
af GaSelle
Nogle er værre end andre - gamle italienere fx. Golf 2 var vel relativt stærk mht. rust, især sammenlignet med den katastrofale efterfølger.

Re: Audi 80 B1 - Generelt

: 17. maj 2018, 18:51
af audifirs
det er nogle dejlige biler, 80erne med dobbelte lygter. det var de mere sporty udgaver GL 85hk, GT 100hk og GTE 110hk der havde den front. vi er i årgangene omkring 72-78. velkørende og accelerationsvillige biller; datidens gtier. der er/ har været mærkeklubber i Tyskland for netop den modeludgave, men de er så vidt jeg ved temmelig sjældne måske netop på grund af deres følsomhed for rust. de var bygget efter et leichtbau princip; udviklet af Ludwig krauss der var leder af Mercedes racervognsafdeling, hvor der blev sparet på metallets tykkelse og mængde ud fra et princip om at alt vægt koster brændstof i hele bilens levetid. husk på de blev præsenteret lige omkring den første energikrise. efter min egen erfaring er de især følsomme for rust der hvor sporstængerne er forbundet med fjederbenene (pladejern) hvor andre biler er forbundet med lejehuset(støbejern der ikke gennemtærer så nemt )

Re: Audi 80 B1 - Generelt

: 18. maj 2018, 18:29
af svan
Fero skrev:Er det ikke altid sådan mht. gamle biler og rust? vel ikke meget anderledes end en gammel Golf 1/2 ? :)
Senere golf 2 er vel nærmest noget af det bedst rustbeskyttede, havde den været galvaniseret ville den aldrig forgå medmindre den fik en skade, den gummihud man brugte i bunden var bare unik, indtil den fik en skade, lidt lissom at se en audi 80 b4, den er så netop galvaniseret, og nogle eksemplarer er næsten som nye her 25 år efter
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk