FSI eller TSi.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 11. apr 2014, 20:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
FSI eller TSi.
Hej alle.
Skal jeg vælge en Golf med FSI motor eller med TSi motor til min kone... begge biler er brugt og med DSG
Mvh.
David.
Skal jeg vælge en Golf med FSI motor eller med TSi motor til min kone... begge biler er brugt og med DSG
Mvh.
David.
- Sgh2008ejs
- Nyt medlem
- Indlæg: 477
- Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sydfyn
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 100 times
Re: FSI eller TSi.
Hvilken årgang går du efter, hvilke motorer, hvor mange km må de have kørt, hvad må de koste og hvad er behovet?
Ville dog altid vælge en tsi selv!
Ville dog altid vælge en tsi selv!
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style
2019 Seat Mii Style
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1999
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 486 times
Re: FSI eller TSi.
Jeg har en gang haft en Golf V 1.6 FSI. Det er det mest skuffende køretøj jeg nogensinde har haft (jeg har haft mange) - primært på grund af den bovlamme motor.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: FSI eller TSi.
Der må have været noget galt med den bil.superbeszzz skrev: ↑16. maj 2018, 16:02Jeg har en gang haft en Golf V 1.6 FSI. Det er det mest skuffende køretøj jeg nogensinde har haft (jeg har haft mange) - primært på grund af den bovlamme motor.
Min knægt har sådan en og den trækker nemt fra en Leon 1m/golf 4 1.6 16v
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 11. apr 2014, 20:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: FSI eller TSi.
Hej igen.
FSi er 1.6 fra 07 som er kørt 170000 km. koster 80000 kr. Og TSi er 1.4 fra 09 og er også kørt 170000 som koster 95000
Mvh.
David.
FSi er 1.6 fra 07 som er kørt 170000 km. koster 80000 kr. Og TSi er 1.4 fra 09 og er også kørt 170000 som koster 95000
Mvh.
David.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 39 times
Re: FSI eller TSi.
Tsi all Day long....men husk at tjekke at kæden er ok.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: FSI eller TSi.
Den 1.6FSI er slow as Fuck. Jeg har en 2.0FSI som jeg lige har rundet 300k i, og den kører stadig perfekt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: FSI eller TSi.
Der er jo også forskel på 115hk og 150hk.
2.0fsi er også slow as fuck i forhold til mine andre 2 knægtes 2.0 tfsi fr og cupra
Sådan kan man jo så blive ved
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: FSI eller TSi.
1,6 fsi er vel heller ikke dsg men traditionel convertergearkasse der vel heller ikke ligefrem gør bilen hurtigere.
- DanielSan
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 23 times
Re: FSI eller TSi.
TSI kan være rigtig dyr i reparationer med så mange km. 95.000kr for en Golf V/VI med 170.000km er alt for dyrt. Kig evt. efter en med færre km.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1999
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 486 times
Re: FSI eller TSi.
Det lyder utroligt. Det er måske sandt på papiret. Min oplevelse var, at den kørte optimalt mellem 5.500 og 6.000 omdrejninger - alt andet var skrald. Jeg kan SLET ikke forestille mig, hvordan det må være med automatgear. Jeg kom faktisk fra en Golf 4 1.6 og den føltes væsentligt bedre.m power skrev: ↑16. maj 2018, 16:09Der må have været noget galt med den bil.superbeszzz skrev: ↑16. maj 2018, 16:02Jeg har en gang haft en Golf V 1.6 FSI. Det er det mest skuffende køretøj jeg nogensinde har haft (jeg har haft mange) - primært på grund af den bovlamme motor.
Min knægt har sådan en og den trækker nemt fra en Leon 1m/golf 4 1.6 16v
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: FSI eller TSi.
Det er ikke kun på papiret, det er testet mange gange og mod forskellige biler.superbeszzz skrev: ↑16. maj 2018, 20:26Det lyder utroligt. Det er måske sandt på papiret. Min oplevelse var, at den kørte optimalt mellem 5.500 og 6.000 omdrejninger - alt andet var skrald. Jeg kan SLET ikke forestille mig, hvordan det må være med automatgear. Jeg kom faktisk fra en Golf 4 1.6 og den føltes væsentligt bedre.m power skrev: ↑16. maj 2018, 16:09Der må have været noget galt med den bil.superbeszzz skrev: ↑16. maj 2018, 16:02Jeg har en gang haft en Golf V 1.6 FSI. Det er det mest skuffende køretøj jeg nogensinde har haft (jeg har haft mange) - primært på grund af den bovlamme motor.
Min knægt har sådan en og den trækker nemt fra en Leon 1m/golf 4 1.6 16v
Den er rullet hos jh rullefelt som ikke giver ved dørene, og den havde da hele 122hk
En golf v vejer jo også mere end en golf iv, samt gearing er anderledes, så en golf iv 1.6 16v kan nemt føles mere kvik uden at være det.
Men forventer man en raket, så er det nok ikke en 1.6fsi man skal kigge efter, vi valgte den ud fra økonomi, da det er en lærlinge løn der skal betale udgifterne
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 385
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 93 times
Re: FSI eller TSi.
Prøvede en Audi A4 med 1.6 fsi, som var indstignings modellen på det tidspunkt.
Og var sku skuffende til den pris, på det tidspunkt.
Der var 1.8 T med 150-160 HK meget mere harmonisk.
Men med de uhyrlige registreringsafgifter som var forfærdelige 180 procent dengang var det klart en rigtigt dansker sællert den 1.6.
Set ud fra brugt synspunkt idag, kan man sige der ikke bliver en turbo der kan gå i stykker, men ville nok vælge tsi alligevel.
Og var sku skuffende til den pris, på det tidspunkt.
Der var 1.8 T med 150-160 HK meget mere harmonisk.
Men med de uhyrlige registreringsafgifter som var forfærdelige 180 procent dengang var det klart en rigtigt dansker sællert den 1.6.
Set ud fra brugt synspunkt idag, kan man sige der ikke bliver en turbo der kan gå i stykker, men ville nok vælge tsi alligevel.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: FSI eller TSi.
Er disse to biler guldbelagte og med diamant forlygteglas siden de skal koste så meget?
Henholdsvis 60000 og 65000 hvis de er I tip top stand. Det er apsolut MAX pris jeg mener.
Staver man apsolut eller absolut??
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: FSI eller TSi.
Jeg ville nu heller aldrig vælge en Fsi. Når man først har prøvet en bil med turbo, så kommer man ALDRIG tilbage til en uden.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: FSI eller TSi.
Nu ved jeg ikke hvor stort pladsbehov konen har.
Hvis det ikke er så stort at det absolut skal være en Golf, kan man få en noget nyere Polo til de samme penge. Måske endda en 6C TSI som har tandrem i stedet for kæde. En 6C har også FrontAssist og dermed mulighed for Adaptiv Cruise Control.
Hvis det ikke er så stort at det absolut skal være en Golf, kan man få en noget nyere Polo til de samme penge. Måske endda en 6C TSI som har tandrem i stedet for kæde. En 6C har også FrontAssist og dermed mulighed for Adaptiv Cruise Control.
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- jakethemoss
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1895 times
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 11. apr 2014, 20:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: FSI eller TSi.
Hej igen.
Tak for jeres hjælp og jeres forklaring Jeg tror det bliver en Golf / Polo med TSi motor og selvfølgelig med automatgear
Mvh.
David
Tak for jeres hjælp og jeres forklaring Jeg tror det bliver en Golf / Polo med TSi motor og selvfølgelig med automatgear
Mvh.
David
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: FSI eller TSi.
Medmindre der er er fra 5 cylindre og opefterSenz skrev:Jeg ville nu heller aldrig vælge en Fsi. Når man først har prøvet en bil med turbo, så kommer man ALDRIG tilbage til en uden.
Svan
Sendt fra min F5321 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: FSI eller TSi.
nææ ikke til hverdags bil! ved at der er turbo på køre den heller ikke med så høje omdrejninger. Hvilket gør at den larmer mindre. Så for min side er det ikke kun for kræfterneMedmindre der er er fra 5 cylindre og opefter
Svan
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: FSI eller TSi.
Jo turbo eller kompressor.
Jeg tænker at din nye E63 AMG har et vanvittigt bundtræk i forhold til den gamle med sugemotor, til trods for færre kubik?!? Og vist også flere heste?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1172
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 271 times
Re: FSI eller TSi.
Selvom moderne turbomotorer gør det godt (fx lave rpm ved høj fart og god benzinøkonomi), så er jeg stadig ikke en fan af turbo lag. Kørte i en 3,6 liter V6 uden turbo 14 dage i ferien, den var langt mere harmonisk og responsiv end den 1,2 tsi jeg kører i til dagligt.
- These users thanked the author xbn for the post:
- Passatg 3c
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: FSI eller TSi.
Jamen ok, det var da også en FANTASTISK sammenligning I det tilfælde tror jeg faktisk jeg vil give dig retxbn skrev:Selvom moderne turbomotorer gør det godt (fx lave rpm ved høj fart og god benzinøkonomi), så er jeg stadig ikke en fan af turbo lag. Kørte i en 3,6 liter V6 uden turbo 14 dage i ferien, den var langt mere harmonisk og responsiv end den 1,2 tsi jeg kører i til dagligt.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
- xbn
- Medlem
- Indlæg: 1172
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 271 times
Re: FSI eller TSi.
Haha, ja. Pointen var den oplevede forskel med og uden turbo. Det var samme da jeg gik fra en 2,0 115hk uden turbo til en 1,2 110hk tsi. Den uden turbo havde en meget jævnere acceleration, også fra lave omdrejninger - til gengæld andre ulemper, jeg ville stadig vælge tsi til en hverdagsbil i dag (der er vel heller ikke andet) - turbo lagget irriterer mig bare.Passatg 3c skrev: ↑20. maj 2018, 22:24Jamen ok, det var da også en FANTASTISK sammenligning I det tilfælde tror jeg faktisk jeg vil give dig retxbn skrev:Selvom moderne turbomotorer gør det godt (fx lave rpm ved høj fart og god benzinøkonomi), så er jeg stadig ikke en fan af turbo lag. Kørte i en 3,6 liter V6 uden turbo 14 dage i ferien, den var langt mere harmonisk og responsiv end den 1,2 tsi jeg kører i til dagligt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 11. apr 2014, 20:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: FSI eller TSi.
Hej igen...
Hvad synes i om denne Audi
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/3478664
Hilsen.
David...
Hvad synes i om denne Audi
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/3478664
Hilsen.
David...
- Passatg 3c
- Medlem
- Indlæg: 1398
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 250 times
Re: FSI eller TSi.
Hvis det er en med automatgear du leder efter, så bliver du nødt til at finde en TSI'er. Den A3'er du linker til er så svag at den bliver svær at leve med.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)