FSI eller TSi.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
David
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 11. apr 2014, 20:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

FSI eller TSi.

Indlæg af David » 16. maj 2018, 14:34

Hej alle.

Skal jeg vælge en Golf med FSI motor eller med TSi motor til min kone... begge biler er brugt og med DSG ;)

Mvh.
David.

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af Sgh2008ejs » 16. maj 2018, 14:48

Hvilken årgang går du efter, hvilke motorer, hvor mange km må de have kørt, hvad må de koste og hvad er behovet? ;)

Ville dog altid vælge en tsi selv!
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

Brugeravatar
Bajs
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 28. apr 2018, 17:39
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af Bajs » 16. maj 2018, 14:49

Tsi men tjek kæden er skiftet på garanti.

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af superbeszzz » 16. maj 2018, 16:02

Jeg har en gang haft en Golf V 1.6 FSI. Det er det mest skuffende køretøj jeg nogensinde har haft (jeg har haft mange) - primært på grund af den bovlamme motor.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af m power » 16. maj 2018, 16:09

superbeszzz skrev:
16. maj 2018, 16:02
Jeg har en gang haft en Golf V 1.6 FSI. Det er det mest skuffende køretøj jeg nogensinde har haft (jeg har haft mange) - primært på grund af den bovlamme motor.
Der må have været noget galt med den bil.
Min knægt har sådan en og den trækker nemt fra en Leon 1m/golf 4 1.6 16v

David
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 11. apr 2014, 20:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af David » 16. maj 2018, 16:14

Hej igen.

FSi er 1.6 fra 07 som er kørt 170000 km. koster 80000 kr. Og TSi er 1.4 fra 09 og er også kørt 170000 som koster 95000 :)

Mvh.
David.

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af Rdaldlk » 16. maj 2018, 16:22

Tsi all Day long....men husk at tjekke at kæden er ok.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af Bopjensen » 16. maj 2018, 18:36

Den 1.6FSI er slow as Fuck. Jeg har en 2.0FSI som jeg lige har rundet 300k i, og den kører stadig perfekt.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af m power » 16. maj 2018, 18:41

Bopjensen skrev:
16. maj 2018, 18:36
Den 1.6FSI er slow as Fuck. Jeg har en 2.0FSI som jeg lige har rundet 300k i, og den kører stadig perfekt.
Der er jo også forskel på 115hk og 150hk.
2.0fsi er også slow as fuck i forhold til mine andre 2 knægtes 2.0 tfsi fr og cupra 🤔

Sådan kan man jo så blive ved 😉

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af styker » 16. maj 2018, 18:42

1,6 fsi er vel heller ikke dsg men traditionel convertergearkasse der vel heller ikke ligefrem gør bilen hurtigere.

Brugeravatar
DanielSan
Nyt medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 78 times
Been thanked: 23 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af DanielSan » 16. maj 2018, 18:53

TSI kan være rigtig dyr i reparationer med så mange km. 95.000kr for en Golf V/VI med 170.000km er alt for dyrt. Kig evt. efter en med færre km.


Sent from my iPad using Tapatalk

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af superbeszzz » 16. maj 2018, 20:26

m power skrev:
16. maj 2018, 16:09
superbeszzz skrev:
16. maj 2018, 16:02
Jeg har en gang haft en Golf V 1.6 FSI. Det er det mest skuffende køretøj jeg nogensinde har haft (jeg har haft mange) - primært på grund af den bovlamme motor.
Der må have været noget galt med den bil.
Min knægt har sådan en og den trækker nemt fra en Leon 1m/golf 4 1.6 16v
Det lyder utroligt. Det er måske sandt på papiret. Min oplevelse var, at den kørte optimalt mellem 5.500 og 6.000 omdrejninger - alt andet var skrald. Jeg kan SLET ikke forestille mig, hvordan det må være med automatgear. Jeg kom faktisk fra en Golf 4 1.6 og den føltes væsentligt bedre.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af m power » 16. maj 2018, 21:14

superbeszzz skrev:
16. maj 2018, 20:26
m power skrev:
16. maj 2018, 16:09
superbeszzz skrev:
16. maj 2018, 16:02
Jeg har en gang haft en Golf V 1.6 FSI. Det er det mest skuffende køretøj jeg nogensinde har haft (jeg har haft mange) - primært på grund af den bovlamme motor.
Der må have været noget galt med den bil.
Min knægt har sådan en og den trækker nemt fra en Leon 1m/golf 4 1.6 16v
Det lyder utroligt. Det er måske sandt på papiret. Min oplevelse var, at den kørte optimalt mellem 5.500 og 6.000 omdrejninger - alt andet var skrald. Jeg kan SLET ikke forestille mig, hvordan det må være med automatgear. Jeg kom faktisk fra en Golf 4 1.6 og den føltes væsentligt bedre.
Det er ikke kun på papiret, det er testet mange gange og mod forskellige biler.
Den er rullet hos jh rullefelt som ikke giver ved dørene, og den havde da hele 122hk :roll:
En golf v vejer jo også mere end en golf iv, samt gearing er anderledes, så en golf iv 1.6 16v kan nemt føles mere kvik uden at være det.
Men forventer man en raket, så er det nok ikke en 1.6fsi man skal kigge efter, vi valgte den ud fra økonomi, da det er en lærlinge løn der skal betale udgifterne ;-)
These users thanked the author m power for the post:
magre

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af siccio » 16. maj 2018, 22:17

Prøvede en Audi A4 med 1.6 fsi, som var indstignings modellen på det tidspunkt.
Og var sku skuffende til den pris, på det tidspunkt.
Der var 1.8 T med 150-160 HK meget mere harmonisk.
Men med de uhyrlige registreringsafgifter som var forfærdelige 180 procent dengang var det klart en rigtigt dansker sællert den 1.6.
Set ud fra brugt synspunkt idag, kan man sige der ikke bliver en turbo der kan gå i stykker, men ville nok vælge tsi alligevel.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af mobilos » 17. maj 2018, 06:51

David skrev:
16. maj 2018, 16:14
Hej igen.

FSi er 1.6 fra 07 som er kørt 170000 km. koster 80000 kr. Og TSi er 1.4 fra 09 og er også kørt 170000 som koster 95000 :)

Mvh.
David.
Er disse to biler guldbelagte og med diamant forlygteglas siden de skal koste så meget? :roll:
Henholdsvis 60000 og 65000 hvis de er I tip top stand. Det er apsolut MAX pris jeg mener.
Staver man apsolut eller absolut?? :?

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af tvartou » 17. maj 2018, 06:56

Med b selvom det kan lyde henad p

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

These users thanked the author tvartou for the post:
mobilos

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af jakethemoss » 17. maj 2018, 08:33

David skrev:
16. maj 2018, 16:14
Hej igen.

FSi er 1.6 fra 07 som er kørt 170000 km. koster 80000 kr. Og TSi er 1.4 fra 09 og er også kørt 170000 som koster 95000 :)

Mvh.
David.
TSI må blive valget da den har turbo, det har en FSI ikke
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af Senz » 17. maj 2018, 18:25

Jeg ville nu heller aldrig vælge en Fsi. Når man først har prøvet en bil med turbo, så kommer man ALDRIG tilbage til en uden.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af GranTurismo » 17. maj 2018, 23:09

Nu ved jeg ikke hvor stort pladsbehov konen har.

Hvis det ikke er så stort at det absolut skal være en Golf, kan man få en noget nyere Polo til de samme penge. Måske endda en 6C TSI som har tandrem i stedet for kæde. En 6C har også FrontAssist og dermed mulighed for Adaptiv Cruise Control.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
jakethemoss
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10859
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af GaSelle » 18. maj 2018, 08:42

Senz skrev:
17. maj 2018, 18:25
Jeg ville nu heller aldrig vælge en Fsi. Når man først har prøvet en bil med turbo, så kommer man ALDRIG tilbage til en uden.
Amen! :)

David
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 11. apr 2014, 20:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af David » 18. maj 2018, 13:11

Hej igen.

Tak for jeres hjælp og jeres forklaring :) Jeg tror det bliver en Golf / Polo med TSi motor og selvfølgelig med automatgear ;)

Mvh.
David 8-)

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af svan » 18. maj 2018, 18:23

Senz skrev:Jeg ville nu heller aldrig vælge en Fsi. Når man først har prøvet en bil med turbo, så kommer man ALDRIG tilbage til en uden.
Medmindre der er er fra 5 cylindre og opefter
Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af Senz » 19. maj 2018, 10:04

Medmindre der er er fra 5 cylindre og opefter
Svan
nææ ikke til hverdags bil! ved at der er turbo på køre den heller ikke med så høje omdrejninger. Hvilket gør at den larmer mindre. Så for min side er det ikke kun for kræfterne

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af AU-R8 » 19. maj 2018, 10:19

Senz skrev:
17. maj 2018, 18:25
Jeg ville nu heller aldrig vælge en Fsi. Når man først har prøvet en bil med turbo, så kommer man ALDRIG tilbage til en uden.
There is no replacement for displacement :mrgreen:
These users thanked the author AU-R8 for the post:
magre

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af GranTurismo » 19. maj 2018, 23:02

AU-R8 skrev:
19. maj 2018, 10:19
Senz skrev:
17. maj 2018, 18:25
Jeg ville nu heller aldrig vælge en Fsi. Når man først har prøvet en bil med turbo, så kommer man ALDRIG tilbage til en uden.
There is no replacement for displacement :mrgreen:
Jo turbo eller kompressor. :D

Jeg tænker at din nye E63 AMG har et vanvittigt bundtræk i forhold til den gamle med sugemotor, til trods for færre kubik?!? Og vist også flere heste?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af xbn » 20. maj 2018, 22:18

Senz skrev:
17. maj 2018, 18:25
Jeg ville nu heller aldrig vælge en Fsi. Når man først har prøvet en bil med turbo, så kommer man ALDRIG tilbage til en uden.
Selvom moderne turbomotorer gør det godt (fx lave rpm ved høj fart og god benzinøkonomi), så er jeg stadig ikke en fan af turbo lag. Kørte i en 3,6 liter V6 uden turbo 14 dage i ferien, den var langt mere harmonisk og responsiv end den 1,2 tsi jeg kører i til dagligt.
These users thanked the author xbn for the post:
Passatg 3c
Billede

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 250 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af Passatg 3c » 20. maj 2018, 22:24

xbn skrev:
Senz skrev:
17. maj 2018, 18:25
Jeg ville nu heller aldrig vælge en Fsi. Når man først har prøvet en bil med turbo, så kommer man ALDRIG tilbage til en uden.
Selvom moderne turbomotorer gør det godt (fx lave rpm ved høj fart og god benzinøkonomi), så er jeg stadig ikke en fan af turbo lag. Kørte i en 3,6 liter V6 uden turbo 14 dage i ferien, den var langt mere harmonisk og responsiv end den 1,2 tsi jeg kører i til dagligt.
Jamen ok, det var da også en FANTASTISK sammenligning BilledeBilledeBillede I det tilfælde tror jeg faktisk jeg vil give dig ret Billede
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af xbn » 20. maj 2018, 22:33

Passatg 3c skrev:
20. maj 2018, 22:24
xbn skrev:
Senz skrev:
17. maj 2018, 18:25
Jeg ville nu heller aldrig vælge en Fsi. Når man først har prøvet en bil med turbo, så kommer man ALDRIG tilbage til en uden.
Selvom moderne turbomotorer gør det godt (fx lave rpm ved høj fart og god benzinøkonomi), så er jeg stadig ikke en fan af turbo lag. Kørte i en 3,6 liter V6 uden turbo 14 dage i ferien, den var langt mere harmonisk og responsiv end den 1,2 tsi jeg kører i til dagligt.
Jamen ok, det var da også en FANTASTISK sammenligning BilledeBilledeBillede I det tilfælde tror jeg faktisk jeg vil give dig ret Billede
Haha, ja. Pointen var den oplevede forskel med og uden turbo. Det var samme da jeg gik fra en 2,0 115hk uden turbo til en 1,2 110hk tsi. Den uden turbo havde en meget jævnere acceleration, også fra lave omdrejninger - til gengæld andre ulemper, jeg ville stadig vælge tsi til en hverdagsbil i dag (der er vel heller ikke andet) - turbo lagget irriterer mig bare.
Billede

David
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 11. apr 2014, 20:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af David » 28. maj 2018, 18:18

Hej igen...

Hvad synes i om denne Audi ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/3478664

Hilsen.
David...

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 250 times

Re: FSI eller TSi.

Indlæg af Passatg 3c » 28. maj 2018, 18:40

Hvis det er en med automatgear du leder efter, så bliver du nødt til at finde en TSI'er. Den A3'er du linker til er så svag at den bliver svær at leve med.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"