VW på vej med ny generation hybridbiler

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

VW på vej med ny generation hybridbiler

Indlæg af ABT » 19. maj 2018, 08:57

En stribe 48 volts hybridmotorer på vej fra VW, hvor en ny 2,0 liters dieselmotor i den kommende Golf VII bliver den første.
https://jyllands-posten.dk/livsstil/bil ... bridbiler/

48 volt. Det er det store buzzword i disse år. De såkaldte milde hybrider, hvor et batteri opsamler bremse og regenereringsenergi og med en elmotor får dråberne til at strække længere og giver motoren et boost ved overhalinger, får nemlig nyt liv med de kraftige 48 volt.

Derfor er en række bilfabrikker på vej med de nye 48 volts milde hybrider i både benzin-, diesel- og gasdrevne biler, der alle sigter mod at leve op til skærpede EU-krav, der kræver et gennemsnitligt CO2-udslip på 95 g/km og træder i kraft i 2020.

Det er en teknologi, som foreløbig har været forbeholdt premium-mærkerne og modeller som bl.a. den nye Audi A8. Nu kommer de mere folkelige mærker. VW lancerer teknologien i den nye Golf VIII, der kommer i 2019, hvor den debuterer i en ny 2,0 liters TDI-dieselmotor, som for alvor skal lægge afstand til dieselskandalen.

Avanceret teknologi
Rent teknisk kombinerer det nye hybridsystem en forbrændingsmotor med en 48V remstartergenerator og et 48V batteri, der betyder, at systemet under visse kørselssituationer fuldstændig kan slukke for motoren ved hastigheder på op til 130 km/t. Batteriet bruges til at aktivere remstartergeneratoren, der genstarter forbrændingsmotoren så smidigt, at føreren ifølge VW-fabrikken næsten ikke mærker det. Dette reducerer både emission og brændstofforbruget med op til 0,3 l/100 km.

Med den nye 2,0 TDI Evo-dieselmotor er det første gang, man hos VW kombinerer diesel med mild hybridteknologi. Den følges også af en 1,5 TGI Evo-benzin-hybridmotor.

Motoren er ændret på mange områder i forhold til dagens teknik. Det gælder bl.a. turboladerens respons og effektivitet, mens dieselpartikelfiltret er anderledes dimensioneret, lyder det fra fabrikken.

I tørre tal er den nye dieselmotors CO2-udslip reduceret med 10 pct. i forhold til forgængeren, mens effekten er øget med ni pct., er meldingen. Konkrete værdier foreligger dog endnu ikke.

Konkurrenterne er dog godt med. Ford er bl.a. på vej med 48 volt til den nye Focus, mens Kia har offentliggjort lignende planer.

Det er helt klart en teknologi, vi kommer til at høre mere til.. 8-)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: VW på vej med ny generation hybridbiler

Indlæg af AU-R8 » 19. maj 2018, 09:18

48 volt eller ej, flere plugin hybrider er vejen frem til der findes permanent løsning som el eller bring biler.
These users thanked the author AU-R8 for the post (total 2):
RasmusaBrianDS

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: VW på vej med ny generation hybridbiler

Indlæg af Rasmusa » 19. maj 2018, 10:17

Ret enig - kunne godt forestille mig den næste bil bliver en Passat gte eller lign.
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: VW på vej med ny generation hybridbiler

Indlæg af AU-R8 » 19. maj 2018, 10:21

Rasmusa skrev:
19. maj 2018, 10:17
Ret enig - kunne godt forestille mig den næste bil bliver en Passat gte eller lign.
Venter på der kommer noget plugin med reelt 60 km på eller ca 100 km på el fabriksoplevelse.
These users thanked the author AU-R8 for the post:
BrianDS

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: VW på vej med ny generation hybridbiler

Indlæg af Rasmusa » 19. maj 2018, 10:44

Tænker gen. 2-3 stykker løser det?
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: VW på vej med ny generation hybridbiler

Indlæg af AU-R8 » 19. maj 2018, 10:47

Rasmusa skrev:
19. maj 2018, 10:44
Tænker gen. 2-3 stykker løser det?
Håber sgu på at 2 gen gør.
Sådan en Panamera hybrid ville være fin.
These users thanked the author AU-R8 for the post:
BrianDS

Abyssinier
Nyt medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 37 times

Re: VW på vej med ny generation hybridbiler

Indlæg af Abyssinier » 19. maj 2018, 10:49

Om et par år kunne jeg godt være interesseret i eksempelvis en Octavia Combi hybrid a la GTE hvis rækkevidden på ren el kommer højere op. Gerne omkring 80-100 km. Alternativt en elbil i tilsvarende størrelse med minimum 500 km reel rækkevidde, så vi ikke skal lade hele tiden når vi besøger famile i andre landsdele eller er på ferie. Jeg ved godt at nogle siger, at de fleste kan nøjes med en elbil med 200 km rækkevidde (som reelt er 100-150 km) hvilket er nok for os i det daglige men det er noget bøvl at skulle lade 2-3 gange hvis vi skal på lidt længere ture til Århus, Odense eller Esbjerg.

Pris, plads, rækkevidde og ladetid er vigtigere end acceleration og tophastighed og så skal bilen være godkendt til at køre med en trailer. Vil stadigvæk have behov for at køre med haveaffald mm. En fornuftig hybrid- eller elbil kombineret med en hjemmeladestation og ad-hoc opladning "i byen" til en fast lav pris kunne godt være fremtiden for os.
These users thanked the author Abyssinier for the post:
BrianDS
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW på vej med ny generation hybridbiler

Indlæg af SteffenR » 19. maj 2018, 11:54

AU-R8 skrev:
19. maj 2018, 10:47


Håber sgu på at 2 gen gør.
Sådan en Panamera hybrid ville være fin.

Blev overhalet af en sport turismo turbo se i agate Grey den anden dag. 😍


Har gået og luret på en mindre elbil til bykørsel, men synes de er for dyre som det er nu.

Renault Zoe 295k. :shock:
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"