VW service i København...

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Moshall
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. jun 2018, 11:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW service i København...

Indlæg af Moshall » 15. jun 2018, 11:30

Hej Alle
Er ganske ny herinde. Skal have min 2015 Scirocco til (60000 km) service - helst i Storkøbehavn.
Har været på Trustpilot for at se hvilke VW forhandler, der scorer højest, men til min skræk bliver de alle sablet ned.....

Så nu er mit spørgsmål: Har I gode erfaringer med at få lavet service i Storkøbenhanvsområdet ??
Har brugt et værksted til mine tidligere biler, som jeg har rigtig gode erfaringer med (Steen Andersen i Brøndby).
Kan de mon lave et service lige så godt så de autoriserede værksteder - for det er helt sikkert billigere ?

På forhånd tak

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: VW service i København...

Indlæg af Lasse R » 15. jun 2018, 12:56

Moshall skrev:
15. jun 2018, 11:30
Kan de mon lave et service lige så godt så de autoriserede værksteder - for det er helt sikkert billigere ?
Ja, det kan de godt. vil hellere få servicere uautoriseret ved et værksted jeg har tillid til, end autoriseret, som jeg ikke kender.

Du mister din vejhjælp, ellers ingen problemer.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: VW service i København...

Indlæg af erlingvj » 15. jun 2018, 13:02

Volkswagen Ishøj

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: VW service i København...

Indlæg af DanielB12 » 15. jun 2018, 14:19

Lasse R skrev:
15. jun 2018, 12:56
Moshall skrev:
15. jun 2018, 11:30
Kan de mon lave et service lige så godt så de autoriserede værksteder - for det er helt sikkert billigere ?
Ja, det kan de godt. vil hellere få servicere uautoriseret ved et værksted jeg har tillid til, end autoriseret, som jeg ikke kender.

Du mister din vejhjælp, ellers ingen problemer.
Og eventuelt en højere pris ved gensalg, samt ikke mindst kulance som hos VW jo ikke er ukendt..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: VW service i København...

Indlæg af Senz » 15. jun 2018, 14:45

Jeg har hørt rigtig godt om https://dk.trustpilot.com/review/www.au ... benhavn.dk

Flere Bosch værksteder tilbyder også vejhjælp. Så det vil nok kunne forhandels med i service.

og ang. mindre pris ved gensalg. Det kan kun være ved et autoriserede. som en form for "godt du støtter os" Alle andre steder betyder det intet. Og du får sikkert ikke meget "godt du støtter os" penge ud af dem

Ja man kan miste kulancen. Men ofte får du selv lov til at betale en bid af kagen. Så man skal vurdere hvad man vil. jo ældre bilen biler jo svære er det også at få kulance.

Men som du selv skriver så bliver de sablet ned på trustpilot. Hvorfor vælge et sted hvor andre løber skrigene fra frem for et sted hvor de gør alt for at du som kunde skal have en god service samt en god kvalitet på det arbejde de udføre.

Andre værksted kan lave service lige så godt.. så jeg vil også sige at hvis du er glad for det sted som du er nu. Så kan de også lave service på din bil.

vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: VW service i København...

Indlæg af vwbattle » 15. jun 2018, 17:13

Vil faktisk også pege dig imod sydkystens biler (Ishøj)

Mvh
D
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: VW service i København...

Indlæg af DanielB12 » 15. jun 2018, 17:23

Senz skrev:
15. jun 2018, 14:45
Jeg har hørt rigtig godt om https://dk.trustpilot.com/review/www.au ... benhavn.dk

Flere Bosch værksteder tilbyder også vejhjælp. Så det vil nok kunne forhandels med i service.

og ang. mindre pris ved gensalg. Det kan kun være ved et autoriserede. som en form for "godt du støtter os" Alle andre steder betyder det intet. Og du får sikkert ikke meget "godt du støtter os" penge ud af dem

Ja man kan miste kulancen. Men ofte får du selv lov til at betale en bid af kagen. Så man skal vurdere hvad man vil. jo ældre bilen biler jo svære er det også at få kulance.

Men som du selv skriver så bliver de sablet ned på trustpilot. Hvorfor vælge et sted hvor andre løber skrigene fra frem for et sted hvor de gør alt for at du som kunde skal have en god service samt en god kvalitet på det arbejde de udføre.

Andre værksted kan lave service lige så godt.. så jeg vil også sige at hvis du er glad for det sted som du er nu. Så kan de også lave service på din bil.
Måske du lige burde lave en disclaimer ifht din egen tilknytning til den uautoriseret værkstedsverden, og deraf had til det autoritiseret..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: VW service i København...

Indlæg af Senz » 15. jun 2018, 19:22

Måske du lige burde lave en disclaimer ifht din egen tilknytning til den uautoriseret værkstedsverden, og deraf had til det autoritiseret..
Det er ikke noget med had til nogen.. fortæl mig hvad er ikke rigtig?

DanielB12 du skriver noget vås også vil du ikke svare?

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: VW service i København...

Indlæg af Lasse R » 15. jun 2018, 21:44

DanielB12 skrev:
15. jun 2018, 14:19
Lasse R skrev:
15. jun 2018, 12:56
Moshall skrev:
15. jun 2018, 11:30
Kan de mon lave et service lige så godt så de autoriserede værksteder - for det er helt sikkert billigere ?
Ja, det kan de godt. vil hellere få servicere uautoriseret ved et værksted jeg har tillid til, end autoriseret, som jeg ikke kender.

Du mister din vejhjælp, ellers ingen problemer.

Og eventuelt en højere pris ved gensalg, samt ikke mindst kulance som hos VW jo ikke er ukendt..
Tvivler på du får mere for en brugt bil med autoriseret service kontra uautoriseret.. de sidste 6-7 biler jeg har haft igennem har servicebogen ikke engang været fremme. Både til i privat, og forhandler handel..

Kulance skal jeg ikke kunne sige, da jeg aldrig har haft brug for det, men det føles i min verden tosset at betale merpris for et produkt, fordi at man måske får en fejl ude i fremtiden, som VW måske vil betale et tilskud til... lidt for mange “måske”, specielt med tanke på serviceniveauet og samarbejdsviljen hos VW, når det kommer til nogle af de kendte problemer med DSG, kæder, dyser osv.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1999
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: VW service i København...

Indlæg af superbeszzz » 16. jun 2018, 06:06

Hvis jeg sad på Bilbasen og kiggede efter nyere biler, ville jeg springe over, hvis der ikke var autoriseret service.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: VW service i København...

Indlæg af Senz » 16. jun 2018, 09:42

Tvivler på du får mere for en brugt bil med autoriseret service kontra uautoriseret.. de sidste 6-7 biler jeg har haft igennem har servicebogen ikke engang været fremme. Både til i privat, og forhandler handel..

Kulance skal jeg ikke kunne sige, da jeg aldrig har haft brug for det, men det føles i min verden tosset at betale merpris for et produkt, fordi at man måske får en fejl ude i fremtiden, som VW måske vil betale et tilskud til... lidt for mange “måske”, specielt med tanke på serviceniveauet og samarbejdsviljen hos VW, når det kommer til nogle af de kendte problemer med DSG, kæder, dyser osv.
Det gør du heller ikke. Jeg arbejder dagligt med biler og har aldrig oplevet at nogen betaler mindre fordi uautoriseret mekaniker har lavet den.

Kulance er jo en mærkelig ting. og ja i bund og grund en latterlig ting.! de burde stille bedre garanti på deres biler. Især hvis man mener at ens mærke er så godt. Kulance er kommet fordi det blev lavet sådan at garantien kan bebeholdes selv om man kommer ud til uautoriseret værksteder. Kulance er total konkurrence vridende!. Hvis bilen bliver hold efter Vw´s krav og det kan bevises så burde de også dække kulance på alle dem som kommer med problemer. Hvis man tager sådan noget som dyser, sving hjul, osv. Der gør autoriseret jo ikke noget ved dem ved service. Vw audi osv. Burde vokse op! og udvide deres garanti. Japanerne giver stort set alle 3 år. Hyundai 5 og kia 7år.
Ja vw giver også 4 år. men hvorfor skal man betale for det?

Ang. med kulance så er vw meget tilgivende med hvis man har fået lavet sin bil på et andet værksted. ofte vil du efter 1 rep vil man være inde i varmen igen. Hvor citroen udelukker dig for altid. Men ved kulance kommer du stadig til at betale noget for den rep der skal laves. min gamle mester har en Jetta hvor kæden begyndte at larme. der skulle han betale en del af reparationen selv. og tror den var 3 år gammel.


Hvis jeg sad på Bilbasen og kiggede efter nyere biler, ville jeg springe over, hvis der ikke var autoriseret service.
Så kommer du jo til at springe over mange da der ikke står hvor de har fået lavet service.

Du må jo fortælle hvorfor? er det fordi du kun mener at autoriseret kan finde ud af at lave service?
Eller er det pga kulancen?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"