Forsinket Vw Passat

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Forsinket Vw Passat

Indlæg af BoJensen88 » 16. jun 2018, 16:26

God eftermiddag folkens.

For cirka 2 måneder siden bestilte jeg en Passat premium highline variant med en ordentlig spandfuld udstyr i.

Var så ude og besøge min lokale Vw forhandler ( Aalborg )
Ville hører ham om tisrammen holdte stik ( At modtage bilen senest i uge 31 )
Det gjorde den så langt fra.
Han fortæller at den vil ankomme imellem uge 31 / 40 ( Hælder nok mest til 40 )

Han fortæller at grundet så lang ventetid, er pga al udstyret i bilen, og pga at de er igang med at gøre sådan at 1,5tsi evo motoren bliver lagt i passaterne fremadretttet.

Er selvfølgelig ked af vente tiden, da jeg glæder mig utrolig meget til og få min nye bil, men tror egentlig at på langt sigt er godt at jeg får den nye model motor iforhold til 1.4.

Har folk erfaringer med 1,5tsi'eren.
Der må være golf ejere som har fået kørt lidt kilometer med sådan en motor.

Er det godt eller skidt at jeg får min passat i 1.5?

Glæder mig til at hører jeres erfaringer og meninger. :-)

Mvh Bo Jensen
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Forsinket Vw Passat

Indlæg af BoJensen88 » 16. jun 2018, 16:27

Link til tidligere tråd, der beskriver hvad bil vi har købt :-D
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Forsinket Vw Passat

Indlæg af Ice Fox » 16. jun 2018, 19:42

BoJensen88 skrev:
16. jun 2018, 16:27
Link til tidligere tråd, der beskriver hvad bil vi har købt :-D
Tror du mangler noget.. :D

BoJensen88
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 14. jun 2012, 10:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Forsinket Vw Passat

Indlæg af BoJensen88 » 16. jun 2018, 19:56

Det forsvandt hvis lige i svinget :lol: :lol:

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=138342

Bedre sent end aldrig. :P
Audi E-tron 50 S-line 8-)

Bmw e36 325 Cabrio mtech 8-)

xkaas
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. maj 2018, 20:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forsinket Vw Passat

Indlæg af xkaas » 19. jun 2018, 12:47

Jeg har 1.5 TSI motoren i min golf. Den kører super godt, har dog ikke lagt så mange kilometer endnu :)

Ang. Ventetiden, så skulle min være leveret i slutningen af april, men blev faktisk først leveret Start Juni. Så man skal ikke helt tro på hvad de siger :(

Brugeravatar
kennyB
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 28. apr 2010, 14:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsinket Vw Passat

Indlæg af kennyB » 6. jul 2018, 14:01

Hej

Har du hørt mere fra din forhandler?
Jeg var ude ved min igår og han sagde at vores nu står til produktions uge 43. Og så skulle vi forvente ekstra levering til danmark pga de får ret store mængder biler der skal sendes afsted.
Vi bestilte i uge 16.

Mvh
KennyB
These users thanked the author kennyB for the post:
Sunny

VW ID.4 Pro Performance 2023 SW 3.1
VW Polo 6R 1.2 TSI

VW Passat B8 Variant 1,5 TSI ACT Comfortline Premium DSG + DK LED, DK Navi, LED HIGH, DLA, PLA, varme I rattet, Webato benzin fyr.
VW Passat B7 Variant 2012 Comfortline 2.0 TDI 170HK DSG - Solgt
VW Passat B6 Variant 2007 Comfortline 2.0 TDI 170HK - Solgt
VW Polo 6R 1,2 TDI BlueMotion - Solgt

Sunny
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 30. okt 2008, 18:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 320 times
Been thanked: 8 times

Re: Forsinket Vw Passat

Indlæg af Sunny » 8. jul 2018, 07:45

kennyB skrev:
6. jul 2018, 14:01
Hej

Har du hørt mere fra din forhandler?
Jeg var ude ved min igår og han sagde at vores nu står til produktions uge 43. Og så skulle vi forvente ekstra levering til danmark pga de får ret store mængder biler der skal sendes afsted.
Vi bestilte i uge 16.

Mvh
KennyB
Jeg bestilte i uge 11 og for nogle uger siden skrev han mellem 37-40, som produktionuge. Tror ikke selv på jeg ser min nye bil før tidligst i slut oktober😞 hvis jeg er heldig!
Tænker ikke der er noget som er særlig præcis endnu, da de endnu ikke er startet op på de “nye” modeller. Måske ved de noget mere i slut af august

Gtipolo
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. jun 2018, 09:14
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Forsinket Vw Passat

Indlæg af Gtipolo » 8. jul 2018, 09:58

Sunny skrev:
8. jul 2018, 07:45
kennyB skrev:
6. jul 2018, 14:01
Hej

Har du hørt mere fra din forhandler?
Jeg var ude ved min igår og han sagde at vores nu står til produktions uge 43. Og så skulle vi forvente ekstra levering til danmark pga de får ret store mængder biler der skal sendes afsted.
Vi bestilte i uge 16.

Mvh
KennyB
Jeg bestilte i uge 11 og for nogle uger siden skrev han mellem 37-40, som produktionuge. Tror ikke selv på jeg ser min nye bil før tidligst i slut oktober😞 hvis jeg er heldig!
Tænker ikke der er noget som er særlig præcis endnu, da de endnu ikke er startet op på de “nye” modeller. Måske ved de noget mere i slut af august
Tænker det er generelt sådan med VW for tiden :/. Jeg bestilte min VW polo GTI i starten af januar, med produktionsstart i uge 26. Sidst jeg snakkede med forhandleren stod den til produktion mellem 26-46, og er ikke blevet låst fast. Så den kan rykkes som de vil.

Brugeravatar
kennyB
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 28. apr 2010, 14:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsinket Vw Passat

Indlæg af kennyB » 8. jul 2018, 11:13

Gtipolo skrev:
8. jul 2018, 09:58
Sunny skrev:
8. jul 2018, 07:45
kennyB skrev:
6. jul 2018, 14:01
Hej

Har du hørt mere fra din forhandler?
Jeg var ude ved min igår og han sagde at vores nu står til produktions uge 43. Og så skulle vi forvente ekstra levering til danmark pga de får ret store mængder biler der skal sendes afsted.
Vi bestilte i uge 16.

Mvh
KennyB
Jeg bestilte i uge 11 og for nogle uger siden skrev han mellem 37-40, som produktionuge. Tror ikke selv på jeg ser min nye bil før tidligst i slut oktober😞 hvis jeg er heldig!
Tænker ikke der er noget som er særlig præcis endnu, da de endnu ikke er startet op på de “nye” modeller. Måske ved de noget mere i slut af august
Tænker det er generelt sådan med VW for tiden :/. Jeg bestilte min VW polo GTI i starten af januar, med produktionsstart i uge 26. Sidst jeg snakkede med forhandleren stod den til produktion mellem 26-46, og er ikke blevet låst fast. Så den kan rykkes som de vil.
Det er alligevel et stort spænd mellem 26 og 46 :|
Sælgeren viste mig systemet han kiggede på og der stod uge 42 til på de forskellige steps bilen skal igennem og den færdige produktions uge som uge 43. Han var noget mere fortrøstningsfuld for uge 43 nu end han havde været for en måned siden. Så med fingeren krydset ville det nok gå.
(Ja jeg tager stadig mine forbehold)

Han snakkede faktisk om at VW nok ville lave en leje bils ordning til dem der er ramt og venter på deres bil. Så for et mindre beløb end normalt, kunne man leje en af deres biler indtil ens egen kom hjem. Men han havde ikke noget konkret på det endnu desværre.
Jeg havde selvfølgelig solgt vores den gamle Passat for 1,5 måned siden :cry:

VW ID.4 Pro Performance 2023 SW 3.1
VW Polo 6R 1.2 TSI

VW Passat B8 Variant 1,5 TSI ACT Comfortline Premium DSG + DK LED, DK Navi, LED HIGH, DLA, PLA, varme I rattet, Webato benzin fyr.
VW Passat B7 Variant 2012 Comfortline 2.0 TDI 170HK DSG - Solgt
VW Passat B6 Variant 2007 Comfortline 2.0 TDI 170HK - Solgt
VW Polo 6R 1,2 TDI BlueMotion - Solgt

Gtipolo
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. jun 2018, 09:14
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Forsinket Vw Passat

Indlæg af Gtipolo » 11. jul 2018, 10:53

kennyB skrev:
8. jul 2018, 11:13
Gtipolo skrev:
8. jul 2018, 09:58
Sunny skrev:
8. jul 2018, 07:45

Jeg bestilte i uge 11 og for nogle uger siden skrev han mellem 37-40, som produktionuge. Tror ikke selv på jeg ser min nye bil før tidligst i slut oktober😞 hvis jeg er heldig!
Tænker ikke der er noget som er særlig præcis endnu, da de endnu ikke er startet op på de “nye” modeller. Måske ved de noget mere i slut af august
Tænker det er generelt sådan med VW for tiden :/. Jeg bestilte min VW polo GTI i starten af januar, med produktionsstart i uge 26. Sidst jeg snakkede med forhandleren stod den til produktion mellem 26-46, og er ikke blevet låst fast. Så den kan rykkes som de vil.
Det er alligevel et stort spænd mellem 26 og 46 :|
Sælgeren viste mig systemet han kiggede på og der stod uge 42 til på de forskellige steps bilen skal igennem og den færdige produktions uge som uge 43. Han var noget mere fortrøstningsfuld for uge 43 nu end han havde været for en måned siden. Så med fingeren krydset ville det nok gå.
(Ja jeg tager stadig mine forbehold)

Han snakkede faktisk om at VW nok ville lave en leje bils ordning til dem der er ramt og venter på deres bil. Så for et mindre beløb end normalt, kunne man leje en af deres biler indtil ens egen kom hjem. Men han havde ikke noget konkret på det endnu desværre.
Jeg havde selvfølgelig solgt vores den gamle Passat for 1,5 måned siden :cry:
Ja det er et stort spænd :/
Men det lyder da til du har en ny bil i udsigte, når forhandleren kan sige sådan :)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"