Lugt i kabinen

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
niss
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11. sep 2017, 17:08
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Lugt i kabinen

Indlæg af niss » 19. jun 2018, 12:51

Hej

Min Passat fra januar 2018 lugter grimt når den har stået stille et ca. halvt døgn, det lugter lidt af fisk, " bor i Midt Jylland " og ikke Thyborøn.
Jeg vil sammenligne lugten med gummi, og ved at dem som har haft besøg af mår i bilens slanger og ledninger har fået oplyst at gummiet er tilsat fiskeolie.

Lugten forsvinder efter 5-10 min kørsel. Bruger altid klimaanlægget, så det burde ikke være pga. den ikke har været brugt længe.

Andre der har oplevet det samme og fået det løst. ??

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af TorbenRasmussen » 19. jun 2018, 13:53

Og det er ikke bare fugten, som opbygges i køleanlægget, som lige skal blæses ud først? Mit aircon har også en lugt (ikke lige af fisk, men mere bare lugt af plastic) de første 30 sekunder den kører indtil den er blæst igennem.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

niss
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11. sep 2017, 17:08
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af niss » 19. jun 2018, 14:10

Nej ikke plastic, og den lugter heller ikke længere af ny bil som i starten.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af thg » 19. jun 2018, 20:23

Når du bruger din aircondition til at køle med, bliver fordamperen som sidder bag instrumentbordet meget kold. Når du så parkerer bilen i varmen, opstår der kondens (når varme og kulde mødes) og så opstår der med tiden råd/svamp.

For at fjerne de skal der en meget grundig rensning til og nej de der spraydåser man stiller i bilen og "skyder" af med blæseren på recirkulation har ikke den store effekt, det er mere parfume end det får fjernet råd/svamp på fordamperen. Meget få værksteder tilbyder en grundig og brugbar aircondition rens. De eneste jeg kender til der har sådan et brugbart stykke værktøj/produkt er Tunap, men det er ikke så udbredt i Danmark.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af vartaz » 19. jun 2018, 20:25

Passer ikke. Min lugtede af sure sokker og div... den der bell add på recirk. og lade virke fiksede problemet i et helt år

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af Frederik » 19. jun 2018, 20:42

En mekaniker fortalte mig engang, at man i teorien altid skulle sætte sin blæser på fuld varme de sidste 5-10 min af sin køretur for at lade konsensen fordampe så den ikke sætter sig og danner bakterier.

Ingen gør jo det i virkeligheden, og jeg har haft god effekt af de omtalte rensepatroner.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af pwh » 19. jun 2018, 20:49

Det lyder helt sikkert som det klassiske problem når man vælger altid at køre med A/C tændt. Når først der er dannet en film af bakterier på fordamperen, så kræver det ofte en ret omfattende rens hvis man vil komme problemet til livs.

Klog af skade (fra tidligere biler med "fiskelugt") slukker jeg ALTID kompressoren 5 minutters tid inden jeg er hjemme, og har ingen problemer med dårlig lugt fra klimaanlæget

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Senest rettet af pwh 19. jun 2018, 20:49, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author pwh for the post:
Sunny

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af pwh » 19. jun 2018, 20:56

Du behøver ikke at sætte varme på - fordamperen sidder før varmelegemet. Men fuld blæs på kabineblæseren tørrer fordamperens overflade (hvis A/C er slukket), og så slipper du for klam lugt.

Jo - det er vi skam nogle der gør :-)

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk



Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 250 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af Passatg 3c » 19. jun 2018, 22:10

Vi har klima i begge vores biler, som altid er tændt og de lugter aldrig. Hvad gør vi "forkert"? ;)
These users thanked the author Passatg 3c for the post:
sto
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af pwh » 20. jun 2018, 08:05

Passatg 3c skrev:Vi har klima i begge vores biler, som altid er tændt og de lugter aldrig. Hvad gør vi "forkert"? ;)
Folk er forskellige, og ligeledes deres tolerancetærskel overfor mange ting Billede

Så snart fordamperen er kold, så forsvinder lugten... Lugten indtil da varierer fra en gammel karklud til rådden havn alt efter hvor fremskreden udvikling af bakteriebelægningen er. Men hvis man efterlader fordamperen med en belægning af rimfrost eller kondens, så vil der relativt hurtigt begynde at udvikles mange "interessante" ting.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af thg » 20. jun 2018, 08:14

Mærkeligt at der ikke laves en løsning. Kunne det ikke være en lille blæser nede ved fordamperen som altid blæste videre i 10 min. efter at bilen var slukket?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

niss
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11. sep 2017, 17:08
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af niss » 20. jun 2018, 09:01

Som jeg har skrevet: Jeg har altid mit klima anlæg til at køre.
og derfor burde der så ikke være lugt problemer.
niss skrev:
19. jun 2018, 12:51
Hej

Min Passat fra januar 2018 lugter grimt når den har stået stille et ca. halvt døgn, det lugter lidt af fisk, " bor i Midt Jylland " og ikke Thyborøn.
Jeg vil sammenligne lugten med gummi, og ved at dem som har haft besøg af mår i bilens slanger og ledninger har fået oplyst at gummiet er tilsat fiskeolie.

Lugten forsvinder efter 5-10 min kørsel. Bruger altid klimaanlægget, så det burde ikke være pga. den ikke har været brugt længe.

Andre der har oplevet det samme og fået det løst. ??

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af pwh » 20. jun 2018, 09:15

niss skrev:Som jeg har skrevet: Jeg har altid mit klima anlæg til at køre.
og derfor burde der så ikke være lugt problemer.
Jo - og det er netop det der er udfordringen for et klimaanlæg i en bil!

Når du stiller bilen, så er fordamperen dækket med rimfrost/kondensvand. Det smelter og fordamper stille og roligt, og når bilen står et lunt sted, så har diverse bakterier optimale betingelser for at udvikle sig (lunt og fugtigt). En stor del af det smeltede rimfrost løber ud via drænet (og danner en lille vandpyt under bilen), men der er selvsagt ikke tørlagt omkring fordamperen.

Når du kommer ud til bilen, så vil den lækre fugtige luft (med knap så lækker lugt) blive blæst ind i bilen. Det fortsætter med at lugte indtil:
1: overfladen på fordamperen er tør (a/c slukket)
2: fugt omkring fordamperen er fordampet eller frosset til igen (a/c tændt).

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


These users thanked the author pwh for the post:
carstenhjorth

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af Frederik » 20. jun 2018, 11:58

Så løsningen er altså at slukke for AC (men ikke blæseren) og lade den køre videre (temperatur/styrke irrelevant?) de sidste 5–10 min aften køretur?

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af pwh » 20. jun 2018, 12:54

Frederik skrev:Så løsningen er altså at slukke for AC (men ikke blæseren) og lade den køre videre (temperatur/styrke irrelevant?) de sidste 5–10 min aften køretur?
Lige præcis. Men det fjerner desværre ikke eventuelle belægninger hvis først skaden er sket, og rengøring "derinde" er mildest talt ikke lige til.

Jeg slukker altid A/C fem minutters tid inden jeg er hjemme, og så nyder jeg fuglefløjt for nedrullede vinduer den sidste del af vejen.

Min Passat har kørt 35.000 km, og A/C benyttes efter behov sommer og vinter. Der er ikke problemer med dårlig lugt, og ovenstående gør jeg som sagt "klog af skade". Min gamle C-max lugtede sgu skummelt efter nogle år, og på trods af diverse skum/duft rensemidler (som via langt rør skal sprayes på fordamperen) løste ikke problemet. Det blev bare til lugt af sur karklud+citrus i stedet 🤢

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af thg » 20. jun 2018, 13:15

pwh skrev:Min gamle C-max lugtede sgu skummelt efter nogle år, og på trods af diverse skum/duft rensemidler (som via langt rør skal sprayes på fordamperen) løste ikke problemet. Det blev bare til lugt af sur karklud+citrus i stedet 🤢

Lige præcis som jeg skrev længere oppe i tråden! Enkelte producenter, f.eks. Belladd, laver også et skummende produkt hvor der medfølger et langt rør/slange, således at man kan få den helt ind til fordamperen. Det er helt sikkert bedre end de der "spray bomber" som ofte er så godt som virkningsløse (andet end at parfumen i dem, overdøver den grimme lugt). Problemet er bare at dette skum så bare ligger sig uden på fordamperen, men kommer ikke ordenligt ind imellem fordamperens riller, det gør Tunaps løsning derimod (se vedhæftede billede), da det påføres via højttryk.
Vedhæftede filer
untitled.png
untitled.png (834.15 KiB) Vist 1935 gange
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af vartaz » 20. jun 2018, 13:24

Jeg har uanset andres uheldigve oplevelser haft held med belladds spray som man ligger i bunden på 3 biler og det holder ca et år og det er ikke parfuem , den dårlige duft forsvinder... måske der er en slags desinficerende i ?
prøv den , koster ikke mange kr
These users thanked the author vartaz for the post:
Benzon1960

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 166 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af Mathiasen » 20. jun 2018, 20:10

Hvad med ozon? Det reagerer med alt sådan noget organisk skidt men er noget farligt stads :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af Nicklossi » 21. jun 2018, 19:07

Mathiasen skrev:
20. jun 2018, 20:10
Hvad med ozon? Det reagerer med alt sådan noget organisk skidt men er noget farligt stads :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det skal bruges meget varsomt, da det også ødelægger gummi :)

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af HenrikH29 » 21. jun 2018, 21:08

Jeg har erfaring med brug af Ozon.

Efter et lille uheld min datter havde (opkast) lugtede min tidligere bil mildest talt ikke godt. Opkastet var kommet i sædet og gulvtæppet.

Prøvede alle former for rensning og gåde råd uden det fjernede lugten helt.

Købte derfor en Ozon generator i england og brugte den.

Det virkede.

Har efterfølgende brugt den et par gange til også at rense muggen A/C lugt.

Har ikke haft problemer med gummi, der tager skade. Har set, at det også bruges professionelt til at rense dårlig lugt i biler, på hoteller og eksempelvis også boliger, hvor der har ligget en afdød i lang tid...

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af erlingvj » 21. jun 2018, 21:12

HenrikH29 skrev:
21. jun 2018, 21:08
Jeg har erfaring med brug af Ozon.

Efter et lille uheld min datter havde (opkast) lugtede min tidligere bil mildest talt ikke godt. Opkastet var kommet i sædet og gulvtæppet.

Prøvede alle former for rensning og gåde råd uden det fjernede lugten helt.

Købte derfor en Ozon generator i england og brugte den.

Det virkede.

Har efterfølgende brugt den et par gange til også at rense muggen A/C lugt.

Har ikke haft problemer med gummi, der tager skade. Har set, at det også bruges professionelt til at rense dårlig lugt i biler, på hoteller og eksempelvis også boliger, hvor der har ligget en afdød i lang tid...
Det med at det skader gummi er en and. Har aldig set det dokumenteret.
Der er jo stort set ingen gummi, der indeholder naturgummi længere.
Senest rettet af erlingvj 21. jun 2018, 21:16, rettet i alt 1 gang.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af erlingvj » 21. jun 2018, 21:14

Har bilen reservehjul. Nogle gamle reservehjul kommer til at stinke forfærdeligt efter 10 år eller mere.

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af HenrikH29 » 21. jun 2018, 21:18

erlingvj skrev:
21. jun 2018, 21:12
HenrikH29 skrev:
21. jun 2018, 21:08
Jeg har erfaring med brug af Ozon.

Efter et lille uheld min datter havde (opkast) lugtede min tidligere bil mildest talt ikke godt. Opkastet var kommet i sædet og gulvtæppet.

Prøvede alle former for rensning og gåde råd uden det fjernede lugten helt.

Købte derfor en Ozon generator i england og brugte den.

Det virkede.

Har efterfølgende brugt den et par gange til også at rense muggen A/C lugt.

Har ikke haft problemer med gummi, der tager skade. Har set, at det også bruges professionelt til at rense dårlig lugt i biler, på hoteller og eksempelvis også boliger, hvor der har ligget en afdød i lang tid...
Det med at det skader gummi er en and. Har aldig set det dokumenteret.
Der er jo stort set ingen gummi, der indeholder naturgummi længere.
At det ikke skader, er også det jeg kan læse mig frem til. BLa. her : https://www.noai.org/does-ozone-damage-rubber

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af HenrikH29 » 21. jun 2018, 21:21

HenrikH29 skrev:
21. jun 2018, 21:18
erlingvj skrev:
21. jun 2018, 21:12
HenrikH29 skrev:
21. jun 2018, 21:08
Jeg har erfaring med brug af Ozon.

Efter et lille uheld min datter havde (opkast) lugtede min tidligere bil mildest talt ikke godt. Opkastet var kommet i sædet og gulvtæppet.

Prøvede alle former for rensning og gåde råd uden det fjernede lugten helt.

Købte derfor en Ozon generator i england og brugte den.

Det virkede.

Har efterfølgende brugt den et par gange til også at rense muggen A/C lugt.

Har ikke haft problemer med gummi, der tager skade. Har set, at det også bruges professionelt til at rense dårlig lugt i biler, på hoteller og eksempelvis også boliger, hvor der har ligget en afdød i lang tid...
Det med at det skader gummi er en and. Har aldig set det dokumenteret.
Der er jo stort set ingen gummi, der indeholder naturgummi længere.
At det ikke skader, er også det jeg kan læse mig frem til. BLa. her : https://www.noai.org/does-ozone-damage-rubber

Godt nok blev mine O-ringe på returslangerne til dieseldyserne utætte kort tid efter første gang, men det tilskriver jeg en tilfældighed (sammenfaldet) - og det var også et kendt problem på den bil, at de blev utætte på et tidspunkt (en Mondeo diesel).

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 166 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af Mathiasen » 22. jun 2018, 06:55

Jeg arbejder en hel del med store ozongeneratorer på mit job (900.000mg/h) og ozon er sindsygt effektivt til at fjerne organiske materialer, som fx skimmel, bakterier og andet utøj. Vi bruger det til at rense vand med.

Det oxiderer simpelthen alt organisk væk, opløser det hele. Restproduktet er ilt. O3 bliver til O2

Jeg ville leje en lille ozongenerator og sætte den ind i bilen, starte bilens ventilationssystem på recirkulering indtil lugten er væk. Luft godt ud inden du sætter dig ind i bilen... Det er crazy farligt at indånde.. Men det virker. 8-)

ozonmaskiner.dk ser ud til at have det der skal til, men der er sikkert også andre der tilbyder det.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af TorbenRasmussen » 22. jun 2018, 07:27

Bilen er fra januar 2018 - lyder det ikke lidt vildt, at den skulle udvikle lugtgener på blot 5 måneder?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af pwh » 22. jun 2018, 07:32

TorbenRasmussen skrev:Bilen er fra januar 2018 - lyder det ikke lidt vildt, at den skulle udvikle lugtgener på blot 5 måneder?
Nææ - ikke med den måde det bliver brugt.
Prøv evt. at tømme dit køleskab for madvarer, sluk det, og vent et par dage med at åbne det Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af hodel » 22. jun 2018, 08:32

pwh skrev:
22. jun 2018, 07:32
TorbenRasmussen skrev:Bilen er fra januar 2018 - lyder det ikke lidt vildt, at den skulle udvikle lugtgener på blot 5 måneder?
Nææ - ikke med den måde det bliver brugt.
Prøv evt. at tømme dit køleskab for madvarer, sluk det, og vent et par dage med at åbne det Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Hmm, kan ikke lige gennemskue hvor go en sammenligning det egentlig er :)
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af TorbenRasmussen » 22. jun 2018, 11:58

Min A5'er er 2 år gammel og kører med AC hver dag. Den lugter ikke af fisk! Jeg ville sige, at den lugter af fugtig indelukket luft de første øjeblikke efter den tændes, men det er ikke fisk. Det samme gælder vores Polo, som runder 3 år nu, som også kører med AC tændt konstant.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1366
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 110 times
Been thanked: 227 times

Re: Lugt i kabinen

Indlæg af mojo » 22. jun 2018, 12:15

Der er også flere som lejer ozongenerator ud i den blå avis. Jeg har en lille fra et akvarium som rensede sønnens golf for lugten af fugt.
Så lige dette polerefilter fra en kollegas nyere volvo.
Fyldt med skimmelsvamp. Billede
These users thanked the author mojo for the post:
Sunny

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"