Ny bil - what to choose??

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Water
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 21. jun 2015, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Ny bil - what to choose??

Indlæg af Water » 21. jun 2018, 14:07

Hej,

Vi har pt 2 biler i husstanden, hvor af den ene er en Golf 7,5 variant og den anden en mindre bil.

Vi har en datter på 3 år og troede “bare” vi skulle have endnu en lille en - det viser sig så, at til Januar kommer der tvillinger... ;)

Hvad skal jeg vælge som ny bil, hvor der er plads til 3 autostole? Kan de være i en ny Passat/Superb/Tiguan Allspace?

Jeg vil egentlig helst undgå en Touran, som helt sikkert er en rigtig dejlig bil, det er bare ikke så meget mig...

Har I andre gode forslag? Tænker pris op til ca. 400-450k...

Pft

allandelonche
Nyt medlem
Indlæg: 248
Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af allandelonche » 21. jun 2018, 14:21

Superb eller hvad med kodiaq? De 2 er der ihvertfald nok plads i..

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af Lasse R » 21. jun 2018, 14:42

Jeg havde taget noget med 3 separate bagsæder, og 3 isofix beslag.. Det er det vel kun touran der har?

Har samme tanker om næste bilvalg, men er kommet frem til det bliver touran, selvom jeg langt hellere vil have en Passat. Tror bare aldrig det bliver helt godt med 3 autostole.. Specielt ikke når 2 af dem er samme størrelse.
2. Stk babystole, eller 2 stk. 9-18kg fylder godt. Der går alligevel lidt tid inden barnet på 3 år kan nøjes med selepude.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af GaSelle » 21. jun 2018, 15:34

Ellers kan mange biler fås med IsoFix på forsædet også, så den store kunne sidde der og en voksen i midten bagi. Det er ikke optimalt, men jeg ville også gå langt for at undgå Touran. Jeg er glad for Superb, så den ville jeg vælge. Skal det endelig være en familiekasse, så havde jeg overgivet mig og taget en Caddy med skydedøre og kæmpe bagagerum. Den er også træls, men i modsætning til Touran, så passer prisen til produktet ;-)
These users thanked the author GaSelle for the post:
DanielB12

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af pwh » 21. jun 2018, 15:49

Med tre små på bagsædet, så havde jeg helt sikkert valgt en med se separate bagsæder.

Kig evt. på en ny Touran, Ford S-max og Peugeot 5008, og udvid det til Sharan/Galaxy hvis du vil have noget der minder om en rigtig bus.

Kodiaq/Tiguan Allspace giver ikke rigtig mening med tre autostole på bagsædet.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

These users thanked the author pwh for the post:
Krog

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af Nicklossi » 21. jun 2018, 16:17

Har du kigget i retningen af en Peugeot 3008/5008? Der kan du få en hulens masse udstyr til den pris :)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af aknedude » 21. jun 2018, 17:17

Ja lige her havde jeg snuppet en 5008 allure ell. GT. Den er sku ret sprød sådan en 5008

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af pwh » 21. jun 2018, 17:20

aknedude skrev:Ja lige her havde jeg snuppet en 5008 allure ell. GT. Den er sku ret sprød sådan en 5008
Enig - når Passaten en dag skal videre, så overvejer jeg kraftigt en 5008. Kabinen i allure/Gt line/GT er virkelig lækker...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af jansom » 21. jun 2018, 17:25

Nicklossi skrev:Har du kigget i retningen af en Peugeot 3008/5008? Der kan du få en hulens masse udstyr til den pris :)

Hvis du har kigget den retning, så skynd dig at kigge den anden vej....
These users thanked the author jansom for the post (total 2):
Mkpgudhjem
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af Nicklossi » 21. jun 2018, 18:10

jansom skrev:
21. jun 2018, 17:25
Nicklossi skrev:Har du kigget i retningen af en Peugeot 3008/5008? Der kan du få en hulens masse udstyr til den pris :)

Hvis du har kigget den retning, så skynd dig at kigge den anden vej....
Er godt klar over du lider af pikiøjet fobi, men ikke desto mindre, så er det biler hvor man får meget for pengene :)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peuge ... 5d/3528443
Den er da sprød.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af jansom » 21. jun 2018, 19:01

440.000 kr for en pug. Det er ikke sprødt. Det er idioti.
These users thanked the author jansom for the post (total 3):
MkpmagreMadsen9911
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af DanielB12 » 21. jun 2018, 19:13

En 3008 kører i hvert fald godt, når man lige vænner sig til SpaceX-interiøret
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af Nicklossi » 21. jun 2018, 19:14

jansom skrev:
21. jun 2018, 19:01
440.000 kr for en pug. Det er ikke sprødt. Det er idioti.
Hvad giver man for en touran med samme udstyr?

holm7
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af holm7 » 22. jun 2018, 09:40

Nicklossi skrev:
21. jun 2018, 19:14
Hvad giver man for en touran med samme udstyr?
Da jeg kiggede på disse, synes jeg at 5008 var dyrest og jeg skulle gå på kompromis for at prisen ikke stak mere af. Jeg ville f.eks. ikke nøjes med apple carplay, i stedet for integreret navi. Navi kostede 21.000 kr. ekstra.

Da jeg prøvekørte 5008'eren ville blinklyset ikke automatisk deaktivere efter sving. Det er altså en dum fejl at have i en demomodel, hvis man gerne vil sælge biler i 2018...

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af Nicklossi » 22. jun 2018, 11:17

Hvis ikke man har lyst til Peugeot, men kigger andre veje end vag, så er der også s-max. Den nye kører satme godt :)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/ ... 5d/3541547

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af vandhunden » 22. jun 2018, 11:49

Nu nogen af de andre forslag er franske biler så tør jeg godt linke til den her

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renau ... 5d/3547108
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

holm7
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af holm7 » 22. jun 2018, 12:52

Tænker lidt, at hvis trådstarter ikke er til Touran, så er S-max, Espace osv. måske heller ikke et hit. :)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af DanielB12 » 22. jun 2018, 13:51

holm7 skrev:
22. jun 2018, 12:52
Tænker lidt, at hvis trådstarter ikke er til Touran, så er S-max, Espace osv. måske heller ikke et hit. :)
Nah, synes Touran ligner en kassevogn med sæder alt for meget ifht især Peugeot.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af claussor » 22. jun 2018, 14:05

jansom skrev:
21. jun 2018, 19:01
440.000 kr for en pug. Det er ikke sprødt. Det er idioti.
Du har tit nogle meget kantede holdninger. Hvad med at bakke det op med noget fakta eller begrundelser for dine udbrud, ellers er det jo ikke meget værd.

Jeg er enig. En 5008 er en glimrende vogn. Jeg havde dog taget en S-Max. Det er en fantastisk vogn. Den er meget mere end en familieflytter. Det er en luksusslæde komfort og støjmæssigt.

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af vandhunden » 22. jun 2018, 14:23

claussor skrev:
22. jun 2018, 14:05
jansom skrev:
21. jun 2018, 19:01
440.000 kr for en pug. Det er ikke sprødt. Det er idioti.
Du har tit nogle meget kantede holdninger. Hvad med at bakke det op med noget fakta eller begrundelser for dine udbrud, ellers er det jo ikke meget værd.

Jeg er enig. En 5008 er en glimrende vogn. Jeg havde dog taget en S-Max. Det er en fantastisk vogn. Den er meget mere end en familieflytter. Det er en luksusslæde komfort og støjmæssigt.
Jeg har på et tidspunkt kørt i en S-Max vi havde stående i firmaet og det er en yderst velkørende bil. Business Danmark gav den vist også bedste karakterer i ergonomi til en kåring som årets firmabil
These users thanked the author vandhunden for the post:
Roeden
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af Frederik » 23. jun 2018, 04:59

Med 3 små børn somvil sidde i autostole hele bilens levetid samt to voksne og en masse grej, så skal du nok til at indse, at du må droppe forfængeligheden.

En Superb/Passat bliver bare ALDRIG optimalt til den opgave.

Golf 7,5 bliver din “fede” bil fremover. Snup du en Touran, Smax, 5008 etc. Det andet vil du fortryde når hverdagen melder sig.

kms17
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af kms17 » 23. jun 2018, 09:30

Jeg ville klart tage Superb, der er masser af plads ved bagsædet, så det vil være forholdsvis nemt at komme til midterpladsen i forhold til de andre forslag. Selvom bilen er højbenet giver det jo ikke nødvendigvis mere plads i kabinen :-)

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af pwh » 23. jun 2018, 09:52

kms17 skrev:Jeg ville klart tage Superb, der er masser af plads ved bagsædet, så det vil være forholdsvis nemt at komme til midterpladsen i forhold til de andre forslag. Selvom bilen er højbenet giver det jo ikke nødvendigvis mere plads i kabinen :-)
Mener du virkelig at det er lettere at komme til midterpladsen i en Superb kontra de foreslåede familiebusser? Det må da være en (dårlig) joke...

Alene det at Superb (og Passat) kun har isofix på de to yderste pladser gør projektet fuldstændig håbløst med tre små børn. Når de to ydersæder er i brug med isofix, så er det i praksis umuligt at bruge midterpladsen. Hvis man drømmer om af få en autostol ind på midtersædet, så bare glem det. Eneste mulighed vil være at benytte bilens tre-punktsseler til autostolene, og tro mig - det bliver du hurtigt træt af.

Ps: Jeg kører selv med tre børn i en Passat, og har valgt en autostol der både kan monteres med isofix og tre-punktssele. Det er udelukkende muligt fordi det kun er den mindste der sidder i autostol.


Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


kms17
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af kms17 » 23. jun 2018, 10:09

pwh skrev:
23. jun 2018, 09:52
kms17 skrev:Jeg ville klart tage Superb, der er masser af plads ved bagsædet, så det vil være forholdsvis nemt at komme til midterpladsen i forhold til de andre forslag. Selvom bilen er højbenet giver det jo ikke nødvendigvis mere plads i kabinen :-)
Mener du virkelig at det er lettere at komme til midterpladsen i en Superb kontra de foreslåede familiebusser? Det må da være en (dårlig) joke...

Alene det at Superb (og Passat) kun har isofix på de to yderste pladser gør projektet fuldstændig håbløst med tre små børn. Når de to ydersæder er i brug med isofix, så er det i praksis umuligt at bruge midterpladsen. Hvis man drømmer om af få en autostol ind på midtersædet, så bare glem det. Eneste mulighed vil være at benytte bilens tre-punktsseler til autostolene, og tro mig - det bliver du hurtigt træt af.

Ps: Jeg kører selv med tre børn i en Passat, og har valgt en autostol der både kan monteres med isofix og tre-punktssele. Det er udelukkende muligt fordi det kun er den mindste der sidder i autostol.


Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Respekt for folk der har erfaring. Må indrømme da jeg havde 3 små børn var det helt andre biler vi kørte i (feks. Opel Kadett, Volvo 240).

Men der ER meget plads i Superb :-)

HamDenFede
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. apr 2010, 19:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af HamDenFede » 23. jun 2018, 10:55

Jeg har altid selv været lidt 'forfængelig' når det kommer til biler, og har klaret mig igennem med de helt små børn (dog kun 2) med en A4 og 2 x BMW 320. Men det har altså ikke været uden udfordringer ift. grej og udstyr, og jeg har flere gange bandet bilen langt væk når der skulle pakkes til weekendtur og ferie. Det forsvinder dog igen når først man er på vejen.

Skulle jeg gøre det igen ville jeg nok kraftigt overveje (ja, undskyld udtrykke) en stor lortebil i de få år hvor børne er helt små og udstyret skal med over alt. Dvs. Berlingo, Partner etc., altså regulære børnecontainere, som er meget billigere i anskaffelse, har relativt lavt værditab, og du behøver ikke være bekymret hver junior laver en lille skramme. På den måde kan du også lægge penge hver til side hver måned til hjælp til at købe den fede bil du gerne vil have når børnene er ude af de store autostole.

Måske forsvinder forfængeligheden lidt med alderen, men set i bakspejlet ville jeg klart have gjort det anderledes end vi gjorde hos os, og bidt smerten i mig de få år det drejer sig om.

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af magre » 23. jun 2018, 11:26

claussor skrev:
22. jun 2018, 14:05
jansom skrev:
21. jun 2018, 19:01
440.000 kr for en pug. Det er ikke sprødt. Det er idioti.
Du har tit nogle meget kantede holdninger. Hvad med at bakke det op med noget fakta eller begrundelser for dine udbrud, ellers er det jo ikke meget værd.

Jeg er enig. En 5008 er en glimrende vogn. Jeg havde dog taget en S-Max. Det er en fantastisk vogn. Den er meget mere end en familieflytter. Det er en luksusslæde komfort og støjmæssigt.
Jeg synes at en 5008 er en skralderkasse - den virker meget billig men er det ikke. Frem for alt så lider Peugeot under at de ikke kan levere en bil med en motor/gerkasse konfiguration som man magter at køre i andet end ned til bageren...

130 HK i en 7 pers. SUV er ikke ligefrem nogen fest, slet ikke når den koster kr. 380.000,- i startpris. Til de penge kan man fx få en Touran Highline 150 hk DSG7 og stadig have 20.000,- til ekstra udstyr. Så virker Peugeoten overhovedet ikke interessant i mine øjne...
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af magre » 23. jun 2018, 12:14

Water skrev:
21. jun 2018, 14:07
Vi har en datter på 3 år og troede “bare” vi skulle have endnu en lille en - det viser sig så, at til Januar kommer der tvillinger... ;)

Hvad skal jeg vælge som ny bil, hvor der er plads til 3 autostole? Kan de være i en ny Passat/Superb/Tiguan Allspace?

Jeg vil egentlig helst undgå en Touran, som helt sikkert er en rigtig dejlig bil, det er bare ikke så meget mig...

Har I andre gode forslag? Tænker pris op til ca. 400-450k...
Jeg har 2 børn på hhv. godt 5 år og knap 3 år. Vi forventer også at producere afkom nr. 3 i løbet af 2019. Jeg var ikke selv helt vild med ideen om en Touran og hvorend jeg gerne ville så måtte jeg indse at pengene ikke strakte til en fed Tiguan Allspace.

Jeg kender flere som har 3 børn på bagsædet af fx en Passat. Efter at have set hvor meget plads der er på bagsædet længdemæssigt i en Superb så var min vurdering at adgangen til midtersædet ikke ville være vanskelig. Et alternativ er at det mindste barn (i den største stol) kommer om i isofix beslaget på forsædet. Så kan det mellemste barn have den ene side bagi, det ældste barn i midten på en smallere stol/selepude (med sider) og så mor i den anden side.

Eftersom at vi stadig kun er 2 voksne og 2 børn så er opstillingen mere traditionel men jeg har forsøgt opstillingen inden der blev skrevet under og konen har godkendt det, også selv om vi til tider kører langt, fx på ferier etc.

Når nr. 3 er stor nok til at komme i en fremadvendt stol så er min vurdering at min den ældste kan sidde på en selepude i midten med hans to mindre søskende på hver side. Han er allerede ca. 125 cm og vil om 1-1½ år være over 135 cm hvilket er kravet til at han kan sidde uden stol.

Man kan undre sig over at autofabrikanterne er så dårlige til at gøre plads i bilerne til 3 børn men det er stadig til at komme ud over hvis man ikke absolut _skal_ være de to voksne forrest.
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af jansom » 23. jun 2018, 13:13

claussor skrev:
jansom skrev:
21. jun 2018, 19:01
440.000 kr for en pug. Det er ikke sprødt. Det er idioti.
Du har tit nogle meget kantede holdninger. Hvad med at bakke det op med noget fakta eller begrundelser for dine udbrud, ellers er det jo ikke meget værd.

Jeg er enig. En 5008 er en glimrende vogn. Jeg havde dog taget en S-Max. Det er en fantastisk vogn. Den er meget mere end en familieflytter. Det er en luksusslæde komfort og støjmæssigt.

Det er en holdningsbaseret mening, ikke faktabaseret. Jeg er også voldsom modstander af skimmelost.

En 5008 er jo latterlig dyr ifht en Touran, Sharan, Alhambra, S-max
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af Krog » 23. jun 2018, 13:51

Jeg har lige solgt en golf V variant fordi vi venter barn nr. 3.
Allerhelst ville jeg gerne have købt en superb, men der er ikke 3 x isofix på bagsædet og det er et krav hos mig. Mine børn er pt. 3 og 6, bettemanden har meldt sin ankomst sidst på sommeren.
Valget er faldet på en Touran Highline 2.0 TDI med dsg.
Den store startet skole til sommer og snart vil de have venner med hjem, så det skal der også være plads til. Det ville være svært i en almindelig bil, så derfor blev det en 7 personers vogn.
Lige nu glæder jeg mig bare til at få en bil igen ;-)
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

PMM
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 12. jun 2018, 20:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Re: Ny bil - what to choose??

Indlæg af PMM » 23. jun 2018, 21:45

Jeg skal hente en ny Touran I næste uge til transport af 3 børn. Vi har en på 3,5, en på 1,5 og konen har termin start juli. De oplevelser og overvejelser vi gjorde:

Svigermekanikken har Touran, så vi prøvede at installere det autostol setup vi har tænkt os at bruge - og det virkede. Og senere kan der rent faktisk være 3x fremadvendte autostole.

Vi fravalgte Peugeot 5008 alene pga. manglede kvalitetsfornemmelse. Det går specifikt på instrumentering, flyborde i bag - og så højden på bunden i bagsæderne, hvis man vil have voksne med der. Vi nåede aldrig ud af køre i den.

S-max var en fed bil. Rigtig god plads. Vi syntes ikke så godt om betjening af radio, luft etc. i det panel, hvor man styrer det. Og så er der vildt mange knapper omkring rattet. Så er DSG must have for os, og synes ikke rigtigt den lille benzinmotor var sagen. Og den næste på 240 hk.... Tja, pris, ejerafgift, 12,4 km/l, det blev uinteressant. Diesel skal vi af flere grunde ikke have.

Vi kommer fra en Octavia 150 hk DSG, så Touranen var som "at komme hjem". Så der er er lille bias i vores valg.

Til dem, der mener, man som voksen kan sidde mellem to fremadvendte autostole i god kvalitet med sidekollisionsbeskyttelse - jeg gad virkelig godt at vide, om I har prøvet? Jeg vil ikke byde hverken mig selv eller konen det. Om i bag med alle børnene 😉

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"