Familie bil hvad skal man vælge

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af tief und breit » 23. jun 2018, 20:06

Hej Vagger :)
Nu da familien bliver større tænker jeg om Golfen nu også er stor nok :roll:
Så hvis nu vi antager den er for lille hvad skal man så vælge?
Lidt info om mit kørsels mønster pt.

Køre 41 km hver vej på arbejde = 82 km dagligt
Vi kører så alm i den også samt lidt ferier
Så alt i alt løber jeg nok op i 35-36.000km årligt

Idag køre jeg en 2.0 Tdi som er optimeret, og er virkelig glad for det træk en diesel bil har, samt den virkelig går langt på literen 20 km/l.

Mit budget har jeg sat til 350.000,-
Jeg ønsker noget med lavt km, tænker max 50.000km og så nyt som muligt.
Automat gear vil jeg utrolig gerne have ( Tør man stole på de holder de automat kasser?)

Kigger meget på;
Passat 15-18'
A4 15-18'
Insignia (Ny model)
320d

Touren er bare slet sket ikke mig, har det med dem lidt som Berlingo :lol:

Men hvad vil i anbefale og hvad har i erfaringer med?
Skal lige afsluttende sige at det skal blive i det tyske.

-Lasse

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af BrianDS » 23. jun 2018, 20:13

320 og A4 får du ikke meget mere plads end Golf.

Passat eller Superb kunne være et godt bud når nu du ikke vil have en Touran - selvom jeg nu er meget godt tilfreds med min Touran (Berlingo kan jeg heller ikke lide)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af Madsbabz » 23. jun 2018, 20:30

Hej

Har selv lige været samme mølle igennem, så du kan da få lidt input herfra, dog ikke ift. motorvalg, alene min vurdering af bilerne som familieøser. Her er listen over de biler jeg overvejede og fravalgte:

Potentielle biler
Audi A6
Passat.
Mazda 6
Audi A4 (Den nye model)

Fravalgt
Opel Insignia
Ford Mondeo
Mazda CX 5
BMW 3 serie
Skoda Superb
Mercedes C

Mine kriterier var max 2 år gammel, max 50 t.km., max 350 t.kr. Passende til 2 børn. Benzin.

Startede "fra en ende" og afskrev så løbende bilerne på listen ud fra helt subjektive vurderinger når jeg så/prøvekørte dem. Ift. de biler du selv kigger på, så stregede jeg ret hurtigt selv BMW 3 serien (for lille bagagerum) og Opel Insignia (for mærkelig :lol: Den bil er simpelthen verdens længste tunnel når man kigger ud af bagruden, og så var jeg ret uimponeret over motoren, som ellers på papiret havde 165 hk 8-) ).

Ift. de "potentielle biler" som jeg egentlig stod og skulle vælge imellem "til sidst" så var jeg ret vild med Mazda 6, blev dog fravalgt da der er ny model på trapperne. Audi A6 blev for dyr for mig hvis jeg skulle have noget der var nyere. A4eren er virkelig lækker, særligt ift. kabinen og synes egentlig også bagagerummet virkede acceptabelt, jeg har det personligt LIDT svært med dens lygtedesign, men det er alene en smagssag - havde der været et "godt tilbud" på en A4 kunne jeg nemt være endt med den. Jeg endte med Passaten, og er rigtig tilfreds med den, den kan godt nok æde noget bagage (650 liter bagagerum). Ingen problem med 2 autostole, barnevogn, klapvogn, bagage overhovedet. Set i bakspejlet tror jeg det var godt, at fornuften sejerede, sådan 2 banditter fylder :lol:

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1805
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 220 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af Avantismo » 23. jun 2018, 20:37

Skoda Superb Combi... Nu da du ikke vil vælge den rigtige (Touran)
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
Obel
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 38 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af Obel » 24. jun 2018, 07:46

Har også lige været det samme igennem.

Jeg kiggede faktisk på de samme biler og pladsen bliver hurtigt afgørende.
Bevares - selvfølgelig kan det lade sig gøre - især med kun et barn, men Hvis du skal have en stor barnevogn uden at skille den ad i atomer hver gang, så glem en 320 og A4.
De er for små i bredden i bagagerummet. Jeg tror faktisk en Golf har mere plads bagi end de to - men det har jeg ikke målt.

Passat og Superb, hvis du vil have plads.
Jeg endte med passaten. Den er så vidt jeg husker knap 10cm bredere i bagagerummet ift. A4.
De burde kunne findes til budgettet hvis du holder dig til 150hk diesel.
Automatgearet burde ikke give problemer, hvis du vælger en diesel.
These users thanked the author Obel for the post:
BrianDS

Visemand
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 22. maj 2017, 16:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af Visemand » 24. jun 2018, 09:18

Har du overvejet en Dacia Lodgy og spare en masse penge.
Du får en bil med plads til 3 autostole på bagsædet endda isofix et kæmpe bagagerum med nok plads til den helt store udflugt og så der endda nok plads hvis du sammentidlig vil handle stort ind over grænsen med paller af cola, øl, tips og slik.

Dacia Lodgy er endda blevet optimeret så alle køre egenskaber og motorstyring er blevet fin justeret.
Motorerne i Dacia hører desuden til i toppen af det danske bilmarked og deres automatkasse skulle ifølge rygterne være bund solid.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af BrianDS » 24. jun 2018, 09:25

Visemand skrev:Har du overvejet en Dacia Lodgy og spare en masse penge.
Du får en bil med plads til 3 autostole på bagsædet endda isofix et kæmpe bagagerum med nok plads til den helt store udflugt og så der endda nok plads hvis du sammentidlig vil handle stort ind over grænsen med paller af cola, øl, tips og slik.

Dacia Lodgy er endda blevet optimeret så alle køre egenskaber og motorstyring er blevet fin justeret.
Motorerne i Dacia hører desuden til i toppen af det danske bilmarked og deres automatkasse skulle ifølge rygterne være bund solid.
Jeg håber dit indlæg var ironisk? Ellers...?

Har du set hvilket forum du er på?
Når det så er sagt så burde de også være solide med de gammeldags og gennemprøvede løsninger.

Men som jeg vist nok har skrevet før, så ville jeg græde indvendig hver gang jeg skulle se på bilen, og endnu værre hvis jeg skulle køre i den.
These users thanked the author BrianDS for the post:
DanielB12
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Visemand
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 22. maj 2017, 16:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af Visemand » 24. jun 2018, 09:29

BrianDS skrev:
24. jun 2018, 09:25
Visemand skrev:Har du overvejet en Dacia Lodgy og spare en masse penge.
Du får en bil med plads til 3 autostole på bagsædet endda isofix et kæmpe bagagerum med nok plads til den helt store udflugt og så der endda nok plads hvis du sammentidlig vil handle stort ind over grænsen med paller af cola, øl, tips og slik.

Dacia Lodgy er endda blevet optimeret så alle køre egenskaber og motorstyring er blevet fin justeret.
Motorerne i Dacia hører desuden til i toppen af det danske bilmarked og deres automatkasse skulle ifølge rygterne være bund solid.
Jeg håber dit indlæg var ironisk? Ellers...?

Har du set hvilket forum du er på?
Når det så er sagt så burde de også være solide med de gammeldags og gennemprøvede løsninger.

Men som jeg vist nok har skrevet før, så ville jeg græde indvendig hver gang jeg skulle se på bilen, og endnu værre hvis jeg skulle køre i den.
Det er ikke gammeldags teknik. Som jeg skrev er de blevet fin justeret fra top til bund og får ikke anerkendelse fordi sådan nogen som dig bare slynger udokumenterede rygter ud.

Ja og. Folk anbefaler da mange andre bilmærker end netop VW her på siden

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af BrianDS » 24. jun 2018, 09:51

Visemand skrev:...


Det er ikke gammeldags teknik. Som jeg skrev er de blevet fin justeret fra top til bund og får ikke anerkendelse fordi sådan nogen som dig bare slynger udokumenterede rygter ud.

Ja og. Folk anbefaler da mange andre bilmærker end netop VW her på siden
Undskyld, jeg troede virkelig du lavede sjov, men så må Dacia have glemt at opdatere hjemmesiden hvor de fremhæver fantastiske nye ting som elruder foran, manuel aircondition, Bluetooth radio fra mellemste udstyrstrin, og fartpiloten har hastighedsbegrænser når du har topudstyr, men du har ingen fartpilot i base?

Du kan ikke tilkøbe sikkerhedsudstyr som adaptiv fartpilot, blindspot, laneassist og andet.

For mig at se har Dacia en basis bil som har de samme egenskaber som de fleste biler havde for 10-15 år siden. Den Seat jeg købte fra ny i 2007 havde både fartpilot, integreret Bluetooth og automatisk klimaanlæg, samt elruder hele vejen rundt.

Dacia Lodgy har ikke fået ny crash test, men scorede hele tre ud af fem stjerner i 2012
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/lodgy/10918
de andre biler fra Dacia er ikke meget bedre, så sikkerhedsmæssigt er de heller ikke på niveau med andre biler.

Så fortæl lige hvordan du ser en Dacia med moderne og opdateret teknik?

Jeg holder ved mit udsagn at Dacia er gammeldags, selvom de er praktiske og billige. Men jeg ville græde over at være nødt til at købe Dacia, fremfor mange andre på det danske marked. Og til min familie ville jeg foretrække sikkerhed fremfor så meget andet.

Dertil er Dacia ikke lige min smag, jeg synes en Lodgy er virkelig grim, men det er min personlige mening.

Jeg kan sagtens se ideen i at anbefale andre mærker, men lige Dacia giver ikke meget mening (i min verden)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2057
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 485 times
Been thanked: 249 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af donfetaful » 24. jun 2018, 10:00

Vi er jo alle i vores gode ret til at skrive det vi lyster. Nogen vægter måske at være sammen med familien, i stedet for at gå på arbejde og tjene penge til en ny vw eller Audi

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af BrianDS » 24. jun 2018, 10:07

donfetaful skrev:Vi er jo alle i vores gode ret til at skrive det vi lyster. Nogen vægter måske at være sammen med familien, i stedet for at gå på arbejde og tjene penge til en ny vw eller Audi
Helt enig, men når nu trådstarter skriver at biler som Touran og Berlingo ikke er interessante, og selv kigger på premium mærker, så er der ret langt til den gamle teknik i Dacia. Og når der så bliver skrevet at Dacia er i toppen, så kan jeg ikke lade være med at kommentere på de mangler der er i forhold til de andre der tales om i tråden.

Men vi alle prioriterer sandsynligvis hvad vi skal, jeg vil også gerne være sammen med familien, men når vi skal køre skal det foregå så sikkert som jeg har mulighed for, og her vil en nyere brugt VW være at foretrække fremfor en Dacia
These users thanked the author BrianDS for the post (total 2):
DanielB12HansH
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af tief und breit » 24. jun 2018, 12:01

Gutter, det pænt af jer at komme med forslag til andre alternativer.
Men kan vi ikke lige holde os til Tyske mærker ;)

Jeg har her idag været ude og kigge på en Audi A4, og jeg må konkludere at bagarummet minder meget om min egen.
Nuvel man kan laste lidt mere i højden, men dybde og bredde er meget som min egen. Og her troede man det var en STOR bil :lol:

Jeg må kører ud og kigge lidt på en Passat, når muligheden byder på det.

Når nu man kigger lidt efter en Passat af nyere dato'er er der noget man skal være obs på?
Udstyrs varianterne kan jeg ikke rigtig finde rundt i.
Comfort line har ego sæder med memory og mat liste på taget
Highline har alcantara sæder uden memory og chrom liste på taget.

Men er det virkelig alt der skiller dem ad ?

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af Martin1986 » 24. jun 2018, 12:17

Visemand skrev:
BrianDS skrev:
24. jun 2018, 09:25
Visemand skrev:Har du overvejet en Dacia Lodgy og spare en masse penge.
Du får en bil med plads til 3 autostole på bagsædet endda isofix et kæmpe bagagerum med nok plads til den helt store udflugt og så der endda nok plads hvis du sammentidlig vil handle stort ind over grænsen med paller af cola, øl, tips og slik.

Dacia Lodgy er endda blevet optimeret så alle køre egenskaber og motorstyring er blevet fin justeret.
Motorerne i Dacia hører desuden til i toppen af det danske bilmarked og deres automatkasse skulle ifølge rygterne være bund solid.
Jeg håber dit indlæg var ironisk? Ellers...?

Har du set hvilket forum du er på?
Når det så er sagt så burde de også være solide med de gammeldags og gennemprøvede løsninger.

Men som jeg vist nok har skrevet før, så ville jeg græde indvendig hver gang jeg skulle se på bilen, og endnu værre hvis jeg skulle køre i den.
Det er ikke gammeldags teknik. Som jeg skrev er de blevet fin justeret fra top til bund og får ikke anerkendelse fordi sådan nogen som dig bare slynger udokumenterede rygter ud.

Ja og. Folk anbefaler da mange andre bilmærker end netop VW her på siden
Dine postulater er vel også udokumenterede?
These users thanked the author Martin1986 for the post:
BrianDS
Nuværende bil: BMW F11 530D

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af BrianDS » 24. jun 2018, 12:27

tief und breit skrev:Gutter, det pænt af jer at komme med forslag til andre alternativer.
Men kan vi ikke lige holde os til Tyske mærker ;)

Jeg har her idag været ude og kigge på en Audi A4, og jeg må konkludere at bagarummet minder meget om min egen.
Nuvel man kan laste lidt mere i højden, men dybde og bredde er meget som min egen. Og her troede man det var en STOR bil :lol:

Jeg må kører ud og kigge lidt på en Passat, når muligheden byder på det.

Når nu man kigger lidt efter en Passat af nyere dato'er er der noget man skal være obs på?
Udstyrs varianterne kan jeg ikke rigtig finde rundt i.
Comfort line har ego sæder med memory og mat liste på taget
Highline har alcantara sæder uden memory og chrom liste på taget.

Men er det virkelig alt der skiller dem ad ?

Der er flere ting der skiller dem ad, men det kan være svært at skelne da de findes i Trendline, Comfortline, Comfortline Plus/Premium, Highline, Highline Plus/Premium og R-Line

Comfortline Plus/Premium versionerne kan have noget udstyr som Highline ikke har, medmindre den også er en Plus/Premium version. Det er kampagne modeller.

Men gå efter en Plus/Premium, hvis du gerne vil have udstyr, og du kan finde en der passer til budgettet, de har ofte en del mere udstyr fra starten.

Kig eventuelt på Volkswagen.dk, de ændrer selvfølgelig løbende i udstyrslisterne når der kommer nyt til, men det kan give en god ide om forskellene.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 439
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 20 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af Mikael M109R » 24. jun 2018, 12:42

:lol: Dacia.. seriøst, respekt for nogle prioriterer anderledes men den er vist ikke lige i samme kategori som de øvrige.

Stemmer også på SuperB, oceaner af plads for den plads krævende familie, kører godt med TDI og DSG, du skal bare ikke forvente brændstoføkonomi 20+, der er noget mere plads end i Passat, som ville være min anden anbefaling.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af aknedude » 25. jun 2018, 18:59

mercedes c klasse med et par år på bagen, er heller ikke helt tosset.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af BrianDS » 25. jun 2018, 19:16

aknedude skrev:mercedes c klasse med et par år på bagen, er heller ikke helt tosset.
En C-klasse er vist på størrelse med A4 og 3-serie, altså ikke så stor
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af erlingvj » 25. jun 2018, 19:23

aknedude skrev:
25. jun 2018, 18:59
mercedes c klasse med et par år på bagen, er heller ikke helt tosset.
Havde en C-klasse diesel på en ferietur i Italien for to år siden. Fin bil på nær automatgearkassen, der bare er enormt irriterende. Ligger man på motorvejen med 110 km/h og vil foretage vognbaneskift / overhaling er gearkassen MEGET langt tid om at beslutte sig for at skifte ned. Simpelthen en plage.

Brugeravatar
bretti
Medlem
Indlæg: 882
Tilmeldt: 25. jul 2013, 21:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af bretti » 25. jun 2018, 20:13

Er du kørt i Eco? Gearskifte kan jo indstilles.
R36 fra 06/2010 -> byttet til 911 Targa fra 1979
Cayenne S (958)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af aknedude » 25. jun 2018, 20:51

BrianDS skrev:
25. jun 2018, 19:16
aknedude skrev:mercedes c klasse med et par år på bagen, er heller ikke helt tosset.
En C-klasse er vist på størrelse med A4 og 3-serie, altså ikke så stor
det er ret god plads i en Cklasse bagagerummet er meget større end aldis. og det der gearskifte fejler ingenting.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Familie bil hvad skal man vælge

Indlæg af GaSelle » 25. jun 2018, 21:47

Kabinen er for lille i både A4, 3-serie og C-klasse, hvis man er bare lidt over normalt høj. Jeg kunne ikke bruge nogen af dem, hvis familien skulle med.
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"