Hej alle.
Et emne som sikkert har været meget oppe, men jeg står i et dilemma jeg håber i kan hjælpe med.
Sagen er den vi er på udkig efter en bil da vi mangler en akut, jeg har fundet en passat 3c 2.0 tdi med dsg kørt 230.xxx årgang 2006 passet og plejet med fuld service, ny turbo for 30.000 km siden, jeg så på bilen igår og syntes det er sjældent man ser en bil der bære præg af at se så velholdt ud, men folk kommer med så mange skræk historier om man skal holde sig langt væk.
Vi kører ca 10-30 km om dagen i hverdagen og ca 600 i snit om ugen, jeg ved godt diesel måske er lidt overvurderet i vores kørsels mønster, men der er virkelig intet benzin tilsalg med vores krav, jeg tænker noget ekstra service og hydrive, samt brænde den ren i weekenden.
Hvad er jeres erfaringer med de 2.0 skal man holde sig langt væk eller?
Passat 3c 2,0 tdi 140hk
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: Passat 3c 2,0 tdi 140hk
Det er en 2,0Tdi pumpe dyse. de har ikke haft et helt godt rygte, der har været flere ting, kan ikke huske alle sammen.
Men bla. dårlige aksel til oliepumpe = ingen olietryk.
Dyser der stod af (de fleste blev vist lavet på kulance)
tandempumpe der blande diesel i olien.
Og så er en 3c god til at ruste.
Men der er da også mange 2,0tdi pd der har kørt langt, så det er nok ikke alle sammen, der har haft en masse fejl.
Men bla. dårlige aksel til oliepumpe = ingen olietryk.
Dyser der stod af (de fleste blev vist lavet på kulance)
tandempumpe der blande diesel i olien.
Og så er en 3c god til at ruste.
Men der er da også mange 2,0tdi pd der har kørt langt, så det er nok ikke alle sammen, der har haft en masse fejl.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline