Hvad tænker I om denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Hvad tænker I om denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 10:16

Hej,

Jeg er på udkig efter en bil til maks 300.000kr - jeg kører omkring 20.000 km/år, så jeg tænker at benzin er valget.

Jeg er faldet over denne: VW Golf VII 1,4 TSi 150 Highline DSG 5d - hvad tænker I om denne? Er der noget jeg skal være obs på ved denne model?

Jeg vil gerne have som minimum have aut.gear og adaptiv fartpilot.

Jeg kan se at der er kommet en nyere motor i programmet - 1,5 TSI Evo - er den markant bedre end den gamle 1,4 eller?

Venlig hilsen
mkleist
Senest rettet af mkleist 17. jul 2018, 20:13, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
hans123
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 13. okt 2010, 18:59
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af hans123 » 17. jul 2018, 10:34

skøn bil.

prisen må du selv vurdere

1,4 motoren har kørt i flere år uden problemer så vær ikke bange for den
These users thanked the author hans123 for the post:
mkleist
VW E-UP 2021

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af Sace » 17. jul 2018, 10:39

Jeg har kørt knapt 100.000 i min og har haft den fra ny. En super dejlig bil at køre i og den gør det også pænt på brændstof økonomien.

I øjeblikket lurer jeg på at udskifte den til en ny A-klasse, men motoren går godt nok noget bedre i Golfen.
These users thanked the author Sace for the post:
mkleist
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 11:17

hans123 skrev:
17. jul 2018, 10:34
skøn bil.

prisen må du selv vurdere

1,4 motoren har kørt i flere år uden problemer så vær ikke bange for den
Dejligt at høre! - tak :)

Prisen er et spørgsmål om temperament - jeg synes at man får meget udstyr med for pengene her.

Er denne 1,4 TSI uden ACT, eller er alle 1,4 TSI med ACT?

Jeg har desværre læst mig til at der er en del der har været uheldige med DSG - er det noget jeg skal være bekymret for?
Bilen er 1. reg. 07-06-2017, så mht garanti tænker jeg at jeg er dækket ind?

Jeg har hørt at det kan være svært at få biler på værksted der er importeret - men i og med at forhandleren er VW, så er det nok ikke tilfældet her. Men er der andre der har hørt om dette?

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 11:19

Sace skrev:
17. jul 2018, 10:39
Jeg har kørt knapt 100.000 i min og har haft den fra ny. En super dejlig bil at køre i og den gør det også pænt på brændstof økonomien.

I øjeblikket lurer jeg på at udskifte den til en ny A-klasse, men motoren går godt nok noget bedre i Golfen.
Tak for input - jeg har selv kigget på A3, men jeg synes ikke at man får meget udstyr for pengene. Jeg var ude og prøve en A3 1,0 116hk med S-tronic, den kørte som sådan fint nok, men den var ret skrabet på udstyr og jeg var ikke helt begejstret for kombinationen af den lille motor og S-tronic.

Den nye A-klasse ser rigtig lækker ud :)

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 452
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 192 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af BrianB » 17. jul 2018, 11:34

Du får 100% en fantastisk bil, men er prisen ikke lige til den skarpe side? Der er umiddelbart en del 1.4/1.5 Highline til salg med 5000-10000 kilometer på klokken til samme pris - endda mange af dem lidt nyere.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/go ... 5d/3669135
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/go ... 5d/3744405

M.fl.

Der er flere eksempler på sure oplevelser med DSG, men omvendt kører der godt nok også adskillige tusinde VW/Skoda/Seat biler rundt tilsyneladende uden problemer. Så det er nok et spørgsmål om is i maven og temperament, chancen for at være uheldig er næppe enorm set over det samlede billede.

Jeg synes selv ACT fungerer fint, men i sidste ende er det nok tvivlsomt hvor meget man reelt sparer. Det ikke umiddelbart noget som jeg ville betale synderligt ekstra for at få - nogle hader det vidst så meget, at de nærmest vil betale for at slippe. :)
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af ph » 17. jul 2018, 11:39

har du prøvet det der adaptiv fartpilot????????????????
eller tror du bare at det må være godt nu vag er gået med på spøgen ?
og ja rigtigt gættet jeg hader det som pesten!
Senest rettet af ph 17. jul 2018, 11:57, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 11:48

BrianB skrev:
17. jul 2018, 11:34
Du får 100% en fantastisk bil, men er prisen ikke lige til den skarpe side? Der er umiddelbart en del 1.4/1.5 Highline til salg med 5000-10000 kilometer på klokken til samme pris - endda mange af dem lidt nyere.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/go ... 5d/3669135
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/go ... 5d/3744405

M.fl.
Tak for input - lige dem du har listet har jeg kigget på. Desværre er jeg ikke hooket på farven :roll: - og nøglefri betjening + led/xenon lygterne synes jeg tæller op i den jeg selv havde fundet. Det som jeg måske kunne tænke mig er "drive select" og gearskift i rattet.
BrianB skrev:
17. jul 2018, 11:34
Der er flere eksempler på sure oplevelser med DSG, men omvendt kører der godt nok også adskillige tusinde VW/Skoda/Seat biler rundt tilsyneladende uden problemer. Så det er nok et spørgsmål om is i maven og temperament, chancen for at være uheldig er næppe enorm set over det samlede billede.

Jeg synes selv ACT fungerer fint, men i sidste ende er det nok tvivlsomt hvor meget man reelt sparer. Det ikke umiddelbart noget som jeg ville betale synderligt ekstra for at få - nogle hader det vidst så meget, at de nærmest vil betale for at slippe. :)
Du har nok ret mht. DSG-snakken - er der nogen jeg kan gøre for at tjekke om bilen har de problemer med DSG?

Mht. ACT, er det i alle 1,4 TSI - der står ikke noget om ACT i den jeg har fundet nemlig.

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 11:49

ph skrev:
17. jul 2018, 11:39
har du prøvet det der adaptiv fartpilot????????????????
eller tror du bare at det må være godt nu vag er gået med på spøgen ?
Tak for input - ja, jeg har prøvet adaptiv fartpilot med aut.gear, og jeg syntes at det fungerede rigtig godt - jeg er i hvert fald hooket på det! :)

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 452
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 192 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af BrianB » 17. jul 2018, 11:51

Haha, fair nok. Hvid er personligt blandt de sidste farver jeg vil eje en bil i, men der er vi jo heldigvis så forskellige. ;)

Jeg mener ACT har været aktuel for Golfen i nogle år efterhånden, men om det er på alle biler er jeg ikke klar over. Det er der nok andre kloge hoveder der ved lidt mere om.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af Sace » 17. jul 2018, 11:59

mkleist skrev:
17. jul 2018, 11:48
Du har nok ret mht. DSG-snakken - er der nogen jeg kan gøre for at tjekke om bilen har de problemer med DSG?

Mht. ACT, er det i alle 1,4 TSI - der står ikke noget om ACT i den jeg har fundet nemlig.
Nej det er fx. ikke i min - Det var en valgmulighed den gang. Ved ikke hvordan det er med den faceliftede.

Både ACT og DSG er meget individuelt om det generer en. Jeg tror ikke der er andet at gøre end at køre en god lang tur i bilen og vurdere om der er noget der genere dig. Hvis ikke - Køb og vær glad.

Al den snak der kører går jo på komfort, det er længe siden jeg har hørt om en decideret defekt gearkasse fx.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 12:03

BrianB skrev:
17. jul 2018, 11:51
Haha, fair nok. Hvid er personligt blandt de sidste farver jeg vil eje en bil i, men der er vi jo heldigvis så forskellige. ;)
Ja, der skal være plads til alle - sort eller hvid er de "farver" jeg kunne tænke mig :roll:
BrianB skrev:
17. jul 2018, 11:51
Jeg mener ACT har været aktuel for Golfen i nogle år efterhånden, men om det er på alle biler er jeg ikke klar over. Det er der nok andre kloge hoveder der ved lidt mere om.
Vi må se om der kommer andre kloge hoveder på banen :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af GranTurismo » 17. jul 2018, 12:07

1,4 TSI er en perle af en motor. Den nye 1,5 har dog lidt bedre bundtræk. Den trækker ca 500 omdrejninger tidligere. Men bortset fra det trækker de lige godt.

Der har også være eksempler på manuelle gearkasser som har stået for tidligt af. Sørg for at teste DSG'en hvor du lader den trække i manuel fra lave omdrejninger i 3. og 4. gear. Hold øje med om den glider i koblingerne. Jeg har selv en Polo med 1,4 TSI og DSG. Jeg er glad for min DSG og skal aldrig tilbage til en bil med manuelt gear.

ACC er et must. Det er bare genialt - ikke mindst i kombination med DSG.

Man har kunnet få 1,4 TSI i Golf både med og uden ACT.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 12:27

Sace skrev:
17. jul 2018, 11:59
mkleist skrev:
17. jul 2018, 11:48
Du har nok ret mht. DSG-snakken - er der nogen jeg kan gøre for at tjekke om bilen har de problemer med DSG?

Mht. ACT, er det i alle 1,4 TSI - der står ikke noget om ACT i den jeg har fundet nemlig.
Nej det er fx. ikke i min - Det var en valgmulighed den gang. Ved ikke hvordan det er med den faceliftede.

Både ACT og DSG er meget individuelt om det generer en. Jeg tror ikke der er andet at gøre end at køre en god lang tur i bilen og vurdere om der er noget der genere dig. Hvis ikke - Køb og vær glad.

Al den snak der kører går jo på komfort, det er længe siden jeg har hørt om en decideret defekt gearkasse fx.
Okay - jeg tænker at den så ikke er med ACT - jeg har læst at nogle med ACT oplever vibrationer i padel + rat ved tomgang. Men jeg må prøve mig frem og mærke efter :)

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 12:31

GranTurismo skrev:
17. jul 2018, 12:07
1,4 TSI er en perle af en motor. Den nye 1,5 har dog lidt bedre bundtræk. Den trækker ca 500 omdrejninger tidligere. Men bortset fra det trækker de lige godt.

Der har også være eksempler på manuelle gearkasser som har stået for tidligt af. Sørg for at teste DSG'en hvor du lader den trække i manuel fra lave omdrejninger i 3. og 4. gear. Hold øje med om den glider i koblingerne. Jeg har selv en Polo med 1,4 TSI og DSG. Jeg er glad for min DSG og skal aldrig tilbage til en bil med manuelt gear.

ACC er et must. Det er bare genialt - ikke mindst i kombination med DSG.

Man har kunnet få 1,4 TSI i Golf både med og uden ACT.
Tak for input - jeg læste nogle skrev "nye motorer = nye problemer".

Jeg skriver bag øret at teste 3. og 4. i manuel fra lave omdrejninger - tak for tippet.

Jeg er helt enig att ACC + DSG er helt genialt - jeg blev ihvertfald imponeret over det! Man skal dog lige være lidt varsom ved rundkørsler :?

Jeg går ud fra at den er uden ACT så - er der nogen måde hvorpå jeg kan tjekke det? Ofte tages der forbehold for fejl i beskrivelsen - det er jo meget rart at være sikker på at man ved hvad man køber 8-)

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 12:33

En ting jeg studsede over:
App-Connect (Understøttelse af funktionerne MirrorLink og Apple CarPlay)
Kan det være rigtigt at der ikke er Android Auto? :ugeek:

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af Lasse R » 17. jul 2018, 16:09

mkleist skrev:
17. jul 2018, 12:33
En ting jeg studsede over:
App-Connect (Understøttelse af funktionerne MirrorLink og Apple CarPlay)
Kan det være rigtigt at der ikke er Android Auto? :ugeek:
Det er der, men Google har ikke frigivet App'en i DK.. Samme med alle andre biler.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af erlingvj » 17. jul 2018, 16:53

mkleist skrev:
17. jul 2018, 11:19
Sace skrev:
17. jul 2018, 10:39
Jeg har kørt knapt 100.000 i min og har haft den fra ny. En super dejlig bil at køre i og den gør det også pænt på brændstof økonomien.

I øjeblikket lurer jeg på at udskifte den til en ny A-klasse, men motoren går godt nok noget bedre i Golfen.
Tak for input - jeg har selv kigget på A3, men jeg synes ikke at man får meget udstyr for pengene. Jeg var ude og prøve en A3 1,0 116hk med S-tronic, den kørte som sådan fint nok, men den var ret skrabet på udstyr og jeg var ikke helt begejstret for kombinationen af den lille motor og S-tronic.

Den nye A-klasse ser rigtig lækker ud :)

Har du set den nye A-klasse virkeligheden? Basisisudgaven er mere skrabet end en A3. Den har fx det kæmpe panel der i de billige udgaver har en meget lille skærm inde bagved. Det ser meget tarveligt ud. Knapperne til klima-anlæget er endnu mere tarvelige og hele panelet giver efter når man trykker på knapperne.
Meget langt fra Audi-niveau og på billig-VAG-niveau.
A-klassen er fyldt med billigt plast med pianolak der siger fedt-fingre til sig.

Fotos lyver ofte.

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 20:18

Lasse R skrev:
17. jul 2018, 16:09
mkleist skrev:
17. jul 2018, 12:33
En ting jeg studsede over:
App-Connect (Understøttelse af funktionerne MirrorLink og Apple CarPlay)
Kan det være rigtigt at der ikke er Android Auto? :ugeek:
Det er der, men Google har ikke frigivet App'en i DK.. Samme med alle andre biler.
Tak for input :)

Bare lige for at jeg er sikker på at jeg er helt med: Android Auto er inkluderet i App-Connect, men selv app'en til smartphonen er ikke frigivet til det danske marked via Google Play. I og med at jeg har hentet Android Auto app'en via apkmirror.com, så burde det fungere?

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 20:20

erlingvj skrev:
17. jul 2018, 16:53
mkleist skrev:
17. jul 2018, 11:19
Den nye A-klasse ser rigtig lækker ud :)

Har du set den nye A-klasse virkeligheden? Basisisudgaven er mere skrabet end en A3. Den har fx det kæmpe panel der i de billige udgaver har en meget lille skærm inde bagved. Det ser meget tarveligt ud. Knapperne til klima-anlæget er endnu mere tarvelige og hele panelet giver efter når man trykker på knapperne.
Meget langt fra Audi-niveau og på billig-VAG-niveau.
A-klassen er fyldt med billigt plast med pianolak der siger fedt-fingre til sig.

Fotos lyver ofte.
Nej, jeg har ikke set den nye A-klasse i virkeligheden. Bare startprisen gjorde at jeg ikke har overvejet den som en reel mulighed :?

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af Sace » 17. jul 2018, 21:04

mkleist skrev:
17. jul 2018, 20:18

Tak for input :)

Bare lige for at jeg er sikker på at jeg er helt med: Android Auto er inkluderet i App-Connect, men selv app'en til smartphonen er ikke frigivet til det danske marked via Google Play. I og med at jeg har hentet Android Auto app'en via apkmirror.com, så burde det fungere?
Ja det er sådan jeg har forstået det. Men det vil da være meget nemt at teste hvis du prøver en tur i bilen.

Jeg har aldrig brugt det i min fordi den har indbygget navigation som bare fungerer bedre. Adgang til telefonbog igennem førerinfo virker fx ikke når man er i carplay mode. Men om det forholder sig anderledes med android auto ved jeg så ikke :)
erlingvj skrev:
17. jul 2018, 16:53

Fotos lyver ofte.
Jeg synes du skal tage forbi en mercedes forhandler og få en update på både priser og udstyr du får med i den nye A-klasse ;) Men det er tråden her udvedkomne.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 17. jul 2018, 21:14

Sace skrev:
17. jul 2018, 21:04
mkleist skrev:
17. jul 2018, 20:18

Tak for input :)

Bare lige for at jeg er sikker på at jeg er helt med: Android Auto er inkluderet i App-Connect, men selv app'en til smartphonen er ikke frigivet til det danske marked via Google Play. I og med at jeg har hentet Android Auto app'en via apkmirror.com, så burde det fungere?
Ja det er sådan jeg har forstået det. Men det vil da være meget nemt at teste hvis du prøver en tur i bilen.

Jeg har aldrig brugt det i min fordi den har indbygget navigation som bare fungerer bedre. Adgang til telefonbog igennem førerinfo virker fx ikke når man er i carplay mode. Men om det forholder sig anderledes med android auto ved jeg så ikke :)
Det er også sådan jeg har forstået det - men jeg undrer mig over at forhandleren ikke skriver Android Auto, men om det er fordi det ikke er helt understøttet i DK endnu det må være i det uvisse. Jeg skal ud og prøve bilen på fredag, så der kommer jeg til at lege lidt med det - da det for mig er et stort plus at kunne bruge Google Maps.

Jeg var ude og prøve en Audi A3 som eftersigende skulle have Android Auto - jeg fik det altid til at fungere sammen med min telefon. Forhandleren kunne heller ikke få det til at fungere, hvortil hans svar var at jeg skulle købe en iPhone :roll:
En kollega der har købt en Peugeot 208 med Android Auto er meget begejstret for det - jeg tror at jeg lige skal prøve at se om jeg kan få det til at virke med min telefon i hans bil, så jeg også har lidt kendskab til hvordan man får det sat op og sådan.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Hvad tænker I om denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af Korreborg » 18. jul 2018, 06:32

Android auto virker i hvert fald i min Golf. Men bruger det ikke. Kan godt li den originale navi, og trafikalarm, telmore play osv virker ikke i Android Auto, fordi udviklerne er nogle klaphatte, der ikke gider at bruge et par timer på at få det til at virke.

For at en app virker med Android Auto, så skal app udvikleren "slå det til" (altså ikke google). Google har sat nogle regler op, f.eks. Inden video under kørsel osv, og så det kræver nogle små ændringer i appen. Og det tager så noget tid før de tager sig sammen. Og det hjælper jo nok ikke, at Android Auto ikke officielt er kommet til Danmark endnu.

Men køber du en bil uden navi, så er det da klart et plus at kunne bruge Google maps på skærmen. Og det virker sgu fint nok.
These users thanked the author Korreborg for the post:
mkleist
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Hvad tænker I om denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af Sace » 18. jul 2018, 07:44

Korreborg skrev:
18. jul 2018, 06:32
Android auto virker i hvert fald i min Golf. Men bruger det ikke. Kan godt li den originale navi, og trafikalarm, telmore play osv virker ikke i Android Auto, fordi udviklerne er nogle klaphatte, der ikke gider at bruge et par timer på at få det til at virke.

For at en app virker med Android Auto, så skal app udvikleren "slå det til" (altså ikke google). Google har sat nogle regler op, f.eks. Inden video under kørsel osv, og så det kræver nogle små ændringer i appen. Og det tager så noget tid før de tager sig sammen. Og det hjælper jo nok ikke, at Android Auto ikke officielt er kommet til Danmark endnu.

Men køber du en bil uden navi, så er det da klart et plus at kunne bruge Google maps på skærmen. Og det virker sgu fint nok.
Præcis samme oplevelse med carplay, selvom der begynder at komme lidt flere apps nu. Trafikalarm findes ikke og de afviser at supportere bil integrationen - selvom det er en af de apps der rent faktisk ville give mening.
These users thanked the author Sace for the post:
mkleist
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I om denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 18. jul 2018, 08:45

Sace skrev:
18. jul 2018, 07:44
Korreborg skrev:
18. jul 2018, 06:32
Android auto virker i hvert fald i min Golf. Men bruger det ikke. Kan godt li den originale navi, og trafikalarm, telmore play osv virker ikke i Android Auto, fordi udviklerne er nogle klaphatte, der ikke gider at bruge et par timer på at få det til at virke.

For at en app virker med Android Auto, så skal app udvikleren "slå det til" (altså ikke google). Google har sat nogle regler op, f.eks. Inden video under kørsel osv, og så det kræver nogle små ændringer i appen. Og det tager så noget tid før de tager sig sammen. Og det hjælper jo nok ikke, at Android Auto ikke officielt er kommet til Danmark endnu.

Men køber du en bil uden navi, så er det da klart et plus at kunne bruge Google maps på skærmen. Og det virker sgu fint nok.
Præcis samme oplevelse med carplay, selvom der begynder at komme lidt flere apps nu. Trafikalarm findes ikke og de afviser at supportere bil integrationen - selvom det er en af de apps der rent faktisk ville give mening.
Mit behov er umiddelbart ret begrænset: Google Maps og Spotify - Spotify kan selvfølgelig køre over bluetooth, men jeg synes at Google Maps fungerer super godt, så det ville jeg være glad for at få vist på bilens skærm i stedet for at jeg skal have telefonen i en telefonholder.

Udvalget af kompatible apps er, som I begge skriver, nok ret begrænset - men det bliver forhåbentlig bedre med tiden.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Hvad tænker I om denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af Peder » 18. jul 2018, 18:25

Jeg har en tilsvarende, 1,4 tsi 150 dsg highline.


Dsg og acc er guld.
Highline er lækkert.

Merudstyret i den linkede er virkelig fint, især lygterne, ville jeg ønske min havde.

1,4 tsi i facelift er umiddelbart uden act, og vær du glad for det ;-)
Min dsg glider lidt i de ulige gear, men uagtet ville jeg ikke gide manuelt gear, men tjek det grundigt, så det kan dækkes af garanti.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af Nicklossi » 18. jul 2018, 18:41

mkleist skrev:
17. jul 2018, 20:18
Lasse R skrev:
17. jul 2018, 16:09
mkleist skrev:
17. jul 2018, 12:33
En ting jeg studsede over:


Kan det være rigtigt at der ikke er Android Auto? :ugeek:
Det er der, men Google har ikke frigivet App'en i DK.. Samme med alle andre biler.
Tak for input :)

Bare lige for at jeg er sikker på at jeg er helt med: Android Auto er inkluderet i App-Connect, men selv app'en til smartphonen er ikke frigivet til det danske marked via Google Play. I og med at jeg har hentet Android Auto app'en via apkmirror.com, så burde det fungere?
Jeg har hentet det på apkmirror.com og det virker i min Peugeot 208. Eneste ulempe er, at telefonen skal forbindes med kabel, før det virker.
Det ved jeg så ikke om er nødvendigt i en golf :)

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af Korreborg » 18. jul 2018, 19:03

Nicklossi skrev:
18. jul 2018, 18:41
mkleist skrev:
17. jul 2018, 20:18
Lasse R skrev:
17. jul 2018, 16:09


Det er der, men Google har ikke frigivet App'en i DK.. Samme med alle andre biler.
Tak for input :)

Bare lige for at jeg er sikker på at jeg er helt med: Android Auto er inkluderet i App-Connect, men selv app'en til smartphonen er ikke frigivet til det danske marked via Google Play. I og med at jeg har hentet Android Auto app'en via apkmirror.com, så burde det fungere?
Jeg har hentet det på apkmirror.com og det virker i min Peugeot 208. Eneste ulempe er, at telefonen skal forbindes med kabel, før det virker.
Det ved jeg så ikke om er nødvendigt i en golf :)
Det skal man i alle biler. Og det er ikke en ulempe, ulempen i en Golf er placeringen af USB stikket, hvis man har en bare lidt stor telefon :) En kablet forbindelse er meget mere stabil :)
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I om denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 19. jul 2018, 08:32

Peder skrev:
18. jul 2018, 18:25
Jeg har en tilsvarende, 1,4 tsi 150 dsg highline.


Dsg og acc er guld.
Highline er lækkert.

Merudstyret i den linkede er virkelig fint, især lygterne, ville jeg ønske min havde.

1,4 tsi i facelift er umiddelbart uden act, og vær du glad for det ;-)
Min dsg glider lidt i de ulige gear, men uagtet ville jeg ikke gide manuelt gear, men tjek det grundigt, så det kan dækkes af garanti.
Hvorfor synes det at uden act er at foretrække? :)

Jeg skal ud og prøve den på fredag - det ser jeg frem til.

mkleist
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 16. jul 2018, 13:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad tænker I dom denne Golf VII 1,4 TSI 150?

Indlæg af mkleist » 19. jul 2018, 08:35

Korreborg skrev:
18. jul 2018, 19:03
Nicklossi skrev:
18. jul 2018, 18:41
Jeg har hentet det på apkmirror.com og det virker i min Peugeot 208. Eneste ulempe er, at telefonen skal forbindes med kabel, før det virker.
Det ved jeg så ikke om er nødvendigt i en golf :)
Det skal man i alle biler. Og det er ikke en ulempe, ulempen i en Golf er placeringen af USB stikket, hvis man har en bare lidt stor telefon :) En kablet forbindelse er meget mere stabil :)
Mængden af data der skal overføres er også for meget ifht Bluetooth - så det ville hakke - derfor er det kablet.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"