2011 Touran 2.0 TDi vs Toyota Verso??

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
HawkToretto
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. jul 2018, 17:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2011 Touran 2.0 TDi vs Toyota Verso??

Indlæg af HawkToretto » 19. jul 2018, 17:10

Hej Folkens.

Jeg står og er ved at handle enten en 2.0 TDi touran comfortline fra 2011.
Eller, en toyota verso 1.8 vvti benzin fra 2013.

Mit kørselsbehov er lige på grænsen til at både diesel og benzin er fint, da jeg kører 40 km hver vej på arbejde.


Mit spørgsmål lyder på - da versoen jo har ry for at være super stabil. Men jeg egentlig syntes bilen som helhed er lidt kedelig, også vedr muligheder for ekstra tilbehør.
Så hælder jeg lidt til tourannen, men har hørt at 2.0 tdien ikke er super stabil? Og at touran ofte har w problemer, visker problemer, problemer med turbo osv.

Er der nogen der kan dele sine erfaringer med evt sygdomme eller skavanker på den model af touran??

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: 2011 Touran 2.0 TDi vs Toyota Verso??

Indlæg af GaSelle » 19. jul 2018, 17:44

Touran’erne kan ruste ret grusomt. Jeg synes så omvendt, at Touran er en af de kedeligste biler der eksisterer, men det er ikke så vel hørt herinde ;)

HawkToretto
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. jul 2018, 17:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2011 Touran 2.0 TDi vs Toyota Verso??

Indlæg af HawkToretto » 19. jul 2018, 18:02

Det er alment kendt at tourannens udseende er ret anononymt og kedeligt og at interiøret også er.
Men, versoen er feks meget minimalistisk. Til trods for de har nogen skarpe designlinjer både inde og ude syntes jeg feks at interiøret er alt for minimalistisk og kedeligt..

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: 2011 Touran 2.0 TDi vs Toyota Verso??

Indlæg af Tommy » 19. jul 2018, 18:15

2,0 af den årgang (commonrail) er nok den mest stabile TDI motor der er bygget siden de helt gamle 90hk 1,9tdi.
Touranen er lækker i detaljerne og kører mega godt med den motor. Det burde være en NoBrainer ! 😉

Kig efter rust ved bagskærme og i bagklap, ellers er der ikke de store overraskelser, og 40km pr tur er intet problem.
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: 2011 Touran 2.0 TDi vs Toyota Verso??

Indlæg af Nicklossi » 19. jul 2018, 20:58

Var det ikke et sted i 2011 at der blev skiftet til cr i touran, eller er det 2008 som i passat (mener jeg)?

I så fald, bør man nok lige sikre sig, at det er en cr motor, og ikke en PD :)

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: 2011 Touran 2.0 TDi vs Toyota Verso??

Indlæg af Gubbi » 19. jul 2018, 21:24

Hej


Touran modellen i slut 2010 fik CR motorerne og specielt 140 hk med 6 trins gearkasse kører fantastisk med en Rittersport optimering :)

Highline modellen er en dejlig og velkørende bil med god komfort / sæder med ekstra støtte og alcantara i midten. Koster lidt ekstra, men er det værd. Man kan sige hvad man vil om Touran, jeg er i hvert fald fan. Led efter en med bi-xenon/led og evt. panorama soltag, det er lækkert og derved ændrer Touranen også udtryk. Falder du over en tysk importeret Touran, så gå efter den. Enkelte af dem er leveret med en sportsundervogn ab fabrik, så ligner de ikke en 4x4 :lol: Det gør meget positivt ved en bils udseende med lidt lavere undervogn, xenonlygter/led og panorama soltag.

Verso er blød hat / Karen Wulff Express efter min mening, men Toyota fungerer upåklageligt og giver ganske sjældent problemer. Jeg har kørt en D4D model fra 2011 i knap et års tid og havde ingen problemer. Oplyste 1,8 benzin er ingen raket, min kammerat har en i sin Avensis, han overhaler sjældent uden medvind :D

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"