Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Senz » 5. aug 2018, 15:39

Har vist dem tråden her, de har så valgt at se på en Toyota Yaris istedet for ;) ved ikke om de ender med at købe den. Ved sku ikke om det er godt :shock:
Toyota Yaris er 10 gange en bedre bil end en up. Men det er også en anden klasse. Udover det så er den utrolig stabil så man bliver på ingen måder snydt med sådan en. :) Jeg kikket selv på sådan en inden jeg valgte en polo GT. og den nye model som kom ud i 2015-2016 havde fået lavet over 1000 nye tiltag i forhold til den før. Hvor de havde lyttet til kunder hvad de gerne ville have. Det eneste der manglede den gang var en turbo motor. hvilket var grunden til at valgte en vw.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10875
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 664 times
Been thanked: 1904 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af GaSelle » 5. aug 2018, 15:46

Senz skrev:
5. aug 2018, 15:39
Har vist dem tråden her, de har så valgt at se på en Toyota Yaris istedet for ;) ved ikke om de ender med at købe den. Ved sku ikke om det er godt :shock:
Toyota Yaris er 10 gange en bedre bil end en up. Men det er også en anden klasse. Udover det så er den utrolig stabil så man bliver på ingen måder snydt med sådan en. :) Jeg kikket selv på sådan en inden jeg valgte en polo GT. og den nye model som kom ud i 2015-2016 havde fået lavet over 1000 nye tiltag i forhold til den før. Hvor de havde lyttet til kunder hvad de gerne ville have. Det eneste der manglede den gang var en turbo motor. hvilket var grunden til at valgte en vw.
Enig. Og så noget opdateret infotainment og adaptiv fartpilot.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af erlingvj » 5. aug 2018, 17:00

VW-forhandlere har en lang liste med udstyr til eftermontering til hver model. Udstyret kan opdeles i 3 kategorier:
1) Udstyr der er fuldstændig identisk med det der monteres ab fabrik og har samme reservedelsnummer.
2) Udstyr der er udviklet af VW udelukkende til eftermontering og som har et VW reservedelsnummer. Udstyret kan fx findes i ETKA.
3) Udstyr der er indkøbt af Semler og som ikke har noget med VW-fabrikken at gøre. Fx de måtter der kastes i næsten alle nye VW-biler og den i denne sag omtalte DAB-dims. Reservedelnummeret på disse varer starter typisk med "TIL".

"Eftermonteret" er derfor 3 forskellige"ting".

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3229 times
Been thanked: 4574 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 5. aug 2018, 17:35

erlingvj skrev:
5. aug 2018, 17:00
VW-forhandlere har en lang liste med udstyr til eftermontering til hver model. Udstyret kan opdeles i 3 kategorier:
1) Udstyr der er fuldstændig identisk med det der monteres ab fabrik og har samme reservedelsnummer.
2) Udstyr der er udviklet af VW udelukkende til eftermontering og som har et VW reservedelsnummer. Udstyret kan fx findes i ETKA.
3) Udstyr der er indkøbt af Semler og som ikke har noget med VW-fabrikken at gøre. Fx de måtter der kastes i næsten alle nye VW-biler og den i denne sag omtalte DAB-dims. Reservedelnummeret på disse varer starter typisk med "TIL".

"Eftermonteret" er derfor 3 forskellige"ting".
Enig i den opdeling.

Derefter kan diskussionen så gå på, om man kan forvente at sælger uopfordret informerer om hvilken kategori hans tilbudte løsning befinder sig.
Og man kan mene, at det er naivt som kunde at forvente at der snakkes kategori 1 eller 2, og at kunden derfor selv er nødt til at spørge hvis han vil have oplysning.

Min mening er, at hvis man er kompetent og har noget faglig stolthed som sælger hos aut forhandler, så ville jeg informere kunden om at det tilbudte er kategori 3.
Og hvis det ikke skete og en sag som denne opstår, og jeg var pågældende sælgers chef, så ville jeg ikke forsvare det, men løse det og irettesætte sælger.

Eneste forbehold:
Vi har i tråden her kun hørt den ene side af historien.
Det er min grundfilosofi, at der altid er to sider af en sag. Skal man kunne danne sig en lidt mere velfunderet holdning, ville man være nødt til også at høre modparts version.
Det er ikke for at så tvivl om Ib T's historie som sådan. Just saying.
Uanset, så er det noget junk der sidder i hans bil :(
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af erlingvj » 5. aug 2018, 22:02

DAB-dimsen er end ikke med i det "officielle" katalog over udstyr til Polo der laves af Semler.
Så det er nok en dims som kun VW Ishøj står inde for og derfor helt uden for "kategori".
Det gør sagen endnu mere grotesk og gør at VW Ishøjs "infomations-pligt" over for kunden i den grad skærpes.
Vedhæftede filer
wp_ss_20180805_0001.png
wp_ss_20180805_0001.png (61.35 KiB) Vist 1556 gange

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 6. aug 2018, 16:17

HansH skrev:
5. aug 2018, 17:35
erlingvj skrev:
5. aug 2018, 17:00
VW-forhandlere har en lang liste med udstyr til eftermontering til hver model. Udstyret kan opdeles i 3 kategorier:
1) Udstyr der er fuldstændig identisk med det der monteres ab fabrik og har samme reservedelsnummer.
2) Udstyr der er udviklet af VW udelukkende til eftermontering og som har et VW reservedelsnummer. Udstyret kan fx findes i ETKA.
3) Udstyr der er indkøbt af Semler og som ikke har noget med VW-fabrikken at gøre. Fx de måtter der kastes i næsten alle nye VW-biler og den i denne sag omtalte DAB-dims. Reservedelnummeret på disse varer starter typisk med "TIL".

"Eftermonteret" er derfor 3 forskellige"ting".
Enig i den opdeling.

Derefter kan diskussionen så gå på, om man kan forvente at sælger uopfordret informerer om hvilken kategori hans tilbudte løsning befinder sig.
Og man kan mene, at det er naivt som kunde at forvente at der snakkes kategori 1 eller 2, og at kunden derfor selv er nødt til at spørge hvis han vil have oplysning.

Min mening er, at hvis man er kompetent og har noget faglig stolthed som sælger hos aut forhandler, så ville jeg informere kunden om at det tilbudte er kategori 3.
Og hvis det ikke skete og en sag som denne opstår, og jeg var pågældende sælgers chef, så ville jeg ikke forsvare det, men løse det og irettesætte sælger.

Eneste forbehold:
Vi har i tråden her kun hørt den ene side af historien.
Det er min grundfilosofi, at der altid er to sider af en sag. Skal man kunne danne sig en lidt mere velfunderet holdning, ville man være nødt til også at høre modparts version.
Det er ikke for at så tvivl om Ib T's historie som sådan. Just saying.
Uanset, så er det noget junk der sidder i hans bil :(
Helt enig, en sag skal gerne høres fra begge parter, men da VW Ishøj åbenbart ikke ønsker at informere, så må I desværre nøjes med vores version.
Jeg har tidligere uploaded slutseddel og her er der absolut intet der hentyder til, at den løsning VW Ishøj har valgt at sætte i bilen er noget andet end den originale.
Sælger påstår, at vi var informeret om løsningen, hvilket vi (min kone og jeg) påstår vi ikke var, så det er påstand mod påstand.
Vi er dog to der begge skulle have misforstået, men vi er jo heller ikke eksperter bare almindelige kunder.
Køber man en fabriksny bil og samtidig acceptere en løsning som denne, så vil jeg mene, at man skal være ”sindssyg i gerningsøjeblikket” eller lettere selskabelig overrislet, og det kan jeg garantere at hverken min kone eller jeg var 😉
Da vi skriver og henleder opmærksomheden på at løsningen ikke er den vi forventede, så er første svar ” Hvis ikke du ønsker dette længere, så skal vi have talt med værkstedet og reservedel for at finde en løsning på dette :)
Herefter kommer dette:
” - På din slutseddel der fremgår det også, at det er forhandlermonteret udstyr - altså det bliver eftermonteret og ikke som en integreret enhed.”
Det er ordet ”eftermonteret” det drejer sig om, det betyder altså, at det kan være hvad som helst, og for VW Ishøj betyder det så, at det i hvert fald ikke er den integrerede løsning vi får, hvilket var hvad vi troede.
Som tidligere nævnt så vidste vi godt at DAB+ ville blive eftermonteret, hvilket vi regner med bare er nogle uger senere, men for VW Ishøj betyder det, at de kan tage hvad der faktisk svarer til listepris, men så installere en meget billig Tiny Audio.
Vi beder om at VW Ishøj tager det tilbage og refunderer vores penge, svaret er:
” Enheden kan ikke tages retur således da den er brugt - dette har jeg fået afvist.”, de foreslår så;
” Enheden kan flyttes til handskerummet også ses den ikke længere dog skal man åbne for handskerummet, hvis der skal skiftes radio kanal.”
Bare at komme med dette forslag virker for mig som . . . . . ja, jeg har ikke ord for det . . . .
Da VW Ishøj ikke ønsker at fremstille deres side af sagen, så vil jeg uploade hele kommunikationen som heldigvis har kørt på mail. Det var helt bevist, at jeg ikke ringede til dem, men førte kommunikationen på mail.
-Ibber
PS: Mail kommunikation mellem os og VW Danmark vedlægger jeg også
These users thanked the author Ib T for the post:
DanielB12

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 6. aug 2018, 16:21

Der er to mail korrespondancer mellem os og VW Ishøj og en mellem os og VW Danmark
Vedlagt er også det brev vi sendte til VW Danmark.

GOD LÆSELYST ;-)
-Ibber
Vedhæftede filer
PoloBY46748.pdf
(162.38 KiB) Downloadet 208 gange
Komminikation med VW DK.pdf
(130.25 KiB) Downloadet 225 gange
MailKommunikation2.pdf
(166.77 KiB) Downloadet 205 gange
MailKommunikation1.pdf
(266.34 KiB) Downloadet 201 gange
These users thanked the author Ib T for the post:
DanielB12

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 148 times
Been thanked: 147 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af EsbenJ » 6. aug 2018, 16:33

Det er bare hjernedødt dumt at de ikke får den bil bragt tilbage til standard og giver dig pengene retur.
Håber da de tager et billede af det og viser til fremtidige kunder i butikken der vil “eftermontere” DAB+ så disse kan træffe oplyst valg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af CULT » 6. aug 2018, 16:43

EsbenJ skrev:Det er bare hjernedødt dumt at de ikke får den bil bragt tilbage til standard og giver dig pengene retur.
Håber da de tager et billede af det og viser til fremtidige kunder i butikken der vil “eftermontere” DAB+ så disse kan træffe oplyst valg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er fordi de aldrig får det solgt til en anden bil så er den meget træls at ha på lager


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3229 times
Been thanked: 4574 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 6. aug 2018, 16:48

"Hvis man får eftermonteret vinterdæk, bliver de så sat udenpå de andre?" :D

Aj, det er jo virkelig trist det her.
Hele tvisten går i virkeligheden på definitionen af "eftermonteret" - som du også selv har indsnævret det til tidligere.
Giver begrebet "eftermonteret" virkelig sælger frit lejde til at møge hvad som helst junk der kan opstøves på det grå marked, i en fabriksny bil ??
Pyha.. så er vi godt nok ude på et skråplan!
These users thanked the author HansH for the post:
DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1796
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 186 times
Been thanked: 287 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af claussor » 6. aug 2018, 17:01

VW har en skidt sag. Juridisk kan det debatteres. Jeg er i hvert fald rystet over FDM slet ikke vil tage det op. Men moralsk er den helt gal. Og det er helt vanvittigt de ikke bare tager den retur og får det ud af verden. Det havde enhver dygtig købmand gjort.

Jeg ville hvis muligt ændre emne/subject her i tråden så VW Ishøj optræder i det. Der er en god chance for tråden kommer på side 1 på Google når man søger på dem så med en dejlig advarsel mod forhandleren. Det ville de nok ikke være tilfredse med.
These users thanked the author claussor for the post:
edbepOct3

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3229 times
Been thanked: 4574 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 6. aug 2018, 17:11

Har flyttet tråden til forum "Erfaringer med forhandlere".
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 6. aug 2018, 17:25

Er det muligt at få tråden flyttet tilbage? Det håber jeg . . . .
Der er mange der har links direkte til den og nu er den væk, blandt andet en del fra min familie og de er ikke kyndige ud IT, så de vil bare tro den er slettet.
-Ibber

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af DMJ » 6. aug 2018, 17:27

HansH skrev:
6. aug 2018, 16:48
"Hvis man får eftermonteret vinterdæk, bliver de så sat udenpå de andre?" :D
Nej for satan, så monterer de da snekæder :D

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13290
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3229 times
Been thanked: 4574 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 6. aug 2018, 17:29

Ib T skrev:
6. aug 2018, 17:25
Er det muligt at få tråden flyttet tilbage? Det håber jeg . . . .
Der er mange der har links direkte til den og nu er den væk, blandt andet en del fra min familie og de er ikke kyndige ud IT, så de vil bare tro den er slettet.
-Ibber
Arh, okay.. havde jeg ikke lige tænkt over.
Er flyttet tilbage til "Generel bilsnak" nu.
These users thanked the author HansH for the post:
DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 6. aug 2018, 17:30

DMJ skrev:
6. aug 2018, 17:27
HansH skrev:
6. aug 2018, 16:48
"Hvis man får eftermonteret vinterdæk, bliver de så sat udenpå de andre?" :D
Nej for satan, så monterer de da snekæder :D
Du har åbenbart nærlæst kommunikationen :lol: :lol: :lol:

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 6. aug 2018, 17:30

HansH skrev:
6. aug 2018, 17:29
Ib T skrev:
6. aug 2018, 17:25
Er det muligt at få tråden flyttet tilbage? Det håber jeg . . . .
Der er mange der har links direkte til den og nu er den væk, blandt andet en del fra min familie og de er ikke kyndige ud IT, så de vil bare tro den er slettet.
-Ibber
Arh, okay.. havde jeg ikke lige tænkt over.
Er flyttet tilbage til "Generel bilsnak" nu.
Super, tak ;-)

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6261
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2087 times
Been thanked: 679 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af jansom » 6. aug 2018, 17:37

Hvad enheden koster på nettet og hvad det koster i timeløn at montere den synes jeg du skal holde fuldstændigt ude af problematikken. Det er helt uvedkommende.
Du skal til gengæld holde fast i at du ikke vil have den løsning monteret i bilen. Havde sælgeren lidt omløb i hovedet, så ville han tilbyde dig at afmontere lortet og bringe bilen tilbage til standard.
Hvem der har sagt hvad på salgskontoret, om noget er misforstået eller ikke sagt tydeligt og præcist, det er umuligt for andre at vurdere på. Du kommer aldrig til at få den integrerede DAB radio for den pris, det er logisk og burde være nemt at forstå. Men det burde være tilsvarende nemt for sælgeren at forstå vigtigheden i at få en tilfreds kunde. Det kommer nok ikke til at ske under alle omstændigheder, men denne misforståelse kan stadig lukkes ned på fornuftig vis.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 6. aug 2018, 17:48

jansom skrev:
6. aug 2018, 17:37
Hvad enheden koster på nettet og hvad det koster i timeløn at montere den synes jeg du skal holde fuldstændigt ude af problematikken. Det er helt uvedkommende.
Du skal til gengæld holde fast i at du ikke vil have den løsning monteret i bilen. Havde sælgeren lidt omløb i hovedet, så ville han tilbyde dig at afmontere lortet og bringe bilen tilbage til standard.
Hvem der har sagt hvad på salgskontoret, om noget er misforstået eller ikke sagt tydeligt og præcist, det er umuligt for andre at vurdere på. Du kommer aldrig til at få den integrerede DAB radio for den pris, det er logisk og burde være nemt at forstå. Men det burde være tilsvarende nemt for sælgeren at forstå vigtigheden i at få en tilfreds kunde. Det kommer nok ikke til at ske under alle omstændigheder, men denne misforståelse kan stadig lukkes ned på fornuftig vis.
Da jeg nævner prisen er det fordi, hvis der havde stået, hvad Tiny Audio rent faktisk ville koste at installere, så ville jeg måske være blevet opmærksom på, at der var noget galt her, man da prisen er kr. 2,700,- (meget tæt på prislisten), så vækker dette ikke min opmærksomhed eller bekymring.
Derfor, hvad betyder "eftermontering", det er det der er sagens kerne.

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 6. aug 2018, 17:51

jansom skrev:
6. aug 2018, 17:37
Du kommer aldrig til at få den integrerede DAB radio for den pris, det er logisk og burde være nemt at forstå.
Da jeg intet aner om biler (og folk der kender mig ved at det er rigtigt), så hvordan skulle jeg vide dette?
Hvis vi der imod taler om IT, så er det en anden sag ;-)

benj0219
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. feb 2018, 20:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af benj0219 » 6. aug 2018, 17:58

Målløs over forhandleren. "Desværre" står folk nærmest i kø for at købe VW biler så de får nok solgt de biler som de skal på trods af denne tråd. Jeg tror at jeg havde prøvet med ekstra Bladet...

Sendt fra min Pixel med Tapatalk

These users thanked the author benj0219 for the post:
DanielB12

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6261
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2087 times
Been thanked: 679 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af jansom » 6. aug 2018, 18:01

Ib T skrev:
6. aug 2018, 17:48
jansom skrev:
6. aug 2018, 17:37
Hvad enheden koster på nettet og hvad det koster i timeløn at montere den synes jeg du skal holde fuldstændigt ude af problematikken. Det er helt uvedkommende.
Du skal til gengæld holde fast i at du ikke vil have den løsning monteret i bilen. Havde sælgeren lidt omløb i hovedet, så ville han tilbyde dig at afmontere lortet og bringe bilen tilbage til standard.
Hvem der har sagt hvad på salgskontoret, om noget er misforstået eller ikke sagt tydeligt og præcist, det er umuligt for andre at vurdere på. Du kommer aldrig til at få den integrerede DAB radio for den pris, det er logisk og burde være nemt at forstå. Men det burde være tilsvarende nemt for sælgeren at forstå vigtigheden i at få en tilfreds kunde. Det kommer nok ikke til at ske under alle omstændigheder, men denne misforståelse kan stadig lukkes ned på fornuftig vis.
Da jeg nævner prisen er det fordi, hvis der havde stået, hvad Tiny Audio rent faktisk ville koste at installere, så ville jeg måske være blevet opmærksom på, at der var noget galt her, man da prisen er kr. 2,700,- (meget tæt på prislisten), så vækker dette ikke min opmærksomhed eller bekymring.
Derfor, hvad betyder "eftermontering", det er det der er sagens kerne.
Eftermonteret dækker meget fint over det du har fået installeret i bilen. Havde der stået eftermonteret originalt fabriksudstyr, havde det været en helt anden sag.
For mig at se har i simpelthen ikke fået snakket ordentligt sammen om hvad det er de tilbød at montere. Du har troet én ting og sælgeren har ment én anden ting. Lige på det punkt synes jeg ikke der er meget at komme efter.
Men som sagt, jeg fatter ingenting af at sælgeren ikke bare hurtigst muligt får afmonteret det skrammel og får lukket sagen.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6261
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2087 times
Been thanked: 679 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af jansom » 6. aug 2018, 18:03

Ib T skrev:
6. aug 2018, 17:51
jansom skrev:
6. aug 2018, 17:37
Du kommer aldrig til at få den integrerede DAB radio for den pris, det er logisk og burde være nemt at forstå.
Da jeg intet aner om biler (og folk der kender mig ved at det er rigtigt), så hvordan skulle jeg vide dette?
Hvis vi der imod taler om IT, så er det en anden sag ;-)
Jo men alene fra dit IT kendskab så burde du vide at sådanne løsninger ikke er 2700 kr billige. Moderne integrerede radioer i nye biler er dyre og det synes jeg som udgangspunkt godt man kan regne med at kunder ved.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Mtinus
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 29. maj 2010, 06:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: fredericia
Has thanked: 96 times
Been thanked: 30 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Mtinus » 6. aug 2018, 18:06

Den koster jo netop 2700kr monteret AB fabrik ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Mtinus for the post:
DanielB12
Mercedes GLB
Konebil: The Beetle 1,2 TSI Design
Tidligere VAG: Passat 2,0, Skoda Citigo, Golf VII 1,6, Golf VII 2,0, Skoda Octavia, Golf V, Audi A3, Golf II

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af ph » 6. aug 2018, 18:07

jansom skrev:
6. aug 2018, 17:37
Du kommer aldrig til at få den integrerede DAB radio for den pris, det er logisk og burde være nemt at forstå.
Du har set at prisen på DAB+ AB fabrik er 2794 incl. 85% afgift???

Hvorfor skal en kunde så nemt kunne forstå
at det er logisk at det ikke kan lade sig gøre til den pris eftermonteret =uden afgift
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6261
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2087 times
Been thanked: 679 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af jansom » 6. aug 2018, 18:13

Mtinus skrev:
6. aug 2018, 18:06
Den koster jo netop 2700kr monteret AB fabrik ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
OK. Men eftermonteret vil det vel altid være dyrere end fra fabrikken? René har skrevet at det koster ca 20.000 kr at eftermontere.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Mtinus
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 29. maj 2010, 06:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: fredericia
Has thanked: 96 times
Been thanked: 30 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Mtinus » 6. aug 2018, 18:16

De eftermonterer forresten også bak sensor derude

https://youtu.be/sNiCGZxyjcY


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Mtinus for the post (total 3):
DanielB12Dakotahodel
Mercedes GLB
Konebil: The Beetle 1,2 TSI Design
Tidligere VAG: Passat 2,0, Skoda Citigo, Golf VII 1,6, Golf VII 2,0, Skoda Octavia, Golf V, Audi A3, Golf II

Rune_B
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. apr 2015, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Rune_B » 6. aug 2018, 18:18

jansom skrev:
Mtinus skrev:
6. aug 2018, 18:06
Den koster jo netop 2700kr monteret AB fabrik ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
OK. Men eftermonteret vil det vel altid være dyrere end fra fabrikken? René har skrevet at det koster ca 20.000 kr at eftermontere.
Ja men som kunde må man vel forvente at de er villige til at lave det rigtigt for at få bilen ud af døren.

I øvrigt står forhandleren jo også tilbage med den originale enhed som vel også repræsenterer en værdi.

Som kunde vil jeg forestå sælgeren som at de er villige til at lave bilen med originalt DAB+ for at den specifikke bil kan blive solgt. Begge parter får noget. Forhandleren kommer af med den bil han har holdende og kunden det udstyr han gerne vil have. Win-win.
Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 944
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 128 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Dikal » 6. aug 2018, 18:25

Har lige læst det hele igennem. Og det Ömer bliver ved med at nævne er, at han har nævnt, at I er blevet informeret om, at det ville være eftermonteret udstyr.
På intet tidspunkt i mail skriver han, at han har fortalt, hvilken løsning det ville ende med og hvordan det ville se ud.
Så for mig virker det som om, at han ved, at de har gjort i nælderne og forsøger at snige udenom.
Og hvor virker det total useriøst, at en sælger siger, at han ikke ved, hvad en time på værkstedet koster.
These users thanked the author Dikal for the post (total 2):
holm7DanielB12
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

holm7
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af holm7 » 6. aug 2018, 19:55

Dikal skrev:
6. aug 2018, 18:25
Har lige læst det hele igennem. Og det Ömer bliver ved med at nævne er, at han har nævnt, at I er blevet informeret om, at det ville være eftermonteret udstyr.
På intet tidspunkt i mail skriver han, at han har fortalt, hvilken løsning det ville ende med og hvordan det ville se ud.
Så for mig virker det som om, at han ved, at de har gjort i nælderne og forsøger at snige udenom.
Og hvor virker det total useriøst, at en sælger siger, at han ikke ved, hvad en time på værkstedet koster.
Enig, ham Ömer bruger bevidst kun vendingerne eftermonteret og fabriksmonteret. Samtidig bruger han dem som om, at man ikke kan lave det pænt som eftermontage.

Selvfølgelig regner kunder ikke med, at der laves "hjemmebryggede" installationer i en ny bil. Og hvordan skal man som uerfaren VW kunde/lægmand, vide at man ikke kan få en original skjult DAB+ løsning til 2.700 kr.? Hvorfor koster det ikke 20.000 ab fabrik, hvis anlægget med DAB+ er så dyrt?

Ömer kunne pænt have sagt det omkring nyt anlæg, hvis det skal være originalt ved første møde, og ikke langt inde i en klagesag. Det lugter af, at VW Ishøjs salgsprocedurer ikke har været gode nok, eller ikke er blevet overholdt, og nu holder man hånden over sin lærling, fordi det bliver en dyr udskiftning.
These users thanked the author holm7 for the post:
DanielB12

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"