Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af claussor » 6. aug 2018, 20:09

jansom skrev:
6. aug 2018, 18:13
Mtinus skrev:
6. aug 2018, 18:06
Den koster jo netop 2700kr monteret AB fabrik ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
OK. Men eftermonteret vil det vel altid være dyrere end fra fabrikken? René har skrevet at det koster ca 20.000 kr at eftermontere.
Det er umuligt at vide for en almindelig person der ikke er vag entusiast.

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af majland » 6. aug 2018, 20:40

jansom skrev:
6. aug 2018, 18:13

OK. Men eftermonteret vil det vel altid være dyrere end fra fabrikken? René har skrevet at det koster ca 20.000 kr at eftermontere.
Det er ikke alt udstyr der er dyrere at eftermontere. Anhængertræk et et godt eksempel på som det pga danske afgifter kan svare sig at eftermontere da arbejdslønnen og stumperne er væsentligt billigere end merprisen med afgift ab fabrik.

Derfor har vores superb et eftermonteret aftageligt træk - monteret af forhandleren inden levering.

Vi kigger lidt kodiaq/tiguan all space hvor org svingbart anhængertræk koster ~15-20kkr med afgift. Det kan tilsyneladende eftermonteres af en uafhængig mekaniker for under 10kkr. Det kunne godt bliver relevant hvis vi falder over den rigtige demo der "bare" mangler trækket.

Jeg forventer på den anden side ikke at kunne få eftermonteret el sæder til en fornuftig pris.

Men jeg har ingen forudsætninger for at vide om en org radio kan udvides med DAB for de 2700kr. Det kunne jo i princippet bare være en ekstra antenne, og et et radio modul samt en times arbejde..

I den kuriøse afdeling har jegtidlige fået eftermonteret automatgear i en smart fortwo. Det var bare en sw-licens og en ny gearstang med knap på siden til skifte mellem auto og manuel på det tidligere halv automatisk gearskifte ....
These users thanked the author majland for the post:
DanielB12
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

benj0219
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. feb 2018, 20:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af benj0219 » 6. aug 2018, 20:47

Nej. Kunne være en sw opdatering eller en kodning. Er det ikke sådan for eksempel med stemmestyring?
jansom skrev:
Ib T skrev:
6. aug 2018, 17:51
jansom skrev:
6. aug 2018, 17:37
Du kommer aldrig til at få den integrerede DAB radio for den pris, det er logisk og burde være nemt at forstå.
Da jeg intet aner om biler (og folk der kender mig ved at det er rigtigt), så hvordan skulle jeg vide dette?
Hvis vi der imod taler om IT, så er det en anden sag ;-)
Jo men alene fra dit IT kendskab så burde du vide at sådanne løsninger ikke er 2700 kr billige. Moderne integrerede radioer i nye biler er dyre og det synes jeg som udgangspunkt godt man kan regne med at kunder ved.
Sendt fra min Pixel med Tapatalk


Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Dakota » 6. aug 2018, 21:05

Er jeg den eneste der studser over at Ann Løwén fra Semlers kundeservice siger TinyAudio er "anbefalet af importøren, og fungerer fremragende" og dernæst "vi forholder os kun til vores egne løsning".

Mangler der et "ikke" i den sætning eller hvad taler konen om? Hvis den er anbefalet af importøren (Semler), må de vel stå på mål for den. Og hvis den IKKE er, hvorfor skriver hun så den fungerer fremragende? Hvad sker der her?

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 56 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af SzleeperDK » 6. aug 2018, 21:47

Dakota skrev:Er jeg den eneste der studser over at Ann Løwén fra Semlers kundeservice siger TinyAudio er "anbefalet af importøren, og fungerer fremragende" og dernæst "vi forholder os kun til vores egne løsning".

Mangler der et "ikke" i den sætning eller hvad taler konen om? Hvis den er anbefalet af importøren (Semler), må de vel stå på mål for den. Og hvis den IKKE er, hvorfor skriver hun så den fungerer fremragende? Hvad sker der her?
Studsede over nøjagtig det samme, det er sgu noget vrøvl og hun modsiger sig selv.

Både VW og VW Ishøj ligner nogen totale amatører i den her sag.

Jeg kan ikke fatte at ingen samler den her bold op, shitstorms er sgu kommet af mindre sager, og formoder alle der læser denne tråd aldrig vil overveje at køre til den forhandler.

Jeg arbejder også med service til dagligt. Det er ikke uhørt at smide flere tusinde kroner efter en ny, hurtig løsning når man har fejlet. Og vores margin er lort i forhold til, men man har bare ikke råd til for mange af disse sager.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Realtor » 6. aug 2018, 21:55

Ja i min branche havde vi også lukket en sag som denne i en ruf. Damagecontrol tror jeg det rigtige ord er 8-)
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Dakota » 6. aug 2018, 21:58

Realtor skrev:
6. aug 2018, 21:55
Ja i min branche havde vi også lukket en sag som denne i en ruf. Damagecontrol tror jeg det rigtige ord er 8-)
Jeg er skam helt enig, men problemet er jo at 95% af bilkøberne bare tager rundt i nabolaget og køber bil. De googler ikke lige forhandleren eller tjekker Trustpilot (PS: Ib, opret lige en bedømmelse derinde), for en Polo er jo en Polo, uanset hvor man køber den. Altså, undtagen hvis man køber den i Ishøj, for så har den særlige features, så som ekstra ventilation i instrumentbrættet :lol:
These users thanked the author Dakota for the post:
DanielB12

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af DanielB12 » 6. aug 2018, 22:50

Ja, tror ikke at den her tråd er noget de kan mærke synderligt i deres salgstal... så skal den i EB og des lige..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 264 times
Been thanked: 118 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af stadil » 7. aug 2018, 03:34

SzleeperDK skrev:
6. aug 2018, 21:47
Dakota skrev:Er jeg den eneste der studser over at Ann Løwén fra Semlers kundeservice siger TinyAudio er "anbefalet af importøren, og fungerer fremragende" og dernæst "vi forholder os kun til vores egne løsning".

Mangler der et "ikke" i den sætning eller hvad taler konen om? Hvis den er anbefalet af importøren (Semler), må de vel stå på mål for den. Og hvis den IKKE er, hvorfor skriver hun så den fungerer fremragende? Hvad sker der her?
Studsede over nøjagtig det samme, det er sgu noget vrøvl og hun modsiger sig selv.

Både VW og VW Ishøj ligner nogen totale amatører i den her sag.

Jeg kan ikke fatte at ingen samler den her bold op, shitstorms er sgu kommet af mindre sager, og formoder alle der læser denne tråd aldrig vil overveje at køre til den forhandler.

Jeg arbejder også med service til dagligt. Det er ikke uhørt at smide flere tusinde kroner efter en ny, hurtig løsning når man har fejlet. Og vores margin er lort i forhold til, men man har bare ikke råd til for mange af disse sager.
Hvis man kigger på Ann Løwén’s profil på LinkedIn undrer det mig ikke at feedbacken er lidt overfladisk :roll: .. kundekoordinator bevar mig vel - det er jo blot en ansat hos Semler som fyrer dårlige undskyldninger af til de naive danske VW og Audi købere som tror at importøren står ved sit ansvar og giver fornuftig service og garanti..

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af claussor » 7. aug 2018, 04:35

DanielB12 skrev:
6. aug 2018, 22:50
Ja, tror ikke at den her tråd er noget de kan mærke synderligt i deres salgstal... så skal den i EB og des lige..
Enig. Det er derfor vi bør Google optimere den lidt mere i fx. Subjekt så den kommer til at putte frem på side 1 når man søger på "VW Ishøj"
These users thanked the author claussor for the post (total 3):
AAMSaudi-elskerDanielB12

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Dakota » 7. aug 2018, 10:31

claussor skrev:
7. aug 2018, 04:35
DanielB12 skrev:
6. aug 2018, 22:50
Ja, tror ikke at den her tråd er noget de kan mærke synderligt i deres salgstal... så skal den i EB og des lige..
Enig. Det er derfor vi bør Google optimere den lidt mere i fx. Subjekt så den kommer til at putte frem på side 1 når man søger på "VW Ishøj"
Det er bare at ændre trådens titel til "Køb ikke hos VW Ishøj - dårlige erfaringer" :)

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af SteffenR » 7. aug 2018, 12:41

Realtor skrev:
6. aug 2018, 21:55
Ja i min branche havde vi også lukket en sag som denne i en ruf. Damagecontrol tror jeg det rigtige ord er 8-)
Det havde alle der ikke er idioter.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 7. aug 2018, 14:39

benj0219 skrev:
6. aug 2018, 20:47
Nej. Kunne være en sw opdatering eller en kodning. Er det ikke sådan for eksempel med stemmestyring?
jansom skrev:
Ib T skrev:
6. aug 2018, 17:51


Da jeg intet aner om biler (og folk der kender mig ved at det er rigtigt), så hvordan skulle jeg vide dette?
Hvis vi der imod taler om IT, så er det en anden sag ;-)
Jo men alene fra dit IT kendskab så burde du vide at sådanne løsninger ikke er 2700 kr billige. Moderne integrerede radioer i nye biler er dyre og det synes jeg som udgangspunkt godt man kan regne med at kunder ved.
Sendt fra min Pixel med Tapatalk
Vi har måske været meget naive, noget tyder måske på det . . ., men som sagt, vi er ikke eksperter i biler ej heller bilradio.
Tager vi et eksempel med en Server til f.eks. kr. 120.000,-. hvor der ”kun” er 1 Gbit NIC i, men kunden gerne vil have 10 Gbit, så kan det godt ”eftermonteres”.
Det sker ved, at der bliver sat et ny NIC i PCI-bussen og så kører den 10 Gbit, det var det.
Selve serveren skal selvfølgelig ikke udskiftes, det er bare et udvidelseskort der installeres, det sammen, hvis det havde været et grafikkort.
I min naivitet, så troede jeg faktisk, at det var nogenlunde det samme med en bilradio anno 2018 i en fabriksny Polo, men her tog jeg gruelig fejl.
Jeg troede faktisk, at en DAB+ bare var en ekstra ”DIMS” der blev sat i en allerede forberedt sokkel fra fabrikken, og vupti så var den på plads. . . . . . .
Og som sælger sagde; ”Der er ikke noget problem, det kan eftermonteres”, det var hvad jeg/vi troede, men vi vidste jo heller ikke bedre.
Hvis sælger havde sagt, at det koster så kr. 20,000,- at få eftermonteret, så var der nok nogle alarmklokker der havde ringet, i hvert fald ved mig, men det blev ikke oplyst her.
Når man så hører, at en DAB+ ”DIMS” kan købes til kr. 280,-, så synes jeg faktisk kr. 2,700,- tyder på at der burde være originaltudstyr og at det vil passe sammen, men igen har jeg åbenbart været naiv.
Vi sagde jo tydeligt til sælger, da vi kiggede i prislisten, at vi gerne ville have en bil med DAB+.
Vi sad jo og kiggede i prislisten, hvor man krydser af, hvad man gerne vil have med i den nye bil.
Vi har aldrig set en prisliste der f.eks. har overskriften ”Eftermonteret fabriksfremstillet ekstraudstyr” eller ”Eftermonteret IKKE fabriksfremstillet udstyr” eller ”Eftermonteret totalt ukurant ekstraudstyr”.
Vi har kun fået at vide, at der er ikke var nogen bil i DK med DAB+ installeret, men det var ikke noget problem, det kunne nemt ”eftermonteres”, og så er vi tilbage til sagens kerne igen.
Vi er stadig s…. ligeglade med de kr. 2,700,-, men princippet og den måde vi føler vi er blevet ført bag lyst på, det er sagens kerne.
Vi skal nok på fjernet ”DIMSEN” fra bilen, der er heldigvis nogle der vil være behjælpelige med dette, men der kan være andre der falder i denne fælde, hvor det hedder ”eftermonteret”, og det håber vi denne tråd hjælper med, for vi føler ikke det er en fair behandling.
These users thanked the author Ib T for the post (total 3):
BrianDSAvantismoDanielB12

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 7. aug 2018, 14:46

Åhh, lige to ting mere, som vi håber I kan hjælpe med;
1. Hvis der skulle ske noget med vores Polo som er under fabriksgaranti, er vi så forpligtet til at køre til VW Ishøj, eller kan vi vælge en anden forhandler?
2. Vi har lavet en Plus2 dækning til kr. 2.990,-, hvis den skal bruges, er vi så også forpligtet til at henvende os til VW Ishøj, eller?
Håber I forstår hvorfor vi spørger? :lol:
These users thanked the author Ib T for the post:
BrianDS

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Rdaldlk » 7. aug 2018, 14:51

I er frit stillet i forhold til valg af VW værksted i begge tilfælde 😄
These users thanked the author Rdaldlk for the post:
BrianDS
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 7. aug 2018, 14:54

Rdaldlk skrev:
7. aug 2018, 14:51
I er frit stillet i forhold til valg af VW værksted i begge tilfælde 😄
Super, tak :D :D :D :D
These users thanked the author Ib T for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Schmidt » 7. aug 2018, 15:00

Kære Ib + frue
Jeg vil bare stemme i med koret og sige, at jeg mener det er en fuldstændig utilgivelig behandling I har fået.

Jeg synes I har været forstående og prøvet på alle leder og kanter at give VW Ishøj en fair chance for, at løse et problem de har skabt. Jeg nægter simpelthen at tro, at de ikke selv kan se den er gal.

Og til de basseører begriber jeg simpelthen hvorfor de ikke hellere vil have en glad kunde, end hele det her show. Bare tænk på den tid de har brugt på korrespondance frem og tilbage, hvor de kunne have koncentreret sig om at sælge biler, eller hvad de kalder det de laver.

At man kan have den holdning til kunder, som korrespondancen med forhandleren tydeligt viser, forstår jeg simpelthen ikke.

Sakset fra det alt-vidende internet, så om det er korrekt skal jeg lade være usagt, men jeg tror ihvertfald på det er korrekt:

En undersøgelse har vist, at en tilfreds kunde, fortæller 3 andre om oplevelsen, hvor en utilfreds kunde fortæller det til 9. Det bemærkelsesværdige ved undersøgelsen, er dog, at den viste at en kunde der går fra utilfreds til tilfreds, fordi virksomheden løser kundens klage, fortæller det til 12!

Til sidst vil jeg lige nævne at det er sjældent vi har så enigt et "panel" herinde, som i denne sag, så tror sgu der er noget om det :D
These users thanked the author Schmidt for the post:
DanielB12
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 7. aug 2018, 15:22

Schmidt skrev:
7. aug 2018, 15:00
Kære Ib + frue
Jeg vil bare stemme i med koret og sige, at jeg mener det er en fuldstændig utilgivelig behandling I har fået.

Jeg synes I har været forstående og prøvet på alle leder og kanter at give VW Ishøj en fair chance for, at løse et problem de har skabt. Jeg nægter simpelthen at tro, at de ikke selv kan se den er gal.

Og til de basseører begriber jeg simpelthen hvorfor de ikke hellere vil have en glad kunde, end hele det her show. Bare tænk på den tid de har brugt på korrespondance frem og tilbage, hvor de kunne have koncentreret sig om at sælge biler, eller hvad de kalder det de laver.

At man kan have den holdning til kunder, som korrespondancen med forhandleren tydeligt viser, forstår jeg simpelthen ikke.

Sakset fra det alt-vidende internet, så om det er korrekt skal jeg lade være usagt, men jeg tror ihvertfald på det er korrekt:

En undersøgelse har vist, at en tilfreds kunde, fortæller 3 andre om oplevelsen, hvor en utilfreds kunde fortæller det til 9. Det bemærkelsesværdige ved undersøgelsen, er dog, at den viste at en kunde der går fra utilfreds til tilfreds, fordi virksomheden løser kundens klage, fortæller det til 12!

Til sidst vil jeg lige nævne at det er sjældent vi har så enigt et "panel" herinde, som i denne sag, så tror sgu der er noget om det :D
Tusind tak for din og alle Jeres andres støtte og tilkendegivelser, det er MEGET værdsat!!!!!!!!!
Det er en af de sjældne gange fruen og jeg er havnet i en situation, hvor tingene ikke kunne ordnes i al fordragelighed uden at vække opmærksomhed, vi mener i hvert fald, vi har gjort vores til, at en løsning kunne findes, men måske alligevel ikke nok?
Sidste udvej var desværre, at gøre opmærksom på det her offentligt, pengene og DAB+ var jo tabt, så hvad kunne vi tabe, intet, for VW Ishøj kan jo ikke komme og hente bilen, den blev betalt kontant 😉
Vi håber, der er andre der vil lære af denne vore naive fejltagelse og ikke komme i samme situation, vi har i hvert fald lært lektien . . . . . .
Vi håber også, at en eller anden i branchen, vil tage dette op på et møde et eller andet sted så andre sælgere ikke får samme ”smuthul” fremover.
Den sidste mail mellem mig og sælger i VW Ishøj var:

==========================================

Tak ville bare være sikker på, at du ikke ville gøre mere for at få rettet op på denne fejl, nu kan den sjove del så begynde.

From: Ömer Kirkan <ok@sbc.dk>
Sent: Monday, July 16, 2018 13:59
To: ib.tornoe@itkonsult.dk
Subject: Vedr.: RE: BY 46748 - DAB RAdio

Hej Ib,

det jeg fortæller er, at jeg har gjort tingene som jeg har fortalt dig og som er aftalt.

Jeg har også givet dig et alternativ om, at få rykket enheden til handskerummet og vil du have udskiftet skærmen, så den er integreret, så vil det koste omkring +20.000 kr.

Fortsat god dag.

===========================================

Så det er den sjove del vi er i gang med nu ;-)
-Ibber

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 127 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Dikal » 7. aug 2018, 16:23

Du burde også skrive til ham, at han ikke inden købte fortalte, at der var 2 løsninger.
1) Original læsning koster 20.000kr
2) Vi installerer en synlig gadget designmæssigt a la 1984 til den nette sum af 2.700kr
Hvad tror han så selv resultatet havde været?
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Frederik » 7. aug 2018, 16:35

Hvis du gider hjælpe dem lidt, så er der sikkert agurketid nok til at EB vil kaste sig over sagen.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Senz » 7. aug 2018, 16:44

Jeg kan ikke fatte at ingen samler den her bold op, shitstorms er sgu kommet af mindre sager, og formoder alle der læser denne tråd aldrig vil overveje at køre til den forhandler.

Jeg arbejder også med service til dagligt. Det er ikke uhørt at smide flere tusinde kroner efter en ny, hurtig løsning når man har fejlet. Og vores margin er lort i forhold til, men man har bare ikke råd til for mange af disse sager.
Ja den havde på ingen måder gået ved os. Vores tekniker havde NÆGTET at sætte sådan noget i en ny bil.
Udover det så havde vi lukket den for langtid siden. Det er menneskeligt at lave fejl. Men at indrømme at man har lavet en fejl er gudeligt.!

Hvis sælger bare havde indset at det var en ko lort, og været med til at finde en løsning så havde der jo aldrig været meget at skrive om her. Jeg kommer ikke fra øen. Men man sidder da næsten med en lyst til at skrive om det på deres trust og facebook selv om man ikke har noget med sagen at gøre.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af SteffenR » 7. aug 2018, 17:34

Nu vi har fået defineret eftermonteret, måske det var en ide at hjælpe VW med konsulent, da de tydeligvis ikke har fanget konsulent delen i salgskonsulent.

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=konsulent
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Mikkel K » 7. aug 2018, 18:42

Jeg læser først denne tråd nu (dog ikke mailkorrespondance)... og jeg er målløs.

Ligesom flere andre, så var jeg brændt fuldstændig sammen. Din ro, Ib, er beundringsværdig.

Vil VW Ishøj/VW Danmark ikke mere i denne sag, så få din erfaring oprettet som en anmeldelse på deres Facebook-side. Denne kan de ikke blot slette.

Brugeravatar
gauner
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 4. sep 2009, 21:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Dobbelt A
Has thanked: 118 times
Been thanked: 29 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af gauner » 7. aug 2018, 19:13

Der er kommet et par gode anmeldelser på deres facebook side
hilsen Michael

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af DanielB12 » 7. aug 2018, 19:16

Fandt mailen på Volkswagen DKs administrerende direktør, Mads Ries, og har sendt ham en mail.

[spoiler=Hej Mads.

Jeg håber det er i orden at jeg skriver til dig her. Jeg har et presserende spørgsmål angående hvordan I, Semler og VW Personbiler, vælger at udøve kundeservice over for jeres kunder.

Sagen går på, at jeg er bruger inde på et stort dansk VW/VAG forum, Vagcars.dk, og her dukkede der for nogle uger siden en tråd op (viewtopic.php?f=2&t=140472) hvor en bruger, Ib T, har købt en ny Polo. Sælgeren hos VW Ishøj, Ömer Kirkan, fortæller at der ikke findes en Polo i DK med DAB+ installeret, men han kan hurtigt få en DAB+ enhed eftermonteret i bilen for 2.700 kr. I følge den officielle prisliste fra jer, så koster den originale løsning ca samme pris, så Ib T han hopper på Ömer’s idé og de betaler gladeligt pengene for at komme up 2 date, med en fin og flot integreret løsning, som med den præcis og den formulering da selvfølgelig må være original.

Det viser sig så, at Ömer og resten af VW Ishøj (Sydkystens Bilcenter) har installeret en uoriginal udgave af DAB, en såkaldt TinyAudio. Den er ikke bare er grim og u-smart, men også har ødelagt interiøret i en fabriksny bil, ved at man har boret et hul direkte i instrumentbordet. I kid you not. Nu er Ömer lige pludselig ikke længere så flink, og vil ikke rigtig snakke med Ib. Han tilbyder at smide dimsen i handskerummet, hvor den så ikke længere gør nytte, da man så skal åbne handskerummet for at skifte DAB-kanal, hvilket ikke bare er dumt, det er dumt og farligt. Ömers chef er heller ikke meget værd - han er faktisk ret så ligeglad.

Tråden vokser langsomt inde på Vagcars.dk, hvor det meget hurtigt bliver meget tydeligt, at hverken jer, Semler / Volkswagen DK, eller VW Ishøj forstår begrebet kundeservice. For at sige det mildt, så er det direkte pinlig læsning.

Hvorfor går det så mig på, det her? Tjo, vi har selv en VW Polo, købt i ’16 hos VW Glostrup hos Micki - en fantastisk dygtig og oprigtig sælger. Det er en fantastisk lækker bil, med overskud, udstår og charme. Den skal forhåbentlig blive i familie i en nogle år endnu, men vi er alligevel begyndt at kigge på en storebror til Poloen. Det er bare mere praktisk når sønnike får en lillebror. Jeg er dog bekymret. VW har netop været inde i diesel-skandalen, som blev håndteret so and so. Det er dog ligegyldigt for os, da jeg ikke tænker at diesel er fremtiden alligevel, og jeg vil hellere dufte af benzin end stinke af diesel. VW led dog et hak i lakken af håndteringen, men det før jo primært før din tid, Mads.

Bekymringen går mere på, at hvis vi går ud og bruger end 500.000-600.000 kr på en ny Volkswagen, f.eks. en Arteon eller Passat, hvordan kan vi så stole på en virksomhed, som ikke kan håndtere sådan en lille sag her ordentligt?
Hvis du læser tråden igennem, eller bare korrespondancen mellem Ib og VW Ishøj, og Ib og Semler så vil jeg næsten garantere at du får det halv-skidt. Sådan har jeg det også, i sær med tanke på at vi snart går ud og investere i en ny bil - og vi vil helst blive hos VW.. Men bør man?

Jeg har vedhæftet korrespondancen den her mail, så du ikke skal trevle alle 10+ sider igennem, hvilket jeg dog alligevel vil anbefale dig at gøre - der er meget god læsning derinde.

Med ønske om en fortsat god sommer - og håb om at du har tid til at svare på den her mail, og måske endda tage stilling til, hvorvidt vi bør fortsætte vores VW-liv..

Med venlig hilsen
Daniel

][/spoiler]

Mailen er malv@volkswagen.dk og man kan også sende ham en sms på 29 43 80 19 (har jeg ikke selv gjort dog.) Oplysningerne er fuldt ud offentlige, da de er postet i en offentligt facebook-gruppe ( https://www.facebook.com/pg/realen.dk/c ... e_internal )
These users thanked the author DanielB12 for the post:
edbepOct3
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Avantismo » 7. aug 2018, 19:20

Spændende at høre om han tør svare...
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af SteffenR » 7. aug 2018, 19:22

Daniel du må være den ældste 29 årig jeg nogensinde har mødt. ;)
These users thanked the author SteffenR for the post:
DanielB12
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Watcher » 7. aug 2018, 19:35

DanielB12 skrev:Fandt mailen på Volkswagen DKs administrerende direktør, Mads Ries, og har sendt ham en mail.

[spoiler=Hej Mads.

Jeg håber det er i orden at jeg skriver til dig her. Jeg har et presserende spørgsmål angående hvordan I, Semler og VW Personbiler, vælger at udøve kundeservice over for jeres kunder.

Sagen går på, at jeg er bruger inde på et stort dansk VW/VAG forum, Vagcars.dk, og her dukkede der for nogle uger siden en tråd op (viewtopic.php?f=2&t=140472) hvor en bruger, Ib T, har købt en ny Polo. Sælgeren hos VW Ishøj, Ömer Kirkan, fortæller at der ikke findes en Polo i DK med DAB+ installeret, men han kan hurtigt få en DAB+ enhed eftermonteret i bilen for 2.700 kr. I følge den officielle prisliste fra jer, så koster den originale løsning ca samme pris, så Ib T han hopper på Ömer’s idé og de betaler gladeligt pengene for at komme up 2 date, med en fin og flot integreret løsning, som med den præcis og den formulering da selvfølgelig må være original.

Det viser sig så, at Ömer og resten af VW Ishøj (Sydkystens Bilcenter) har installeret en uoriginal udgave af DAB, en såkaldt TinyAudio. Den er ikke bare er grim og u-smart, men også har ødelagt interiøret i en fabriksny bil, ved at man har boret et hul direkte i instrumentbordet. I kid you not. Nu er Ömer lige pludselig ikke længere så flink, og vil ikke rigtig snakke med Ib. Han tilbyder at smide dimsen i handskerummet, hvor den så ikke længere gør nytte, da man så skal åbne handskerummet for at skifte DAB-kanal, hvilket ikke bare er dumt, det er dumt og farligt. Ömers chef er heller ikke meget værd - han er faktisk ret så ligeglad.

Tråden vokser langsomt inde på Vagcars.dk, hvor det meget hurtigt bliver meget tydeligt, at hverken jer, Semler / Volkswagen DK, eller VW Ishøj forstår begrebet kundeservice. For at sige det mildt, så er det direkte pinlig læsning.

Hvorfor går det så mig på, det her? Tjo, vi har selv en VW Polo, købt i ’16 hos VW Glostrup hos Micki - en fantastisk dygtig og oprigtig sælger. Det er en fantastisk lækker bil, med overskud, udstår og charme. Den skal forhåbentlig blive i familie i en nogle år endnu, men vi er alligevel begyndt at kigge på en storebror til Poloen. Det er bare mere praktisk når sønnike får en lillebror. Jeg er dog bekymret. VW har netop været inde i diesel-skandalen, som blev håndteret so and so. Det er dog ligegyldigt for os, da jeg ikke tænker at diesel er fremtiden alligevel, og jeg vil hellere dufte af benzin end stinke af diesel. VW led dog et hak i lakken af håndteringen, men det før jo primært før din tid, Mads.

Bekymringen går mere på, at hvis vi går ud og bruger end 500.000-600.000 kr på en ny Volkswagen, f.eks. en Arteon eller Passat, hvordan kan vi så stole på en virksomhed, som ikke kan håndtere sådan en lille sag her ordentligt?
Hvis du læser tråden igennem, eller bare korrespondancen mellem Ib og VW Ishøj, og Ib og Semler så vil jeg næsten garantere at du får det halv-skidt. Sådan har jeg det også, i sær med tanke på at vi snart går ud og investere i en ny bil - og vi vil helst blive hos VW.. Men bør man?

Jeg har vedhæftet korrespondancen den her mail, så du ikke skal trevle alle 10+ sider igennem, hvilket jeg dog alligevel vil anbefale dig at gøre - der er meget god læsning derinde.

Med ønske om en fortsat god sommer - og håb om at du har tid til at svare på den her mail, og måske endda tage stilling til, hvorvidt vi bør fortsætte vores VW-liv..

Med venlig hilsen
Daniel

][/spoiler]

Mailen er malv@volkswagen.dk og man kan også sende ham en sms på 29 43 80 19 (har jeg ikke selv gjort dog.) Oplysningerne er fuldt ud offentlige, da de er postet i en offentligt facebook-gruppe ( https://www.facebook.com/pg/realen.dk/c ... e_internal )


Jeg må indrømme fik jeg en sms fra 3part sådan her om aften eller bar generalt ville jeg tænke shit en fucking mongolBilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af DanielB12 » 7. aug 2018, 19:39

Watcher skrev:
DanielB12 skrev:Fandt mailen på Volkswagen DKs administrerende direktør, Mads Ries, og har sendt ham en mail.

[spoiler=Hej Mads.

Jeg håber det er i orden at jeg skriver til dig her. Jeg har et presserende spørgsmål angående hvordan I, Semler og VW Personbiler, vælger at udøve kundeservice over for jeres kunder.

Sagen går på, at jeg er bruger inde på et stort dansk VW/VAG forum, Vagcars.dk, og her dukkede der for nogle uger siden en tråd op (viewtopic.php?f=2&t=140472) hvor en bruger, Ib T, har købt en ny Polo. Sælgeren hos VW Ishøj, Ömer Kirkan, fortæller at der ikke findes en Polo i DK med DAB+ installeret, men han kan hurtigt få en DAB+ enhed eftermonteret i bilen for 2.700 kr. I følge den officielle prisliste fra jer, så koster den originale løsning ca samme pris, så Ib T han hopper på Ömer’s idé og de betaler gladeligt pengene for at komme up 2 date, med en fin og flot integreret løsning, som med den præcis og den formulering da selvfølgelig må være original.

Det viser sig så, at Ömer og resten af VW Ishøj (Sydkystens Bilcenter) har installeret en uoriginal udgave af DAB, en såkaldt TinyAudio. Den er ikke bare er grim og u-smart, men også har ødelagt interiøret i en fabriksny bil, ved at man har boret et hul direkte i instrumentbordet. I kid you not. Nu er Ömer lige pludselig ikke længere så flink, og vil ikke rigtig snakke med Ib. Han tilbyder at smide dimsen i handskerummet, hvor den så ikke længere gør nytte, da man så skal åbne handskerummet for at skifte DAB-kanal, hvilket ikke bare er dumt, det er dumt og farligt. Ömers chef er heller ikke meget værd - han er faktisk ret så ligeglad.

Tråden vokser langsomt inde på Vagcars.dk, hvor det meget hurtigt bliver meget tydeligt, at hverken jer, Semler / Volkswagen DK, eller VW Ishøj forstår begrebet kundeservice. For at sige det mildt, så er det direkte pinlig læsning.

Hvorfor går det så mig på, det her? Tjo, vi har selv en VW Polo, købt i ’16 hos VW Glostrup hos Micki - en fantastisk dygtig og oprigtig sælger. Det er en fantastisk lækker bil, med overskud, udstår og charme. Den skal forhåbentlig blive i familie i en nogle år endnu, men vi er alligevel begyndt at kigge på en storebror til Poloen. Det er bare mere praktisk når sønnike får en lillebror. Jeg er dog bekymret. VW har netop været inde i diesel-skandalen, som blev håndteret so and so. Det er dog ligegyldigt for os, da jeg ikke tænker at diesel er fremtiden alligevel, og jeg vil hellere dufte af benzin end stinke af diesel. VW led dog et hak i lakken af håndteringen, men det før jo primært før din tid, Mads.

Bekymringen går mere på, at hvis vi går ud og bruger end 500.000-600.000 kr på en ny Volkswagen, f.eks. en Arteon eller Passat, hvordan kan vi så stole på en virksomhed, som ikke kan håndtere sådan en lille sag her ordentligt?
Hvis du læser tråden igennem, eller bare korrespondancen mellem Ib og VW Ishøj, og Ib og Semler så vil jeg næsten garantere at du får det halv-skidt. Sådan har jeg det også, i sær med tanke på at vi snart går ud og investere i en ny bil - og vi vil helst blive hos VW.. Men bør man?

Jeg har vedhæftet korrespondancen den her mail, så du ikke skal trevle alle 10+ sider igennem, hvilket jeg dog alligevel vil anbefale dig at gøre - der er meget god læsning derinde.

Med ønske om en fortsat god sommer - og håb om at du har tid til at svare på den her mail, og måske endda tage stilling til, hvorvidt vi bør fortsætte vores VW-liv..

Med venlig hilsen
Daniel

][/spoiler]

Mailen er malv@volkswagen.dk og man kan også sende ham en sms på 29 43 80 19 (har jeg ikke selv gjort dog.) Oplysningerne er fuldt ud offentlige, da de er postet i en offentligt facebook-gruppe ( https://www.facebook.com/pg/realen.dk/c ... e_internal )


Jeg må indrømme fik jeg en sms fra 3part sådan her om aften eller bar generalt ville jeg tænke shit en fucking mongolBilledeBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kunne jeg heller ikke finde på - han har jo ret til privatliv. :)
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Villanyi » 7. aug 2018, 19:42

Tak for ros Daniel 😬💪🏽
These users thanked the author Villanyi for the post:
DanielB12
Mvh.
Micki


Das Auto

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"