Side 12 af 22

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 07:38
af HansH
DMJ skrev:
9. aug 2018, 06:32
HansH skrev:
8. aug 2018, 07:11
Jeg har ikke lige helt forstået pointen i at skrive en mail til importøren..
Er det fordi SBC er en Semler-ejet forhandler eller hvad ?

Hvis det ikke er en Semler-ejet forhandler, så vil mit umiddelbare bud være at importør ikke har nogen aktier i denne sag.
Såfremt folk ellers forstår at skille tingene ad, så vil de jo hurtigt kunne forstå, at sagen ikke handler om brandet VW, men derimod om en enkelt forhandlers usikre håndtering af en konkret kundesag.

Det er stadig min tro (og håb) at SBC's omgang med begrebet "eftermonteret" er et lokalt anliggende og ikke en der gælder for hele forhandlernettet.
Jeg har selv været del af en partner baseret organisation, dog ikke i bilbranchen. Jeg var ansat i et firma der havde et produkt som blev solgt og installeret af en række partnere. Det var ikke unormalt at vi blev kontaktet direkte af slutkunder hvis de ikke følte at partnerne var dygtige nok eller ikke leverede en løsning som fungerede optimalt.

Her tog vi som regel dialogen med partneren som første skridt. Hvis det ikke afhjalp problemet, så sendte vi som regel en mand til kunden som så kunne forsøge at gøre kunden glad. Herefter kunne vi så igen snakke med partneren om hvad der var blevet lavet og hvordan vi kan undgå problemet fremadrettet.

I sjældne tilfælde sagde vi farvel til en partner. Mest fordi at hvis de ikke formåede at gøre kunderne glade for vores produkt, så smittede det af på os, kunden ved jo oftest ikke om det er produktet som er skidt eller leveringen af det. Og ja, det var lidt mere kompliceret end at bestille en bil med de rigtige krydser, men jeg synes alligevel analogien passer.
Dér hvor den nok ofte knækker :)
"Såfremt folk ellers forstår at skille tingene ad.."

Men ellers enig i din udlægning.
Som jeg også har skrevet tidligere - var jeg Semler, så ville jeg da lige give et SBC et ring for at høre hvordan det går.
Overordnet set er min vurdering, at denne sag i sig selv ikke rummer nok substans til at bringe en partneraftale i spil.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 08:37
af ph
HansH skrev:
9. aug 2018, 07:38
Som jeg også har skrevet tidligere - var jeg Semler, så ville jeg da lige give et SBC et ring for at høre hvordan det går.
Overordnet set er min vurdering, at denne sag i sig selv ikke rummer nok substans til at bringe en partneraftale i spil.
Men hvis det ikke er et enkelt stående tilfælde, og Semler aldrig får en mail om det så har de jo ikke en jordisk chance for at vide at den er "helt gal"
Så det giver vel meget god mening at kontakte importøren hvis man oplever så himmelråbende dårlig håndtering

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 08:44
af HansH
ph skrev:
9. aug 2018, 08:37
HansH skrev:
9. aug 2018, 07:38
Som jeg også har skrevet tidligere - var jeg Semler, så ville jeg da lige give et SBC et ring for at høre hvordan det går.
Overordnet set er min vurdering, at denne sag i sig selv ikke rummer nok substans til at bringe en partneraftale i spil.
Men hvis det ikke er et enkelt stående tilfælde, og Semler aldrig får en mail om det så har de jo ikke en jordisk chance for at vide at den er "helt gal"
Så det giver vel meget god mening at kontakte importøren hvis man oplever så himmelråbende dårlig håndtering
Nej det er selvfølgelig rigtigt.
SBC ringer nok ikke selv til Semler og siger "hey, det går egentlig ikke helt så skide godt hernede" .. :)
Problemet er nok også at SBC jo tilsyneladende synes det går fint!

Så måske henvendelserne til Semler nok har sin berettigelse. Point taken.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 08:46
af SteffenR
Semler kunderservice har sagt det er en løsning de står inde for, så synes jeg det er passende at spørge en der ved noget om biler om det nu også er det. De fleste ved nok / har erfaret hovedet ofte ikke ved hvad røven laver, når det kommer til denne her slags sager.

Hvis ens partner ikke kan finde ud af, at bringe en sag der ikke er større iorden hurtigt og gnidningsfrit, hvor uduelige er de så, hvis det er noget større og dyrere.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 09:41
af holm7
Jeg synes det er lidt skræmmende, at VW Ishøj leverer et så utilfredsstillende resultat, og samtidig kører en stram censur på deres facebook og trustpilot. De fremstår faktisk ganske usympatiske, ved ikke at give deres side af sagen, men blot sletter dårlige anmeldelser.

Hvor mange andre sager har de bortcensureret på deres facebook side?

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 09:50
af HansH
Morten Pedersen (en herinde fra?) har lagt en anmeldelse på sagen på trustpilot d. 31.07:

https://dk.trustpilot.com/review/www.sbc.dk

Dårlige Trustpilot anmeldelser er vist lidt sværere at komme af med for dem.. om end det nok kan lade sig gøre.
Læste en artikel om hvad der sker når der oprettes en dårlig anmeldelse på TP:
Det er noget med at TP informerer firmaet, så de kan reagere, og derefter sender de en mail til den der har postet anmeldelsen, og beder vedkommende bekræfte sin rolle i sagen ved at fremsende dokumentation f.eks. en faktura.
Ofte ender disse mails i spamfiltret hos anmelder, og når der så ingen reaktion kommer indenfor et vist tidsrum, kan firmaet slette anmeldelsen.
Angiveligt skulle mange firmaer spekulere i denne metode til at fjerne dårlige anmeldelser.

Hvis det passer, så tænker jeg Morten Pedersen får svært ved at dokumentere sin rolle i sagen ? Det er jo ikke ham der er kunden.
Så det skal nok være Ib T selv der opretter et indlæg på TP - og så følger den til dørs hvis der bedes om dokumentation.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 10:02
af majbom
Ib T skrev:
9. aug 2018, 07:30
RIX skrev:
8. aug 2018, 16:11
havde semler ikke sagt de ville henvende sig når anke sagen var over??? og har chefen for personvogne svaret på mailen???

VH:
Den 31/7 fik jeg denne fra SMC:
=======================
Hej Ib
Ifølge vores oplysninger har du sendt sagen til Bilankenævnet, og vi gør derfor ikke yderligere, før vi har hørt fra dem.
Med venlig hilsen / Kind regards
Skandinavisk Motor Co.
Anne Nyberg
Kundeservice
=======================
Sagen ligger stadig ved Ankenævn, så venter på at høre fra dem . . . .

Chefen for personvogne, hvem tænker du på her?
Jeg tror RIX tænker på den mail @DanielB12 sendte.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 19:18
af Bonden
Sjov den seneste anmeldese kommer fra en med samme efternavn :lol:
https://dk.trustpilot.com/reviews/5b646 ... 09c825a617

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 19:21
af Avantismo
Det er en syg høne, der har lagt det æg.

Sagen stinker mere og mere.

Fanme pinlig sag for VW Ishøj.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 19:45
af jansom
Bonden skrev:
9. aug 2018, 19:18
Sjov den seneste anmeldese kommer fra en med samme efternavn :lol:
https://dk.trustpilot.com/reviews/5b646 ... 09c825a617
Den skal da bare anmeldes som falsk

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 19:46
af Bonden
Gemmer lige et billede, hvis de skulle finde på at slette det ;)
SBC.png
SBC.png (43.37 KiB) Vist 2475 gange

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 20:41
af hpo
Bonden skrev:
9. aug 2018, 19:18
Sjov den seneste anmeldese kommer fra en med samme efternavn :lol:
https://dk.trustpilot.com/reviews/5b646 ... 09c825a617
Ja og sjovt nok har denne person ved det navn en ven på FB som hedder det samme som sælgeren i Ishøj,men ingen foto så det kan jo være en anden men det ER da et tilfælde

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 21:17
af SteffenR
Åh jeg har en joke, men holder igen.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 9. aug 2018, 21:50
af Mikkel K
Bonden skrev:
9. aug 2018, 19:18
Sjov den seneste anmeldese kommer fra en med samme efternavn :lol:
https://dk.trustpilot.com/reviews/5b646 ... 09c825a617
Nej nej nej, hvor er det pinligt for VW Ishøj. Ikke nok med at deres håndtering af sagen er skandaløs ringe, så har de også en medarbejder, som via bekendte eller falske profiler begynder på sådan noget der.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 06:10
af HansH
Bonden skrev:
9. aug 2018, 19:18
Sjov den seneste anmeldese kommer fra en med samme efternavn :lol:
https://dk.trustpilot.com/reviews/5b646 ... 09c825a617
Godt spottet, Bonden !

Det kan jo godt være at anmelder rent faktisk netop har købt en bil derude, og har været tilfreds med det hele osv.
Men det klinger bare hult.
Lidt ligesom hvis man var censor for sit eget barn... "Jeg synes han gør det ufattelig godt!" :?

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 08:53
af Bonden
Der er kun 105 med efternavnet Kirkan, så chancen for de kender hinanden, er rimelig stor :roll:
SBC_2.png
SBC_2.png (26.02 KiB) Vist 2095 gange

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 11:55
af Mkp
HansH skrev:Morten Pedersen (en herinde fra?) har lagt en anmeldelse på sagen på trustpilot d. 31.07:

https://dk.trustpilot.com/review/www.sbc.dk

Dårlige Trustpilot anmeldelser er vist lidt sværere at komme af med for dem.. om end det nok kan lade sig gøre.
Læste en artikel om hvad der sker når der oprettes en dårlig anmeldelse på TP:
Det er noget med at TP informerer firmaet, så de kan reagere, og derefter sender de en mail til den der har postet anmeldelsen, og beder vedkommende bekræfte sin rolle i sagen ved at fremsende dokumentation f.eks. en faktura.
Ofte ender disse mails i spamfiltret hos anmelder, og når der så ingen reaktion kommer indenfor et vist tidsrum, kan firmaet slette anmeldelsen.
Angiveligt skulle mange firmaer spekulere i denne metode til at fjerne dårlige anmeldelser.

Hvis det passer, så tænker jeg Morten Pedersen får svært ved at dokumentere sin rolle i sagen ? Det er jo ikke ham der er kunden.
Så det skal nok være Ib T selv der opretter et indlæg på TP - og så følger den til dørs hvis der bedes om dokumentation.
Det er mig der har lavet denne anmeldelse!
Jeg er udemærket klar over at den kan slettet, men så opretter jeg bare en ny! Det eneste det handler om for mig, er at der er så mange der ser det som overhovedet muligt, så det forhåbentlig giver tanke til en eventuel køber at de skal handle et andet sted, indtil at SBC kan finde ud af at få en løsning skabt som er tilfredsstillende for Ib! Jeg er selv mekaniker, jeg kan slet ikke tænke på hvordan det må være at skulle lave sådan en gang L***, altså det er fuldstændig uacceptabelt for mig, det ville aldrig finde sted!
Derudover, håber jeg at Ib selv laver en anmeldelse på TP.
Når de oveni købet vælger at fremstå så uprofessionelt at de ikke engang vil komme med deres syn på sagen (som de godt vil med andre lidt mindre negative anmeldelser, altså lige give kunden godt igen, det har de ikke problemer med) men det har de her, de blokere den ene bruger efter den anden jeg har postet indlægget med! Så jeg synes det er på sin plads, jeg ved der er andre der har sin holdning men min er som ovenstående :)



Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 12:05
af HansH
Mkp skrev:
10. aug 2018, 11:55
.. jeg ved der er andre der har sin holdning men min er som ovenstående :)
Ahr... den holdning tror jeg nu du har ret god opbakning til fra vagcars.dk! :)

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 12:07
af Mkp
HansH skrev:
Mkp skrev:
10. aug 2018, 11:55
.. jeg ved der er andre der har sin holdning men min er som ovenstående :)
Ahr... den holdning tror jeg nu du har ret god opbakning til fra vagcars.dk! :)
Det er kun dejligt at høre! Jeg tror på at møder han nok modstand så vil han give efter! Det kunne være fedt at vi her på vagcars kan stå sammen når det gælderBillede


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 12:45
af Ib T
Mkp skrev:
HansH skrev:Morten Pedersen (en herinde fra?) har lagt en anmeldelse på sagen på trustpilot d. 31.07:

https://dk.trustpilot.com/review/www.sbc.dk

Dårlige Trustpilot anmeldelser er vist lidt sværere at komme af med for dem.. om end det nok kan lade sig gøre.
Læste en artikel om hvad der sker når der oprettes en dårlig anmeldelse på TP:
Det er noget med at TP informerer firmaet, så de kan reagere, og derefter sender de en mail til den der har postet anmeldelsen, og beder vedkommende bekræfte sin rolle i sagen ved at fremsende dokumentation f.eks. en faktura.
Ofte ender disse mails i spamfiltret hos anmelder, og når der så ingen reaktion kommer indenfor et vist tidsrum, kan firmaet slette anmeldelsen.
Angiveligt skulle mange firmaer spekulere i denne metode til at fjerne dårlige anmeldelser.

Hvis det passer, så tænker jeg Morten Pedersen får svært ved at dokumentere sin rolle i sagen ? Det er jo ikke ham der er kunden.
Så det skal nok være Ib T selv der opretter et indlæg på TP - og så følger den til dørs hvis der bedes om dokumentation.
Det er mig der har lavet denne anmeldelse!
Jeg er udemærket klar over at den kan slettet, men så opretter jeg bare en ny! Det eneste det handler om for mig, er at der er så mange der ser det som overhovedet muligt, så det forhåbentlig giver tanke til en eventuel køber at de skal handle et andet sted, indtil at SBC kan finde ud af at få en løsning skabt som er tilfredsstillende for Ib! Jeg er selv mekaniker, jeg kan slet ikke tænke på hvordan det må være at skulle lave sådan en gang L***, altså det er fuldstændig uacceptabelt for mig, det ville aldrig finde sted!
Derudover, håber jeg at Ib selv laver en anmeldelse på TP.
Når de oveni købet vælger at fremstå så uprofessionelt at de ikke engang vil komme med deres syn på sagen (som de godt vil med andre lidt mindre negative anmeldelser, altså lige give kunden godt igen, det har de ikke problemer med) men det har de her, de blokere den ene bruger efter den anden jeg har postet indlægget med! Så jeg synes det er på sin plads, jeg ved der er andre der har sin holdning men min er som ovenstående :)



Sent from my iPad using Tapatalk
Hej Morten.
Har været noget væk de sidste dag, men jeg lægger min anmeldelse på om lidt. Er på vej til kontoret.
Ibber

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 12:50
af Ib T
Ib T skrev:
Mkp skrev:
HansH skrev:Morten Pedersen (en herinde fra?) har lagt en anmeldelse på sagen på trustpilot d. 31.07:

https://dk.trustpilot.com/review/www.sbc.dk

Dårlige Trustpilot anmeldelser er vist lidt sværere at komme af med for dem.. om end det nok kan lade sig gøre.
Læste en artikel om hvad der sker når der oprettes en dårlig anmeldelse på TP:
Det er noget med at TP informerer firmaet, så de kan reagere, og derefter sender de en mail til den der har postet anmeldelsen, og beder vedkommende bekræfte sin rolle i sagen ved at fremsende dokumentation f.eks. en faktura.
Ofte ender disse mails i spamfiltret hos anmelder, og når der så ingen reaktion kommer indenfor et vist tidsrum, kan firmaet slette anmeldelsen.
Angiveligt skulle mange firmaer spekulere i denne metode til at fjerne dårlige anmeldelser.

Hvis det passer, så tænker jeg Morten Pedersen får svært ved at dokumentere sin rolle i sagen ? Det er jo ikke ham der er kunden.
Så det skal nok være Ib T selv der opretter et indlæg på TP - og så følger den til dørs hvis der bedes om dokumentation.
Det er mig der har lavet denne anmeldelse!
Jeg er udemærket klar over at den kan slettet, men så opretter jeg bare en ny! Det eneste det handler om for mig, er at der er så mange der ser det som overhovedet muligt, så det forhåbentlig giver tanke til en eventuel køber at de skal handle et andet sted, indtil at SBC kan finde ud af at få en løsning skabt som er tilfredsstillende for Ib! Jeg er selv mekaniker, jeg kan slet ikke tænke på hvordan det må være at skulle lave sådan en gang L***, altså det er fuldstændig uacceptabelt for mig, det ville aldrig finde sted!
Derudover, håber jeg at Ib selv laver en anmeldelse på TP.
Når de oveni købet vælger at fremstå så uprofessionelt at de ikke engang vil komme med deres syn på sagen (som de godt vil med andre lidt mindre negative anmeldelser, altså lige give kunden godt igen, det har de ikke problemer med) men det har de her, de blokere den ene bruger efter den anden jeg har postet indlægget med! Så jeg synes det er på sin plads, jeg ved der er andre der har sin holdning men min er som ovenstående :)



Sent from my iPad using Tapatalk
Hej Morten.
Har været noget væk de sidste dag, men jeg lægger min anmeldelse på om lidt. Er på vej til kontoret.
Ibber

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Og Morten, hvis du bliver bedt om dokumentation, så siger du bare tilBillede

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 13:32
af erlingvj
Fint nok at I opretter en anmeldelse på Trustpilot, men det er jo generelt totalt useriøst at bruge indholdet på Trustpilot til noget som helst. SBC har fx 17 anmeldelser på 6 år eller et par stykker om året, hvoraf nogle sikkert er mere eller mindre fake. Hvor mange kunder har de i alt med bilkøb, værkstedskunder og reservedelskunder? Skal vi gætte på 100.000 set over samme periode på 6 år.
Trustpilot kan forlange dokumentation for dårlige anmeldelser og sender man ikke den krævede dokumentation fjernes anmeldelsen igen. Gode anmeldelser fra firmaets ansatte, familie til ansatte o.s.v. kan derimod blive stående "for ever".
Trustpilot er et latterligt foretagende.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 14:13
af Ib T
erlingvj skrev:
10. aug 2018, 13:32
Fint nok at I opretter en anmeldelse på Trustpilot, men det er jo generelt totalt useriøst at bruge indholdet på Trustpilot til noget som helst. SBC har fx 17 anmeldelser på 6 år eller et par stykker om året, hvoraf nogle sikkert er mere eller mindre fake. Hvor mange kunder har de i alt med bilkøb, værkstedskunder og reservedelskunder? Skal vi gætte på 100.000 set over samme periode på 6 år.
Trustpilot kan forlange dokumentation for dårlige anmeldelser og sender man ikke den krævede dokumentation fjernes anmeldelsen igen. Gode anmeldelser fra firmaets ansatte, familie til ansatte o.s.v. kan derimod blive stående "for ever".
Trustpilot er et latterligt foretagende.
Er desværre enig, men hvis der er andre gode forslag, så er jeg lydhør.
-Ibber

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 14:17
af Ib T
Så der den lagt på.
======================================
Kære VW Ishøj, men selvfølgelig mest sælger, da du er omdrejningspunktet i hele denne sag.
Det er faktisk lidt uvirkeligt for mig, at skulle skrive denne anmeldelse.
Normalt roser jeg folk, for det er, hvad jeg tror på kan bringe os alle videre, motivere os og gøre, at vi alle kan yde endnu mere til alles bedste, gavn og tilfredshed.
At rose, det gjorde jeg også i den korrespondance der er lagt op på vagcars.dk.
For dem der gerne vil vide alle detaljer så klik ind op vagcars.dk og led efter "Eftermonteret, hvad mener I det betyder?" , det er langt, men også lærerigt og sjovt, mange fantastiske indlæg, og tak for det,- jeg har i hvert fald grint meget, det har været en fantastisk sommerferie . . . 😉
Som jeg skrev ” Jeg er ellers tilfreds med bilen og hele forløbet . . . . . .”
==========================
Hej ”sælger”
Som jeg skrev, så er jeg absolut ikke tilfreds med denne løsning.
Der sidder en super radio med ikoner (og i farver) for kanaler og når FM båndet bliver lukket så sidder der nu bare en kedelig grå dims påklistret instrumentpanelet.
Jeg håber vi kan finde en anden løsning, alternativt at I tager denne retur.
Jeg er ellers tilfreds med bilen og hele forløbet, men der var ingen der forklarede denne løsning, og som almindelig køber tager jeg det som en naturlig ting, at den vil være integreret i den allerede monterede radio.
-Ib
PS: Sender du også lige information til hvordan jeg får aktiveret ” Min Volkswagen” så jeg kan følge status på min telefon
===========================
Det skal så også tilføjes, at det link til ”My Volkswagen” er heller aldrig kommet (som lovet af samme sælger . . .), og det har jeg selvfølgelig også dokumentation for.
Alt i alt, en virkelig dårlig oplevelse.
Jeg er ked af at sige det, men den behandling vi har fået af VW Ishøj grænser nærmest til det arrogante.
Alle vore henvendelser er bare blevet afvist, men det ”bedste” forslag er dog, at I tilbyder at flytte DAB+ til handskerummet.
Hvis, jeg så tænker på trafiksikkerheden når man skal skifte kanal, ja, jeg har ikke ord for det . . .det må være noget for Vlado 😉
Jeg ved det er påstand mod påstand, om sælger har forklaret, hvad den løsning der ville blive installeret i vores bil ville være, men jeg vil stadig påstå, at der er ikke er en eneste ting i slutseddel mm. der peger på, at der ville blive installeret en Tiny Audio, som bliver sat på med velcro og der samtidig vil blive boret i panelet, som så vil koste kr. 2.143,- plus moms at få repareret . . . . .
Tværtimod, så peger alt på at det vil være den DAB+, som vi pegede på i prislisten, teksten er den samme og prisen er kr. 97,- fra.
Der står ingen steder nævnt, at det vil være IKKE originalt VW udstyr, der står ej heller nævnt, at det vil være et norsk 3 parts produkt, som nogle har fundet koster kr. 280,-.
Det eneste der står er, at det vil blive ”eftermonteret”.
Dette ord ”eftermonteret” er i min verden sagens kerne. Det ord gør åbenbart, at I har frit spil til at gøre hvad som helst.
Jeg har i mails spurgt, hvad det ville indebære at få ”eftermonteret” vinterdæk, vil I da her ”klistrer” dem uden på sommerdækkene, som I har gjort med Tiny Audio, men det har I ikke svaret på.
At I stadig kan fastholde, at Jeres påstand er korrekt, det forstår jeg simpelthen ikke, jeg er uden ord!
Hvis I har dokumentation eller bare det mindste indicie (udover sælgers påstand) der peger i Jeres retning, så vil jeg gerne se det, kan faktisk slet ikke vente.
Efter den behandling vi har fået af VW Ishøj, kan jeg kun på det kraftigste anbefale, at alle tager en jurist med når der skrives kontrakt ved VW Ishøj eller at I anvender en anden forhandler, men det er op til Jer.
Med Venlig Hilsen
Ib Tornøe

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 14:46
af HansH
Jeg er enig i de betænkeligheder mht. TP's troværdighed som deles her.
Men hvad har vi ellers ?

@Ib T:
Jeg har læst din anmeldelse på TP, og min umiddelbare tanke er, at den forekommer ret indforstået i forhold til én der IKKE har fulgt sagen herinde.
Herinde har vi billeder af "løsningen", og hele forløbet er vendt i detaljer.
TP anmeldelsen virker i min bog som lidt for meget copy/paste af nogle tekstafsnit, som giver ok mening - hvis man i forvejen kender sagen.
Hvis jeg var helt ubekendt med sagen, og gerne ville forstå hvad sagens indhold er, så ville jeg sidde med følelsen af være kommet midt ind i det, og have nogen uudfyldte huller, hvis jeg blot læser din anmeldelse.
Jeg tror måske den skulle have været skrevet forfra, med specielt henblik på at give en helt udenforstående en indføring i hvad det drejer sig om, og hvordan du er blevet behandlet.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 15:10
af BrianB
Trustpilot er vildt useriøst, men vi kommer ikke udenom at den generelle dansker vægter det højt. Så det er perfekt hvis man vil have sine frustrationer ud til den almene borger, og bør absolut tages med et gran salt hvis man selv søger erfaringer. :)

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 15:37
af TorbenRasmussen
Jeg synes også anmeldelsen virker som snappet ud af kontekst. Forklar forløbet og problemet i stedet for at bruge TP som endnu en måde at komme i kontakt med sælger. Du skriver til andre kunder - ikke til VW.

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 10. aug 2018, 15:38
af Mtinus
Så bør vi alle bare gå ind på trustpilot og trykke på de 2 anmeldelser fra Ib og Morten som værende brugbar indformation (ligesom et like på facebook)

Så ryger den højt op i SEO når man søger på vw Ishøj


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 13. aug 2018, 16:02
af AAMS
Jeg sidder lidt med en følelse af afbrudt samleje.

Er det hele slut? No happy ending?

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

: 13. aug 2018, 16:26
af Ib T
Nope, det er ikke slut, har bare ikke haft noget nyt at berette, men det har jeg nu.

Hermed svar fra FDM . . . . . .

============================

Kære Ib.

Mange tak for dine e-mails.

Mangler vurderes som kvalitetsafvigelser i forhold til det aftalte. For at vurdere, hvorvidt et konkret forhold udgør en mangel, skal man derfor se, hvad der er aftalt. Det der er aftalt er ”DAB+ modtager”. Du har nævnt gentagende gange, at det afgørende punkt er, hvorvidt delen er ”eftermonteret” eller ikke. Det er ikke for mig det afgørende moment. De afgørende momenter i min vurdering har været, 1) at det ingen steder står, at delen er integreret eller at der er tale om en ”DAB+ radio”, og 2) prisen, da denne kan sige noget om, hvad man berettiget kan forvente af et produkt. Havde der i aftalegrundlaget, eller ved omstændighederne i øvrigt fremgået, at der var tale om en integreret del eller en ”DAB+ radio”, som du har betalt 15.000-20.000 kr. for ville jeg have vurderet, at du havde en god sag. Idet der imidlertid ikke står noget om, at den er integreret, eller at der er tale om en ”DAB+ radio”, sammenholdt med, at du har betalt 2.700 kr. for løsningen, og den integrerede løsning (DAB radio) i henhold til vores teknikere koster 20.000 kr., er det min vurdering, at det leverede svarer til det aftalte, hvorfor der ikke foreligger en kvalitetsafvigelse eller mangel.

Da det herudover er vores tekniske vurdering, at det leverede bestemt er en anvendt løsning i branchen, og det ud fra de foreliggende oplysninger ser ud til at være installeret korrekt, vil man ikke være juridisk berettiget til delvis ophævelse for så vidt angår selve delen, medmindre sælgeren af egen fri vilje tilbyder dette, hvilket sælgeren desværre har afvist. Vi kan derfor ikke berettiget forfølge dette krav overfor sælgeren.

Jeg har herudover forsøgt at søge efter ”DAB+ modtager” på google, men resultaterne er desværre ikke i vores favør, da de ligner den løsning, der er leveret.

Jeg forstår fortsat at ovenstående ikke er gode nyheder, og jeg kan også forstå, at det leverede ikke stemmer overens med jeres forventninger. Hvis I har yderligere oplysninger, såsom en skriftlig korrespondance med sælgeren forudgående for købet, hvori en integreret løsning bliver drøftet, så hører jeg meget gerne fra jer, da dette bestemt kan spille en rolle i sagen, men på det foreliggende grundlag er desværre min vurdering, at vi står med en meget svag sag mod forhandleren.