Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 451
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 189 times
Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Er der nogen der har erfaring/information om denne motor/gearkasse kombination? Jeg kan se den lige er dukket op på Skodas prisliste for Octavia, førhen var den med en DSG6 og vidst nok uden AdBlue. Der er ikke meget information at hente om den umiddelbart, i kataloget er der stadig kun teknisk information om den gamle motor.
1) Er det bare den "klassiske" 2,0 TDI med AdBlue-tank og en ny gearkasse, eller er der noget nyt man bør være opmærksom på?
2) Hvilket gearkasse får man, kan man risikere at de smider en DQ200 i?
3) Skal man være nervøs for AdBlue? Er der meget påfyldning og dyr vedligehold/service af systemet?
4) Hvad er et realistisk brændstofforbrug ved alm. kørsel - kan man forvente at rende en 20-21 stykker pr. liter?
Andet input? Den skal primært bruges 2x46 km om dagen, og derudover et par længere ture hver måned.
1) Er det bare den "klassiske" 2,0 TDI med AdBlue-tank og en ny gearkasse, eller er der noget nyt man bør være opmærksom på?
2) Hvilket gearkasse får man, kan man risikere at de smider en DQ200 i?
3) Skal man være nervøs for AdBlue? Er der meget påfyldning og dyr vedligehold/service af systemet?
4) Hvad er et realistisk brændstofforbrug ved alm. kørsel - kan man forvente at rende en 20-21 stykker pr. liter?
Andet input? Den skal primært bruges 2x46 km om dagen, og derudover et par længere ture hver måned.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
2: Det er ikke en DQ200.BrianB skrev: ↑2. aug 2018, 08:51Er der nogen der har erfaring/information om denne motor/gearkasse kombination? Jeg kan se den lige er dukket op på Skodas prisliste for Octavia, førhen var den med en DSG6 og vidst nok uden AdBlue. Der er ikke meget information at hente om den umiddelbart, i kataloget er der stadig kun teknisk information om den gamle motor.
1) Er det bare den "klassiske" 2,0 TDI med AdBlue-tank og en ny gearkasse, eller er der noget nyt man bør være opmærksom på?
2) Hvilket gearkasse får man, kan man risikere at de smider en DQ200 i?
3) Skal man være nervøs for AdBlue? Er der meget påfyldning og dyr vedligehold/service af systemet?
4) Hvad er et realistisk brændstofforbrug ved alm. kørsel - kan man forvente at rende en 20-21 stykker pr. liter?
Andet input? Den skal primært bruges 2x46 km om dagen, og derudover et par længere ture hver måned.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
1. Det er en common rail, altså ikke som de gamle PD
2. Det er DQ380 eller DQ381 = rigtigt gode.
3. Ville ikke være nervøs ved adblue, det koster bare lidt ekstra pr km.
4. Det bør være muligt, men du skal køre pænt, og lange ture på landevej
2. Det er DQ380 eller DQ381 = rigtigt gode.
3. Ville ikke være nervøs ved adblue, det koster bare lidt ekstra pr km.
4. Det bør være muligt, men du skal køre pænt, og lange ture på landevej
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 451
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 189 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Tak for svar. Så det burde være en solid konstruktion? Vi overvejer den mere og mere, selvom vi egentlig var hooked på en benziner.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Hvis dit kørselsbehov er til benzin ville jeg klart nappe den i stedet.
Hvor langt kører du?
Hvor langt kører du?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 451
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 189 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Sidste år kørte vi cirka 31000, den stiger nok lidt når vi får en bedre bil med lidt kør-selv-ferie o.lign., så små 35000 er nok ikke helt skævt. Forhandleren siger vi er lige på vippen umiddelbart.
Vi er bare vant til diesel, og så er jeg sgu lidt nervøs for den DQ200 kasse. 2.0 TSI synes jeg bliver for dyr i forbrug, vi kører alligevel som pensionister.
Vi er bare vant til diesel, og så er jeg sgu lidt nervøs for den DQ200 kasse. 2.0 TSI synes jeg bliver for dyr i forbrug, vi kører alligevel som pensionister.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Jeg har en Touran 2.0 TDI DSG6 med AdBlue, det kører bare.
AdBlue påfyldes kun en gang i mellem, i min bil er der til cirka 11.000 km når den er tanket, så jeg kører bare forbi min forhandler og lader dem fylde den for mig, men det er nemt nok at gøre selv.
Jeg kører selv 2x57 km om dagen og har ikke fortrudt. Ved pendling kører jeg 20-23 km/l med 225/45-18 hjul, hvis det havde været 16” så kunne den nok køre længere.
Jeg har haft nogle gennemsnit omkring 21 km/l men her i ferien har været for mange småture, så den er kommet lidt under de 20 i gennemsnit, men Touran er også lidt tungere og mere “kummefryser”-formet
AdBlue påfyldes kun en gang i mellem, i min bil er der til cirka 11.000 km når den er tanket, så jeg kører bare forbi min forhandler og lader dem fylde den for mig, men det er nemt nok at gøre selv.
Jeg kører selv 2x57 km om dagen og har ikke fortrudt. Ved pendling kører jeg 20-23 km/l med 225/45-18 hjul, hvis det havde været 16” så kunne den nok køre længere.
Jeg har haft nogle gennemsnit omkring 21 km/l men her i ferien har været for mange småture, så den er kommet lidt under de 20 i gennemsnit, men Touran er også lidt tungere og mere “kummefryser”-formet
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 451
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 189 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Tak for meldingen. Jeg troede AdBlue skulle på langt oftere, så det lyder da overkommeligt.
Forbruget er da også mere end rimeligt, for den størrelse bil. Jeg tænker ikke at den bliver mindre økonomisk af at få en 7-trins gearkasse i.
Forbruget er da også mere end rimeligt, for den størrelse bil. Jeg tænker ikke at den bliver mindre økonomisk af at få en 7-trins gearkasse i.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Jeg havde en Octavia 3 1,6 TDI manuel tidligere, den kørte ikke meget mere i gennemsnit end min nuværende, men hvis jeg prøvede på det kunne den godt komme op på de 25-26 km/l ved landevejskørsel.BrianB skrev:Tak for meldingen. Jeg troede AdBlue skulle på langt oftere, så det lyder da overkommeligt.
Forbruget er da også mere end rimeligt, for den størrelse bil. Jeg tænker ikke at den bliver mindre økonomisk af at få en 7-trins gearkasse i.
Jeg tænkere en nyere 2.0 TDI vil kunne gøre det bedre i Octavia end i Touran, så jeg ville ikke være så bekymret.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Det vigtige i min verden er ikke hvor langt du kører om året, men hvor langt du kører til hverdag. Min 25km på arbejde, ellers så kan du få problemer med EGR/DPF og også forbrug. Den skal lige være ordenligt varm før den går langt på literen.
Hvis du kører under 25, og vil have en diesel, så brug noget city aditiv, EGR/DPF problemerne er størst på 1,6 så ville ikke som sådan være nervøs over det.
Hvis du kører under 25, og vil have en diesel, så brug noget city aditiv, EGR/DPF problemerne er størst på 1,6 så ville ikke som sådan være nervøs over det.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 451
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 189 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Beklager det sene svar, vi har lige nydt det sidste ferie.
Som nævnt vil bilen komme til at køre 2x46 kilometer dag, så umiddelbart vil den blive kørt varm på de fleste ture. Forhandleren nævnte som sagt de minimum 30k om året, set i forhold til at dieselbilen er ca. 10k dyrere (i forhold til 1.5 TSI) i indkøb og derudover typisk er lidt dyrere i service og vedligehold. Desuden er der lidt usikkerhed omkring gensalgsværdien i forhold til benzin på længere sigt, men da vi køber bil med henblik på at beholde den i minimum fem år, så bekymrer det os ikke specielt.
Med alt det in mente kommer mit Excel-ark frem til at de faktisk koster ca. det samme at eje, og så er resten jo et spørgsmål om temperament. Jeg var meget positiv over hvordan 1.5 DSG kørte, men omvendt frygter man altid lidt om man bliver én af de efterhånden mange utilfredse kunder inde i DQ200-tråden.
Måske man bare skulle kaste en terning.
Som nævnt vil bilen komme til at køre 2x46 kilometer dag, så umiddelbart vil den blive kørt varm på de fleste ture. Forhandleren nævnte som sagt de minimum 30k om året, set i forhold til at dieselbilen er ca. 10k dyrere (i forhold til 1.5 TSI) i indkøb og derudover typisk er lidt dyrere i service og vedligehold. Desuden er der lidt usikkerhed omkring gensalgsværdien i forhold til benzin på længere sigt, men da vi køber bil med henblik på at beholde den i minimum fem år, så bekymrer det os ikke specielt.
Med alt det in mente kommer mit Excel-ark frem til at de faktisk koster ca. det samme at eje, og så er resten jo et spørgsmål om temperament. Jeg var meget positiv over hvordan 1.5 DSG kørte, men omvendt frygter man altid lidt om man bliver én af de efterhånden mange utilfredse kunder inde i DQ200-tråden.
Måske man bare skulle kaste en terning.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
DQ200, OG bestiller du en ny 1,5 så kommer den med partikelfilter, som ingen ved hvordan kommer til at opføre sig over tid
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 451
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 189 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Er der ikke også det på dieselbiler, eller er det nye tider nu med AdBlue osv.?
Jeg er nu ikke så bekymret for den del, i forhold til hvor langt bilen kommer til at køre.
Jeg er nu ikke så bekymret for den del, i forhold til hvor langt bilen kommer til at køre.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6020
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6455 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Der er også partikelfilter på dieselbiler, men med gode strækninger giver det ikke problemer.
I øvrigt er det en skrøne mht. at dieselbiler er dyrere i vedligehold, af de benzin og dieselbiler jeg har haft fra ny og i tre år eller mere, så har det klart været dyrest at vedligeholde benzinbilen, største grund er tændrør som ikke findes i en dieselbil, og hvis bilerne er godt vedligeholdt så er det ikke noget problem.
Både diesel og benzin har turbo, og fremefter også partikelfilter på begge.
Der er så en EGR og AdBlue system på diesel, men jeg har ikke haft nogen ting med det.
Så normal vedligehold er der ikke den store forskel, dog med tændrør som en undtagelse.
I øvrigt er det en skrøne mht. at dieselbiler er dyrere i vedligehold, af de benzin og dieselbiler jeg har haft fra ny og i tre år eller mere, så har det klart været dyrest at vedligeholde benzinbilen, største grund er tændrør som ikke findes i en dieselbil, og hvis bilerne er godt vedligeholdt så er det ikke noget problem.
Både diesel og benzin har turbo, og fremefter også partikelfilter på begge.
Der er så en EGR og AdBlue system på diesel, men jeg har ikke haft nogen ting med det.
Så normal vedligehold er der ikke den store forskel, dog med tændrør som en undtagelse.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Min anke er, at vi ikke ved noget om evt. problemer med en ny motor med filter. Børnesygdomme
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 451
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 189 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Ah, fair point.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Jeg har samme motor/gear som du spørger på i min Passat. Det kører rigtig godt, bare til info.
Alene det at man kan undgå lotteri gearkassen DQ200 med dette setup, er det hele værd.
Alene det at man kan undgå lotteri gearkassen DQ200 med dette setup, er det hele værd.
/Søren.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 21:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Jeg har netop bestilt Octavia 2,0 TSI modellen. Valgte diesel fra da vi ikke kører nok til det. (20.000km/årlig)
Jeg vælger ALDRIG DQ200 gearkassen igen, så derfor vælger jeg den model. Glæder mig også til at prøve den, tror den passer perfekt til Octaviaen.
Alle snakkede mig fra at købe diesel, selvom jeg var tæt på. (Pga. Prisen) ingen ved jo hvad afgift osv. Bliver på de forskellige biler. Det kan nemt være min bliver dyrere i afgift i forhold til diesel. De nye diesel skulle jo ikke forurene så meget.
Jeg vælger ALDRIG DQ200 gearkassen igen, så derfor vælger jeg den model. Glæder mig også til at prøve den, tror den passer perfekt til Octaviaen.
Alle snakkede mig fra at købe diesel, selvom jeg var tæt på. (Pga. Prisen) ingen ved jo hvad afgift osv. Bliver på de forskellige biler. Det kan nemt være min bliver dyrere i afgift i forhold til diesel. De nye diesel skulle jo ikke forurene så meget.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 451
- Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 189 times
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Cool! Jeg må ned til forhandleren og se om han evt. snart får én ind til en prøvetur. Gad vide om der kan handles en større rabat hjem på dieselmodellerne, i disse tider med al den snak?
2.0 TSI er set og overvejet, men økonomisk giver det ikke umiddelbart mening for os i forhold til fx 2.0 TDI. Regnearket siger ca. 7500 kroner mere årligt i driftsomkostninger, og de penge vil vi trods alt hellere kaste i et par flybilletter sydpå.
Bilen skal primært køres af min kæreste, og hun interesserer sig ikke det mindste for motorkraft. Jeg kan dog godt lide biler, hvor man ikke nødvendigvis skal slå op i en kalender for at se hvordan ens overhaling er slut.
2.0 TSI er set og overvejet, men økonomisk giver det ikke umiddelbart mening for os i forhold til fx 2.0 TDI. Regnearket siger ca. 7500 kroner mere årligt i driftsomkostninger, og de penge vil vi trods alt hellere kaste i et par flybilletter sydpå.
Bilen skal primært køres af min kæreste, og hun interesserer sig ikke det mindste for motorkraft. Jeg kan dog godt lide biler, hvor man ikke nødvendigvis skal slå op i en kalender for at se hvordan ens overhaling er slut.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Octavia 2,0 TDI AdBlue DSG7
Nu har de ikke en masse dieselbiler på lager, som de ikke kan sælge. De bygger en bil til dig. Så det argument kan ikke bruges i en rabatforhandling. Men flere forhandlere har fået dieselskræk og forsøger ofte at tale dig over i en benzin.BrianB skrev: ↑8. aug 2018, 07:44Cool! Jeg må ned til forhandleren og se om han evt. snart får én ind til en prøvetur. Gad vide om der kan handles en større rabat hjem på dieselmodellerne, i disse tider med al den snak?
2.0 TSI er set og overvejet, men økonomisk giver det ikke umiddelbart mening for os i forhold til fx 2.0 TDI. Regnearket siger ca. 7500 kroner mere årligt i driftsomkostninger, og de penge vil vi trods alt hellere kaste i et par flybilletter sydpå.
Bilen skal primært køres af min kæreste, og hun interesserer sig ikke det mindste for motorkraft. Jeg kan dog godt lide biler, hvor man ikke nødvendigvis skal slå op i en kalender for at se hvordan ens overhaling er slut.
Jokeren lige nu er nok gensalgsværdien på diesel, men på den anden side ved man det heller ikke længere med benzinbiler. Der kommer også nye krav hele tiden. Hvis man skal have bilen i mange år, så er det også irrelevant.
/Søren.