Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Mik
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af Mik » 6. aug 2018, 16:10

Hej vag

Jeg har tilbage i dec. købt en golf 7 1.4 150 hk DSG. indreg. august 15 men er en 2016 model, den har kørt ca. 45.000 km og nu kalder den til serviceeftersyn (men ikke olieskift) den har sidst været serviceret i august 17 med olieskift.
Jeg har haft kontakt til 4 forskellige vw værksteder og pris forskellen fra den billigste til den dyreste er ca. 700 kr for samme arbejde.

mit spørgsmål ligger på hvilket arbejde der er nødvendigt at udfører, samt hvad det indebære og hvad der er mersalg fra vw side?

udfra tilbudene skal der laves:
Disse 3 går igen på alle tilbudene
- Serviceeftersyn
- udvidet serviceeftersyn
- Bremsevæske skift

Udover de ovenstående er de lidt uenige om dette:
- Justering af forlygter (bemærk bilen har xenon)
- Aditiv som angiveligt renser motoren indvendigt

Vh Mikkel

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af Senz » 6. aug 2018, 16:18

Hvis du vil være god ved din bil så få renset motoren. Den motor soder helt vildt til i indsugningen samt dyser. sådan en godt omgang koster ca 1500-2000. Meget bedre at forbygge end at helbrede. :)

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af Henrik2800 » 6. aug 2018, 16:59

Senz skrev:
6. aug 2018, 16:18
Hvis du vil være god ved din bil så få renset motoren. Den motor soder helt vildt til i indsugningen samt dyser. sådan en godt omgang koster ca 1500-2000. Meget bedre at forbygge end at helbrede. :)
VW hælder blot additiv (Bell Add 1B+) i benzin-tanken. Det kan du selv købe for 110 kr.
Det renser ikke indsugningen. Men renser dyser.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af i-s » 6. aug 2018, 18:29

Som jeg læser det du skriver, er tilbudene inkl. olieskift. Det kan du evt. fravælge da din kører med 30000 interval. Ulempen er du skal så skifte olien om 15.000 km.

Bremsevæskeservicen er en pengemaskine. Iflg. servicehæftet skal det skiftes første gang ved 3 år og derefter hvert andet år.
I mine biler bliver det skiftet når det trænger istedet for - dvs. kogepunktet er faldet lidt. Det har så vist sig her i vestjylland at være hvert 4 - 5 år istedet for. Det er bare for at sige, hvorfor skifte det hvis det er OK ? - du kunne få dem til at måle det først - det tager 1 min.
/Søren.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af ph » 6. aug 2018, 19:22

i-s skrev:
6. aug 2018, 18:29

Bremsevæskeservicen er en pengemaskine. I
hvorfor skifte det hvis det er OK ? - du kunne få dem til at måle det først - det tager 1 min.
1.min. at suge bremsevæske ud af 4. udluftningsnibler? :ugeek:
Du burde starte eget værksted :P
kogepunktet på det i beholderen er imho langt fra retvisende for hvordan det ser ud ude ved bremserne ....ud over at hvis det er for lavt i beholderen så er det det helt sikkert også i resten af systemet
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af preben76 » 6. aug 2018, 19:26

Tror han mener at de kan måle kogepunktet på 1 min i beholderen.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af Senz » 6. aug 2018, 20:27

VW hælder blot additiv (Bell Add 1B+) i benzin-tanken. Det kan du selv købe for 110 kr.
Det renser ikke indsugningen. Men renser dyser.
ja og det renser på INGEN måder samme som hvis du sætter en maskine til. :) Det andet er bare bedre og dyre. og du får bare meget mere ud af det.

PH hvis man gør det rigtig så måler man ved hjulene.
Vi skifter også bremsevæske hver 2 år på alle biler. og ja ærligt det er ikke nødvendigt. Men jeg skal have det på mig hvis det en dag går galt.. ved skift hvert andet år så er man bare helt sikker på at det virker som det. :)

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af ph » 6. aug 2018, 20:30

Senz skrev:
6. aug 2018, 20:27
VW hælder blot additiv (Bell Add 1B+) i benzin-tanken. Det kan du selv købe for 110 kr.
Det renser ikke indsugningen. Men renser dyser.
ja og det renser på INGEN måder samme som hvis du sætter en maskine til. :) Det andet er bare bedre og dyre. og du får bare meget mere ud af det.

PH hvis man gør det rigtig så måler man ved hjulene.
Vi skifter også bremsevæske hver 2 år på alle biler. og ja ærligt det er ikke nødvendigt. Men jeg skal have det på mig hvis det en dag går galt.. ved skift hvert andet år så er man bare helt sikker på at det virker som det. :)
ja er det ikke også det jeg skriver? ihvertfald det jeg mente med det jeg skrev
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af Senz » 7. aug 2018, 16:34

ja er det ikke også det jeg skriver? ihvertfald det jeg mente med det jeg skrev
Jo jeg skulle bare se om du var vågen ;) For det var jeg nemlig ikke :lol:

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af i-s » 7. aug 2018, 17:07

ph skrev:
6. aug 2018, 19:22
i-s skrev:
6. aug 2018, 18:29

Bremsevæskeservicen er en pengemaskine. I
hvorfor skifte det hvis det er OK ? - du kunne få dem til at måle det først - det tager 1 min.
1.min. at suge bremsevæske ud af 4. udluftningsnibler? :ugeek:
Du burde starte eget værksted :P
kogepunktet på det i beholderen er imho langt fra retvisende for hvordan det ser ud ude ved bremserne ....ud over at hvis det er for lavt i beholderen så er det det helt sikkert også i resten af systemet
Hallo, jeg skriver det tager et min at måle :roll:
Jeg vil så mene det altid står værst til i beholderen, da bremsevæsken suger fugt fra luften. Det eneste bremsevæske der er i kontakt med luft er i beholderen. Hvis du får lavet et FDM check f.eks, så tager de også prøven fra beholderen.
/Søren.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Hjælp til at gennemskue hvilke ting der er nødvendigt at udfører ved 3 år serviceeftersyn

Indlæg af thg » 7. aug 2018, 17:19

Det kan være meget misvisende at måle i beholderen. Hvis bilejer eller værksted tidligere måske har efterfyldt med 0,5 dl. bremsevæske i beholderen, betyder det jo at måling af bremsevæsken i beholderen vil vise at kogepunktet er langt højere, end det er nede ved bremserne!
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"