Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
-
- Medlem
- Indlæg: 789
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 261 times
- Been thanked: 118 times
Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Er det plausibelt at tro Euro 5 biler har risiko for et større værditab end Euro 6? Tænker primært større SUV ala Q7.. tænker på ejerskab i 2-4 år..
- Tommy
- Medlem
- Indlæg: 1167
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 46 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Tror ikke der er en direkte sammenhæng mellem EU klasse og værditab, men feks en diesel der koster 10-12.000 i ejerafgift bliver sværere at sælge end én der koster 5-6.000,- så forbruget har indflydelse på gensalg.
Ifht diesel-gate har bilerne taget det store værditab nu, og jeg tror priserne er ved at stabilisere sig igen...
Ifht diesel-gate har bilerne taget det store værditab nu, og jeg tror priserne er ved at stabilisere sig igen...
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....
25 x vagcars and counting....
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4114
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 475 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Ihvertfald hvis den leases og påtænkes solgt til das vaterland bagefter.
Jeg har scoutet lidt på mobile på det sidste, og er faldet over rigtig mange annoncer hvor sælgerne fremhæver hvis bilen har Euro 6, og har den Euro 5, ja så er det bestemt ikke grunden til de sælger
Jeg har scoutet lidt på mobile på det sidste, og er faldet over rigtig mange annoncer hvor sælgerne fremhæver hvis bilen har Euro 6, og har den Euro 5, ja så er det bestemt ikke grunden til de sælger
2020 Audi E-tron 55
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1994
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 486 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Jeg har en euro 6 bil. Det kunne overhovedet ikke falde mig ind at købe en euro 5. Så ja, markedet ser en forskel og markedet vil formentlig reagere med forholdsvismæssigt større værditab til euro 5.
- These users thanked the author superbeszzz for the post:
- DanielB12
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1338
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 138 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Euro 5 falder i pris i Tyskland for der vil være mange byer de ikke må køre i.
Så hvis man man flexleaser en Euro 5 bil og tror man kan sælge den igen i Tyskland bliver det nok svært.
Så hvis man man flexleaser en Euro 5 bil og tror man kan sælge den igen i Tyskland bliver det nok svært.
- These users thanked the author vandhunden for the post:
- DanielB12
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
-
- Medlem
- Indlæg: 789
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 261 times
- Been thanked: 118 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Ok, det var ummiddelbart ogsaa min tanke at gensalgsvaerdien af en Euro5 bil i baade DK men specielt ogsaa tyskland paa den mellemlange bane ville vaere mere besvaerligt end Euro6.. Tak for input..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 19:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 25 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Personligt synes jeg hele diesel-forskrækkelsen er blæst langt ud af proportioner. Konkret er det jo endnu ikke mange meter vej i Europa, hvor der er etableret forbud mod de gamle dieselbiler. Kører du meget i Europa og meget i de Europæiske storbyer, og samtidig påtænker at beholde din bil i mange år, så vil du kunne slippe for alle bekymringer ved at købe en ny med Euro 6d-temp (eller hvad nyeste nu hedder) godkendelse. Men det betyder jo ikke at en euro 5 diesel er værdiløs, og slet ikke hvis du kun befinder dig i bil et sted i Europa et par gange om året, som langt de fleste af os gør. Og ja, du kan stadig køre til Hamborg, og så blot parkere bilen uden for den zone med de få 100m vej hvor der er forbud. Vil der komme lignende forbud i andre byer og lande? Med garanti, men sæt nu tingene i relief ift. eget kørselsmønster og behov. Hvis du alligevel aldrig påtænker at komme i nærheden af steder med forbud, hvad er så problemet?
Jeg synes du skal tage den med ro og finde den bil du vil have, også selvom den kun har euro 5 godkendelse. Igen, skulle man begynde med forbud omkring i Danmark, betyder det jo ikke at din bil ikke må forlade garagen. Og jeg venter stadig i spænding på hvilken politiker som tør foreslå kørselsforbud mod ældre biler. Jeg lægger hovedet på blokken og siger at det ikke bliver foreløbigt det sker...ikke med den bilpark vi har her i landet, hvor afgifter fraholder en stor del af vælgerne fra nye økonomiske biler. Kun Frank Jensen har offentligt luftet hans uvidenhed, ved at foreslå forbud mod nye dieselbiler, som absolut ingen mening giver. Men det er et meget godt billede på informationsniveauet på området. Desværre også blandt de folk som kan beslutte noget.
Jeg er helt med på, at gamle dieselbiler er skadelige og enige i at de skal ud...men på sigt, og forbud på den korte bane, hvor bilejerne bliver fanget i midten, er i min optik ikke løsningen. Forbyd producenterne at fremstille nye dieselbiler, så vil de automatisk forsvinde over en årrække, uden at forbyde eksisterende ejere at køre hvor de vil.
Endelig vil jeg give ret i udsagnet ovenfor. Jeg tror også den grønne ejerafgift betyder væsentligt mere end euro-godkendelsen. Og der vil altid være et marked for euro 5 biler. Vi bor jo ikke alle i storbyer som kan risikere at blive ramt af forbud.
Jeg synes du skal tage den med ro og finde den bil du vil have, også selvom den kun har euro 5 godkendelse. Igen, skulle man begynde med forbud omkring i Danmark, betyder det jo ikke at din bil ikke må forlade garagen. Og jeg venter stadig i spænding på hvilken politiker som tør foreslå kørselsforbud mod ældre biler. Jeg lægger hovedet på blokken og siger at det ikke bliver foreløbigt det sker...ikke med den bilpark vi har her i landet, hvor afgifter fraholder en stor del af vælgerne fra nye økonomiske biler. Kun Frank Jensen har offentligt luftet hans uvidenhed, ved at foreslå forbud mod nye dieselbiler, som absolut ingen mening giver. Men det er et meget godt billede på informationsniveauet på området. Desværre også blandt de folk som kan beslutte noget.
Jeg er helt med på, at gamle dieselbiler er skadelige og enige i at de skal ud...men på sigt, og forbud på den korte bane, hvor bilejerne bliver fanget i midten, er i min optik ikke løsningen. Forbyd producenterne at fremstille nye dieselbiler, så vil de automatisk forsvinde over en årrække, uden at forbyde eksisterende ejere at køre hvor de vil.
Endelig vil jeg give ret i udsagnet ovenfor. Jeg tror også den grønne ejerafgift betyder væsentligt mere end euro-godkendelsen. Og der vil altid være et marked for euro 5 biler. Vi bor jo ikke alle i storbyer som kan risikere at blive ramt af forbud.
- These users thanked the author HamDenFede for the post (total 2):
- HansH • hodel
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Det er lææænge siden at de første forslag om forbud med ældre dieselbiler i både København og Aarhus blev fremsat. Det er nok kun et spørgsmål om tid, inden det bliver en realitet i Danmark også.
https://www.fyens.dk/udland/Forsker-Die ... el/3114820
https://ing.dk/artikel/koebenhavns-skra ... delige-nox
https://blog.bilbasen.dk/diesel-biler-f ... tid-39480/
Det kan efter min overbevining betyde at ældre dieselbiler vi få et så kraftigt værditab, at det har større indflydelse på totaløkonomien end den årlige grønne ejerafgift.
https://www.fyens.dk/udland/Forsker-Die ... el/3114820
https://ing.dk/artikel/koebenhavns-skra ... delige-nox
https://blog.bilbasen.dk/diesel-biler-f ... tid-39480/
Det kan efter min overbevining betyde at ældre dieselbiler vi få et så kraftigt værditab, at det har større indflydelse på totaløkonomien end den årlige grønne ejerafgift.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1994
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 486 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Alene det, at der spørges ind til problemstillingen, viser at der er en interesse og bør have en negativ indflydelse på, hvor attraktiv en Euro 5 bil er i markedet. At nogen er fuldstændigt ligeglade, spiller en mindre rolle da det samlede marked bestemmer. Spørgsmålet er bare, hvor stor en indflydelse det har. For nuværende, tror jeg kun den negative indflydelse er lille, men der er en betydelig risiko ved at vælge en Euro 5 bil. Er man villig til at løbe den risiko, er det jo bare at springe på.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1719
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 686 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Det kommer jo også an på prisforskel Euro 5/6.
De fleste mennesker aner næppe det store om Euro normer, de har bare hørt at diesel er ved at blive forbudt lige om lidt.... Hvilket også vil gå ud over brugtpriserne på Euro 6....
Så dieselpopulariteten er (ihvertfald for tiden) for nedadgående. En Euro 6 er muligvis at foretrække, men kunne man finde en Euro 5 til en meget attraktiv pris, kunne det vel godt være en billigere løsning.....
De fleste mennesker aner næppe det store om Euro normer, de har bare hørt at diesel er ved at blive forbudt lige om lidt.... Hvilket også vil gå ud over brugtpriserne på Euro 6....
Så dieselpopulariteten er (ihvertfald for tiden) for nedadgående. En Euro 6 er muligvis at foretrække, men kunne man finde en Euro 5 til en meget attraktiv pris, kunne det vel godt være en billigere løsning.....
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4931
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4409 times
- Been thanked: 1944 times
- Kontakt:
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
I Tyskland har der været meget fokus på euro 6 kontra 5, hvor euro 5 er blevet til skurke-motoren i nyhederne og aviser.Thor-thor skrev:Det kommer jo også an på prisforskel Euro 5/6.
De fleste mennesker aner næppe det store om Euro normer, de har bare hørt at diesel er ved at blive forbudt lige om lidt.... Hvilket også vil gå ud over brugtpriserne på Euro 6....
Så dieselpopulariteten er (ihvertfald for tiden) for nedadgående. En Euro 6 er muligvis at foretrække, men kunne man finde en Euro 5 til en meget attraktiv pris, kunne det vel godt være en billigere løsning.....
Har er vennepar dernede, og de har lige købt brugt bil og gik meget langt uden om en euro 5, da der hvor de bor, ca 20 km syd for Frankfurt, snakker byerne om at når forsøgsperioden er slut i Hamborg, så vil de indføre samme betingelser i de små bymidter, som indtil videre har været forskånet/sat udenfor for begrænsningerne.
Hvis/når det samme pludselig kommer i DK, så bliver dee jo også fokus på det her. Og køber man en euro5 bil nu, kan man jo snildt risikere kun at kunne køre på autobahn igennem Tyskland..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4114
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 475 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Har sjovt nok også et vennepar der er ved at flytte til frankfurt, og der mener jeg helt bestemt manden har sagt, at Frankfurt har flere smog dage, hvor dieselbiler under euro 6 er forbudt i byen. Ved ikke om det er helt sandt, for fatter nok kun 40% af det han siger
2020 Audi E-tron 55
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2733
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 497 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
At diesel er for nedadgående er vidst kun i vag regi. Nærmest alle franske biler i dag, bliver solgt med diesel motor
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Kørselsforbud for Euro 5 diesel biler I Hamburg gælder for en strækning på nogle få hundrede meter I alt.DanielB12 skrev: ↑15. aug 2018, 18:49I Tyskland har der været meget fokus på euro 6 kontra 5, hvor euro 5 er blevet til skurke-motoren i nyhederne og aviser.Thor-thor skrev:Det kommer jo også an på prisforskel Euro 5/6.
De fleste mennesker aner næppe det store om Euro normer, de har bare hørt at diesel er ved at blive forbudt lige om lidt.... Hvilket også vil gå ud over brugtpriserne på Euro 6....
Så dieselpopulariteten er (ihvertfald for tiden) for nedadgående. En Euro 6 er muligvis at foretrække, men kunne man finde en Euro 5 til en meget attraktiv pris, kunne det vel godt være en billigere løsning.....
Har er vennepar dernede, og de har lige købt brugt bil og gik meget langt uden om en euro 5, da der hvor de bor, ca 20 km syd for Frankfurt, snakker byerne om at når forsøgsperioden er slut i Hamborg, så vil de indføre samme betingelser i de små bymidter, som indtil videre har været forskånet/sat udenfor for begrænsningerne.
Hvis/når det samme pludselig kommer i DK, så bliver dee jo også fokus på det her. Og køber man en euro5 bil nu, kan man jo snildt risikere kun at kunne køre på autobahn igennem Tyskland..
Så, om 70 år risikerer man det du siger at man jo snild risikere kun at køre på autobahn igennem Tyskland.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4931
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4409 times
- Been thanked: 1944 times
- Kontakt:
Re: Værdi af Euro 5 vs 6 diesel bil
Miljømærkerne er da noget der har været forholdsmæssigt hurtigt om at komme. Hvis du kigger på Frankrig, så er deres miljøzoner også hurtige til at formere sig til andre byer. Så om man vil det eller ej, så er det noget der sker, og det sker hurtigere end en generation...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.