Side 3 af 3

Re: Lånebil ved service

: 17. aug 2018, 09:42
af Soeren C
Tak for en masse gode input.

Ud fra jeres tilbagemeldinger kan der vel konkluderes, at:

-Nogle betaler for lånebil og synes det er helt rimeligt.
-Nogle betaler lettere nødtungent.
-Nogle har fri lånebil ved garanti-rep., men betaler ved alm. service.
-Nogle betaler slet ikke for lånebil og synes det er en del af servicen.

Hos alle værksteder har man mulighed for at frakøbe selvrisiko for et mindre beløb.

Jeg vil gå med til at betale et mindre beløb for lånebil ved service. Det er rimeligt nok, selv om jeg var vant til at få det u/b dengang der ikke var VW logo'er på mine biler. Men 325,- er klart i overkanten, og får den indre jyde til at stødkoge.

Ved garantireparationer vil jeg på ingen måde acceptere at skulle betale 325,- pr. dag for lånebil. Det er jo ikke min skyld at bilen har produktionsfejl og jeg er 100% afhængig af en bil i min dagligdag. Hvordan værkstedet får pengene ind igen, er jeg som forbruger fløjtende ligeglad med.

Re: Lånebil ved service

: 17. aug 2018, 10:05
af thg
Soeren C skrev:
17. aug 2018, 09:42
Ved garantireparationer vil jeg på ingen måde acceptere at skulle betale 325,- pr. dag for lånebil. Det er jo ikke min skyld at bilen har produktionsfejl og jeg er 100% afhængig af en bil i min dagligdag. Hvordan værkstedet får pengene ind igen, er jeg som forbruger fløjtende ligeglad med.


Som sagt: Hvilke andre ting som du/I køber og reklamerer over, får du/I stillet gratis låne produkt til rådighed? Hvad arbejder I forskellige selv med og giver I låneprodukter når det I sælger i jeres virksomhed er til reklamation (såfremt I selvfølgelig sælger produkter)?

Købeloven foreskriver ikke noget omkring at der skal stilles låneprodukt/bil gratis til rådighed, fejlen skal bare løses for kunden indenfor rimelig tid, men I har da ret, det ville være en fin og næsten forventelig service!

Re: Lånebil ved service

: 17. aug 2018, 11:04
af Soeren C
thg skrev:
17. aug 2018, 10:05
Som sagt: Hvilke andre ting som du/I køber og reklamerer over, får du/I stillet gratis låne produkt til rådighed? Hvad arbejder I forskellige selv med og giver I låneprodukter når det I sælger i jeres virksomhed er til reklamation (såfremt I selvfølgelig sælger produkter)?

Købeloven foreskriver ikke noget omkring at der skal stilles låneprodukt/bil gratis til rådighed, fejlen skal bare løses for kunden indenfor rimelig tid, men I har da ret, det ville være en fin og næsten forventelig service!
Som tidligere nævnt, ser jeg udelukkende sagen fra mit eget egoistiske forbrugerperspektiv.. Har r jeg været vant til en given service ovre på den anden side af vejen hos en aut. forhandler, ville jeg selvfølgelig have en klar forhåbning/forventning om at det blev matchet hos VW. Og jeg mener ikke man direkte kan sammenligne med andre produkter. En bil er i den grad en daglig nødvendighed for mange. Men skal vi alligevel sammenligne med andre produkter, kan jeg oplyse at jeg i flere tilfælde har fået ombytter/lånetelefon ved rep. ,
Hvad købeloven skulle forskrive har ikke nogen sammenhæng med mine forventninger.
Når man giver i omegnen af 400k for en bil, som jeg har gjort,, så kan man i mine øjne godt forvente at være dækket af et erstatningskøretøj, i det tilfælde at en fabrikationsfejl sender bilen på et længerevarende værkstedsopholdophold.
Hvad arbejder I forskellige selv med og giver I låneprodukter når det I sælger i jeres virksomhed er til reklamation
Jeg arbejder som IT-specialist, og er der kritiske fejl på mine systemer, skal fejlretning begynde straks. Nedetid tolereres ikke. ;)

Re: Lånebil ved service

: 17. aug 2018, 11:51
af Ice Fox
thg skrev:
17. aug 2018, 10:05
Soeren C skrev:
17. aug 2018, 09:42
Ved garantireparationer vil jeg på ingen måde acceptere at skulle betale 325,- pr. dag for lånebil. Det er jo ikke min skyld at bilen har produktionsfejl og jeg er 100% afhængig af en bil i min dagligdag. Hvordan værkstedet får pengene ind igen, er jeg som forbruger fløjtende ligeglad med.


Som sagt: Hvilke andre ting som du/I køber og reklamerer over, får du/I stillet gratis låne produkt til rådighed? Hvad arbejder I forskellige selv med og giver I låneprodukter når det I sælger i jeres virksomhed er til reklamation (såfremt I selvfølgelig sælger produkter)?

Købeloven foreskriver ikke noget omkring at der skal stilles låneprodukt/bil gratis til rådighed, fejlen skal bare løses for kunden indenfor rimelig tid, men I har da ret, det ville være en fin og næsten forventelig service!
Ved en produktionsfejl, ville jeg forvente en lånebil.
Der er immervæk forskel på at give 2-3-4-500.000kr for en bil og væsentligt mindre for et tv/mobil osv.
Har også fået mulighed for en gratis lånemobil, de par gange jeg har sendt noget ind.

Almindelig service er en anden sag.

Re: Lånebil ved service

: 17. aug 2018, 12:26
af u_bull
Jeg tror det produkt du er ude efter hedder "service- og reparationsaftale"...

Så kan du "gratis" aflevere din bil til både løbende service og til diverse reparationer - og hvis jeg ikke tager helt fejl, så er lånebil "gratis" med i pakken...

...men pakken får du (selvfølgelig) ikke gratis... ;)

Re: Lånebil ved service

: 23. aug 2018, 15:38
af Senz
Når folk nu får en gratis lånebil Har i så set om i skal betale selvrisikoen hvis i køre galt?
Ved os er lånebilerne også gratis. Men der er et gebyr på forsikrings delen. 75kr pr dag. så kunden ikke kommer til at stå med en regning på 5000kr hvis han køre galt eller får en bule i døren.

Re: Lånebil ved service

: 25. aug 2018, 13:56
af OleRas
8278 skrev:
15. aug 2018, 13:01
De gange jeg har været til service med min GTE, har jeg været med på værkstedet. det tager måske en times tid, men det venter jeg gerne på.. - så ser jeg også hvad der bliver lavet ved bilen.. - derfor har jeg har aldrig haft brug for en låne bil..
Hej

Det ville være dejligt hvis det var muligt alle steder, men på langt de fleste værksteder er der ikke adgang for kunderne, angiveligt noget med forsikringer og arbejdstilsynet...

Re: Lånebil ved service

: 25. aug 2018, 22:35
af JerrilD
Oliefyret skrev:
15. aug 2018, 13:52
Soeren C skrev:
15. aug 2018, 12:55
Min Golf GTE har nu kørt 15.000 km og skal til sit første olieservice.
VW værkstedet tilbyder i den forbindelse, at jeg kan leje en bil hos dem indtil Golfen er klar igen.

I de 30 år jeg har haft biler, er det første gang jeg skal betale for lånebil....

Inden jeg enten accepterer at betale, eller - mere sandsynligt- skælder ud på værkstedet og forhører mig hos et andet værksted, vil jeg lige høre forummet her om jeres erfaringer. Betaler I for leje/lånebil?

Og hvad så, når det drejer sig om garantireparationer, der kan tage nogen tid - F.eks. udskifning af Mechatronic / DSG, som andre GTE-ejere har oplevet: Kan man så forvente en kæmperegning på lånebil?
Det er fordi du kun har en Golf Gte.
Os andre som bla har Passat. Arteon, Tiguan. Touareg har med alt respekt brugt flere penge og får dermed tilbudt lånebil gratis.
Har da haft lånebil gratis ved skoda, da jeg skulle ha lavt service/olieskift på min Gamle Citigo, det samme på min Ibiza cupra. Ved Fredericia Autoservice.

Re: Lånebil ved service

: 26. aug 2018, 08:05
af RasmusPer
Soeren C skrev:Min Golf GTE har nu kørt 15.000 km og skal til sit første olieservice.
VW værkstedet tilbyder i den forbindelse, at jeg kan leje en bil hos dem indtil Golfen er klar igen.

I de 30 år jeg har haft biler, er det første gang jeg skal betale for lånebil....

Inden jeg enten accepterer at betale, eller - mere sandsynligt- skælder ud på værkstedet og forhører mig hos et andet værksted, vil jeg lige høre forummet her om jeres erfaringer. Betaler I for leje/lånebil?

Og hvad så, når det drejer sig om garantireparationer, der kan tage nogen tid - F.eks. udskifning af Mechatronic / DSG, som andre GTE-ejere har oplevet: Kan man så forvente en kæmperegning på lånebil?
Mit værksted siger det samme når jeg ringer og booker. De spørger altid om jeg vil have en lejebil til 180 kr. Per dag.
Det takker jeg ja til, da jeg skal bruge bilen for at passe mit arbejde.

Alle 3 gange har de så sat den på regningen U.B når jeg kommer efter min egen bil igen.

Det syntes jeg er super service.
Men jeg forventer ikke at det skal være gratis.

Jeg bruger vw i Kolding

Sendt fra min G8141 med Tapatalk


Re: Lånebil ved service

: 26. aug 2018, 11:06
af Korreborg

Soeren C skrev: Jeg arbejder som IT-specialist, og er der kritiske fejl på mine systemer, skal fejlretning begynde straks. Nedetid tolereres ikke. ;)
Er din pris/løn den samme uanset tidspunkt? Eller tager du ekstra for den ekstra service at arbejde over/i weekenden? Billede

Jeg betaler også kun forsikringen, men alligevel 150kr. Det er et eller andet sted fint nok at give mere end ham som sidder og venter imens bilen bliver lavet.

Re: Lånebil ved service

: 26. aug 2018, 11:57
af Soeren C
Korreborg skrev:
26. aug 2018, 11:06

Er din pris/løn den samme uanset tidspunkt? Eller tager du ekstra for den ekstra service at arbejde over/i weekenden?
Jeg betaler også kun forsikringen, men alligevel 150kr. Det er et eller andet sted fint nok at give mere end ham som sidder og venter imens bilen bliver lavet.
Helt enig, Korreborg. ;) Når jeg skriver som jeg gør, er det mest for at illustrere, at en bil er lige så vigtig i dagligdagen for mange, som IT er vigtigt for at man kan udføre sit arbejde . Og derfor synes jeg at en lånebil også burde være en naturlig del af servicen ved garantireparationer. At betale for forsikringen er ok nok. Hvad jeg ikke synes er ok, er de tilfælde, hvor VW fakturerer 325,- pr dag ved garanti-rep. Det kan jo blive rigtig dyrt. Har hørt om tilfælde, hvor rep af DSG/mechatronic tog 14 dage, eller op til en måned. Det er et alvorligt greb i lommen.