Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Stedet hvor der snakkes VAG biler
claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af claussor » 16. aug 2018, 09:27

Dsg6 1,4 og Dsg7 i 2,0 150hk begge vådkobling. Samme udstyr. Diesel er 20.000 dyrere. Hvad ville I vælge?

Quattro i dem begge og skal trække en campingvogn i ny og næ.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af erlingvj » 16. aug 2018, 09:34

km pr. år?

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af claussor » 16. aug 2018, 09:41

erlingvj skrev:
16. aug 2018, 09:34
km pr. år?
Ca. 35.000 men spørgsmålet udover selve driften går også på gensalgsværdien samt komfort/træk evne samt ny og gammel gearkasse. Evt. hvis de chippes bliver især diesel jo et bæst.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af erlingvj » 16. aug 2018, 10:12

Men 1,4 TSI findes slet ikke med 4motion mig bekendt, så sagen er vel afgjort?
claussor skrev:
16. aug 2018, 09:27
Quattro i dem begge....

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af claussor » 16. aug 2018, 10:25

erlingvj skrev:
16. aug 2018, 10:12
Men 1,4 TSI findes slet ikke med 4motion mig bekendt, så sagen er vel afgjort?
claussor skrev:
16. aug 2018, 09:27
Quattro i dem begge....
Det gør den nu godt nok.
Vedhæftede filer
IMG_09621.jpg
IMG_09621.jpg (66.85 KiB) Vist 1706 gange

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af BrianB » 16. aug 2018, 10:33

Med 35k kilometer og campingvogn af og til, så ville jeg personligt foretrække diesel. I hvert fald hvis turene af og til er af længere varighed. Gensalgsværdien er svær at spå om, men jeg er nu ikke så dieselforskrækket endnu.

Lad os bare sige du vil beholde den i fx 5 år, i den periode tror jeg ikke der kommer til at ske voldsomt drastiske ændringer. Muligvis er det tættere på at blive udfaset til den tid, men jeg tror næppe der sker noget der ligefrem stiller dieselejere med et værdiløst produkt fra den ene dag til den anden.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af claussor » 16. aug 2018, 11:00

Hvad med hverdagskørsel. 1,4 Vs. 2,0 vil i mene det er det samme?

Jeg har selv samme motorer men i forskellige biler.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af thg » 16. aug 2018, 11:05

claussor skrev:
16. aug 2018, 11:00
Hvad med hverdagskørsel. 1,4 Vs. 2,0 vil i mene det er det samme?

Jeg har selv samme motorer men i forskellige biler.

Så har du jo også svar på hvor langt de reelt kører pr. liter ved din dagligskørsel til/fra arbejde (hvor langt er det :) ?), som formentlig afspejler det samme i en Tiguan, med et par km/l fratrukket pga. vægten, at det er en høj bil med mere modstand og at den har 4 hjulstræk.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af claussor » 16. aug 2018, 11:58

thg skrev:
16. aug 2018, 11:05
claussor skrev:
16. aug 2018, 11:00
Hvad med hverdagskørsel. 1,4 Vs. 2,0 vil i mene det er det samme?

Jeg har selv samme motorer men i forskellige biler.

Så har du jo også svar på hvor langt de reelt kører pr. liter ved din dagligskørsel til/fra arbejde (hvor langt er det :) ?), som formentlig afspejler det samme i en Tiguan, med et par km/l fratrukket pga. vægten, at det er en høj bil med mere modstand og at den har 4 hjulstræk.
Jeg udtrykker mig ikke klart nok :) det er ikke så meget drift men mere hvordan bilen kører. Hvilken motor er dejligst i hverdagen i en Tiguan.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af GaSelle » 16. aug 2018, 12:23

Nu bliver jeg sikkert lagt for had, men jeg har ikke oplevet nogen 2.0 TDI endnu, der er værd at skyde penge efter - i min optik er 1.4 TSI på alle måder mere harmonisk, har et udmærket træk og en udmærket økonomi. Jeg ved ikke, hvad merprisen er for TDI i en Tiguan, men i min bil var merprisen for en TSI 150 til en TDI 150 ca. 45K, og det er den slet ikke værd. Min nabo har lige fået en B8 190 TDI, og den er godt nok en skuffelse.

Min chef, der selv kører A6 3.0 TDI, har købt en Tiguan 1.4 TSI 4Motion til konen, og han er noget imponeret af, hvor godt den gør det.

Jeg er selvfølgelig farvet af selv at have en TSI, men det var ikke et spørgsmål om økonomi, men simpelthen, at jeg ikke bryder mig om den måde 2.0 TDI kører på.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af claussor » 16. aug 2018, 12:27

Hehe jeg ventede på dit indslag Gazelle. Det er helt fint. Det er sådan noget jeg kan bruge.

Jeg tror svigerforældre hælder mod 1,4.

PL
Nyt medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 80 times
Been thanked: 70 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af PL » 16. aug 2018, 13:23

GaSelle skrev:
16. aug 2018, 12:23
Nu bliver jeg sikkert lagt for had, men jeg har ikke oplevet nogen 2.0 TDI endnu, der er værd at skyde penge efter - i min optik er 1.4 TSI på alle måder mere harmonisk, har et udmærket træk og en udmærket økonomi. Jeg ved ikke, hvad merprisen er for TDI i en Tiguan, men i min bil var merprisen for en TSI 150 til en TDI 150 ca. 45K, og det er den slet ikke værd. Min nabo har lige fået en B8 190 TDI, og den er godt nok en skuffelse.

Min chef, der selv kører A6 3.0 TDI, har købt en Tiguan 1.4 TSI 4Motion til konen, og han er noget imponeret af, hvor godt den gør det.

Jeg er selvfølgelig farvet af selv at have en TSI, men det var ikke et spørgsmål om økonomi, men simpelthen, at jeg ikke bryder mig om den måde 2.0 TDI kører på.
Jeg bliver nødt til at spørge Gaselle, hvor mange 2.0 tdi har du haft?

On topic, min gamle far har en tiguan 1.4 tsi, 2wd. Jeg kørte den en tur til det sydtyske, rundt og tilbage for en måned siden, den kører sådan set fint, men har ikke meget overskud og økonomien er ikke imponerende, givet at det er en stor kasse, og jeg tror absolut ikke at det bliver bedre med 4wd..
Tag ud og prøv dem begge(også på motorvej), det giver helt sikkert en bedre fornemmelse hvad der er rigtigt end at tage fanatikerne på vagcars ord for gode varer ;)
These users thanked the author PL for the post (total 3):
mobilosi-sPassatg 3c

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af GaSelle » 16. aug 2018, 13:34

PL skrev:
16. aug 2018, 13:23
GaSelle skrev:
16. aug 2018, 12:23
Nu bliver jeg sikkert lagt for had, men jeg har ikke oplevet nogen 2.0 TDI endnu, der er værd at skyde penge efter - i min optik er 1.4 TSI på alle måder mere harmonisk, har et udmærket træk og en udmærket økonomi. Jeg ved ikke, hvad merprisen er for TDI i en Tiguan, men i min bil var merprisen for en TSI 150 til en TDI 150 ca. 45K, og det er den slet ikke værd. Min nabo har lige fået en B8 190 TDI, og den er godt nok en skuffelse.

Min chef, der selv kører A6 3.0 TDI, har købt en Tiguan 1.4 TSI 4Motion til konen, og han er noget imponeret af, hvor godt den gør det.

Jeg er selvfølgelig farvet af selv at have en TSI, men det var ikke et spørgsmål om økonomi, men simpelthen, at jeg ikke bryder mig om den måde 2.0 TDI kører på.
Jeg bliver nødt til at spørge Gaselle, hvor mange 2.0 tdi har du haft?

On topic, min gamle far har en tiguan 1.4 tsi, 2wd. Jeg kørte den en tur til det sydtyske, rundt og tilbage for en måned siden, den kører sådan set fint, men har ikke meget overskud og økonomien er ikke imponerende, givet at det er en stor kasse, og jeg tror absolut ikke at det bliver bedre med 4wd..
Tag ud og prøv dem begge(også på motorvej), det giver helt sikkert en bedre fornemmelse hvad der er rigtigt end at tage fanatikerne på vagcars ord for gode varer ;)
Jeg har ikke haft nogen. Det ville da være tåbeligt at købe noget, man ikke bryder sig om.

Jeg har prøvekørt nogle stykker, jeg har haft nogen som lejebiler og min nabo har en B8 190 TDI.

(Jeg hader ikke diesel - en BMW 520d er fx et glimrende eksempel på, hvor godt en "lille" diesel med automatik kan fungere, i min optik)

I mit tilfælde (Superb) er merprisen ret voldsom for en TDI, ejerafgiften er lidt dyrere og vedligehold marginalt dyrere. Dertil AdBlue og risikoen for EGR/dyseproblemer og DPF på sigt. 2.0 TDI 150 er ikke hurtigere på nogen områder (i en Superb), så det er på økonomien alene den skal købes - eller fordi man er vild med diesel. Med de ovenfor listede merudgifter i forbindelse med drift og anskaffelse skal man køre umanerligt langt, før der er "break even". Tiguan koster, så vidt jeg lige kan se, ca. 24K mere for en 2.0 TDI 150 kontra en 1.5 TSI 150, begge DSG - og der er pt. tilbud på nogle dieselmodeller, som de åbenbart er vilde efter at komme af med, så de stort set koster det samme.
Derfor må det være op til, i dette tilfælde, om man kan leve med måden en TDI kører og lyder på, og om man har et tilstrækkeligt stort kørselsbehov til en TDI - det skal ikke være merprisen, der afskrækker (så længe der er kampagne).

Din fatters Tiguan, er det med den nye 1.4 TSI 150? I min bil er der glimrende overskud, i hvert fald op til 160 km/t (jeg kører meget sjældent hurtigere, så hvad der sker derover har kun akademisk interesse for mig). Økonomien ved normal kørsel (normal = overholder fartgrænserne sådan godt og vel) meget imponerende. Min daglige tur til arbejde (45 km) er 10% by, 50% landevej/motortrafikvej og 40% motorvej - cirka. Her viser kørecomputerne 20 km/l ved normal kørsel.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af Charlimike » 16. aug 2018, 14:46

Jeg ville vælge 2.0 tdi og få den chippet til 200hk 430nm ca. Den køre med vådkobling dsg7.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 439
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 20 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af Mikael M109R » 16. aug 2018, 20:08

Charlimike skrev:
16. aug 2018, 14:46
Jeg ville vælge 2.0 tdi og få den chippet til 200hk 430nm ca. Den køre med vådkobling dsg7.
x2 til dit behov ville jeg ikke være i tvivl, synes 2.0 TDI virker noget mere potent i bilen (ja har prøvet begge), TDI eren passede imo bedre til bilen og da især som camping trækker.
Eneste bekymring ville være gensalgsværdi ift Diesel, men hvis det er 5+ år ville jeg ikke bekymre mig.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af claussor » 16. aug 2018, 20:19

Tak for svarene. De har købt i dag. 1,4 TSI. Jeg er ikke enig i valget men det er ikke mine penge. Uanset så bliver det en dejlig bil.

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af DJ_Gran » 16. aug 2018, 20:32

claussor skrev:Tak for svarene. De har købt i dag. 1,4 TSI. Jeg er ikke enig i valget men det er ikke mine penge. Uanset så bliver det en dejlig bil.
Den blir de glad for. Diesel er usælgelige om 2 - 3 år. Jeg har selv 1,4 tsi i min passat med dsg 7, gearkassen opføre sig en del anderledes end dsg 6 men jeg er fandme glad for den!
These users thanked the author DJ_Gran for the post:
GaSelle
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af i-s » 16. aug 2018, 20:40

DJ_Gran skrev:
16. aug 2018, 20:32
Diesel er usælgelige om 2 - 3 år.
Har du nogen referencer til den påstand ?
/Søren.

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af HenrikH29 » 16. aug 2018, 21:07

i-s skrev:
16. aug 2018, 20:40
DJ_Gran skrev:
16. aug 2018, 20:32
Diesel er usælgelige om 2 - 3 år.
Har du nogen referencer til den påstand ?
Det er bare endnu en der tager sensationsjournalistikken for gode varer :D

Selvfølgelig er diesel ikke usælgelig om 2-3 år. Nyere dieselbiler efter EURO 6 normen udleder samme eller mindre skadelige partikler ift. benzin.

https://fdm.dk/nyheder/fdm-mener/2018-0 ... lig-fortid

Og rigtig mange andre lignende test kan Googles. Så hvis man bare gider sætte sig lidt ind i det, vil man vide, at journalisterne bare driver sensationsjournalistik.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af SkodiaqDK » 16. aug 2018, 21:15

HenrikH29 skrev:
16. aug 2018, 21:07
i-s skrev:
16. aug 2018, 20:40
DJ_Gran skrev:
16. aug 2018, 20:32
Diesel er usælgelige om 2 - 3 år.
Har du nogen referencer til den påstand ?
Det er bare endnu en der tager sensationsjournalistikken for gode varer :D

Selvfølgelig er diesel ikke usælgelig om 2-3 år. Nyere dieselbiler efter EURO 6 normen udleder samme eller mindre skadelige partikler ift. benzin.

https://fdm.dk/nyheder/fdm-mener/2018-0 ... lig-fortid

Og rigtig mange andre lignende test kan Googles. Så hvis man bare gider sætte sig lidt ind i det, vil man vide, at journalisterne bare driver sensationsjournalistik.
Mon ikke benzin biler igen får et forspring med benzin partikelfiltre?

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af HenrikH29 » 16. aug 2018, 21:36

SkodiaqDK skrev:
16. aug 2018, 21:15
HenrikH29 skrev:
16. aug 2018, 21:07
i-s skrev:
16. aug 2018, 20:40


Har du nogen referencer til den påstand ?
Det er bare endnu en der tager sensationsjournalistikken for gode varer :D

Selvfølgelig er diesel ikke usælgelig om 2-3 år. Nyere dieselbiler efter EURO 6 normen udleder samme eller mindre skadelige partikler ift. benzin.

https://fdm.dk/nyheder/fdm-mener/2018-0 ... lig-fortid

Og rigtig mange andre lignende test kan Googles. Så hvis man bare gider sætte sig lidt ind i det, vil man vide, at journalisterne bare driver sensationsjournalistik.
Mon ikke benzin biler igen får et forspring med benzin partikelfiltre?
Nope, for de udleder i forvejen 10 gange flere skadelige partikler end moderne dieselbiler.

https://ing.dk/artikel/benzinbiler-skal ... 018-190642

Så mon ikke de kommer på niveau, da de jo skal overholde samme EU norm.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af SkodiaqDK » 17. aug 2018, 10:45

HenrikH29 skrev:
16. aug 2018, 21:36
SkodiaqDK skrev:
16. aug 2018, 21:15
HenrikH29 skrev:
16. aug 2018, 21:07


Det er bare endnu en der tager sensationsjournalistikken for gode varer :D

Selvfølgelig er diesel ikke usælgelig om 2-3 år. Nyere dieselbiler efter EURO 6 normen udleder samme eller mindre skadelige partikler ift. benzin.

https://fdm.dk/nyheder/fdm-mener/2018-0 ... lig-fortid

Og rigtig mange andre lignende test kan Googles. Så hvis man bare gider sætte sig lidt ind i det, vil man vide, at journalisterne bare driver sensationsjournalistik.
Mon ikke benzin biler igen får et forspring med benzin partikelfiltre?
Nope, for de udleder i forvejen 10 gange flere skadelige partikler end moderne dieselbiler.

https://ing.dk/artikel/benzinbiler-skal ... 018-190642

Så mon ikke de kommer på niveau, da de jo skal overholde samme EU norm.
Som udgangspunkt bliver det vel delt op i sundhedsskadelige partikler og miljøskadelige partikler.
Det tyder på benzin bliver lige så "god" som diesel mht. sundhedsskadelige, men jeg mener nu stadig at en diesel bil udleder mere CO2. = Mere miljøskadelig. Jeg har ikke lige tid til at google mig igennem om mit postulat er korrekt, men mon ikke jeg bliver rettet hvis det ikke er tilfældet. ;)

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af DJ_Gran » 17. aug 2018, 11:11

i-s skrev:
16. aug 2018, 20:40
DJ_Gran skrev:
16. aug 2018, 20:32
Diesel er usælgelige om 2 - 3 år.
Har du nogen referencer til den påstand ?
Har intet på skrift, hvis det er det du søger.

Tyskland opkøber stort set ikke eksport biler mere, det siger en hel del om det.
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af i-s » 17. aug 2018, 16:42

DJ_Gran skrev:
17. aug 2018, 11:11
i-s skrev:
16. aug 2018, 20:40
DJ_Gran skrev:
16. aug 2018, 20:32
Diesel er usælgelige om 2 - 3 år.
Har du nogen referencer til den påstand ?
Har intet på skrift, hvis det er det du søger.

Tyskland opkøber stort set ikke eksport biler mere, det siger en hel del om det.
Sikke noget sludder. VW har netop lige sat en prop i re-import af nye dieselbiler til tyskland, fordi det var ved at blive for vildt. Brugte eksport biler har Tyskland vist aldrig købt op - de har traditionelt været et bil eksport land.
Balancen mellem diesel og benzinbils salg har ændret sig lidt i Tyskland, men ikke voldsomt. De gamle dieselbiler er til gengæld ikke mange bønner værd. Eksport ryger de heller ikke til, da man meget flot er indført en skrotpræmie på op til 6000€ i Tyskland.

Klik du ind på Enhedslistens hjemmeside eller hos nogle elbilsfanatikere. De vil også gerne tro eller have benzin udfaset om 3 år. Det er lige så urealistisk.
/Søren.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af Korreborg » 18. aug 2018, 09:58


SkodiaqDK skrev:Det tyder på benzin bliver lige så "god" som diesel mht. sundhedsskadelige, men jeg mener nu stadig at en diesel bil udleder mere CO2. = Mere miljøskadelig. Jeg har ikke lige tid til at google mig igennem om mit postulat er korrekt, men mon ikke jeg bliver rettet hvis det ikke er tilfældet. ;)
Dieselbiler udleder mindre Co2 Billede De er kommet tættere på hinanden efter at dieselbilerne fik filter, så nu må vi se om ikke forskellen bliver større når der kommer filter på benzin bilerne.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af farouche » 18. aug 2018, 10:27

HenrikH29 skrev:[quote=i-s post_id=1495792

Det er bare endnu en der tager sensationsjournalistikken for gode varer :D

Selvfølgelig er diesel ikke usælgelig om 2-3 år. Nyere dieselbiler efter EURO 6 normen udleder samme eller mindre skadelige partikler ift. benzin.

https://fdm.dk/nyheder/fdm-mener/2018-0 ... lig-fortid

Og rigtig mange andre lignende test kan Googles. Så hvis man bare gider sætte sig lidt ind i det, vil man vide, at journalisterne bare driver sensationsjournalistik.
Du skal lige tænke på at verdens gang sjældent er styret af fakta. Hvis der bliver skabt et billede der går imod diesel, som noget tyder på, så er det jo den vej det går,også selvom det faktuelt måtte være forkert.



Sent from my iPad using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af HenrikH29 » 18. aug 2018, 13:11

farouche skrev:
18. aug 2018, 10:27
HenrikH29 skrev:[quote=i-s post_id=1495792

Det er bare endnu en der tager sensationsjournalistikken for gode varer :D

Selvfølgelig er diesel ikke usælgelig om 2-3 år. Nyere dieselbiler efter EURO 6 normen udleder samme eller mindre skadelige partikler ift. benzin.

https://fdm.dk/nyheder/fdm-mener/2018-0 ... lig-fortid

Og rigtig mange andre lignende test kan Googles. Så hvis man bare gider sætte sig lidt ind i det, vil man vide, at journalisterne bare driver sensationsjournalistik.
Du skal lige tænke på at verdens gang sjældent er styret af fakta. Hvis der bliver skabt et billede der går imod diesel, som noget tyder på, så er det jo den vej det går,også selvom det faktuelt måtte være forkert.



Sent from my iPad using Tapatalk
Enig, men hvis en politiker af en journalist bliver forholdt, at det politikeren siger faktuelt er forkert, så plejer de ret hurtigt at rette ind. De vil jo ikke have på sig, at de går og spreder urigtigheder og dermed er utroværdige. Men det hele afhænger jo af, om der er nogle journalister der vil tage den "bold". Journalisterne vil desværre hellere spille med på, hvor skrækkelig forurene diesel-biler er. Det er der flere læsere og mere "prestige" i.

Bnielsen
Nyt medlem
Indlæg: 149
Tilmeldt: 28. aug 2012, 22:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 165 times
Been thanked: 37 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af Bnielsen » 18. aug 2018, 22:19

Bilfabrikkerne bliver så også ført bag lyset, ellers udfaser de vel ikke frivilligt dieselbilerne?


—————-
bnielsen
Touran 1.4 TSI DSG 2016

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af HenrikH29 » 18. aug 2018, 22:54

Bnielsen skrev:
18. aug 2018, 22:19
Bilfabrikkerne bliver så også ført bag lyset, ellers udfaser de vel ikke frivilligt dieselbilerne?


—————-
bnielsen
Touran 1.4 TSI DSG 2016
Nu er det jo ikke generelt, at bilfabrikkerne udfaser diesel. Er vist kun et par stykker. VAG koncernen kører f.eks. lystigt videre med diesel :D Nissan og Toyota udfaser, måske deres salg af diesel fordi det ikke har været så stort alligevel, så er det jo let at udfase noget, man ikke rigtig har noget salg af alligevel :lol:

Og dem, der udfaser, gør det måske fordi de tror at markedet ikke vil efterspørge diesel pga. den uheldige omtale og hetz, der er mod dem.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Tiguan 1,4TSI Vs 2,0TDI

Indlæg af i-s » 19. aug 2018, 11:56

HenrikH29 skrev:
18. aug 2018, 22:54
Bnielsen skrev:
18. aug 2018, 22:19
Bilfabrikkerne bliver så også ført bag lyset, ellers udfaser de vel ikke frivilligt dieselbilerne?


—————-
bnielsen
Touran 1.4 TSI DSG 2016
Nu er det jo ikke generelt, at bilfabrikkerne udfaser diesel. Er vist kun et par stykker. VAG koncernen kører f.eks. lystigt videre med diesel :D Nissan og Toyota udfaser, måske deres salg af diesel fordi det ikke har været så stort alligevel, så er det jo let at udfase noget, man ikke rigtig har noget salg af alligevel :lol:

Og dem, der udfaser, gør det måske fordi de tror at markedet ikke vil efterspørge diesel pga. den uheldige omtale og hetz, der er mod dem.
Toyota udfaser ikke i erhvervsbilerne (læs: varebiler). Grunden til de dropper det i personbilerne er, at deres diesel markedsandel har været ret lille. Sammenholdt med at balancen rykker sig lidt mod benzin + hybrid og dieselmotorer er blevet dyrere at udvikle, så har har de ikke set nogen forretning i det.

Samtidig meddelte Daimler og Ford her i Juni, at de ikke længere tror på brændselsceller i biler. Så de har lukket det ned. Det underlige er, at Honda, Toyota og VAG stadig investerer i det. Spørgsmålet er om det nogen sinde bliver til noget brugbart i storskala.
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"