Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 187
- Tilmeldt: 4. sep 2008, 13:57
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Hej
Vi skal have os en bil nr. 2. Budgettet er et sted mellem 100-150.000 kr og valget er umiddelbart snævret ind til en Polo årgang cirka 2015 eller en Golf 7. Jeg hælder selv mest til Golf´en, da den har lidt mere komfort og plads og generelt bare virker lidt mere lækker. Vores kørselsbehov for bil nr. 2 bliver cirka 10.000 km om året med ture primært på cirka 30 km / 30 minutter ad gangen til og fra arbejde 3-4 dage om ugen. Normalt vil man jo nok pege i retning af en benzin bil med de km, men med Golf´en i de årgange er udvalget klart større og priserne lavere for biler med dieselmotor.
Hvis nu motoren får lidt frisk kørsel, additiver i brændstoffet og muligvis en EGR-off, så tænker jeg ikke der er de store problemer i en dieselmotor med det kørselsmønster. Besparelsen i brændstof og ejerafgift vil være i størrelsesordenen 2-3000 kr, så der er også lidt ekstra at vedligeholde for, hvis det mod forventning skulle være nødvendigt…
Hvad tænker I..?
Er der nogle generelle problemer med 1,6 TDI i Golf 7..? Der har været noget snak om EGR problemer i 1,6 TDI, men er det ikke i den forrige motorgeneration..?
Hilsen Mads
Vi skal have os en bil nr. 2. Budgettet er et sted mellem 100-150.000 kr og valget er umiddelbart snævret ind til en Polo årgang cirka 2015 eller en Golf 7. Jeg hælder selv mest til Golf´en, da den har lidt mere komfort og plads og generelt bare virker lidt mere lækker. Vores kørselsbehov for bil nr. 2 bliver cirka 10.000 km om året med ture primært på cirka 30 km / 30 minutter ad gangen til og fra arbejde 3-4 dage om ugen. Normalt vil man jo nok pege i retning af en benzin bil med de km, men med Golf´en i de årgange er udvalget klart større og priserne lavere for biler med dieselmotor.
Hvis nu motoren får lidt frisk kørsel, additiver i brændstoffet og muligvis en EGR-off, så tænker jeg ikke der er de store problemer i en dieselmotor med det kørselsmønster. Besparelsen i brændstof og ejerafgift vil være i størrelsesordenen 2-3000 kr, så der er også lidt ekstra at vedligeholde for, hvis det mod forventning skulle være nødvendigt…
Hvad tænker I..?
Er der nogle generelle problemer med 1,6 TDI i Golf 7..? Der har været noget snak om EGR problemer i 1,6 TDI, men er det ikke i den forrige motorgeneration..?
Hilsen Mads
/Mads
2017 VW Touran 2,0 TDI DSG Highline
2016 VW Golf 1,6 TDI DSG Allstar
2017 VW Touran 2,0 TDI DSG Highline
2016 VW Golf 1,6 TDI DSG Allstar
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Ja det er åndsvagt
Der er nok en grund til, at der er flest diesel til salg, og når du skal af med den igen er der endnu flere dieselbiler til salg.
Jeg ville uden tvivl vælge benzin til dit behov
Der er nok en grund til, at der er flest diesel til salg, og når du skal af med den igen er der endnu flere dieselbiler til salg.
Jeg ville uden tvivl vælge benzin til dit behov
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
ville ikke give nogen som helst mening. en 1,2 TSI ell. 1.0 TSI ville passe 1000000000 gange bedre til det behov. Ville tage en Polo TSI comfortline/Highline anyday.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Golf 7 har den nye generation af 1.6 tdi, og den har ikke problemer med Egr ventil.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Når regeringen kommer deres nye klimaudspil om en måneds Tid. Så får især Dieselbiler en hård medfart. Der skal sælges flere Elbiler og færre Diesel og benzinbiler.
Det forventes at man vil klistre 50,000,- i røven på elbiler som man gør i Tyskland, så man “tvinger” folk til at købe en Elbil.
Og lur mig om ikke der kommer regler for Dieselbiler i KBH. Som i Oslo.
https://newsbreak.dk/billigere-elbiler/
Det forventes at man vil klistre 50,000,- i røven på elbiler som man gør i Tyskland, så man “tvinger” folk til at købe en Elbil.
Og lur mig om ikke der kommer regler for Dieselbiler i KBH. Som i Oslo.
https://newsbreak.dk/billigere-elbiler/
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Det giver slet ingen mening!
Jeg tvivler stærkt på at du vil få en besparelse på 2-3000,- årligt. TDI er dyrere i både årlig afgift, serviceeftersyn/reparation og har formodentligt et væsentligt større værditab.
De nye 1,2 TSI og 1,4 TSI går nemt 20+ km/l på landevej. Og så lyder de bedre, kører mere harmonisk og har et bedre bundtræk end en TDI med tilsvarende effekt.
Jeg tvivler stærkt på at du vil få en besparelse på 2-3000,- årligt. TDI er dyrere i både årlig afgift, serviceeftersyn/reparation og har formodentligt et væsentligt større værditab.
De nye 1,2 TSI og 1,4 TSI går nemt 20+ km/l på landevej. Og så lyder de bedre, kører mere harmonisk og har et bedre bundtræk end en TDI med tilsvarende effekt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- keller
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2045
- Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 20 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Jeg har haft en g6 2,0tdi, jeg kun fik kørt lige over 70kkm i på 4 år. I en lang periode kørte den primært kun 8km frem og tilbage hver dag.
Den var optimeret og med egr off. Jeg havde ingen problemer med den.
Man kan være heldig eller uheldig, køb den du bedst kan lide at køre i, skulle der komme ekstra udgifter er det prisen for at kører den “bedst” bil.
Imellem polo og golf havde jeg ikke været et sekund i tvivl. Golfen er bare mere bil.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Den var optimeret og med egr off. Jeg havde ingen problemer med den.
Man kan være heldig eller uheldig, køb den du bedst kan lide at køre i, skulle der komme ekstra udgifter er det prisen for at kører den “bedst” bil.
Imellem polo og golf havde jeg ikke været et sekund i tvivl. Golfen er bare mere bil.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 301
- Tilmeldt: 21. apr 2014, 10:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 60 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Har du noget historik på det?Charlimike skrev: ↑17. aug 2018, 13:54Golf 7 har den nye generation af 1.6 tdi, og den har ikke problemer med Egr ventil.
Jeg har selv en 1.6TDI ea288 og den har kørt 315.000 på samme egr/turbo/dyser osv.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
jcn skrev: ↑17. aug 2018, 19:45Har du noget historik på det?Charlimike skrev: ↑17. aug 2018, 13:54Golf 7 har den nye generation af 1.6 tdi, og den har ikke problemer med Egr ventil.
Jeg har selv en 1.6TDI ea288 og den har kørt 315.000 på samme egr/turbo/dyser osv.
Hvad tænker du på?
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 301
- Tilmeldt: 21. apr 2014, 10:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 60 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Jeg er bare nysgerrig -har købt en frikørt taxa som jeg forventer/håber at holde kørende i mange år/km.
Ud fra mine studier af den nye diesel ea288 er jeg helt enig i at egr tilsodning burde være fortid. Jeg har bare ikke kunnet finde noget på det. Statistik osv.
Ud fra mine studier af den nye diesel ea288 er jeg helt enig i at egr tilsodning burde være fortid. Jeg har bare ikke kunnet finde noget på det. Statistik osv.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Min påstand er, at dem hvor de soder til ikke kører nok km, altså de når aldrig at blive ordenligt varme. Men har ikke noget at have det i.
Min svigerfar har kørt lige over 330.000 km fordelt på 2stk 1,6tdi uden nogle problemer overhovedet.
Min svigerfar har kørt lige over 330.000 km fordelt på 2stk 1,6tdi uden nogle problemer overhovedet.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Ud over det skal man huske at give sin diesel tæsk en gang i mellem, øko kørsel er en killer selvom man køre langt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Ja.. det siger man jo.Charlimike skrev: ↑18. aug 2018, 11:05Ud over det skal man huske at give sin diesel tæsk en gang i mellem, øko kørsel er en killer selvom man køre langt.
Men hvorfor egentlig ?
Hvis man kører langt er regenerering af DPF ikke et problem.
Hvis man har lavet EGROFF er tilsodning ikke et problem.
Så hvorfor skal den egentlig 'have nogen tæsk' .... hvad gavner det ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Tæsk er måske for meget sagt. Mon det ikke har noget med temperatur at gøre, vnt i turbo osv.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 187
- Tilmeldt: 4. sep 2008, 13:57
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 14 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Der er vist lidt delte meninger om diesel vs benzin.... Er ikke selv så afskrækket for en diesel set fra et teknisk synspunkt selvom benzin helt klart vil være det logiske valg. Udfordringen er lidt den, at udvalget af benzinbiler indenfor budgettet er meget begrænset sammenlignet med dieselbiler.
Jeg må ud og prøve lidt forskelligt og så tror jeg, at jeg lader det være afgørende...
En anden ting. Man hører meget skidt om DSG 7 (dq200..?). Ville I være betænkelige ved at købe en fx golf 7 årgang 13-15 med DSG 7, hvis den fx har kørt ~150.000 km..?
Jeg må ud og prøve lidt forskelligt og så tror jeg, at jeg lader det være afgørende...
En anden ting. Man hører meget skidt om DSG 7 (dq200..?). Ville I være betænkelige ved at købe en fx golf 7 årgang 13-15 med DSG 7, hvis den fx har kørt ~150.000 km..?
/Mads
2017 VW Touran 2,0 TDI DSG Highline
2016 VW Golf 1,6 TDI DSG Allstar
2017 VW Touran 2,0 TDI DSG Highline
2016 VW Golf 1,6 TDI DSG Allstar
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2761
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Så det sod der måtte sidde, bliver varmet godt op, og bliver blæst ud ved de højere omdrejninger. Vnt bliver motioneret og andre små tingHansH skrev: ↑18. aug 2018, 11:27Ja.. det siger man jo.Charlimike skrev: ↑18. aug 2018, 11:05Ud over det skal man huske at give sin diesel tæsk en gang i mellem, øko kørsel er en killer selvom man køre langt.
Men hvorfor egentlig ?
Hvis man kører langt er regenerering af DPF ikke et problem.
Hvis man har lavet EGROFF er tilsodning ikke et problem.
Så hvorfor skal den egentlig 'have nogen tæsk' .... hvad gavner det ?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Umiddelbart nej. Det er mit indtryk at de DQ200 som lider af glidende koblinger starter med det ret tidligt. Der er flere herinde som har skrevet at deres har gået 200-300.000 km.Yamaha R1 skrev: ↑18. aug 2018, 22:02Der er vist lidt delte meninger om diesel vs benzin.... Er ikke selv så afskrækket for en diesel set fra et teknisk synspunkt selvom benzin helt klart vil være det logiske valg. Udfordringen er lidt den, at udvalget af benzinbiler indenfor budgettet er meget begrænset sammenlignet med dieselbiler.
Jeg må ud og prøve lidt forskelligt og så tror jeg, at jeg lader det være afgørende...
En anden ting. Man hører meget skidt om DSG 7 (dq200..?). Ville I være betænkelige ved at købe en fx golf 7 årgang 13-15 med DSG 7, hvis den fx har kørt ~150.000 km..?
Men jeg har kigget på bilbasen og har ikke kunnet finde nogen G7 til budgettet som kun har kørt 150.000 km. Der er to, begge 1,6 TDI Comfortline og de har kørt hhv. 194.000 og 227.000 km.
Jeg vil da give dig ret i at G7 på de flere områder er mere lækker end Polo 6R/6C; sædevarme er i 3 trin. DCC (de få der har det) er også i 3 trin istedet for 2. Midterkonsol er også mere lækkert. Støjdæmpning af primært hjulstøj er bedre. Og der er mere plads i kabinen, især i bredden.
Men der er også nogle områder hvor jeg synes at Poloen godt kan være med, f.eks. instrumentbrættet, udformning af dørbeklædninger m.m. Hvis man så sammenligner en Polo med sportssæder med en G7 Comfortline, så vil jeg også foretrække sæderne i Poloen.
F.eks. en 6R Highline som denne har sportssæder:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... 5d/4000622
Hvis man så går lidt over budgettet, så kan man få en nyere bil med noget mere power.
F.eks. en 6R BlueGT - dog med manuelt gear:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... 5d/4018476
Og smider man lidt ekstra så kan man få en 6C BlueGT med DSG
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... 5d/4005416
Når man laver denne sammenligning ville jeg ikke være i tvivl. Jeg ville klart foretrække en Polo med sportssæder og 1,4 TSI og 61/84.000 km på tælleren, fremfor en sløv 1,6 TDI med Comfortlinesæder og ca. 200.000 på tælleren.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Mange folks skræk for diesel bunder i uvidenhed og kulørte historier fra pressen.
Find den bil du synes kører bedst ift. dit behov og kørselsmønster. Ud fra hvad du skriver, så ville jeg ikke partout udelukke diesel.
Vi har netop købt bil nr. 2,og fruen pegede på en fabriksny Peugeot 208 (om man kan lide den eller ej er tråden uvedkommende). Her kan man få 82 hk benzin eller 100 hk diesel til samme pris, og valget fald på diesel på trods at begrænset kørselsbehov (~10.000 km pr. år).
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Find den bil du synes kører bedst ift. dit behov og kørselsmønster. Ud fra hvad du skriver, så ville jeg ikke partout udelukke diesel.
Vi har netop købt bil nr. 2,og fruen pegede på en fabriksny Peugeot 208 (om man kan lide den eller ej er tråden uvedkommende). Her kan man få 82 hk benzin eller 100 hk diesel til samme pris, og valget fald på diesel på trods at begrænset kørselsbehov (~10.000 km pr. år).
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Sjov klumme fra dagens Berlingske, som diesel-haters burde forholde sig nøgternt til.
https://www.business.dk/biler/hver-gang ... dannere-og
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
https://www.business.dk/biler/hver-gang ... dannere-og
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Kan virkelig godt lide den artikelpwh skrev: ↑19. aug 2018, 10:22Sjov klumme fra dagens Berlingske, som diesel-haters burde forholde sig nøgternt til.
https://www.business.dk/biler/hver-gang ... dannere-og
Thumbs up til den. Tak!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 301
- Tilmeldt: 21. apr 2014, 10:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 60 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Uha -pas nu på.
Man skal helst ikke bringe fakta ind i en diskussion som den om diesel.
Så falder der hele jo fra hinanden og hvilke argumenter skal folk så bruge?!?
Man skulle jo nødigt indrømme at man kunne have taget fejl
Man skal helst ikke bringe fakta ind i en diskussion som den om diesel.
Så falder der hele jo fra hinanden og hvilke argumenter skal folk så bruge?!?
Man skulle jo nødigt indrømme at man kunne have taget fejl
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Nu kan man jo også være imod diesel af andre årsager end forureningen - det aspekt er ikke vigtigt for mig. Jeg fokuserer mere på hvordan motoren opleves, indkøbspris, vedligehold, driftsudgifter og potentielle fejlkilder.
- These users thanked the author GaSelle for the post:
- GranTurismo
- keller
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2045
- Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 20 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Er det ikke diesel fanatikere der snakker mest om diesel hetz?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- These users thanked the author keller for the post:
- GranTurismo
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Jeg tror ikke der er mange diesel fanatikere mellem tilhængere af enhedslistens og alternativets politik.
/Søren.
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1658
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Som elbil ejer ser jeg på ADAC's udregning og danske mediers brug af denne lidt morsomt.
2013 Co2 tal fra Tyskland sat op imod en 2017 Mercedes med lavere udledning end en tilsvarende Mercedes fra 2013.
Danske medier overser at Tyskernes Co2 udledning/kWh er langt højere end den danske. Når det er sagt, syntes jeg også at Tesla's 100kwh batterier er alt for store til at kunne tjenes hjem på fornuftig tid/kørsel.
Mindre batteripakker og hurtigladning (100kw+) vil sparke røv på diesel i privat billismen.
Diesel i transportsektoren er ikke lige til at vælte af pinden. Men hans tal om at 40km. hver vej er bedre med en diesel, syntes jeg er morsomt.
Som mekaniker morer jeg mig også over de regninger man sender afsted til kunder. Konen fejltanker deres dieselbil. Dele og arbejdsløn: 57.000,-
F.eks skift af Nox sensorer 9000,-
Det er sku nogle svære regninger for Hr&Fru Danmark.
Edit: Forresten er det en Model X som ADAC regner på. Styr på fakta hr. journalist
2013 Co2 tal fra Tyskland sat op imod en 2017 Mercedes med lavere udledning end en tilsvarende Mercedes fra 2013.
Danske medier overser at Tyskernes Co2 udledning/kWh er langt højere end den danske. Når det er sagt, syntes jeg også at Tesla's 100kwh batterier er alt for store til at kunne tjenes hjem på fornuftig tid/kørsel.
Mindre batteripakker og hurtigladning (100kw+) vil sparke røv på diesel i privat billismen.
Diesel i transportsektoren er ikke lige til at vælte af pinden. Men hans tal om at 40km. hver vej er bedre med en diesel, syntes jeg er morsomt.
Som mekaniker morer jeg mig også over de regninger man sender afsted til kunder. Konen fejltanker deres dieselbil. Dele og arbejdsløn: 57.000,-
F.eks skift af Nox sensorer 9000,-
Det er sku nogle svære regninger for Hr&Fru Danmark.
Edit: Forresten er det en Model X som ADAC regner på. Styr på fakta hr. journalist
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 24. maj 2015, 11:34
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Kører ca. 60.000 km/år og har en Passat B8, 2,0 TDI. Havde også en B8 Passat før denne og solgte den da den havde kørt 100.000 km. Kun service som udgift i hele perioden.Kunne aldrig drømme om at køre benzin.
Morer mig over hver dag at se Tesla ligge med 90 km/h bag lastbiler i højre spor. De ligger vel der i håb om at kunne komme frem på arbejde etc uden at skal lade bilen et eller andet sted og vente 1/2 time den igen er ladet.
Når elbiler får en reel kapacitet på 800-1000 km/opladning kunne jeg fristes til el bil. Indtil da kører jeg diesel.
Morer mig over hver dag at se Tesla ligge med 90 km/h bag lastbiler i højre spor. De ligger vel der i håb om at kunne komme frem på arbejde etc uden at skal lade bilen et eller andet sted og vente 1/2 time den igen er ladet.
Når elbiler får en reel kapacitet på 800-1000 km/opladning kunne jeg fristes til el bil. Indtil da kører jeg diesel.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13245
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Selvfølgelig.
Men det er ikke de faktorer der danner opinion blandt medier og politikere. Dér går debatten udelukkende på sundhed og miljø, og det er også udelukkende de aspekter journalistens artikel beskæftiger sig med. Selvfølgelig.
Det du omtaler er jo en subjektiv oplevelse, hvor det ingen relevans har for andre eller samfundet, hvad du og jeg oplever ved at køre en dieselbil.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 855
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 241 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Tjoh men denne sommer fx, har vi ikke selv produceret meget vindenergi, der var ingen strøm fra Norge Hydro power Sveriges mindst et a-kraft anlæg var lukket da hav vandet var for varmt til sikkert at kunne køle reaktor vandet ned, og grundet skov brand har der ikke været strøm fra den nordlige del af Sverige. Ergo har vi købt en masse “sort” energi fra netop Tyskland.Sprint20 skrev:Som elbil ejer ser jeg på ADAC's udregning og danske mediers brug af denne lidt morsomt.
2013 Co2 tal fra Tyskland sat op imod en 2017 Mercedes med lavere udledning end en tilsvarende Mercedes fra 2013.
Danske medier overser at Tyskernes Co2 udledning/kWh er langt højere end den danske.
https://www.business.dk/energi/sort-str ... mmervarmen
Sent from my iPhone using Tapatalk
- HenrikH29
- Medlem
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 49 times
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Og det sker ca. hvor tid i forhold til alle de dieselbiler der kører i DK. Tror du ikke vi skal ned i promiller. Så det er ikke noget godt argument. Få nu styr på dine egne fakta, før du overfalder journalisterne.
Ja du har måske oplevet det flere gange, meeennn. Og mange af de moderne biler kan det slet ikke lade sig gøre at tage fejl. F.eks. har FORD kørt med studser i mange år, hvor man ikke kan få en benzin-studs i en diesel. Og det samme gælder min egen Audi - ja måske alle nyere VAG - ved det ikke.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Dieselbil - er det helt åndsvagt...?
Er det sjovere med regningen på nyt batteri i en Tesla P85 til 175.000 kr ?Sprint20 skrev: ↑19. aug 2018, 12:39Som elbil ejer ser jeg på ADAC's udregning og danske mediers brug af denne lidt morsomt.
2013 Co2 tal fra Tyskland sat op imod en 2017 Mercedes med lavere udledning end en tilsvarende Mercedes fra 2013.
Danske medier overser at Tyskernes Co2 udledning/kWh er langt højere end den danske. Når det er sagt, syntes jeg også at Tesla's 100kwh batterier er alt for store til at kunne tjenes hjem på fornuftig tid/kørsel.
Mindre batteripakker og hurtigladning (100kw+) vil sparke røv på diesel i privat billismen.
Diesel i transportsektoren er ikke lige til at vælte af pinden. Men hans tal om at 40km. hver vej er bedre med en diesel, syntes jeg er morsomt.
Som mekaniker morer jeg mig også over de regninger man sender afsted til kunder. Konen fejltanker deres dieselbil. Dele og arbejdsløn: 57.000,-
F.eks skift af Nox sensorer 9000,-
Det er sku nogle svære regninger for Hr&Fru Danmark.
Edit: Forresten er det en Model X som ADAC regner på. Styr på fakta hr. journalist
Da statistikken efterhånden viser batterierne dør lige over 300k km, så vil det sige man skal sætte 0,50 Kr af til batterislid fra første km. Også lidt vildt ...
/Søren.