Hej VAG
Jeg ledte tidligere efter lidt meninger mellem Polo vs A1, efter at have prøvet, så klart A1
Nu står det nye dilemma lidt imellem 1.2 vs 1.4 tfsi
Noget godt skidt om de to motorer, og hvordan de kører begge med kæde? hvornår skal sådan noget skiftes?
Og hvordan er DSG gearet i dem?
Kigger mest biler med ca 150.000 ish på kl (evt fra 80 til 180)
Audi A1 1.2 vs 1.4 tfsi ?? Pros/cons
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Audi A1 1.2 vs 1.4 tfsi ?? Pros/cons
Køb kun en A1 med EA211-motor (tandrem) der blev gradvist indført i 2013/14.
En 1.2 TSI i en A1 er altid en EA111 (kæde) og er nogo. Har både problemer med kæden og tændingssystemet. En af VAGs dårligste motorer i de seneste 10 år.
En 1.2 TSI i en A1 er altid en EA111 (kæde) og er nogo. Har både problemer med kæden og tændingssystemet. En af VAGs dårligste motorer i de seneste 10 år.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 6. okt 2016, 09:14
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A1 1.2 vs 1.4 tfsi ?? Pros/cons
Tak,
Jeg prøver at lure nærmere ind på det, for havde egentlig kig på en fra 2013. Som så rimelig attraktiv ud
Ruster de nogen mærkelige steder?
Men gætter på den 1.4 TFSI 185hk, skal man så gå lidt udenom, den er vidst bygget over EA111, og den kører vidst også med kæde