Superb eller Passat

Stedet hvor der snakkes VAG biler
tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af tvartou » 20. okt 2018, 06:44

Eftermontering er jo for at spare skat, da det ikke påvirker beskatningsværdien

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


rkristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31. aug 2018, 18:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Superb eller Passat

Indlæg af rkristensen » 20. okt 2018, 10:30

tvartou skrev:
20. okt 2018, 06:44
Eftermontering er jo for at spare skat, da det ikke påvirker beskatningsværdien

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Den med beskatning er jeg helt med på, jeg gider bare ikke at stå med et træk der ikke har samme funktion som fabriksmonteret fordi de øvrige forbedringer på bilen ikke er tilstede. Jeg køber dog GaSelle’s forklaringer og gør derfor ikke mere ved den.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 20. okt 2018, 13:03

Eftermonteret svingbart kan laves helt som var det fabriksmonteret ;)

rkristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31. aug 2018, 18:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Superb eller Passat

Indlæg af rkristensen » 25. okt 2018, 05:37

Nå krydserne er sat og der mangler kun farvevalg, så nu kommer konen med ud og kigger i weekenden :lol:

I mellemtiden har jeg lige lidt opklarende spørgsmål som jeg ikke kan afklare via google/youtube.

1: virker Apple CarPlay fra flere stik, jeg har valgt ekstra usb, eller er det kun forreste stik i midterkonsollen?

2: er det muligt at få carplay navigation i det digitale cockpit, her tror jeg desværre svaret er nej, men skal lige være sikker?

3: overvejer et LTE carstick, kan dette sidde i midterkonsollen og skal der laves fabrikstilvalg til admundsen navi for at få live opdateringer osv?

4: har nogle erfaring med live trafik og rute valg for admundsen navi kontra google Maps/maps, som jeg bruger dagligt i KBH kø kørsel.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 25. okt 2018, 06:33

1: Det virker ikke fra de to bagi, men fint fra de to andre.

2: Næppe

3: Den kan sidde i et af de to forreste, fx i armlænet. Der skal ikke laves ekstra tilvalg.

4: Med Carstick opdaterer navien med trafik fra Google

PS. Vælger du Business Grey har jeg en helt ny lakstift i overskud ;) (samt gummimåtter, rat med DSG paddles og bagagerumsbakke)

rkristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31. aug 2018, 18:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Superb eller Passat

Indlæg af rkristensen » 25. okt 2018, 08:36

GaSelle skrev:
25. okt 2018, 06:33
4: Med Carstick opdaterer navien med trafik fra Google

PS. Vælger du Business Grey har jeg en helt ny lakstift i overskud ;) (samt gummimåtter, rat med DSG paddles og bagagerumsbakke)
Når navi så får data fra google kan den så finde ud af at lave nye ruter "on the fly", det kunne fx være kør af motorvej og derefter lede uden om ulykke og på motorvej igen. Dette er især noget jeg oplever Apple/Google er gode til i Tyskland.

Mht. småtingene, skal jeg så bare sende en pb med adresse hvor de kan leveres :mrgreen:

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 25. okt 2018, 08:53

rkristensen skrev:
25. okt 2018, 08:36
GaSelle skrev:
25. okt 2018, 06:33
4: Med Carstick opdaterer navien med trafik fra Google

PS. Vælger du Business Grey har jeg en helt ny lakstift i overskud ;) (samt gummimåtter, rat med DSG paddles og bagagerumsbakke)
Når navi så får data fra google kan den så finde ud af at lave nye ruter "on the fly", det kunne fx være kør af motorvej og derefter lede uden om ulykke og på motorvej igen. Dette er især noget jeg oplever Apple/Google er gode til i Tyskland.

Mht. småtingene, skal jeg så bare sende en pb med adresse hvor de kan leveres :mrgreen:
Det mener jeg den kan, men du må kunne Google en præcis forklaring af, hvordan det virker.

Arh, gratis bliver de ikke - men vi kan sikkert finde ud af noget, hvis du er interesseret ;)

kms17
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 23. jul 2015, 19:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 14 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af kms17 » 25. okt 2018, 20:36

Jeg har valgt at købe en huawei tråløs dims, som jeg etablerer internet på istedetfor carstik. Jeg har den siddende i USB stikket i bagerummet 12v udtræk med en forlænger og lagt den ind i det rum der er i siden af bagagerummet.
Så undgår jeg der sidder en dims ved forsæderne der stikker op og måske er ivejen. :-)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 25. okt 2018, 21:46

kms17 skrev:
25. okt 2018, 20:36
Jeg har valgt at købe en huawei tråløs dims, som jeg etablerer internet på istedetfor carstik. Jeg har den siddende i USB stikket i bagerummet 12v udtræk med en forlænger og lagt den ind i det rum der er i siden af bagagerummet.
Så undgår jeg der sidder en dims ved forsæderne der stikker op og måske er ivejen. :-)
Hvis man tilvælger 220v. stik ved bagsæderne får man også to ekstra USB stik deromme samt et inde i armlænet, hvor en Carstick sidder fint og skjult ;)

rkristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31. aug 2018, 18:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Superb eller Passat

Indlæg af rkristensen » 26. okt 2018, 09:26

GaSelle skrev:
25. okt 2018, 21:46
kms17 skrev:
25. okt 2018, 20:36
Jeg har valgt at købe en huawei tråløs dims, som jeg etablerer internet på istedetfor carstik. Jeg har den siddende i USB stikket i bagerummet 12v udtræk med en forlænger og lagt den ind i det rum der er i siden af bagagerummet.
Så undgår jeg der sidder en dims ved forsæderne der stikker op og måske er ivejen. :-)
Hvis man tilvælger 220v. stik ved bagsæderne får man også to ekstra USB stik deromme samt et inde i armlænet, hvor en Carstick sidder fint og skjult ;)
Og naturligvis vælger man 220v/ekstra usb for standard med 1 usb er jo fuldstændig vanvittigt :shock: En familievogn i 2018/2019 der er 4 usb jo kun lige tilstrækkeligt, jeg tør ikke tænke på konsekvenserne hvis børnenes Ipads skulle løbe tør for strøm ;)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af BrianDS » 26. okt 2018, 11:25

rkristensen skrev:
GaSelle skrev:
25. okt 2018, 21:46
kms17 skrev:
25. okt 2018, 20:36
Jeg har valgt at købe en huawei tråløs dims, som jeg etablerer internet på istedetfor carstik. Jeg har den siddende i USB stikket i bagerummet 12v udtræk med en forlænger og lagt den ind i det rum der er i siden af bagagerummet.
Så undgår jeg der sidder en dims ved forsæderne der stikker op og måske er ivejen. :-)
Hvis man tilvælger 220v. stik ved bagsæderne får man også to ekstra USB stik deromme samt et inde i armlænet, hvor en Carstick sidder fint og skjult ;)
Og naturligvis vælger man 220v/ekstra usb for standard med 1 usb er jo fuldstændig vanvittigt :shock: En familievogn i 2018/2019 der er 4 usb jo kun lige tilstrækkeligt, jeg tør ikke tænke på konsekvenserne hvis børnenes Ipads skulle løbe tør for strøm ;)
Der kunne også være en løsning med en 12v->USB adapter, den koster vel 100-200 kr, og den sidder næsten ikke synligtBillede
Tænk på hvordan vi alle klarede en tur sydpå uden iPad for ikke så mange år siden Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af majland » 26. okt 2018, 11:44

BrianDS skrev:
26. okt 2018, 11:25
rkristensen skrev: Og naturligvis vælger man 220v/ekstra usb for standard med 1 usb er jo fuldstændig vanvittigt :shock: En familievogn i 2018/2019 der er 4 usb jo kun lige tilstrækkeligt
Der kunne også være en løsning med en 12v->USB adapter, den koster vel 100-200 kr, og den sidder næsten ikke synligtBillede
Hvordan er det med ladehastigheden af USB udtag i aktuelle biler ?

Fruen og jeg har ens telefoner og vi har brodit holder med fast strøm i begge biler - Men jeg har en OnePlus DASH fast charge monteret skjult i den ene bil, mens den anden "kun" kan lade med 1A - Det før faktisk en forskel for bekvemmeligheden at man selv på en relativt kort tur lige kan få ladet en del på telefonen.... På længere ture må vi så skiftes til at lade for har kun det ene stik....

På bagsædet på børnene så også nøjes med at dele en dual USB lader i et standard 12V udtag .....

Men når jeg ser hvor slidte USB stik bliver i det offentlige rum (primært lufthavne og fly jeg bruger dem) så forudser jeg at usb stikkene i en bil også når at blive slidt op.. Så vil det jo være nemmere bare at smide en ny 12V USB lader i end skulle til at skifte org stik ....
These users thanked the author majland for the post:
BrianDS
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af pwh » 26. okt 2018, 14:57

rkristensen skrev:
25. okt 2018, 05:37
4: har nogle erfaring med live trafik og rute valg for admundsen navi kontra google Maps/maps, som jeg bruger dagligt i KBH kø kørsel.
Jeg havde Discover Media i min Passat (årgang 2016), og brugte car-net med live traffic.

Kortet blev fint opdateret med hhv. grøn, gul og rød farve, men anlæggets evne til at navigere uden om trafik er (var?) virkelig overdrevet ringe. Hvis jeg vidste at jeg skulle bruge navigation uden om uheld, kø ol., så benyttede jeg Google Maps på telefonen.
Jeg har (virkelig!) mange gange oplevet at den dynamiske ruteplanlægning ændrede ruten, til noget der slet ikke gav mening.
Eksempel:
En hverdagsmorgen i myldretiden kører jeg nordpå af M3. Ved Roskildevej bliver jeg pludselig bedt om at køre fra (på trods af at jeg skal op mod Frederikssundsmotorvejen). Zoomer ud på kortet og kan se at jeg skal gøre følgende:
- køre fra ved Roskildevej
- køre 750 meter mod øst
- lave u-vending (i det store kryds ved Mc-D)
- køre 750 meter tilbage mod vest
- køre tilbage på M3

Motorvejen var markeret gul, og jeg valgte at blive på M3. Jeg passerede både fra- og tilkørsel ved Roskildevej med 80-100 km/t.

Ovenstående har jeg oplevet MANGE gange så snart anlægget havde melding om trafik. De første uger stolede jeg blindt på anlægget, og på vej mod Frankrig blev jeg ved et motorvejskryds bedt om at fortsætte ruten af den krydsende motorvej. Her kørte jeg så små 5 km. Blev ledt op af en afkørsel, og retur af motorvejen jeg kom fra. Efter endnu fem kilometers penge blev jeg så bedt om at fortsætte af den motorvej jeg kom fra. Tilkørslen var præcis samme indfletning, så jeg havde blot spildt tid + ti kilometer på absolut ingenting.

Værkstedet bekræftede at jeg havde nyeste S/W i anlægget, og kortet var naturligvis altid opdateret.

Nøj hvor var jeg træt af skidtet til sidst.

Jeg krydser dagligt hovedstadsområdet i myldretiden, og Discover Media vurderede konsekvent at turen til/fra arbejde tog 15-20 minutter mindre end den faktisk gør.
Google Maps ligger sjældent mere end +/- 3 minutter fra estimatet ved afgang. Det er virkelig imponerende, og rent grafisk præsenteres alternative ruter på en fed måde. Discover Media ændrede blot ruten, og gav ikke besked :-(

I min nyeste bil har jeg sparet de ca. 10.000 kr. væk, og kører kun med Android Auto.
Jeg savner pilevisning i MFA - det var virkelig fedt. Men det giver kun mening så lang tid anlægget kan guide en på rette vej ;-)

Bundy
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. jan 2019, 07:25
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Bundy » 14. jan 2019, 08:06

GaSelle skrev:
19. okt 2018, 20:58
Digitalt instrument er med i Business pakken nu, ligesom Smart Light Assist. Anhængerforberedelsen er ikke med på den største TDI og TSI.
Hej

Jeg bestilte min Superb Business edition slut oktober og ved levering var Digital Cockpit ikke med. Forhandler sagde at det først kom på udstyrslisten efter, men det er jo svært at dokumentere når det ikke fremgår af slutsedlen hvad business pakken indeholder. Jeg tror heller ikke smart light assist er med, spørger ham senere idag, så man skal virkelig være på dupperne når man bestille en Superb Business edition. Er der evt nogen der kan hjælpe med dokumentation for hvad der burde være af udstyr når den er bestilt slut oktober. Er jo lidt trælst at der ikke er de ting jeg forventede.

Mvh. Mogens

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 14. jan 2019, 08:22

Min kom også hjem uden Smart Light Assist, selvom det stod på slutsedlen. Pyt, jeg har ikke bilen længere - men som du er inde på, skal man være opmærksom!

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af HansH » 14. jan 2019, 08:57

Bundy skrev:
14. jan 2019, 08:06
GaSelle skrev:
19. okt 2018, 20:58
Digitalt instrument er med i Business pakken nu, ligesom Smart Light Assist. Anhængerforberedelsen er ikke med på den største TDI og TSI.
Er der evt nogen der kan hjælpe med dokumentation for hvad der burde være af udstyr når den er bestilt slut oktober.
Hmm.. hvis GaSelle skriver 19. oktober "Digitalt instrument er med i Business pakken nu", og du har bestilt slut oktober... så tyder al logik jo på at digitalt instrument var en del af pakken da du bestilte. Hvor skulle Kasper ellers vide det fra d. 19. oktober, hvis det ikke var fordi at det stod i en udstyrsliste eller var blevet forklaret af en sælger. Det er jo ikke noget han (GaSelle) bare finder på...

Det er ikke som sådan en bevisførelse, men vel et indicium, tænker jeg.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Bundy
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. jan 2019, 07:25
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Bundy » 14. jan 2019, 09:42

Hej.

Jeg er også 99,9 % sikker på det stod på hjemmesiden, sammen med smart light assist, som jeg heller ikke tror der er i bilen jeg lige har fået.. Jeg tror dog ikke jeg vil gå videre med det men bare opfordre andre til at være helt sikker på hvad bilen bliver leveret med når det drejer sig om en business model.

Mvh. Mogens

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 14. jan 2019, 10:39

Det var her, jeg fandt det:
http://ww2.skoda.dk/fleetportal/superb/

Der er selvfølgelig ingen dato på. Jeg har dog en PDF fra da jeg selv bestilte (februar 2018), men det var før Digitalt Cockpit.

rkristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31. aug 2018, 18:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Superb eller Passat

Indlæg af rkristensen » 14. jan 2019, 14:06

Jeg kan se at min bil er bestilt 31. oktober og da jeg får en bekræftelse i starten af november er der kun skrevet Style Business + de tilvalgte ekstra udstyr. De ekstra udstyr som en "standard" i Business er ikke nævnte, med undtagelse af Smart Light Assist. Da importøren kun har nævnt Light Assist skriver jeg til dem med et billede af hjemmesiden, hvor jeg beder dem bekræfte at øvrig Business udstyr også er inkluderet. Dette bekræftes af importøren.

Hvis din bil allerede er leveret tænker jeg den må være produceret i 2018, måske derfor udstyret ikke er med. Lige præcist smart light assist og digitalt cockpit var jo noget som var ekstra-ekstra eller først fra MY19.

Min bil er låst til produktion ultimo januar og til levering 20. februar, dvs. 1. marts.

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af majland » 14. jan 2019, 16:53

Jeg har kigget superb fornyligt (12/2018)

- Tager man en Superb Style Business til erhvers leasing er digital cockpit inkluderet i business pakken
- Køber eller leaser man privat en Superb Style skal man vælge både business pakke OG digital cockpit for at få det samme.

(Og så er beskatningsprisen til erhversvsleasing mere end 100.000kr lavere end hvad bilen sælges for til private ... Bare endnu et godt eksempel på skattecirkusset ved leasing)
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 14. jan 2019, 17:13

majland skrev:
14. jan 2019, 16:53
Jeg har kigget superb fornyligt (12/2018)

- Tager man en Superb Style Business til erhvers leasing er digital cockpit inkluderet i business pakken
- Køber eller leaser man privat en Superb Style skal man vælge både business pakke OG digital cockpit for at få det samme.

(Og så er beskatningsprisen til erhversvsleasing mere end 100.000kr lavere end hvad bilen sælges for til private ... Bare endnu et godt eksempel på skattecirkusset ved leasing)
Hvis man køber en Style Business skal DC også være med jvnf. det link, jeg postede længere oppe.

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af majland » 14. jan 2019, 21:16

GaSelle skrev:
14. jan 2019, 17:13

Hvis man køber en Style Business skal DC også være med jvnf. det link, jeg postede længere oppe.
Jeg vil ikke afvise at den har været med i business pakken på et tidspunkt i efteråret men det var ikke tilfældet i slutningen af december på prislisten for levering mellem 1/1-31/3-2019

På den aktuelle prisliste er det heller ikke med: https://prislister.skoda.dk/pdfgen/pdf. ... rb%20Combi

Style business pakke
Indeholder Blind spot detect og vejbaneassistent, Bluetooth med WLAN, Parkeringsassistent, Amundsen navigation (SD-kort købes som tilbehør), Infotainment Online 1 år, Dynamisk fartpilot, Vejskiltegenkendelse, læder/kunstlæder indtræk og el-bagklap..

Digital cockpit er opført seperat til 7000

Er det derimid en bil til erhvervsleasing er det med: http://ww2.skoda.dk/fleetportal/superb/
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 14. jan 2019, 21:44

Det kan være, der gælder andre parametre, hvis man køber den via CVR. Det antyder mit link, hvor det er listet. Det er salgspriser, ikke leasing.

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af majland » 14. jan 2019, 22:16

Et andet link end http://ww2.skoda.dk/fleetportal/superb/ ?

Der er der netop kun beskatningspriser (fiktive salgspriser til storkunder som leasing selskaber)

Men netop den store rabat på over 100.000kr til CVR på en superb var medvirkende til at vi valgte en Kodiaq hvor der pt ikke gives så store rabetter. Som privatkunde føler man sig noget snydt når andre kan købe bilen så meget billigere. Det vil uvægerligt give et meget større værditab for privatkunderne ...

En kodiaq og superb læsset med det samme udstyr koster næsten det samme (indenfor ~25k) mens superb sælges væsenligt billigere til erhverv .....
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 14. jan 2019, 22:21

majland skrev:
14. jan 2019, 22:16
Et andet link end http://ww2.skoda.dk/fleetportal/superb/ ?

Der er der netop kun beskatningspriser (fiktive salgspriser til storkunder som leasing selskaber)

Men netop den store rabat på over 100.000kr til CVR på en superb var medvirkende til at vi valgte en Kodiaq hvor der pt ikke gives så store rabetter. Som privatkunde føler man sig noget snydt når andre kan købe bilen så meget billigere. Det vil uvægerligt give et meget større værditab for privatkunderne ...

En kodiaq og superb læsset med det samme udstyr koster næsten det samme (indenfor ~25k) mens superb sælges væsenligt billigere til erhverv .....
De to jeg har haft, har jeg købt (via CVR) til de priser, der er på siden der. Så helt ‘fiktive’ er de ikke.
These users thanked the author GaSelle for the post:
majland

Bundy
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. jan 2019, 07:25
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Bundy » 15. jan 2019, 11:44

Hej.

Jeg købte min via mit CVR nummer og ikke helt til prisen på Fleetportalen, lidt dyere. Men i bagklogskabens klare lys, så burde jeg have lavet mit forarbejde lidt bedre mht hvad der følger med af udstyr og fået det udspecificeret på slutsedlen ( en opfordring til andre). Det gør jeg næste gang :-). Andet spørgsmål, håber det går an i denne tråd. Jeg forsøger at logge på Skoda connect, men får fejl hvergang jeg taster koden. Er der nogen der har et fif?

Mvh. Mogens

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"