Superb eller Passat

Stedet hvor der snakkes VAG biler
tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 61 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af tintin » 5. sep 2018, 17:34

Har kørt Passat B8, men ikke Superb. Men har hørt at Superb er noget blødere i affjedringen end Passat. Dette har jeg også læst i en, mener det var en engelsk, test. Så hvis det er komfort man søger så Superb. Hvis det er dynamiske køreegenskaber så Passat. Evt. Passat med DK sportspakke. Men det må man jo selv ud at prøve.

rkristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31. aug 2018, 18:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Superb eller Passat

Indlæg af rkristensen » 6. sep 2018, 05:33

Tak for alle kommentarerne. Jeg vidste godt det ville blive personlige holdninger, men de kan også bidrage.

Jeg er i gang med at få tilbud hjem på begge biler i begge motorvarianter, men det kniber med 2.0 TSi fordi leasingselskabet mangler WLTP fra både Skoda og VW.

Min foreløbige konklusion er at Superb fortsat er nr. 1 og det skyldes både dens pladsforhold, jeg er selv 2 meter og ungerne vokser som ukrudt. Derudover er jeg mere til det ydre design, selvom begge biler er meget traditionelle.

Jeg har selv været forbi Mercedes C og Audi A4, begge er dog for små og E/A6 bliver for dyrt.

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Mkp » 6. sep 2018, 08:24

Jeg er bestemt ikke enig i mange af de ting der skrives, eks er vi 4 af os ude på firmaet det har en golf variant, hvor alle var ude ag kigge på Octavia mfl, 3 af os er meget enige i at detaljerne, instrumenteringen, osv bare bar bedre i en golf, når man så ser den ude fra Mener jeg også Golfen er noget kønnere..
Vi har også en superb som vi faktisk kun købte fordi at vi skulle vente på længe på en Passat, jeg er meget ked af det valg, så den bliver byttet over til en Passat, en Passat køre mere dynamisk, har en bedre affjedring, er ikke så tung i svingene, også mangler jeg noget udstyr jeg gerne ville have haft! Så den bliver byttet snart med en Passat:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 6. sep 2018, 08:33

Vi har et vennepar, der har en B8 Comfortline Premium 1.4 TSI DSG Variant, og naboen har som sagt en B8 190 TDI DSG Variant. Jeg er på min anden Superb 3V, og har kørt i begge de andre. I min optik kører de ens, Passat´en er ikke et klap mere dynamisk. Affjedringen er heller ikke bedre i Passat. Hvad udstyret angår, argumenterede jeg for det i et tidligere indlæg. Du må gerne kalde mig snævertsynet, men jeg tolker dit indlæg som gamle fordomme mod Skoda. Du har bestemt dig for, at en Passat er bedre. Passat er ikke bedre end en Superb (eller omvendt) - det er lidt to sider af samme sag. I min optik er det pris/udseende, der adskiller de to. Disse fordomme har jeg også ofte hørt fra venner/veninder. De skal ikke have en Skoda. Forespurgt hvorfor, så er det bare fordi, det er en Skoda.
Man kan let bilde sig selv ind, at noget andet er mere "lækkert" . også mht. Golf´en. Jeg har selv en Golf, og bortset fra skrifttypen på instrumentet har instrumenterne da samme layout som i Octavia. Det udvendige design er jeg heller ikke pjattet med på Octavia FL, mens Golf er ordinær i min verden. Jeg er dog enig i, at enkelte detaljer på Golf er bedre end Octavia, fx. den elektroniske håndbremse.

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Mkp » 6. sep 2018, 08:40

GaSelle skrev:Vi har et vennepar, der har en B8 Comfortline Premium 1.4 TSI DSG Variant, og naboen har som sagt en B8 190 TDI DSG Variant. Jeg er på min anden Superb 3V, og har kørt i begge de andre. I min optik kører de ens, Passat´en er ikke et klap mere dynamisk. Affjedringen er heller ikke bedre i Passat. Hvad udstyret angår, argumenterede jeg for det i et tidligere indlæg. Du må gerne kalde mig snævertsynet, men jeg tolker dit indlæg som gamle fordomme mod Skoda. Du har bestemt dig for, at en Passat er bedre. Passat er ikke bedre end en Superb (eller omvendt) - det er lidt to sider af samme sag. I min optik er det pris/udseende, der adskiller de to.
Man kan let bilde sig selv ind, at noget andet er mere "lækkert" . også mht. Golf´en. Jeg har selv en Golf, og bortset fra skrifttypen på instrumentet har instrumenterne da samme layout som i Octavia. Det udvendige design er jeg heller ikke pjattet med på Octavia FL, mens Golf er ordinær i min verden.
Ej nu stopper du sku, du skal ikke gå ind og bestemme hvad jeg skal mene eller synes! Nu bliver du sku for stædig Skoda ejer..
du hverken kan eller skal røre ved min holdning til biler, har trods alt kørt en del i mine år som mekaniker..
ydermere ved jeg godt selv hvad min mening er, den er som ovenstående, NEJ jeg har ikke sat mig for at jeg VIL have en Passat fordi det vil jeg bare, jeg vil det fordi ar jeg kan mærke at superb er bare ikke en Passat! Længere er den ikke IMO.. Passat er mere dynamisk i den styring, affjedringen er bedre i Passat, måske lidt for god men det er til at leve med, jeg vil gerne have area view da vi har meget små pladser til store biler og bøderne bliver flittigt delt ud, jeg vil have AID, kvaliteten er bare stadig noget andet i Passat!
Tilsidst hvorfor fanden skulle jeg købe en helt ny superb hvis jeg ikke kan lide Skoda? Kom nu ind i kampen....


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Mkp for the post:
DanielB12

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 6. sep 2018, 08:47

Kom selv ind i kampen. Din holdning er subjektiv, selvom du prøver at fremtille den som fakta. En Passat er ikke bedre end en Superb, heller ikke kvalitetsmæssigt eller køremæssigt. Det er MIN holdning, efter at have ejet/kørt begge dele. Jeg bestemmer ikke hvad du skal mene, men jeg må gerne fortolke på det du skriver - for det er ikke fakta, men din egen holdning. Og jeg har lige så meget ret til at have min holdning, som du har din.

Og korrekt mht. udstyr. Du kan få Area View og Heads-Up til en Passat, og ikke til en Superb - men AID kan fås til begge.

Du har i øvrigt selv skrevet, at du "for fanden" kun købte en Superb, fordi der var ventetid på en Passat.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af diskoboy » 6. sep 2018, 09:08

erlingvj skrev:
5. sep 2018, 17:33
VAGs billigste LED-lygter har typisk et mindre lysudbytte end Xenon.
LED og Xenon har cirka samme virkningsgrad.
Xenon er 25 eller 35W.
LED forlygter i VAG-regi ligger fra 18 - 94 W.
Matrix LED på en Q7 er på 94W og lyser selvklart helt suverænt.
VAGs Low LED på 18 - 20 W er ofte ikke meget bedre end 2 x H7 med gode pærer og slet ikke på Xenon-niveau (nye Xenon-pærer).
En Superb eller en A4 med Xenon er absolut at foretrække frem for Low LED.
Har du en liste over de forskellige VAG biler ? (specielt Octavia, Superb, Passat B8, Touran - alle i MQB udgaverne) med de forskellige forlygter der nu findes ?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Mkp » 6. sep 2018, 10:41

GaSelle skrev:Kom selv ind i kampen. Din holdning er subjektiv, selvom du prøver at fremtille den som fakta. En Passat er ikke bedre end en Superb, heller ikke kvalitetsmæssigt eller køremæssigt. Det er MIN holdning, efter at have ejet/kørt begge dele. Jeg bestemmer ikke hvad du skal mene, men jeg må gerne fortolke på det du skriver - for det er ikke fakta, men din egen holdning. Og jeg har lige så meget ret til at have min holdning, som du har din.

Og korrekt mht. udstyr. Du kan få Area View og Heads-Up til en Passat, og ikke til en Superb - men AID kan fås til begge.

Du har i øvrigt selv skrevet, at du "for fanden" kun købte en Superb, fordi der var ventetid på en Passat.
Igen tolker du, jeg har ikke skrevet at den er bedre, jeg har skrevet hvad JEG mener, hvad jeg føler, (jeg har ejet flere passat’er dog ikke den nye b8 men jeg har til gengæld haft rigelig tid i den eftersom at vi har 5 af dem i firmaet..
Fordi at jeg skriver at jeg kun valgte den fordi der var leveringstid på Passat’en men hvis jeg ikke kunne lide superb’en havde jeg ikke købt den det giver jo sig selv! MEN det ændrer ikke på at jeg gerne vil have den byttet ud med en Passat, ja du har ret i at du IDAG kan få AID til superb, men af gode grunde kunne man ikke dengang, men igen der, kan jeg bedre lide designet i vw med hensyn til udseende af AID..
når det er sagt er jeg glad for min superb, men jeg ved bare at jeg vil blive endnu mere glad for en Passat, detaljerne er bare det bedre:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Trekster » 6. sep 2018, 10:45

De her tråde udvikler sig altid sådan her.

SuperB'en sidestilles af nogle med noget nær en Ferrari i klasse kontra en Fiat Panda(Passaten) og vice versa. Nogle brugere forsvarer Skoda som om de var med til at bygge og designe dem.

Faktum er at de henvender sig til forskellige segmenter, nogle kan lide den ene, andre den anden.

Jeg kan meget bedre lide vores Passat end en SuperB - andre har det modsat - men man kan ikke argumentere imod at ting Passaten altid har haft i denne generation(som AID, area view osv) kun netop nu kommer til SuperB.

Nu bliver Passaten faceliftet og får nogle nye ting, som så først senere kommer til Skoda, det er bare måden VW vælger at differentiere sine produkter på, bla.

Til OT:

Du har prøvet begge, bedst kunne lide SuperB'en og det er jo godt du kom til konklusion :)

ps ville stadig ønske jeg havde budgettet til en 2.0TSi :lol:
These users thanked the author Trekster for the post:
BrianDS

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 6. sep 2018, 11:03

Trekster skrev:
6. sep 2018, 10:45
De her tråde udvikler sig altid sådan her.

SuperB'en sidestilles af nogle med noget nær en Ferrari i klasse kontra en Fiat Panda(Passaten) og vice versa. Nogle brugere forsvarer Skoda som om de var med til at bygge og designe dem.

Faktum er at de henvender sig til forskellige segmenter, nogle kan lide den ene, andre den anden.

Jeg kan meget bedre lide vores Passat end en SuperB - andre har det modsat - men man kan ikke argumentere imod at ting Passaten altid har haft i denne generation(som AID, area view osv) kun netop nu kommer til SuperB.

Nu bliver Passaten faceliftet og får nogle nye ting, som så først senere kommer til Skoda, det er bare måden VW vælger at differentiere sine produkter på, bla.

Til OT:

Du har prøvet begge, bedst kunne lide SuperB'en og det er jo godt du kom til konklusion :)

ps ville stadig ønske jeg havde budgettet til en 2.0TSi :lol:
Jeg har ingen steder sagt, at Superb er bedre end en Passat - kun at det modsatte heller ikke er tilfældet, her ment kvalitetsmæssigt, dynamisk osv. Og ja, jeg forsvarer gerne Skoda, da mange herinde stadig har den gamle holdning om, at en Vw automatisk er bedre, og er det bedste uanset hvad. Det vil jeg gerne udfordre. Det er dog en umulig opgave; jeg har også nogle i kvarteret, der har købt den mest skrabede Audi med halogenlygter, manuel fartpilot osv. fordi det er en Audi - uanfægtet af, at de kunne have fået en VW/Skoda/Whatever med alt det sjove udstyr til samme pris, bare med det "forkerte mærke".


Det segment, de henvender sig til, er vel det samme, eftersom de har samme størrelse og prisklasse, groft sagt.

rkristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31. aug 2018, 18:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Superb eller Passat

Indlæg af rkristensen » 6. sep 2018, 11:10

Trekster skrev:
6. sep 2018, 10:45
Faktum er at de henvender sig til forskellige segmenter, nogle kan lide den ene, andre den anden.
Mener nu klart de netop henvender sig til samme segment, så er det netop en smagssag om man er til den ene eller den anden.

For mig har Passat'en ikke ekstraudstyr der ville tvinge mig over på den. Det er min holdning og erfaring, at man skal passe på med hvilket ekstra udstyr man ikke kan leve uden. I mit tilfælde skal bilen holde 4-5 år alt efter km, så hjælper det jo ikke noget at VAG (eller andre) komme med et ekstraudstyr om 2 år jeg ikke kan leve uden.

Nej slap af i stedet og vælg først og fremmest en bil der dækker ens plads- og motorbehov. Har man en gang i mellem brug for lidt sjov, så skal man holde sig fra den lille 1.0 motor, som sikkert er god nok 95% af tiden, den bliver man på et tidspunkt træt/ked af...
Senest rettet af rkristensen 6. sep 2018, 12:06, rettet i alt 1 gang.

bhil
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 13. mar 2013, 17:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Superb eller Passat

Indlæg af bhil » 6. sep 2018, 11:22

diskoboy skrev:
6. sep 2018, 09:08
erlingvj skrev:
5. sep 2018, 17:33
VAGs billigste LED-lygter har typisk et mindre lysudbytte end Xenon.
LED og Xenon har cirka samme virkningsgrad.
Xenon er 25 eller 35W.
LED forlygter i VAG-regi ligger fra 18 - 94 W.
Matrix LED på en Q7 er på 94W og lyser selvklart helt suverænt.
VAGs Low LED på 18 - 20 W er ofte ikke meget bedre end 2 x H7 med gode pærer og slet ikke på Xenon-niveau (nye Xenon-pærer).
En Superb eller en A4 med Xenon er absolut at foretrække frem for Low LED.
Har du en liste over de forskellige VAG biler ? (specielt Octavia, Superb, Passat B8, Touran - alle i MQB udgaverne) med de forskellige forlygter der nu findes ?
Det ville jeg også gerne vide. Er det lavet test på, hvordan normal LED (ikke LED High) i en B8 klarer i forhold til xenon på f.eks. en A4 eller Superb?
2018 Skoda Octavia 1,0 TSI Style Business Line 115 HK
2013 Skoda Citigo 1,0 MPI 60 HK Elegance 5-dørs

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af mobilos » 6. sep 2018, 12:03

rkristensen skrev:
6. sep 2018, 11:10
Trekster skrev:
6. sep 2018, 10:45
Faktum er at de henvender sig til forskellige segmenter, nogle kan lide den ene, andre den anden.
Nej slap af i stedet og vælg først og fremmest en bil der dækker ens plads- og motorbehov. Har man derimod en gang i mellem brug for lidt sjov, så skal man holde sig fra den lille 1.0 motor, som sikkert er god nok 95% af tiden, den bliver man på et tidspunkt træk/ked af...
:lol: :lol: :lol: Nu kaster han sig over dig igen. :lol: :lol: :lol:

holm7
Nyt medlem
Indlæg: 117
Tilmeldt: 10. apr 2018, 13:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af holm7 » 6. sep 2018, 12:23

Der mangler kun at ham Dacia fyren dukker op også... :D
These users thanked the author holm7 for the post:
DanielB12

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af erlingvj » 6. sep 2018, 13:55

diskoboy skrev:
6. sep 2018, 09:08
Har du en liste over de forskellige VAG biler ? (specielt Octavia, Superb, Passat B8, Touran - alle i MQB udgaverne) med de forskellige forlygter der nu findes ?
Data stammer fra VAGs selvstudieprogrsmmer SSP

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af erlingvj » 6. sep 2018, 14:02

bhil skrev:
6. sep 2018, 11:22
diskoboy skrev:
6. sep 2018, 09:08
erlingvj skrev:
5. sep 2018, 17:33
VAGs billigste LED-lygter har typisk et mindre lysudbytte end Xenon.
LED og Xenon har cirka samme virkningsgrad.
Xenon er 25 eller 35W.
LED forlygter i VAG-regi ligger fra 18 - 94 W.
Matrix LED på en Q7 er på 94W og lyser selvklart helt suverænt.
VAGs Low LED på 18 - 20 W er ofte ikke meget bedre end 2 x H7 med gode pærer og slet ikke på Xenon-niveau (nye Xenon-pærer).
En Superb eller en A4 med Xenon er absolut at foretrække frem for Low LED.
Har du en liste over de forskellige VAG biler ? (specielt Octavia, Superb, Passat B8, Touran - alle i MQB udgaverne) med de forskellige forlygter der nu findes ?
Det ville jeg også gerne vide. Er det lavet test på, hvordan normal LED (ikke LED High) i en B8 klarer i forhold til xenon på f.eks. en A4 eller Superb?
Både AutoBild og Auto Motor & Sport har testet og sammenlignet forskellige lygtesystemer. Fx SEAT Leon LED versus halogen. Der er en tråd hvor jeg har bragt mange af resultaterne.
These users thanked the author erlingvj for the post:
vartaz

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 61 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af tintin » 6. sep 2018, 19:07

En test hvor man mener køreegenskaberne er forskellige.
http://www.blogombiler.dk/bedste-firmab ... vw-passat/
These users thanked the author tintin for the post:
Trekster

Bimmer1100
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. maj 2015, 11:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Bimmer1100 » 6. sep 2018, 19:46

Jeg har en Passat B8 Highline fra 2017. Kørt 75.000 km nu. Havde også en B8 Highline før den og solgte den da den havde kørt 100.000 km.
Har derfor opholdt mig meget i en Passat B8 de sidste 4 år 😏
Sidste år fik vi vi brug for SOS hjem fra Italien, og fik en sprit ny Superb til at køre hjem i. Jeg ville ALDRIG bytte min Passat for en Superb. Magen til lorte sæder har jeg da aldrig oplevet. Min kone er af nøjagtig samme mening. Jeg er 185 cm høj - hun er 173 cm høj, så man skulle tro at sæderne i det mindste kunne passe én af os.

Med de timer jeg bruger om året i en bil er et minimum krav fra mig at sæder er gode - og det er Superb bare så langt fra at opfylde
These users thanked the author Bimmer1100 for the post (total 3):
DanielB12BrianDSTrekster

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 6. sep 2018, 19:51

Bimmer1100 skrev:
6. sep 2018, 19:46
Jeg har en Passat B8 Highline fra 2017. Kørt 75.000 km nu. Havde også en B8 Highline før den og solgte den da den havde kørt 100.000 km.
Har derfor opholdt mig meget i en Passat B8 de sidste 4 år 😏
Sidste år fik vi vi brug for SOS hjem fra Italien, og fik en sprit ny Superb til at køre hjem i. Jeg ville ALDRIG bytte min Passat for en Superb. Magen til lorte sæder har jeg da aldrig oplevet. Min kone er af nøjagtig samme mening. Jeg er 185 cm høj - hun er 173 cm høj, så man skulle tro at sæderne i det mindste kunne passe én af os.

Med de timer jeg bruger om året i en bil er et minimum krav fra mig at sæder er gode - og det er Superb bare så langt fra at opfylde
Og gæt hvad? Der synes jeg det modsatte. Det er nogle 'lortesæder', for nu at bruge dit ordvalg, (til min kropsbygning) sådan en B8 har. Jeg har prøvet dem fra en Comfortline, og min nabos har ErgoActive. Jeg kører 30000 km om året, så naturligvis skal man sidde godt.

Der er i øvrigt forskellige sæder i Superb afhængigt af udstyrsniveau.

Så med voksent sprogbrug kan man konstatere, at ikke to er bygget ens, og folk har forskellige præferencer. Det gør hverken dit eller mit udsagn til fakta, kun subjektive holdninger.

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Lynge1974 » 6. sep 2018, 21:55

Bimmer1100 skrev:Jeg har en Passat B8 Highline fra 2017. Kørt 75.000 km nu. Havde også en B8 Highline før den og solgte den da den havde kørt 100.000 km.
Har derfor opholdt mig meget i en Passat B8 de sidste 4 år Billede
Sidste år fik vi vi brug for SOS hjem fra Italien, og fik en sprit ny Superb til at køre hjem i. Jeg ville ALDRIG bytte min Passat for en Superb. Magen til lorte sæder har jeg da aldrig oplevet. Min kone er af nøjagtig samme mening. Jeg er 185 cm høj - hun er 173 cm høj, så man skulle tro at sæderne i det mindste kunne passe én af os.

Med de timer jeg bruger om året i en bil er et minimum krav fra mig at sæder er gode - og det er Superb bare så langt fra at opfylde
Enig. Superb sæder når slet ikke dem i Passat! Dårligere støtte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Lynge1974 for the post:
Mkp
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Mkp » 6. sep 2018, 23:07

Lynge1974 skrev:
Bimmer1100 skrev:Jeg har en Passat B8 Highline fra 2017. Kørt 75.000 km nu. Havde også en B8 Highline før den og solgte den da den havde kørt 100.000 km.
Har derfor opholdt mig meget i en Passat B8 de sidste 4 år Billede
Sidste år fik vi vi brug for SOS hjem fra Italien, og fik en sprit ny Superb til at køre hjem i. Jeg ville ALDRIG bytte min Passat for en Superb. Magen til lorte sæder har jeg da aldrig oplevet. Min kone er af nøjagtig samme mening. Jeg er 185 cm høj - hun er 173 cm høj, så man skulle tro at sæderne i det mindste kunne passe én af os.

Med de timer jeg bruger om året i en bil er et minimum krav fra mig at sæder er gode - og det er Superb bare så langt fra at opfylde
Enig. Superb sæder når slet ikke dem i Passat! Dårligere støtte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan heller ikke være mere enig, støtten er bedre i en Passat, sædernes form er bedre samt lår støtten er bedre jeg kan gå få sovende fornemmelse i underlåret i en superb jo mindre jeg sætter sædet til at hælde “fremover” hvilket den ikke er i Passat, når det er sagt kan jeg se at jeg ikke er den eneste med den opfattelse omkring Passat det kan jeg se i artiklen at han også mener, så trods at vi alle er forskellige så må jeg sige at flertallet er af den holdning :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 7. sep 2018, 06:34

Eller også har flertallet af brugerne herinde 'VW briller' på. I en Passat sidder jeg 'ovenpå' sædet, og alt for højt. ErgoActive ers stærkt opreklameret, synes jeg.
Køb den bil, der passer bedst - for mig er det ikke en Passat.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af pwh » 7. sep 2018, 07:00


GaSelle skrev:Eller også har flertallet af brugerne herinde 'VW briller' på. I en Passat sidder jeg 'ovenpå' sædet, og alt for højt. ErgoActive ers stærkt opreklameret, synes jeg.
Køb den bil, der passer bedst - for mig er det ikke en Passat.
Din insisteren på Superbs fortrin begynder at lyde en smule patetisk. Du har en pointe omkring mærke snobberi, value for money mm., men det drukner fuldstændig når du svarer usagligt på andre brugeres usaglige indlæg.

Nu har du så proklameret, at din popo er så speciel, at VW's anerkendte (og AGR certificerede) sæde er opreklameret, og dårligere end Superbs do.
Jeg vil anbefale at du forsøger at justere sædet næste gang du får lejlighed til at sidde i det. Læs evt. manualen inden du trykker på knapper og hiver i håndtag. Det kan være det hjælper...

Jøsses Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


These users thanked the author pwh for the post (total 6):
TreksterborgenBimmer1100BrianDSMkp_Jensen

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 7. sep 2018, 07:30

pwh skrev:
7. sep 2018, 07:00
GaSelle skrev:Eller også har flertallet af brugerne herinde 'VW briller' på. I en Passat sidder jeg 'ovenpå' sædet, og alt for højt. ErgoActive ers stærkt opreklameret, synes jeg.
Køb den bil, der passer bedst - for mig er det ikke en Passat.
Din insisteren på Superbs fortrin begynder at lyde en smule patetisk. Du har en pointe omkring mærke snobberi, value for money mm., men det drukner fuldstændig når du svarer usagligt på andre brugeres usaglige indlæg.

Nu har du så proklameret, at din popo er så speciel, at VW's anerkendte (og AGR certificerede) sæde er opreklameret, og dårligere end Superbs do.
Jeg vil anbefale at du forsøger at justere sædet næste gang du får lejlighed til at sidde i det. Læs evt. manualen inden du trykker på knapper og hiver i håndtag. Det kan være det hjælper...

Jøsses Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Tak for, at du i gennem "fnidder-fnadderen" kan gennemskue nogle af ponterne.

Ja, det er måske patetisk, men så forudindtagede holdninger provokerer mig, og bør udfordres.

Min røv er ikke mere speciel end andres. Jeg har bare følelsen af, at sidde ovenpå sædet i den kære nabos B8 med ErgoActive. Fordi VW laver et høj belønnet sæde, er det jo ikke en facitliste for, at alle mennesker i hele verden falder pladask på halen i lovprisninger over det. Du skal også have tak for din bekymring omkring mine manglende evner udi at indstille et bilsæde korrekt, men tak, den del har jeg styr på. De sæder, der er i min Superb, er bredere i bunden - og ikke fordi jeg er specielt bredrøvet, så passer de bare mig bedre. Andet er der ikke i det - er det så forkert?!

Jeg har også en Golf 7 med sportssæder (En BlueMotion Style med DK Designpakken - aner ikke hvad sæderne ellers hedder). Og de virker også bedre til min status, end dem i Passat´en.

Jøsses, amen - og god dag til dig.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af pwh » 7. sep 2018, 12:46


GaSelle skrev:
Jeg har også en Golf 7 med sportssæder (En BlueMotion Style med DK Designpakken - aner ikke hvad sæderne ellers hedder). Og de virker også bedre til min status, end dem i Passat´en.
Interessant - især fordi du med DK designpakken (i dag) får en Golf leveret med de samme Ergosæder som i Passat.
Men sæderne virker åbenbart mærkbart anderledes end når de monteres i Passat, og ellers må du næsten have en anden model monteret...

Du har ret til at have din subjektive holdninger til alt fra leverpostej til biler, men alt hvad angår Passat/Superb sammenligning virker til at være ekstremt farvet af mærket.

Det er jeg i og for sig fuldstændig ligeglad med, men det virker sgu åndssvagt når du samtidig slår mærkefikserede Passat ejere oven i hovedet, når du går præcis det samme - blot med omvendt fortegn.

Jeg har ikke yderligere at bidrage til trådstarters indledende spørgsmål, og er sikker på at han får en skøn bil, og det er uanset om det bliver en VW eller Skoda.

BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

These users thanked the author pwh for the post:
BrianDS

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 7. sep 2018, 13:00

pwh skrev:
7. sep 2018, 12:46
GaSelle skrev:
Jeg har også en Golf 7 med sportssæder (En BlueMotion Style med DK Designpakken - aner ikke hvad sæderne ellers hedder). Og de virker også bedre til min status, end dem i Passat´en.
Interessant - især fordi du med DK designpakken (i dag) får en Golf leveret med de samme Ergosæder som i Passat.
Men sæderne virker åbenbart mærkbart anderledes end når de monteres i Passat, og ellers må du næsten have en anden model monteret...

Du har ret til at have din subjektive holdninger til alt fra leverpostej til biler, men alt hvad angår Passat/Superb sammenligning virker til at være ekstremt farvet af mærket.

Det er jeg i og for sig fuldstændig ligeglad med, men det virker sgu åndssvagt når du samtidig slår mærkefikserede Passat ejere oven i hovedet, når du går præcis det samme - blot med omvendt fortegn.

Jeg har ikke yderligere at bidrage til trådstarters indledende spørgsmål, og er sikker på at han får en skøn bil, og det er uanset om det bliver en VW eller Skoda.

BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Der er ikke ErgoActive sæder i min Golf. De er, som på det vedhæftede billede. Ydermere er de noget lavere monteret i Golf´en, så jeg har ikke samme fornemmelse af at sidde "ovenpå" sædet.

Du er helt velkommen til at mene det er åndssvagt; det synes jeg også "Passat sidens" kommentarer er, og jeg svarer egentlig bare i samme tone. Jeg er vel ikke mere farvet, end dem? Jeg ejer også en VW. Jeg mener blot ikke, at en Passat er en bedre bil, end Superb.
Vedhæftede filer
Capture.JPG
Capture.JPG (143.4 KiB) Vist 1245 gange
Senest rettet af GaSelle 7. sep 2018, 13:19, rettet i alt 2 gange.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af erlingvj » 7. sep 2018, 13:15

Ergosæderne i Passat og Golf er ikke de samme. Jeg sidder bedst i ergosæderne i en Passat, men det er jo indivduelt. Dem i Golf forekommer mig noget tyndt polstrede.
Jeg sidder genneret bedst i sæder der både har udtræk af siddefladen og tilt.
Derved understøttes lange ben bedst.
Sæder med udtræk / tilt findes mig bekendt kun i Audi's sportssæder (alle modeller bortset fra Q2) og i VW (dog kun førersæde) ifm. Ergo-sæder.
Jeg har endnu til gode at se en Skoda med udtræk. Tilt findes til Skoda hvis man tilkøber el-justering, men ellers ikke.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 7. sep 2018, 13:19

Elførersæde er standard i Ambition, og el på begge forstille i Style.

Bimmer1100
Helt nyt medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. maj 2015, 11:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af Bimmer1100 » 7. sep 2018, 13:29

Da Skoda blev købt af VW, havde alle Skoda ejere mega travlt med at påstå deres Skoda var en VW. Det lød som mindreværds kompleks i mine ører. Nogle har åbenbart stadigvæk svært ved at acceptere at de ikke har en VW.
Jeg siger heller ikke min VW er en Audi.
Audi er mere lækker end VW
VW er mere lækker end Skoda.
Bum
Og kald det bare subjektivt.
These users thanked the author Bimmer1100 for the post (total 3):
mrechnagelMkp_Jensen

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Superb eller Passat

Indlæg af GaSelle » 7. sep 2018, 13:57

Bimmer1100 skrev:
7. sep 2018, 13:29
Da Skoda blev købt af VW, havde alle Skoda ejere mega travlt med at påstå deres Skoda var en VW. Det lød som mindreværds kompleks i mine ører. Nogle har åbenbart stadigvæk svært ved at acceptere at de ikke har en VW.
Jeg siger heller ikke min VW er en Audi.
Audi er mere lækker end VW
VW er mere lækker end Skoda.
Bum
Og kald det bare subjektivt.
Det er nemlig lige hvad det er.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"